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市場調査レポート
商品コード
1482036
欧州の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別Europe 3D Audio Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Component (Hardware, Software, Services) and End Use Industries (Consumer Electronics, Automotive, Media and Entertainment, Gaming, and Others) |
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欧州の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別 |
出版日: 2024年03月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 即納可能
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欧州の3Dオーディオ市場は、2022年に15億3,946万米ドルと評価され、2030年には48億2,689万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは15.4%と推定されます。
オンライン3D音楽ストリーミングの採用拡大が欧州の3Dオーディオ市場を後押し。
音楽ストリーミング・プラットフォームやオンデマンド・ストリーミングなどの技術開発の範囲は、デジタルやクラウドシステムのイントロダクションとともに絶えず拡大しています。このような発展により、音楽コンテンツ制作者はサブスクリプション・モデルを通じて加入者に対応できるようになり、3Dオーディオの楽曲リストや音楽ストリーミング・プラットフォームの発展に大きな影響を与えています。音楽ストリーミング・サービス・プロバイダーは、3Dオーディオ楽曲を提供することで、膨大な数の顧客とサブスクリプションを獲得しています。Saawan.com、Gaana.com、Amazon Primeなどのプラットフォームがここ数年でインドでの存在感を強め、3D楽曲リストを独占的に提供できるようになったため、インドは音楽コンテンツプロバイダーの拠点になりつつあります。さらに、MIDiA調査によると、YouTubeでは、トップ10の音楽ビデオのうち6つに3D音楽が含まれており、曲の各ビートを楽しむには特別な3Dヘッドホンが必要です。オンデマンドのオンライン3D音楽ストリーミングサービスの採用が増えることで、3Dオーディオ機器プロバイダーの業績が向上する可能性が高く、今後数年間で、欧州の3Dオーディオ市場のプレーヤーに十分なビジネスチャンスが生まれると期待されています。
欧州の3Dオーディオ市場概要
3Dオーディオ・サウンド・システムは、ユーザーに3次元空間のサウンドを提供するために利用される音響システムです。3Dオーディオ効果は、3Dスピーカー・アレイ、ステレオ・スピーカー、ヘッドフォン、サラウンド・スピーカーによって構築されるさまざまな音響効果のパターンです。これらのシステムは、モバイル機器、ゲーム機、AR/VRベースのオーディオシステム、ホームシアターシステムなど、幅広いアプリケーションに搭載されています。さらに、自動車、家電、メディア&エンターテインメントなどの業界では、3Dオーディオ・システムを導入して、ユーザーに強化された3Dサウンド体験とリアルタイムの視覚化を提供しています。
メディア&エンターテイメント分野の継続的な開拓と最新のAV技術のイントロダクションが、欧州の3Dオーディオ市場の成長を後押ししています。3Dオーディオメーカーは、3D空間でリスナーに強化された音楽(サウンド)を提供するために、ハードウェアにサウンドミックス技術を組み込むことに注力しています。また、ゲーム産業の普及も欧州の3Dオーディオ市場を後押ししています。さらに、オンライン3D音楽ストリーミングへの傾倒の高まりは、欧州の3Dオーディオ市場のプレーヤーに有利な機会を提供しています。
欧州の3Dオーディオ市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州の3Dオーディオ市場セグメンテーション
欧州の3Dオーディオ市場は、コンポーネント、エンドユーザー産業、国に分類されます。
コンポーネントに基づいて、欧州の3Dオーディオ市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分されます。ハードウェアセグメントが2022年に最大のシェアを占めています。
エンドユース産業に基づくと、欧州の3Dオーディオ市場はコンシューマエレクトロニクス、自動車、メディア・エンターテイメント、ゲーム、その他に区分されます。2022年にはメディア・エンターテイメント分野が最大のシェアを占めました。
国別では、欧州の3Dオーディオ市場はドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他欧州に区分されます。ドイツが2022年の欧州の3Dオーディオ市場を独占しました。
Barco NV、Dolby Laboratories Inc、Auro Technologies、Sound Particles S.A.、XPERI HOLDING CORPORATION、Waves Audio Ltd.、Sennheiser electronic GmbH &Co.KG、Fraunhoferなどが欧州の3Dオーディオ市場で事業を展開する大手企業です。
The Europe 3D audio market was valued at US$ 1,539.46 million in 2022 and is expected to reach US$ 4,826.89 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 15.4% from 2022 to 2030.
Growing Adoption of Online 3D Music Streaming Fuels the Europe 3D Audio Market.
The scope of technological developments such as music streaming platforms and on-demand streaming is constantly growing with the introduction of digital and cloud systems. These developments are enabling musical content creators to cater to their subscribers through a subscription model, creating a significant impact on the development of 3D audio song lists as well as music streaming platforms. The music streaming service providers are offering 3D audio music to attract a huge base of customers as well as subscriptions. India is becoming a hub for music content providers, as platforms such as Saawan.com, Gaana.com, and Amazon Prime have strengthened their presence in the country in the past few years, which allows them to offer a list of 3D songs exclusively. Further, MIDiA Research has stated that on YouTube, 6 of the top 10 music videos also include 3D music, which demands special 3D headphones to enjoy each beat of the song. The increasing adoption of on-demand online 3D music streaming services is likely to boost the financial performance of 3D audio device providers, which is expected to create ample opportunities for the Europe 3D audio market players across the countries in the coming years.
Europe 3D Audio Market Overview
A 3D audio sound system is an acoustic system utilized to provide sound in a three-dimensional space to the users. The 3D audio effect is a pattern of different sound effects constructed by 3D speaker arrays, stereo speakers, headphones, and surround-sound speakers. These systems are installed in an extensive range of applications, such as mobile devices, gaming consoles, AR/VR-based audio systems, home theater systems, etc. In addition, industries such as automobiles, consumer electronics, and media & entertainment are implementing 3D audio systems to offer enhanced 3D sound experience and real-time visualization to its users.
The continuous developments in the media & entertainment sector and the introduction of modern AV technologies fuel the Europe 3D audio market growth. The 3D audio manufacturers are focusing on the incorporation of sound-mix technology in hardware to offer enhanced music (sound) to listeners in a 3D space. Also, the proliferation of the gaming industry is boosting the Europe 3D audio market. Moreover, the growing inclination toward online 3D music streaming offers a lucrative opportunity to the Europe 3D audio market players.
Europe 3D Audio Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe 3D Audio Market Segmentation
The Europe 3D audio market is categorized into component, end user industries, and country.
Based on component, the Europe 3D audio market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest share in 2022.
Based on end use industries, the Europe 3D audio market is segmented into consumer electronics, automotive, media and entertainment, gaming, and others. The media and entertainment segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Europe 3D audio market is segmented into Germany, France, UK, Italy, Spain, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe 3D audio market in 2022.
Barco NV, Dolby Laboratories Inc, Auro Technologies, Sound Particles S.A., XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, and Fraunhofer are some of the leading companies operating in the Europe 3D audio market.