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市場調査レポート
商品コード
1494381
アジア太平洋の待ち行列管理システム:2030年市場予測- 地域別分析- タイプ別、コンポーネント別、用途別Asia Pacific Queue Management System Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Type, Component, and Application |
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アジア太平洋の待ち行列管理システム:2030年市場予測- 地域別分析- タイプ別、コンポーネント別、用途別 |
出版日: 2024年03月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 82 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の待ち行列管理システム市場は、2022年に1億1,508万米ドルと評価され、2030年には1億9,658万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは6.9%で成長すると予測されています。
待ち行列管理システムへの人工知能の導入がアジア太平洋の待ち行列管理システム市場を牽引
時間に関する顧客の期待の高まりが、サービスプロバイダーによる待ち行列管理システムの導入に影響を与えています。顧客からの苦情で最も多いのは、銀行、小売店、空港、病院、その他の公共の場での長い行列で、特にピーク時や休日が多いです。公共施設でサービスを受けるために、消費者はしばしば焦りやストレスを感じ、行列を進んでいく。さらに、世界保健機関(WHO)によると、老年人口の割合は2015年の12%から2050年には22%に増加すると予想されています。心血管疾患、骨粗しょう症、認知症を患う高齢者は、頻繁に病院を訪れる必要があります。国立衛生研究所のデータによると、2022年にはインドの老年人口の約21%が、アルツハイマー、関節炎、喘息、がんなど、少なくとも1つの慢性疾患を抱えています。同様に、高血圧と糖尿病は慢性疾患全体の68%を占め、これらの疾患により病院を訪れる患者の数が増加します。したがって、医療施設での長蛇の列は患者にとって物理的な負担となり、AIベースの待ち行列管理ソフトウェアに対する需要を生み出しています。
AIベースの待ち行列管理システムの使用は、ヘルスケアやその他の施設が顧客の問題を解決するのをサポートします。AIベースの待ち行列管理システムは、人工知能を活用して待ち時間を最小化し、待ち行列を管理し、患者のエクスペリエンスを向上させる。リアルタイムのデータを利用して顧客のトラフィックを予測し、それに応じてリソースを割り当てることで、顧客にシームレスで手間のかからない体験を提供します。AIベースの待ち行列管理システムは、顧客のフラストレーションを軽減し、全体的な顧客満足度の向上に役立ちます。このシステムは、顧客のトラフィックと待ち行列の長さをリアルタイムで監視し、ビジネスオーナーに正確なデータを提供して情報に基づいた意思決定を行うことができます。したがって、AIベースの待ち行列管理システムの導入は、予測期間中に市場企業にいくつかの成長機会を生み出す可能性が高いです。
アジア太平洋の待ち行列管理システム市場概要
アジア太平洋の待ち行列管理システムは、待ち行列管理システムの開発に従事している業界で認知された待ち行列管理システムメーカーの存在に起因して、2022年から2030年にかけて成長する可能性が高いです。アジア太平洋の数多くのテクノロジー新興企業は、業務効率を改善するためにAIをビジネスに導入することに注力しています。インターナショナル・データ・コーポレーション(IDC)の最新レポートによると、2023年9月時点で、アジア太平洋(日本を含む)の企業の26%がすでにジェネレーティブAI(GenAI)に投資しており、44%の企業はGenAIに投資する前に初期調査を実施しています。これらの企業は主に、製品開発・設計、研究開発、販売・マーケティング、顧客エンゲージメントの分野でAI技術の影響を受けています。待ち行列管理システムにAIを統合することで、顧客の待ち時間を短縮することができます。また、APACでは病院、銀行、小売店の数が大きく伸びており、同地域の待ち行列管理システム市場を活性化しています。
アジア太平洋の待ち行列管理システム市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋の待ち行列管理システム市場のセグメンテーション
アジア太平洋の待ち行列管理システム市場は、タイプ、コンポーネント、用途、国によって区分されます。
タイプ別では、アジア太平洋の待ち行列管理システム市場はバーチャル待ち行列とリニア待ち行列に二分されます。2022年には、バーチャル待ち行列のセグメントがより大きなシェアを占めています。
コンポーネント別では、アジア太平洋の待ち行列管理システム市場はソリューションとサービスに二分されます。2022年にはソリューション・セグメントがより大きなシェアを占めています。
用途別では、アジア太平洋の待ち行列管理システム市場は、BFSI、病院、小売店、公益事業者・空港、レストラン、官公庁、その他に区分されます。2022年にはBFSIセグメントが最大のシェアを占めています。
国別に見ると、アジア太平洋の待ち行列管理システム市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋の待ち行列管理システム市場は中国が支配的でした。
Q-MATIC Group AB、Qminder Ltd、Q-nomy Inc、Aurionpro Solutions Ltd、Advantech Co Ltdは、アジア太平洋の待ち行列管理システム市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific queue management system market was valued at US$ 115.08 million in 2022 and is expected to reach US$ 196.58 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 6.9% from 2022 to 2030.
Implementing Artificial Intelligence in Queue Management System Drives Asia Pacific Queue Management System Market
The rise in customer expectations associated with their time influences service providers to adopt queue management systems. The most common customer complaints include long queues at banks, retail stores, airports, hospitals, and other public places, especially during peak hours or holidays. In order to access services in public facilities, consumers are often impatient and stressed and progress through queues. Moreover, according to the World Health Organization, the proportion of the geriatric population is expected to increase from 12% in 2015 to 22% by 2050. Older people suffering from cardiovascular disease, osteoporosis, and dementia require frequent visits to hospitals. Per the National Institute of Health Data, in 2022, approximately 21% of the geriatric population in India have at least one chronic disease such as Alzheimer's, arthritis, asthma, and cancer. Similarly, hypertension and diabetes account for ~68% of all chronic diseases; these diseases increase the number of patient visits to hospitals. Hence, long queues at medical facilities can be a physical burden to them, which generates the demand for AI-based queue management software.
The use of an AI-based queue management system supports healthcare and other facilities to solve their customer's problems. An AI-based queue management system leverages artificial intelligence to minimize wait times, manage queues, and improve patient experience. It uses real-time data to predict customer traffic and allocate resources accordingly by providing customers with a seamless and hassle-free experience. AI-based queue management systems help reduce customer frustration and improve overall customer's satisfaction. It is capable of monitoring customer traffic and queue length in real time, providing business owners with accurate data to make informed decisions. Thus, the implementation of AI-based queue management systems is likely to generate several growth opportunities for the market players during the forecast period.
Asia Pacific Queue Management System Market Overview
The queue management system in Asia Pacific is likely to grow during 2022-2030 attributed to the presence of industry-recognized queue management system manufacturers that are engaged in developing queue management systems. Numerous technology startups in Asia Pacific are focusing on implementing AI in business to improve operational efficiency. Per the recent International Data Corporation (IDC) report, in September 2023, 26% of companies in Asia Pacific (including Japan) had already made investments in Generative AI (GenAI), while 44% of companies underwent initial exploration before investing in GenAI. These companies are primarily impacted by AI technology in the areas of product development/design, research and development, sales and marketing, and customer engagement. The integration of AI in queue management systems helps reduce the customer's waiting time. In addition, APAC is experiencing strong growth in the number of hospitals, banks, and retail outlets, catalyzing the queue management system market in the region.
Asia Pacific Queue Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Queue Management System Market Segmentation
The Asia Pacific queue management system market is segmented based on type, component, application, and country.
Based on type, the Asia Pacific queue management system market is bifurcated into virtual queuing and linear queuing. The virtual queuing segment held a larger share in 2022.
By component, the Asia Pacific queue management system market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger share in 2022.
By application, the Asia Pacific queue management system market is segmented into BFSI, hospitals, retail outlets, utility service providers and airports, restaurants, government offices, and others. The BFSI segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific queue management system market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific queue management system market in 2022.
Q-MATIC Group AB, Qminder Ltd, Q-nomy Inc, Aurionpro Solutions Ltd, and Advantech Co Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific queue management system market.