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市場調査レポート
商品コード
1482034
アジア太平洋地域の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別Asia Pacific 3D Audio Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Component (Hardware, Software, Services) and End Use Industries (Consumer Electronics, Automotive, Media and Entertainment, Gaming, and Others) |
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アジア太平洋地域の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別 |
出版日: 2024年03月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 86 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は、2022年には18億5,100万米ドルと評価され、2030年には62億8,753万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年にかけて16.5%のCAGRで成長すると予測されています。
ゲーム産業の発展がアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を活性化
ゲーム産業の継続的な発展により、さまざまな年齢層の人々が日常生活にゲーム文化を取り入れつつあります。多くの人が余暇にビデオゲームをプレイしていますが、有利な職業オプションとして見なす人の割合が増えています。ゲームプレイ動画やストリームなどのコンテンツを作成・共有するゲーマーは、コンテンツの質を高めるために3Dオーディオ機器に投資する傾向が高く、間接的に3Dオーディオ技術を促進しています。インターネットユーザーの増加に伴い、ストリーミング活動も増加しています。例えば、internet world statsによると、2023年、APACのインターネット・ユーザーの割合は77.1%を占めました。
また、ゲーム業界における3Dオーディオ・システムは、消費者にリアルな体験を提供するために利用されています。これにより、ユーザーは音が発生する距離を判断することができます。ゲーム業界では、3Dオーディオ技術は拡張現実(AR)や仮想現実(VR)アプリケーションと統合されており、3Dオーディオシステムの採用を後押ししています。ゲームがコンソール、PC、モバイル機器など他のプラットフォームにも拡大するにつれ、一貫した高品質の3Dオーディオ体験に対する需要も高まっています。そのため、ゲーム産業の普及がアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を牽引しています。
アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場概要
3Dオーディオ・サウンド・システムは、ユーザーに3次元空間のサウンドを提供するために利用される音響システムです。3Dオーディオ効果は、3Dスピーカー・アレイ、ステレオ・スピーカー、ヘッドフォン、サラウンド・スピーカーによって構築されるさまざまな音響効果のパターンです。これらのシステムは、モバイル機器、ゲーム機、AR/VRベースのオーディオシステム、ホームシアターシステムなど、幅広いアプリケーションに搭載されています。さらに、自動車、家電製品、メディア&エンターテインメントなどの業界では、3Dオーディオ・システムを導入して、ユーザーに強化された3Dサウンド体験とリアルタイムの視覚化を提供しています。
メディア&エンターテイメント分野の継続的な開拓と最新のAV技術のイントロダクションが、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の成長を後押ししています。3Dオーディオ・メーカーは、3D空間でリスナーに強化された音楽(サウンド)を提供するために、ハードウェアにサウンド・ミックス技術を組み込むことに注力しています。また、ゲーム産業の普及もアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を後押ししています。さらに、オンライン3D音楽ストリーミングへの傾倒の高まりは、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場プレーヤーに有利な機会を提供しています。
アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場セグメンテーション
アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は、コンポーネント、最終用途産業、国に区分されます。
コンポーネントに基づき、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分されます。ハードウェアセグメントが2022年に最大のシェアを占めています。
最終用途産業別に見ると、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は家電、自動車、メディア・エンターテイメント、ゲーム、その他に区分されます。2022年にはメディア・エンターテイメント分野が最大のシェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。2022年のアジア太平洋地域3Dオーディオ市場は中国が支配的でした。
Barco NV、Dolby Laboratories Inc、Auro Technologies、XPERI HOLDING CORPORATION、Waves Audio Ltd.、Sennheiser electronic GmbH &Co. KGが主要企業です。KGは、アジア太平洋地域3Dオーディオ市場で事業を展開する大手企業の一例です。
The Asia Pacific 3D audio market was valued at US$ 1,851.00 million in 2022 and is expected to reach US$ 6,287.53 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 16.5% from 2022 to 2030.
Proliferation of Gaming Industry Fuels the Asia Pacific 3D Audio Market
With continuous developments in the gaming industry, people of diverse age groups are progressively adopting gaming culture in their daily routines. Although many people play video games in leisure, an increasing percentage of the population has started seeing it as a lucrative career option. Gamers who create and share content, such as gameplay videos and streams, are more likely to invest in 3D audio equipment to enhance the quality of their content, indirectly promoting the 3D audio technology. As the number of internet users is increasing, there is a rise in streaming activities. For instance, according to internet world stats, in 2023, the percentages of internet users accounted for 77.1% in APAC.
In addition, 3D audio systems in the gaming industry are utilized to create a realistic experience for consumers. With this, the users are able to determine the distance from where sound is generated. In the gaming industry, the 3D audio technology is integrated with augmented reality (AR) and virtual reality (VR) applications, which are propelling the adoption of 3D audio systems. As gaming expands across other platforms, including consoles, PCs, and mobile devices, the demand for consistent and high-quality 3D audio experiences also increases. Therefore, the proliferation of the gaming industry drives the Asia Pacific 3D audio market.
Asia Pacific 3D Audio Market Overview
A 3D audio sound system is an acoustic system utilized to provide sound in a three-dimensional space to the users. The 3D audio effect is a pattern of different sound effects constructed by 3D speaker arrays, stereo speakers, headphones, and surround-sound speakers. These systems are installed in an extensive range of applications, such as mobile devices, gaming consoles, AR/VR-based audio systems, home theater systems, etc. In addition, industries such as automobiles, consumer electronics, and media & entertainment are implementing 3D audio systems to offer enhanced 3D sound experience and real-time visualization to its users.
The continuous developments in the media & entertainment sector and the introduction of modern AV technologies fuel the Asia Pacific 3D audio market growth. The 3D audio manufacturers are focusing on the incorporation of sound-mix technology in hardware to offer enhanced music (sound) to listeners in a 3D space. Also, the proliferation of the gaming industry is boosting the Asia Pacific 3D audio market. Moreover, the growing inclination toward online 3D music streaming offers a lucrative opportunity to the Asia Pacific 3D audio market players.
Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific 3D Audio Market Segmentation
The Asia Pacific 3D audio market is segmented into component, end use industries, and country.
Based on component, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest share in 2022.
Based on end use industries, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into consumer electronics, automotive, media and entertainment, gaming, and others. The media and entertainment segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific 3D audio market in 2022.
Barco NV, Dolby Laboratories Inc, Auro Technologies, XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., and Sennheiser electronic GmbH & Co. KG are some of the leading companies operating in the Asia Pacific 3D audio market.