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市場調査レポート
商品コード
1463716
アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 検査タイプ、技術、流通チャネル別Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Test Type, Technology, and Distribution Channel |
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アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 検査タイプ、技術、流通チャネル別 |
出版日: 2024年02月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 78 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、2022年に3億5,424万米ドルと評価され、2030年には15億3,084万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは20.1%で成長すると推定されます。
一塩基多型(SNP)チップの採用拡大がアジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場を後押し
近年、科学的知識の増加に伴い、伝統的医療から個別化医療へのパラダイムシフトが着実に進んでいます。このシフトは、遺伝子工学の進歩、一塩基多型(SNP)ジェノタイピング、マイクロアレイとバイオチップ技術の高い採用によるものです。何十万ものSNPを持つ遺伝子マイクロアレイ分析プラットフォームのイントロダクションは、より奥まった系譜関係を個人間でよりオープンに検査するための高度なアルゴリズムの導入を促すと思われます。さらに、悪性腫瘍の検出に対する需要も高まっています。小児科領域では、SNP変異を大量の欠失にハイブリダイズする必要がなく、短時間で結果が得られることが膨大な需要につながっています。その結果、より多くの遺伝子異常が検出され、治療されるようになり、市場は成長すると予想されます。
高い効率と精度を持つSNPチップは、技術的に高度でより洗練されたDTC遺伝子検査への絶え間ないニーズにより、需要の増加を目の当たりにしています。SNPチップに対する高い嗜好性は、がん研究に不可欠なSNPマイクロアレイ解析のような様々なアプリケーションとともに、投与量変化やDNA多型を測定するその能力に起因しています。さらに、DTC遺伝子検査におけるエラーを最小限に抑える必要性の高まりが、SNP技術の採用を促進し、それによって市場成長の機会を提供すると予想されます。
アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場概要
アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋地域に細分化されます。この地域の市場は、予測期間中、世界の主要地域の中で最も速いペースで成長すると予想されます。アジア太平洋地域におけるDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場の普及は、優れた治療ソリューションに対するニーズの高まり、遺伝性疾患の早期スクリーニングに対する意識の高まり、研究開発活動への注力の高まりに起因しています。さらに、ゲノミクスのための研究開発の急増、多くの患者プール、ヘルスケアインフラのアップグレードは、予測期間中、アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場の成長に有利に働くと予測されています。
アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、検査タイプ、技術、流通チャネル、国に区分されます。
検査タイプに基づき、アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、祖先検査、予測検査、ニュートリゲノミクス検査、キャリア検査、その他に区分されます。2022年には家系検査市場セグメントが最大のシェアを占めました。
技術面では、アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、全ゲノムシークエンシング、一塩基多型チップ、標的分析、その他に分類されます。一塩基多型チップセグメントは2022年に最大のシェアを占めました。
アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、販売チャネルに基づいてオンラインとオフラインに二分されます。オンラインセグメントが2022年に大きなシェアを占めました。
国別では、アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。中国は2022年にアジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場を独占しました。
Genesis Healthcare Co.、Ancestry Genomics Inc.、Myriad Genetics, Inc.、Living DNA Ltd.、23andMe Inc.、Genetic Technologies Ltd.は、アジア太平洋地域のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場で事業を展開している主要企業の一部です。
目次
The Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market was valued at US$ 354.24 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,530.84 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 20.1% from 2022 to 2030.
Growing Adoption of Single Nucleotide Polymorphism (SNP) Chips Fuels the Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market
There has been a steady paradigm shift from traditional medicine to personalized medicine with increasing scientific knowledge in recent years. This shift is due to advances in genetic engineering, single nucleotide polymorphism (SNP) genotyping, and the high adoption of microarrays and biochip technologies. The introduction of genetic microarray analysis platforms with hundreds of thousands of SNPs will encourage the implementation of advanced algorithms to test for more secluded genealogical relationships more openly between individuals. In addition, the demand for detecting malignant tumors has also increased. In the pediatric field, the short turnaround time without the need to hybridize SNP variations to massive deletions has led to enormous demand. As a result, the market is expected to grow as more genetic abnormalities are detected and treated.
SNP chips with high efficiency and accuracy are witnessing an increase in demand due to the constant need for technologically advanced and more sophisticated DTC genetic testing. A high preference for SNP chips can be attributed to their ability to measure dosage changes and DNA polymorphism, along with various applications such as the SNP microarray analysis that are vital for cancer research. Furthermore, an increasing need to minimize errors in DTC genetic testing is expected to drive the adoption of SNP technology, thereby providing an opportunity for the market growth.
Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Overview
The Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is sub segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The market in this region is expected to grow at the fastest pace among all major regions in the world during the forecast period. The proliferation of the direct-to-consumer genetic testing market in Asia Pacific is attributed to the increasing need for superior treatment solutions, a rise in awareness of the early screening of genetic disorders, and the growing focus on research and development activities. Additionally, an upsurge in the R&D for genomics, a large pool of patients, and upgrades in healthcare infrastructure are projected to favor the growth of the direct-to-consumer genetic testing market in Asia Pacific during the forecast period.
Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Segmentation
The Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is segmented into test type, technology, distribution channel, and country.
Based on test type, the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is segmented into ancestry testing, predictive testing, nutrigenomics testing, carrier testing, and others. The ancestry testing market segment held the largest share in 2022.
In terms of technology, the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is categorized into whole genome sequencing, single nucleotide polymorphism chips, targeted analysis, and others. The single nucleotide polymorphism chips segment held the largest share in 2022.
Based on distribution channel, the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is bifurcated into online and offline. The online segment held a larger share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market is segmented China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market in 2022.
Genesis Healthcare Co, Ancestry Genomics Inc, Myriad Genetics, Inc., Living DNA Ltd, 23andMe Inc, and Genetic Technologies Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific direct-to-consumer genetic testing market.
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