市場調査レポート
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1482034

アジア太平洋地域の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別

Asia Pacific 3D Audio Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Component (Hardware, Software, Services) and End Use Industries (Consumer Electronics, Automotive, Media and Entertainment, Gaming, and Others)


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アジア太平洋地域の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別
出版日: 2024年03月04日
発行: The Insight Partners
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概要

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は、2022年には18億5,100万米ドルと評価され、2030年には62億8,753万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年にかけて16.5%のCAGRで成長すると予測されています。

ゲーム産業の発展がアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を活性化

ゲーム産業の継続的な発展により、さまざまな年齢層の人々が日常生活にゲーム文化を取り入れつつあります。多くの人が余暇にビデオゲームをプレイしていますが、有利な職業オプションとして見なす人の割合が増えています。ゲームプレイ動画やストリームなどのコンテンツを作成・共有するゲーマーは、コンテンツの質を高めるために3Dオーディオ機器に投資する傾向が高く、間接的に3Dオーディオ技術を促進しています。インターネットユーザーの増加に伴い、ストリーミング活動も増加しています。例えば、internet world statsによると、2023年、APACのインターネット・ユーザーの割合は77.1%を占めました。

また、ゲーム業界における3Dオーディオ・システムは、消費者にリアルな体験を提供するために利用されています。これにより、ユーザーは音が発生する距離を判断することができます。ゲーム業界では、3Dオーディオ技術は拡張現実(AR)や仮想現実(VR)アプリケーションと統合されており、3Dオーディオシステムの採用を後押ししています。ゲームがコンソール、PC、モバイル機器など他のプラットフォームにも拡大するにつれ、一貫した高品質の3Dオーディオ体験に対する需要も高まっています。そのため、ゲーム産業の普及がアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を牽引しています。

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場概要

3Dオーディオ・サウンド・システムは、ユーザーに3次元空間のサウンドを提供するために利用される音響システムです。3Dオーディオ効果は、3Dスピーカー・アレイ、ステレオ・スピーカー、ヘッドフォン、サラウンド・スピーカーによって構築されるさまざまな音響効果のパターンです。これらのシステムは、モバイル機器、ゲーム機、AR/VRベースのオーディオシステム、ホームシアターシステムなど、幅広いアプリケーションに搭載されています。さらに、自動車、家電製品、メディア&エンターテインメントなどの業界では、3Dオーディオ・システムを導入して、ユーザーに強化された3Dサウンド体験とリアルタイムの視覚化を提供しています。

メディア&エンターテイメント分野の継続的な開拓と最新のAV技術のイントロダクションが、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の成長を後押ししています。3Dオーディオ・メーカーは、3D空間でリスナーに強化された音楽(サウンド)を提供するために、ハードウェアにサウンド・ミックス技術を組み込むことに注力しています。また、ゲーム産業の普及もアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を後押ししています。さらに、オンライン3D音楽ストリーミングへの傾倒の高まりは、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場プレーヤーに有利な機会を提供しています。

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の収益と2030年までの予測(金額)

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場セグメンテーション

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は、コンポーネント、最終用途産業、国に区分されます。

コンポーネントに基づき、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分されます。ハードウェアセグメントが2022年に最大のシェアを占めています。

最終用途産業別に見ると、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は家電、自動車、メディア・エンターテイメント、ゲーム、その他に区分されます。2022年にはメディア・エンターテイメント分野が最大のシェアを占めました。

国別に見ると、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。2022年のアジア太平洋地域3Dオーディオ市場は中国が支配的でした。

Barco NV、Dolby Laboratories Inc、Auro Technologies、XPERI HOLDING CORPORATION、Waves Audio Ltd.、Sennheiser electronic GmbH &Co. KGが主要企業です。KGは、アジア太平洋地域3Dオーディオ市場で事業を展開する大手企業の一例です。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場の魅力

第3章 調査手法

  • 調査範囲
  • 2次調査
  • 1次調査

第4章 アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場情勢

  • エコシステム分析
    • コンポーネントプロバイダー
    • 3Dオーディオシステムメーカー
    • エンドユーザー
    • バリューチェーンのベンダー一覧

第5章 アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場- 主な産業力学

  • 促進要因
    • メディア&エンターテイメント分野でのHRTF使用の増加
    • ゲーム産業の普及
  • 抑制要因
    • 接続性の問題と全体的なコスト高
  • 機会
    • オンライン3D音楽ストリーミングの普及拡大
    • 空間オーディオの重要性の高まり
  • 今後の動向
    • ポッドキャストにおける3Dオーディオの利用
  • 促進要因と抑制要因の影響

第6章 3Dオーディオ市場:アジア太平洋地域市場分析

  • アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の収益、2022年~2030年
  • アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の予測と分析

第7章 アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場分析:コンポーネント

  • ハードウェア
    • ラウドスピーカー
    • ヘッドフォン
    • マイクロフォン
    • その他
  • ソフトウェア
  • サービス

第8章 アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場分析:最終用途産業

  • コンシューマーエレクトロニクス
  • 自動車
  • メディアとエンターテインメント
  • ゲーム
  • その他

第9章 アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場:国別分析

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • その他アジア太平洋地域

第10章 業界情勢

  • 市場イニシアティブ

第11章 企業プロファイル

  • Barco NV
  • Dolby Laboratories Inc
  • Auro Technologies
  • Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
  • XPERI HOLDING CORPORATION
  • Waves Audio Ltd.

第12章 付録

図表

List Of Tables

  • Table 1. Table 1. Asia Pacific 3D Audio Market, by Country - Revenue and Forecast to 2030 (USD Million)
  • Table 2. Australia 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Component
  • Table 3. Australia 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Hardware
  • Table 4. Australia 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End-Use Industries
  • Table 5. China 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Component
  • Table 6. China 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Hardware
  • Table 7. China 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End-Use Industries
  • Table 8. India 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Component
  • Table 9. India 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Hardware
  • Table 10. India 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End-Use Industries
  • Table 11. Japan 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Component
  • Table 12. Japan 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Hardware
  • Table 13. Japan 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End-Use Industries
  • Table 14. South Korea 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Component
  • Table 15. South Korea 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Hardware
  • Table 16. South Korea 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End-Use Industries
  • Table 17. Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Component
  • Table 18. Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Hardware
  • Table 19. Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End-Use Industries
  • Table 20. List of Abbreviation

List Of Figures

  • Figure 1. Figure 1. Asia Pacific 3D Audio Market, by Key Country - Revenue (2022) (US$ Million)
  • Figure 2. Asia Pacific 3D Audio Market Breakdown by Key Countries, 2022 And 2030 (%)
  • Figure 3. Australia 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 4. China 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 5. India 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 6. Japan 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 7. South Korea 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 8. Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
目次
Product Code: BMIRE00029754

The Asia Pacific 3D audio market was valued at US$ 1,851.00 million in 2022 and is expected to reach US$ 6,287.53 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 16.5% from 2022 to 2030.

Proliferation of Gaming Industry Fuels the Asia Pacific 3D Audio Market

With continuous developments in the gaming industry, people of diverse age groups are progressively adopting gaming culture in their daily routines. Although many people play video games in leisure, an increasing percentage of the population has started seeing it as a lucrative career option. Gamers who create and share content, such as gameplay videos and streams, are more likely to invest in 3D audio equipment to enhance the quality of their content, indirectly promoting the 3D audio technology. As the number of internet users is increasing, there is a rise in streaming activities. For instance, according to internet world stats, in 2023, the percentages of internet users accounted for 77.1% in APAC.

In addition, 3D audio systems in the gaming industry are utilized to create a realistic experience for consumers. With this, the users are able to determine the distance from where sound is generated. In the gaming industry, the 3D audio technology is integrated with augmented reality (AR) and virtual reality (VR) applications, which are propelling the adoption of 3D audio systems. As gaming expands across other platforms, including consoles, PCs, and mobile devices, the demand for consistent and high-quality 3D audio experiences also increases. Therefore, the proliferation of the gaming industry drives the Asia Pacific 3D audio market.

Asia Pacific 3D Audio Market Overview

A 3D audio sound system is an acoustic system utilized to provide sound in a three-dimensional space to the users. The 3D audio effect is a pattern of different sound effects constructed by 3D speaker arrays, stereo speakers, headphones, and surround-sound speakers. These systems are installed in an extensive range of applications, such as mobile devices, gaming consoles, AR/VR-based audio systems, home theater systems, etc. In addition, industries such as automobiles, consumer electronics, and media & entertainment are implementing 3D audio systems to offer enhanced 3D sound experience and real-time visualization to its users.

The continuous developments in the media & entertainment sector and the introduction of modern AV technologies fuel the Asia Pacific 3D audio market growth. The 3D audio manufacturers are focusing on the incorporation of sound-mix technology in hardware to offer enhanced music (sound) to listeners in a 3D space. Also, the proliferation of the gaming industry is boosting the Asia Pacific 3D audio market. Moreover, the growing inclination toward online 3D music streaming offers a lucrative opportunity to the Asia Pacific 3D audio market players.

Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Asia Pacific 3D Audio Market Segmentation

The Asia Pacific 3D audio market is segmented into component, end use industries, and country.

Based on component, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest share in 2022.

Based on end use industries, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into consumer electronics, automotive, media and entertainment, gaming, and others. The media and entertainment segment held the largest share in 2022.

Based on country, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific 3D audio market in 2022.

Barco NV, Dolby Laboratories Inc, Auro Technologies, XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., and Sennheiser electronic GmbH & Co. KG are some of the leading companies operating in the Asia Pacific 3D audio market.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. Asia Pacific 3D Audio Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Ecosystem Analysis
    • 4.2.1 Component Providers:
    • 4.2.2 3D Audio System Manufacturers:
    • 4.2.3 End Users:
    • 4.2.4 List of Vendors in the Value Chain:

5. Asia Pacific 3D Audio Market - Key Industry Dynamics

  • 5.1 Drivers
    • 5.1.1 Rise in use of HRTF in Media & Entertainment Sector
    • 5.1.2 Proliferation of Gaming Industry
  • 5.2 Restraints:
    • 5.2.1 Connectivity Issues and High Overall Costs
  • 5.3 Opportunities:
    • 5.3.1 Growing Adoption of Online 3D Music Streaming
    • 5.3.2 Increasing Importance of Spatial Audio
  • 5.4 Future Trends:
    • 5.4.1 Use of 3D Audio in Podcasts
  • 5.5 Impact of Drivers and Restraints:

6. 3D Audio Market -Asia Pacific Market Analysis

  • 6.1 Asia Pacific 3D Audio Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
  • 6.2 Asia Pacific 3D Audio Market Forecast and Analysis

7. Asia Pacific 3D Audio Market Analysis - Component

  • 7.1 Hardware
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Hardware Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
    • 7.1.3 Loudspeakers
      • 7.1.3.1 Overview
    • 7.1.4 Loudspeakers Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
    • 7.1.5 Headphones
      • 7.1.5.1 Overview
    • 7.1.6 Headphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
    • 7.1.7 Microphones
      • 7.1.7.1 Overview
    • 7.1.8 Microphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
    • 7.1.9 Others
      • 7.1.9.1 Overview
    • 7.1.10 others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 7.2 Software
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 7.3 Services
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)

8. Asia Pacific 3D Audio Market Analysis - End-Use Industries

  • 8.1 Consumer Electronics
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Consumer Electronics Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 8.2 Automotive
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Automotive Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 8.3 Media and Entertainment
    • 8.3.1 Overview
    • 8.3.2 Media and Entertainment Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 8.4 Gaming
    • 8.4.1 Overview
    • 8.4.2 Gaming Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Overview
    • 8.5.2 Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)

9. Asia Pacific 3D Audio Market -Country Analysis

  • 9.1 Asia Pacific 3D Audio Market
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Asia Pacific 3D Audio Market Breakdown, by Country
    • 9.1.3 3D audio market Breakdown by Countries
      • 9.1.3.1 Australia 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.3.1.1 Australia 3D Audio Market Breakdown by Component
        • 9.1.3.1.2 Australia 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
      • 9.1.3.2 China 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.3.2.1 China 3D Audio Market Breakdown by Component
        • 9.1.3.2.2 China 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
      • 9.1.3.3 India 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.3.3.1 India 3D Audio Market Breakdown by Component
        • 9.1.3.3.2 India 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
      • 9.1.3.4 Japan 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.3.4.1 Japan 3D Audio Market Breakdown by Component
        • 9.1.3.4.2 Japan 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
      • 9.1.3.5 South Korea 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.3.5.1 South Korea 3D Audio Market Breakdown by Component
        • 9.1.3.5.2 South Korea 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
      • 9.1.3.6 Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.3.6.1 Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Breakdown by Component
        • 9.1.3.6.2 Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries

10. Industry Landscape

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Market Initiative

11. Company Profiles

  • 11.1 Barco NV
    • 11.1.1 Key Facts
    • 11.1.2 Business Description
    • 11.1.3 Products and Services
    • 11.1.4 Financial Overview
    • 11.1.5 SWOT Analysis
    • 11.1.6 Key Developments
  • 11.2 Dolby Laboratories Inc
    • 11.2.1 Key Facts
    • 11.2.2 Business Description
    • 11.2.3 Products and Services
    • 11.2.4 Financial Overview
    • 11.2.5 SWOT Analysis
    • 11.2.6 Key Developments
  • 11.3 Auro Technologies
    • 11.3.1 Key Facts
    • 11.3.2 Business Description
    • 11.3.3 Products and Services
    • 11.3.4 Financial Overview
    • 11.3.5 SWOT Analysis
    • 11.3.6 Key Developments
  • 11.4 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
    • 11.4.1 Key Facts
    • 11.4.2 Business Description
    • 11.4.3 Products and Services
    • 11.4.4 Financial Overview
    • 11.4.5 SWOT Analysis
    • 11.4.6 Key Developments
  • 11.5 XPERI HOLDING CORPORATION
    • 11.5.1 Key Facts
    • 11.5.2 Business Description
    • 11.5.3 Products and Services
    • 11.5.4 Financial Overview
    • 11.5.5 SWOT Analysis
    • 11.5.6 Key Developments
  • 11.6 Waves Audio Ltd.
    • 11.6.1 Key Facts
    • 11.6.2 Business Description
    • 11.6.3 Products and Services
    • 11.6.4 Financial Overview
    • 11.6.5 SWOT Analysis
    • 11.6.6 Key Developments

12. Appendix

  • 12.1 Word Index