市場調査レポート
商品コード
1482032

北米の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別

North America 3D Audio Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Component (Hardware, Software, Services) and End Use Industries (Consumer Electronics, Automotive, Media and Entertainment, Gaming, and Others)


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北米の3Dオーディオ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、最終用途産業別
出版日: 2024年03月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 75 Pages
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概要

北米の3Dオーディオ市場は、2022年に20億8,088万米ドルと評価され、2030年には59億5,211万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは14.0%で成長すると予測されています。

ポッドキャストでの3Dオーディオ利用が北米の3Dオーディオ市場を活性化。

市場プレーヤーは、価値あるコンテンツライブラリを作成することで、ポッドキャスティング機能を強化することに常に注力しています。同市場では、3Dオーディオ技術をオンライン・ストリーミング・プラットフォームで利用可能な音楽やエピソード・シリーズと統合する傾向が強まっています。例えば、2021年2月、iHeart Mediaはバイノーラルオーディオ/3Dオーディオへの投資を発表しました。3Dオーディオは、3DマイクやAirPodsの助けを借りてリアルタイムで体験することができます。また、2020年、スポティファイはワーナー・ブラザースと契約を結び、台本付きの物語ポッドキャストのオリジナルシリーズを制作・配信することになった。このようなポッドキャストの発展に伴い、リスナーも臨場感のある体験を望むようになり、ヘッドフォンやハードウェアなどの3Dオーディオ・ハードウェア製品の需要が高まっています。したがって、ポッドキャストで3Dオーディオを使用する動向は、予測期間中の北米の3Dオーディオ市場の成長を促進すると予想されます。

北米の3Dオーディオ市場概要

3Dオーディオ・サウンド・システムは、3次元空間のサウンドをユーザーに提供するために利用される音響システムです。3Dオーディオ効果は、3Dスピーカー・アレイ、ステレオ・スピーカー、ヘッドフォン、サラウンド・スピーカーによって構築されるさまざまな音響効果のパターンです。これらのシステムは、モバイル機器、ゲーム機、AR/VRベースのオーディオシステム、ホームシアターシステムなど、幅広いアプリケーションに搭載されています。さらに、自動車、家電製品、メディア&エンターテインメントなどの業界では、3Dオーディオ・システムを導入して、ユーザーに強化された3Dサウンド体験とリアルタイムの視覚化を提供しています。

メディア&エンターテイメント分野の継続的な開拓と最新のAV技術のイントロダクションが、北米の3Dオーディオ市場の成長を後押ししています。3Dオーディオメーカーは、3D空間でリスナーに強化された音楽(サウンド)を提供するために、ハードウェアにサウンドミックス技術を組み込むことに注力しています。また、ゲーム産業の普及も北米の3Dオーディオ市場を後押ししています。さらに、オンライン3D音楽ストリーミングへの傾倒の高まりは、北米の3Dオーディオ市場のプレーヤーに有利な機会を提供しています。

北米の3Dオーディオ市場の収益と2030年までの予測(金額)

北米の3Dオーディオ市場セグメンテーション

北米の3Dオーディオ市場は、コンポーネント、エンドユーザー産業、国に分類されます。

コンポーネントに基づいて、北米の3Dオーディオ市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分されます。ハードウェアセグメントが2022年に最大のシェアを占めています。

エンドユース産業に基づくと、北米の3Dオーディオ市場は家電、自動車、メディア・エンターテイメント、ゲーム、その他に区分されます。2022年にはメディア・エンターテイメント分野が最大のシェアを占めました。

国別では、北米の3Dオーディオ市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米の3Dオーディオ市場は米国が独占しました。

Barco NV、Dolby Laboratories Inc、XPERI HOLDING CORPORATION、Waves Audio Ltd.、Sennheiser electronic GmbH &Co.KG、VisiSonics、THXLtdなどが北米の3Dオーディオ市場で事業を展開する大手企業です。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場の魅力

第3章 調査手法

  • 調査範囲
  • 2次調査
  • 1次調査

第4章 北米の3Dオーディオ市場情勢

  • エコシステム分析
    • コンポーネントプロバイダー
    • 3Dオーディオシステムメーカー
    • エンドユーザー
    • バリューチェーンのベンダー一覧

第5章 北米の3Dオーディオ市場:主要産業力学

  • 促進要因
    • メディア&エンターテインメント分野でのHRTF使用の増加
    • ゲーム産業の普及
  • 抑制要因
    • 接続性の問題と全体的なコスト高
  • 機会
    • オンライン3D音楽ストリーミングの普及拡大
    • 空間オーディオの重要性の高まり
  • 今後の動向
    • ポッドキャストにおける3Dオーディオの使用
  • 促進要因と抑制要因の影響

第6章 3Dオーディオ市場:北米市場分析

  • 北米の3Dオーディオ市場の収益、2022年~2030年
  • 北米の3Dオーディオ市場の予測と分析

第7章 北米の3Dオーディオ市場分析:コンポーネント

  • ハードウェア
    • ラウドスピーカー
    • ヘッドフォン
    • マイクロフォン
    • その他
  • ソフトウェア
  • サービス

第8章 北米の3Dオーディオ市場分析:最終用途産業

  • コンシューマーエレクトロニクス
  • 自動車
  • メディアとエンターテインメント
  • ゲーム
  • その他

第9章 北米の3Dオーディオ市場:国別分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第10章 業界情勢

  • 市場イニシアティブ

第11章 企業プロファイル

  • Barco NV
  • Dolby Laboratories Inc
  • XPERI HOLDING CORPORATION
  • Waves Audio Ltd.
  • Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
  • VisiSonics
  • THX Ltd

第12章 付録

図表

List Of Tables

  • Table 1. North America 3D Audio Market Segmentation
  • Table 2. North America 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Table 3. North America 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - Component
  • Table 4. North America 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - Hardware
  • Table 5. North America 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - End-Use Industries
  • Table 6. North America 3D Audio Market, by Country - Revenue and Forecast to 2030 (USD Million)
  • Table 7. US 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Component
  • Table 8. US 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Hardware
  • Table 9. US 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End-Use Industries
  • Table 10. Canada 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Component
  • Table 11. Canada 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Hardware
  • Table 12. Canada 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End-Use Industries
  • Table 13. Mexico 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Component
  • Table 14. Mexico 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Hardware
  • Table 15. Mexico 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End-Use Industries
  • Table 16. List of Abbreviation

List Of Figures

  • Figure 1. North America 3D Audio Market Segmentation, By Country
  • Figure 2. Ecosystem: North America 3D Audio Market
  • Figure 3. North America 3D Audio Market - Key Industry Dynamics
  • Figure 4. Impact Analysis of Drivers and Restraints
  • Figure 5. North America 3D Audio Market Revenue (US$ Million), 2022 & 2030
  • Figure 6. North America 3D Audio Market Share (%) - Component, 2022 and 2030
  • Figure 7. Hardware Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 8. Loudspeakers Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 9. Headphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 10. Microphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 11. Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 12. Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 13. Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 14. North America 3D Audio Market Share (%) - End-Use Industries, 2022 and 2030
  • Figure 15. Consumer Electronics Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 16. Automotive Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 17. Media and Entertainment Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 18. Gaming Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 19. Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 20. North America 3D Audio Market, by Key Country - Revenue (2022) (US$ Million)
  • Figure 21. 3D audio market Breakdown by Key Countries, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 22. US 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 23. Canada 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 24. Mexico 3D Audio Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
目次
Product Code: BMIRE00029752

The North America 3D audio market was valued at US$ 2,080.88 million in 2022 and is expected to reach US$ 5,952.11 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 14.0% from 2022 to 2030.

Use of 3D Audio in Podcasts Fuels the North America 3D Audio Market.

The market players are constantly focusing on enhancing podcasting features by creating valuable content libraries. The market is witnessing a growing trend of integrating 3D audio technology with the music and episodic series available on online streaming platforms. For instance, in Feb 2021, iHeart Media announced its investment in binaural audio/3D audio that efficiently spots listeners in the recording room and provides an experience that makes them believe the performance is happening around them. The 3D audio can be experienced in real time with the help of 3D microphones or AirPods. Also, in 2020, Spotify signed a deal with Warner Bros to produce and distribute an original series of scripted narrative podcasts, which would be exclusively licensed to Spotify for a specific period. With the development of such podcasts the listeners also want to have the realistic experience, rising the demand for 3D audio hardware products such as headphones, and hardware. Therefore, the trend of using 3D audio in podcasts is expected to fuel the North America 3D audio market growth during the forecast period.

North America 3D Audio Market Overview

A 3D audio sound system is an acoustic system utilized to provide sound in a three-dimensional space to the users. The 3D audio effect is a pattern of different sound effects constructed by 3D speaker arrays, stereo speakers, headphones, and surround-sound speakers. These systems are installed in an extensive range of applications, such as mobile devices, gaming consoles, AR/VR-based audio systems, home theater systems, etc. In addition, industries such as automobiles, consumer electronics, and media & entertainment are implementing 3D audio systems to offer enhanced 3D sound experience and real-time visualization to its users.

The continuous developments in the media & entertainment sector and the introduction of modern AV technologies fuel the North America 3D audio market growth. The 3D audio manufacturers are focusing on the incorporation of sound-mix technology in hardware to offer enhanced music (sound) to listeners in a 3D space. Also, the proliferation of the gaming industry is boosting the North America 3D audio market. Moreover, the growing inclination toward online 3D music streaming offers a lucrative opportunity to the North America 3D audio market players.

North America 3D Audio Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

North America 3D Audio Market Segmentation

The North America 3D audio market is categorized into component, end user industries, and country.

Based on component, the North America 3D audio market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest share in 2022.

Based on end use industries, the North America 3D audio market is segmented into consumer electronics, automotive, media and entertainment, gaming, and others. The media and entertainment segment held the largest share in 2022.

Based on country, the North America 3D audio market is segmented into US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America 3D audio market in 2022.

Barco NV, Dolby Laboratories Inc, XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, VisiSonics, and THXLtd are some of the leading companies operating in the North America 3D audio market.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. North America 3D Audio Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Ecosystem Analysis
    • 4.2.1 Component Providers:
    • 4.2.2 3D Audio System Manufacturers:
    • 4.2.3 End Users:
    • 4.2.4 List of Vendors in the Value Chain:

5. North America 3D Audio Market - Key Industry Dynamics

  • 5.1 Drivers
    • 5.1.1 Rise in use of HRTF in Media & Entertainment Sector
    • 5.1.2 Proliferation of Gaming Industry
  • 5.2 Restraints:
    • 5.2.1 Connectivity Issues and High Overall Costs
  • 5.3 Opportunities:
    • 5.3.1 Growing Adoption of Online 3D Music Streaming
    • 5.3.2 Increasing Importance of Spatial Audio
  • 5.4 Future Trends:
    • 5.4.1 Use of 3D Audio in Podcasts
  • 5.5 Impact of Drivers and Restraints:

6. 3D Audio Market - North America Market Analysis

  • 6.1 North America 3D Audio Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
  • 6.2 North America 3D Audio Market Forecast and Analysis

7. North America 3D Audio Market Analysis - Component

  • 7.1 Hardware
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Hardware Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
    • 7.1.3 Loudspeakers
      • 7.1.3.1 Overview
      • 7.1.3.2 Loudspeakers Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
    • 7.1.4 Headphones
      • 7.1.4.1 Overview
      • 7.1.4.2 Headphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
    • 7.1.5 Microphones
      • 7.1.5.1 Overview
      • 7.1.5.2 Microphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
    • 7.1.6 Others
      • 7.1.6.1 Overview
      • 7.1.6.2 Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 7.2 Software
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 7.3 Services
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)

8. North America 3D Audio Market Analysis - End-Use Industries

  • 8.1 Consumer Electronics
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Consumer Electronics Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 8.2 Automotive
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Automotive Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 8.3 Media and Entertainment
    • 8.3.1 Overview
    • 8.3.2 Media and Entertainment Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 8.4 Gaming
    • 8.4.1 Overview
    • 8.4.2 Gaming Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Overview
    • 8.5.2 Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)

9. North America 3D Audio Market -Country Analysis

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 North America 3D Audio Market Overview
    • 9.1.2 North America 3D Audio Market Breakdown, by Country
    • 9.1.3 North America 3D Audio Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 9.1.3.1 US 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.3.1.1 US 3D Audio Market Breakdown by Component
        • 9.1.3.1.2 US 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
      • 9.1.3.2 Canada 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.3.2.1 Canada 3D Audio Market Breakdown by Component
        • 9.1.3.2.2 Canada 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
      • 9.1.3.3 Mexico 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.3.3.1 Mexico 3D Audio Market Breakdown by Component
        • 9.1.3.3.2 Mexico 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries

10. Industry Landscape

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Market Initiative

11. Company Profiles

  • 11.1 Barco NV
    • 11.1.1 Key Facts
    • 11.1.2 Business Description
    • 11.1.3 Products and Services
    • 11.1.4 Financial Overview
    • 11.1.5 SWOT Analysis
    • 11.1.6 Key Developments
  • 11.2 Dolby Laboratories Inc
    • 11.2.1 Key Facts
    • 11.2.2 Business Description
    • 11.2.3 Products and Services
    • 11.2.4 Financial Overview
    • 11.2.5 SWOT Analysis
    • 11.2.6 Key Developments
  • 11.3 XPERI HOLDING CORPORATION
    • 11.3.1 Key Facts
    • 11.3.2 Business Description
    • 11.3.3 Products and Services
    • 11.3.4 Financial Overview
    • 11.3.5 SWOT Analysis
    • 11.3.6 Key Developments
  • 11.4 Waves Audio Ltd.
    • 11.4.1 Key Facts
    • 11.4.2 Business Description
    • 11.4.3 Products and Services
    • 11.4.4 Financial Overview
    • 11.4.5 SWOT Analysis
    • 11.4.6 Key Developments
  • 11.5 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
    • 11.5.1 Key Facts
    • 11.5.2 Business Description
    • 11.5.3 Products and Services
    • 11.5.4 Financial Overview
    • 11.5.5 SWOT Analysis
    • 11.5.6 Key Developments
  • 11.6 VisiSonics
    • 11.6.1 Key Facts
    • 11.6.2 Business Description
    • 11.6.3 Products and Services
    • 11.6.4 Financial Overview
    • 11.6.5 SWOT Analysis
    • 11.6.6 Key Developments
  • 11.7 THX Ltd
    • 11.7.1 Key Facts
    • 11.7.2 Business Description
    • 11.7.3 Products and Services
    • 11.7.4 Financial Overview
    • 11.7.5 SWOT Analysis
    • 11.7.6 Key Developments

12. Appendix

  • 12.1 Word Index