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市場調査レポート
商品コード
1463634
アジア太平洋のつけ毛製品:2030年市場予測- 地域別分析-製品タイプ、材料、エンドユーザー、流通チャネル別Asia Pacific False Hair Products Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type, Material, End User, and Distribution Channel |
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アジア太平洋のつけ毛製品:2030年市場予測- 地域別分析-製品タイプ、材料、エンドユーザー、流通チャネル別 |
出版日: 2024年01月19日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 86 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のつけ毛製品市場は、2022年に18億6,551万米ドルと評価され、2030年には28億6,499万米ドルに達すると予測され、2022~2030年のCAGRは5.5%で成長すると予測されています。
エンターテインメントとファッション業界におけるつけ毛製品の利用拡大がアジア太平洋のつけ毛製品市場を後押し
モデルやセレブリティの間でヘアエクステンション、ヘアウィッグ、ヘアピースへの嗜好が高まっていることから、エンターテインメント・ファッション業界におけるつけ毛製品の需要は大きく伸びると予測されます。この業界は、女性や男性の抜け毛の急増によって成長すると予測されています。また、収益の面では、脱毛症の罹患率が上昇しているため、つけ毛製品はエンターテイメントやファッション業界で高く採用されています。
ファッションと娯楽産業は、つけ毛製品の販売と採用に不可欠となっています。プロダクションやファッションハウスは、モデルや俳優が際立った役柄やキャラクターを演じるため、数多くの増毛エクステンション、ヘアウィッグ、ヘアピースをストックしています。消費者の間で髪の病気が急増していることも、業界が一定のペースで成長するのに役立っています。抜け毛に悩む人の数が急増しており、そのためにつけ毛製品を選ぶ人が増えています。したがって、このような要因は、アジア太平洋のつけ毛製品市場の成長のための有利な機会を生み出しています。
アジア太平洋のつけ毛製品市場概要
アジア太平洋のつけ毛製品市場は、中国、インド、日本、韓国、オーストラリアにセグメント化されます。インド、中国、日本では、ストレス、自己免疫疾患(脱毛症)、公害、真菌感染症、がん、ホルモンバランスの乱れ、多嚢胞性卵巣症候群(POS)などが原因で脱毛に直面する人が増加しており、外見向上のためのソリューションとしてつけ毛製品の需要を促進しています。かつらやエクステンションの製造技術や材料の進歩により、より高品質でリアルな外観のかつらが生まれ、消費者を惹きつけています。Evergreen Products Group Ltd、Henan Ruimei Products Co Ltd、Artnature Co Ltd、Lordhair Co Ltdは、アジア太平洋のつけ毛製品市場を独占する主要メーカーのひとつです。さらに、この地域のこれらの大手メーカーは、市場でのプレゼンスを拡大することを継続的に期待しています。
アジア太平洋は、つけ毛製品のための顕著な市場の一つになると予想されます。南アジア諸国は世界最大の人毛輸出国です。同地域におけるつけ毛製品の需要の高まりは、メーカーが同地域で存在感を示すことを引き付け、アジア太平洋のつけ毛製品市場の成長をさらに後押ししています。人口の増加と文化的伝統も市場の成長を促進しています。アジア太平洋はまた、美容&ファッション業界の著しい上昇を確認しており、様々なヘアスタイルの好みのためのトレンディなアクセサリーとしてつけ毛製品の需要を牽引しています。
アジア太平洋のつけ毛製品市場の収益と2030年までの予測(US$Mn)
アジア太平洋のつけ毛製品市場のセグメンテーション
アジア太平洋のつけ毛製品市場は、製品タイプ、材料、エンドユーザー、流通チャネル、国別に区分されます。
製品タイプに基づき、アジア太平洋のつけ毛製品市場はヘアエクステンション、ヘアウィッグ、ヘアピースに区分されます。ヘアウィッグセグメントは2022年に最大の市場シェアを占めました。
材料別では、アジア太平洋のつけ毛製品市場は人毛と合成毛に二分されます。2022年には合成毛髪セグメントがより大きな市場シェアを占めました。
エンドユーザー別に見ると、アジア太平洋のつけ毛製品市場は男性、女性、幼児に区分されます。女性セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
流通チャネル別では、アジア太平洋のつけ毛製品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。専門店セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のつけ毛製品市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。その他のアジア太平洋は、2022年にアジア太平洋のつけ毛製品市場シェアを独占しました。
Artnature Co Ltd、Balmain Hair Group BV、Evergreen Products Group Ltd、HairUWear Inc、Henan Ruimei Products Co Ltd、Papillon Hair Worldなどがアジア太平洋のつけ毛製品市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific false hair products market was valued at US$ 1,865.51 million in 2022 and is expected to reach US$ 2,864.99 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 5.5% from 2022 to 2030.
Growing Utilization of False Hair Products in Entertainment and Fashion Industry Fuels the Asia Pacific False Hair Products Market
The demand for false hair products in the entertainment and fashion industry is anticipated to grow significantly due to the increasing preference for hair extension, hair wigs, and hair pieces among models and celebrities. The industry is anticipated to grow owing to the surge in the incidence of hair fall among women and men. Also, in terms of revenue, false hair products are highly adopted in the entertainment and fashion industry owing to rising incidence of alopecia.
The fashion and entertainment industry has become vital for the sale and adoption of false hair products. Production and fashion houses stock numerous hair extension, hair wigs, and hair pieces for models and actors since they perform distinguished roles and characters. The upsurge in hair ailments among consumers is also assisting the industry to grow at a uniform pace. The number of individuals suffering from hair fall is increasing rapidly, owing to which several people are choosing false hair products. Thus, such factors are creating lucrative opportunities for the growth of the Asia Pacific false hair products market.
Asia Pacific False Hair Products Market Overview
The Asia Pacific false hair products market is segmented into China, India, Japan, South Korea, and Australia. An increasing number of people facing hair loss in India, China, and Japan due to stress, auto-immune diseases (Alopecia), pollution, fungal infections, cancer, hormonal imbalance, and Polycystic Ovary Syndrome (POS) is propelling the demand for false hair products as a solution for an appearance enhancement. Advancements in wig and extension manufacturing techniques and materials have resulted in better quality, realistic-looking wigs, attracting consumers to opt for them. Evergreen Products Group Ltd, Henan Ruimei Products Co Ltd, Artnature Co Ltd, and Lordhair Co Ltd are among the key manufacturers that dominate the Asia Pacific false hair products market. Further, these leading manufacturers in the region are continuously looking forward to expanding their presence in the market.
Asia Pacific is expected to become one of the prominent markets for false hair products. South Asian countries are the world's largest exporters of human hair. The rising demand for false hair products in the region has attracted manufacturers to establish their presence in the region, further driving the Asia Pacific false hair products market growth. Rising population and cultural traditions are also fueling the growth of the market. Asia Pacific is also witnessing a significant rise in the beauty & fashion industry, driving the demand for false hair products as a trendy accessory for various hairstyle preferences.
Asia Pacific False Hair Products Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Mn)
Asia Pacific False Hair Products Market Segmentation
The Asia Pacific false hair products market is segmented product type, material, end user, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific false hair products market is segmented into hair extension, hair wig, and hair pieces. The hair wig segment held the largest market share in 2022.
Based on material, the Asia Pacific false hair products market is bifurcated into human hair and synthetic hair. The synthetic hair segment held a larger market share in 2022.
Based on end user, the Asia Pacific false hair products market is segmented into men, women, and kids. The women segment held the largest market share in 2022.
Based on distribution channel, the Asia Pacific false hair products market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific false hair products market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific false hair products market share in 2022.
Artnature Co Ltd, Balmain Hair Group BV, Evergreen Products Group Ltd, HairUWear Inc, Henan Ruimei Products Co Ltd, and Papillon Hair World are some of the leading companies operating in the Asia Pacific false hair products market.