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市場調査レポート
商品コード
1494385
欧州のキュー管理システム市場 - 2030年までの予測、地域別分析:タイプ別、コンポーネント別、用途別Europe Queue Management System Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Type, Component, and Application |
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欧州のキュー管理システム市場 - 2030年までの予測、地域別分析:タイプ別、コンポーネント別、用途別 |
出版日: 2024年03月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 81 Pages
納期: 即納可能
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欧州のキュー管理システム市場は、2022年に1億2,797万米ドルと評価され、2030年には2億65万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは5.8%で成長すると予測されています。
キュー管理システムへの人工知能の導入が欧州のキュー管理システム市場を牽引
時間に関する顧客の期待の高まりが、サービスプロバイダーによるキュー管理システムの導入に影響を与えています。顧客からの苦情で最も多いのは、銀行、小売店、空港、病院、その他の公共の場での、特にピーク時や休日における長蛇の列です。公共施設でサービスを受けるために、消費者はしばしば焦りやストレスを感じ、行列を進んでいきます。さらに、世界保健機関(WHO)によると、高齢者人口の割合は2015年の12%から2050年には22%に増加すると予想されています。心血管疾患、骨粗しょう症、認知症を患う高齢者は、頻繁に病院を訪れる必要があります。したがって、医療施設での長い行列は彼らにとって物理的な負担となり、AIベースのキュー管理ソフトウェアに対する需要を生み出しています。
AIベースのキュー管理システムの使用は、ヘルスケアやその他の施設が顧客の問題を解決するのをサポートします。AIベースのキュー管理システムは、人工知能を活用して待ち時間を最小化し、待ち時間を管理し、患者のエクスペリエンスを向上させる。リアルタイムのデータを利用して顧客のトラフィックを予測し、それに応じてリソースを割り当てることで、顧客にシームレスで手間のかからない体験を提供します。AIベースのキュー管理システムは、顧客のイライラを軽減し、全体的な顧客満足度の向上に役立ちます。このシステムは、顧客のトラフィックと待ち時間の長さをリアルタイムで監視し、ビジネスオーナーに正確なデータを提供して情報に基づいた意思決定を行うことができます。このように、AIベースのキュー管理システムの導入は、予測期間中に市場企業にいくつかの成長機会をもたらす可能性が高いです。
欧州のキュー管理システム市場概要
ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、ロシアでは先端技術の採用率が高いため、欧州諸国は技術的に進んでいます。オランダ外務省によると、欧州の様々な企業で使用されているAI技術は、2021年にはわずか8%であったが、2023年1月にはほぼ倍増しています。一部の業界では、75%の企業が日々の取引を管理するためにAI技術を使用しています。先端技術の採用が拡大していることから、市場関係者は顧客満足度を向上させるために、キュー管理システムにAI技術を導入することを奨励しています。AIキュー管理システムは、オンライン予約、チェックインキオスク、仮想待ち行列など、顧客に重要なセルフサービスオプションを提供できます。これらによって待ち時間が短縮され、顧客体験が向上するため、予測期間中にキュー管理システムの需要が高まると予想されます。
欧州のキュー管理システム市場の収益と2030年までの予測
欧州のキュー管理システム市場のセグメンテーション
欧州のキュー管理システム市場は、タイプ、コンポーネント、用途、国によって区分されます。
タイプ別に見ると、欧州のキュー管理システム市場は仮想キューイングとリニアキューイングに二分されます。2022年には仮想キューイングセグメントがより大きなシェアを占めています。
コンポーネント別では、欧州のキュー管理システム市場はソリューションとサービスに二分されます。2022年にはソリューションセグメントがより大きなシェアを占めています。
用途別では、欧州のキュー管理システム市場は、BFSI、病院、小売店、公共サービスプロバイダー・空港、レストラン、官公庁、その他に区分されます。2022年にはBFSIセグメントが最大のシェアを占めています。
国別に見ると、欧州のキュー管理システム市場は、フランス、ドイツ、英国、イタリア、ロシア、その他欧州に区分されます。2022年の欧州のキュー管理システム市場はドイツが支配的でした。
Q-MATIC Group AB社、Qminder Ltd社、Q-nomy Inc社、Aurionpro Solutions Ltd社、Advantech Co Ltd社、AKIS Technologies UAB社は、欧州のキュー管理システム市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Europe queue management system market was valued at US$ 127.97 million in 2022 and is expected to reach US$ 200.65 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 5.8% from 2022 to 2030.
Implementing Artificial Intelligence in Queue Management System Drives Europe Queue Management System Market
The rise in customer expectations associated with their time influences service providers to adopt queue management systems. The most common customer complaints include long queues at banks, retail stores, airports, hospitals, and other public places, especially during peak hours or holidays. In order to access services in public facilities, consumers are often impatient and stressed and progress through queues. Moreover, according to the World Health Organization, the proportion of the geriatric population is expected to increase from 12% in 2015 to 22% by 2050. Older people suffering from cardiovascular disease, osteoporosis, and dementia require frequent visits to hospitals. Hence, long queues at medical facilities can be a physical burden to them, which generates the demand for AI-based queue management software.
The use of an AI-based queue management system supports healthcare and other facilities to solve their customer's problems. An AI-based queue management system leverages artificial intelligence to minimize wait times, manage queues, and improve patient experience. It uses real-time data to predict customer traffic and allocate resources accordingly by providing customers with a seamless and hassle-free experience. AI-based queue management systems help reduce customer frustration and improve overall customer's satisfaction. It is capable of monitoring customer traffic and queue length in real time, providing business owners with accurate data to make informed decisions. Thus, the implementation of AI-based queue management systems is likely to generate several growth opportunities for the market players during the forecast period.
Europe Queue Management System Market Overview
European countries are technologically advanced, owing to the high adoption rate of advanced technologies in Germany, the UK, France, Spain, Italy, and Russia. According to the Netherlands Ministry of Foreign Affairs, the AI technology used by various enterprises in Europe was only 8% in 2021, which has almost doubled by January 2023. In a few industries, 75% of enterprises use AI technology to manage their day-to-day transactions. The growing adoption of advanced technology encourages market players to implement AI technology in queue management systems to improve customer satisfaction. AI queue management systems can offer significant self-service options to customers, including online appointments, check-in kiosks, and virtual queuing. These reduce wait times and improve customer experience, which is expected to boost the demand for queue management systems during the forecast period.
Europe Queue Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Queue Management System Market Segmentation
The Europe queue management system market is segmented based on type, component, application, and country.
Based on type, the Europe queue management system market is bifurcated into virtual queuing and linear queuing. The virtual queuing segment held a larger share in 2022.
By component, the Europe queue management system market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger share in 2022.
By application, the Europe queue management system market is segmented into BFSI, hospitals, retail outlets, utility service providers and airports, restaurants, government offices, and others. The BFSI segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Europe queue management system market is segmented into France, Germany, the UK, Italy, Russia, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe queue management system market in 2022.
Q-MATIC Group AB, Qminder Ltd, Q-nomy Inc, Aurionpro Solutions Ltd, Advantech Co Ltd, and AKIS Technologies UAB are some of the leading companies operating in the Europe queue management system market.