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市場調査レポート
商品コード
1482032
北米の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別North America 3D Audio Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Component (Hardware, Software, Services) and End Use Industries (Consumer Electronics, Automotive, Media and Entertainment, Gaming, and Others) |
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北米の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別 |
出版日: 2024年03月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即納可能
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北米の3Dオーディオ市場は、2022年に20億8,088万米ドルと評価され、2030年には59億5,211万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは14.0%で成長すると予測されています。
ポッドキャストでの3Dオーディオ利用が北米の3Dオーディオ市場を活性化。
市場プレーヤーは、価値あるコンテンツライブラリを作成することで、ポッドキャスティング機能を強化することに常に注力しています。同市場では、3Dオーディオ技術をオンライン・ストリーミング・プラットフォームで利用可能な音楽やエピソード・シリーズと統合する傾向が強まっています。例えば、2021年2月、iHeart Mediaはバイノーラルオーディオ/3Dオーディオへの投資を発表しました。3Dオーディオは、3DマイクやAirPodsの助けを借りてリアルタイムで体験することができます。また、2020年、スポティファイはワーナー・ブラザースと契約を結び、台本付きの物語ポッドキャストのオリジナルシリーズを制作・配信することになった。このようなポッドキャストの発展に伴い、リスナーも臨場感のある体験を望むようになり、ヘッドフォンやハードウェアなどの3Dオーディオ・ハードウェア製品の需要が高まっています。したがって、ポッドキャストで3Dオーディオを使用する動向は、予測期間中の北米の3Dオーディオ市場の成長を促進すると予想されます。
北米の3Dオーディオ市場概要
3Dオーディオ・サウンド・システムは、3次元空間のサウンドをユーザーに提供するために利用される音響システムです。3Dオーディオ効果は、3Dスピーカー・アレイ、ステレオ・スピーカー、ヘッドフォン、サラウンド・スピーカーによって構築されるさまざまな音響効果のパターンです。これらのシステムは、モバイル機器、ゲーム機、AR/VRベースのオーディオシステム、ホームシアターシステムなど、幅広いアプリケーションに搭載されています。さらに、自動車、家電製品、メディア&エンターテインメントなどの業界では、3Dオーディオ・システムを導入して、ユーザーに強化された3Dサウンド体験とリアルタイムの視覚化を提供しています。
メディア&エンターテイメント分野の継続的な開拓と最新のAV技術のイントロダクションが、北米の3Dオーディオ市場の成長を後押ししています。3Dオーディオメーカーは、3D空間でリスナーに強化された音楽(サウンド)を提供するために、ハードウェアにサウンドミックス技術を組み込むことに注力しています。また、ゲーム産業の普及も北米の3Dオーディオ市場を後押ししています。さらに、オンライン3D音楽ストリーミングへの傾倒の高まりは、北米の3Dオーディオ市場のプレーヤーに有利な機会を提供しています。
北米の3Dオーディオ市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の3Dオーディオ市場セグメンテーション
北米の3Dオーディオ市場は、コンポーネント、エンドユーザー産業、国に分類されます。
コンポーネントに基づいて、北米の3Dオーディオ市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分されます。ハードウェアセグメントが2022年に最大のシェアを占めています。
エンドユース産業に基づくと、北米の3Dオーディオ市場は家電、自動車、メディア・エンターテイメント、ゲーム、その他に区分されます。2022年にはメディア・エンターテイメント分野が最大のシェアを占めました。
国別では、北米の3Dオーディオ市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米の3Dオーディオ市場は米国が独占しました。
Barco NV、Dolby Laboratories Inc、XPERI HOLDING CORPORATION、Waves Audio Ltd.、Sennheiser electronic GmbH &Co.KG、VisiSonics、THXLtdなどが北米の3Dオーディオ市場で事業を展開する大手企業です。
The North America 3D audio market was valued at US$ 2,080.88 million in 2022 and is expected to reach US$ 5,952.11 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 14.0% from 2022 to 2030.
Use of 3D Audio in Podcasts Fuels the North America 3D Audio Market.
The market players are constantly focusing on enhancing podcasting features by creating valuable content libraries. The market is witnessing a growing trend of integrating 3D audio technology with the music and episodic series available on online streaming platforms. For instance, in Feb 2021, iHeart Media announced its investment in binaural audio/3D audio that efficiently spots listeners in the recording room and provides an experience that makes them believe the performance is happening around them. The 3D audio can be experienced in real time with the help of 3D microphones or AirPods. Also, in 2020, Spotify signed a deal with Warner Bros to produce and distribute an original series of scripted narrative podcasts, which would be exclusively licensed to Spotify for a specific period. With the development of such podcasts the listeners also want to have the realistic experience, rising the demand for 3D audio hardware products such as headphones, and hardware. Therefore, the trend of using 3D audio in podcasts is expected to fuel the North America 3D audio market growth during the forecast period.
North America 3D Audio Market Overview
A 3D audio sound system is an acoustic system utilized to provide sound in a three-dimensional space to the users. The 3D audio effect is a pattern of different sound effects constructed by 3D speaker arrays, stereo speakers, headphones, and surround-sound speakers. These systems are installed in an extensive range of applications, such as mobile devices, gaming consoles, AR/VR-based audio systems, home theater systems, etc. In addition, industries such as automobiles, consumer electronics, and media & entertainment are implementing 3D audio systems to offer enhanced 3D sound experience and real-time visualization to its users.
The continuous developments in the media & entertainment sector and the introduction of modern AV technologies fuel the North America 3D audio market growth. The 3D audio manufacturers are focusing on the incorporation of sound-mix technology in hardware to offer enhanced music (sound) to listeners in a 3D space. Also, the proliferation of the gaming industry is boosting the North America 3D audio market. Moreover, the growing inclination toward online 3D music streaming offers a lucrative opportunity to the North America 3D audio market players.
North America 3D Audio Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America 3D Audio Market Segmentation
The North America 3D audio market is categorized into component, end user industries, and country.
Based on component, the North America 3D audio market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest share in 2022.
Based on end use industries, the North America 3D audio market is segmented into consumer electronics, automotive, media and entertainment, gaming, and others. The media and entertainment segment held the largest share in 2022.
Based on country, the North America 3D audio market is segmented into US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America 3D audio market in 2022.
Barco NV, Dolby Laboratories Inc, XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, VisiSonics, and THXLtd are some of the leading companies operating in the North America 3D audio market.