市場調査レポート
商品コード
1197082

ヘアケア製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Hair Care Products Market - Growth, Trends, and Forecast (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
ヘアケア製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ヘアケア製品の世界市場は、予測期間中に4.55%のCAGRで推移すると予測されています。

頭皮の健康や薄毛、抜け毛、フケ、敏感肌などに関する消費者の関心の高まりが、専門家向けのヘアケア製品の需要を促進しています。また、専門家が推奨するヘアケア製品への消費者志向も、市場を強く後押ししています。ヘアスタイリング剤を求める消費者のファッション動向は、サロン向けヘアケア製品の売上をさらに加速させます。例えば、国家統計局は、2021年に英国でヘアサロンやパーソナルグルーミング施設に対する消費支出に約54億8,000万ポンドが支出されたと推定しています。西洋文化の影響力が高まり、ファッション動向やセレブリティのスタイルに対する消費者の意識が高まっていることが、ヘアケア市場を押し上げると予想されます。

パーソナルグルーミングのためのオーガニック/ナチュラル製品への需要の高まりは、個人にとって主要な関心事の1つとなっています。コンディショナーとシャンプーは、その幅広い用途により、オーガニックヘアケア市場の大半のシェアを占めています。国内のさまざまな気象条件が抜け毛や髪の傷みの問題を引き起こしているため、外用ヘアトリートメントの可能性が高まっています。また、ふけ防止用のオーガニックヘアオイルも、予測期間中に力強い成長を記録するものと思われます。

ヘアケア製品の市場動向

ヘアケア製品への消費支出の増加

消費者は、髪の悩みを解決するために、小売店で手軽にヘアケア製品を購入しています。過去数年間、市場は主にヘアオイルの売上によって牽引されており、特にモロッカンオイルは世界的に大きな需要があります。髪にダメージを与える熱を利用したスタイリングツールの使用が増えたことで、ヘアケア製品に傾倒する女性消費者が増えています。そのため、髪へのダメージを最小限に抑え、スタイリング剤の熱による抜け毛を防ぐことを目的としたヘアケア製品が使用されています。米国では、ヘアケア製品に費やされる年間消費額にばらつきがあります。労働統計局によると、アメリカの消費者は2021年にヘアケア製品に約77.17米ドルを費やし、2020年の64.7米ドルから増加しました。市場では天然成分への需要が高く、ほとんどの企業が植物由来の成分やプレミアム植物成分などの天然成分を配合した製品を発売しています。コンディショナーやシャンプー、美容液やオイル、スタイリング剤などのオーガニックヘアケア製品タイプのうち、前者はその幅広い用途からオーガニックヘアケア市場の大半のシェアを占めています。このような需要を背景に、メーカー各社は天然素材やオーガニック素材を使用したヘアケア製品を投入しています。開発例えば、2022年9月、Dabur Indiaはヘアオイルの新製品、Vatika Neelibhringa21を発売しました。これは、古代アーユルヴェーダの方法「Tali Pak Vidhi」に従ったものです。ふけ防止用オーガニックヘアオイルも、予測期間中に堅調な成長を記録すると予想されます。

アジア太平洋地域は急成長中

中国は、米国に次いで世界で2番目に大きなヘアケア製品の市場です。アジア太平洋地域では、中国が最大の市場シェアを占めています。予測期間中もその地位を維持するとみられ、ヘアケア製品の需要を押し上げ、今後5年から10年の間にヘアケア製品の最大市場の1つとなる可能性がさらに高まっています。プレミアムヘアケア製品の使用はTier 1のメガシティで最も普及しており、中国内陸部のTier 2やTier 3の都市でも浸透が進んでいます。アジア太平洋地域では、インターネット普及率の上昇とeコマース企業による消費者獲得戦略がeコマースによる売上を牽引していますが、実店舗での販売チャネルによる売上が引き続き市場を独占しています。例えば、2022年10月、ブルックリン発のヘアケアブランドAmikaが中国市場に参入-Tmall Globalに越境パーソナルケア世界旗艦店を開設、小紅書(Xiaohongshu)にも出店しました。

ヘアケア製品市場の競合分析

ヘアケア製品市場の競合は激しいです。Procter &Gamble、L'Oreal SA、Johnson &Johnson、Dabur India Pvt Ltd、Unilever PLCなどがヘアケア市場の大手企業として挙げられます。製品のイノベーションとM&Aとは別に、環境と人の健康問題を考慮し、市場のプレーヤーはプラスチック廃棄物への対処で美容業界の進歩を加速させるために持続可能なイニシアチブを採用しています。主要プレイヤーは、技術に注目し、プロモーションや広告への投資を増やしています。また、企業は、髪に適切なケアを提供するために、天然製品の使用に注力しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • シャンプー
    • コンディショナー
    • ヘアオイル
    • ヘアスプレー
    • その他の製品タイプ
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Unilever PLC
    • Procter & Gamble Company
    • L'Oreal S.A.
    • Johnson & Johnson
    • Dabur India Ltd
    • Natura & Co.
    • Shiseido Company, Limited
    • Oriflame Holding AG
    • Kao Corporation
    • Himalaya Global Holdings Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62448

The Global Hair Care Products Market is projected to record a CAGR of 4.55% over the forecasted period.

Increased consumer concerns about scalp health and problems related to hair thinning, hair loss, dandruff, and sensitive scalp are driving the demand for specialist hair care products. Consumer inclination toward hair care products recommended by professionals is also strongly driving the market. Fashion trends among consumers demanding hair styling products further accelerate salon hair care sales. For instance, the Office of National Statistics estimated that about GBP 5,480 million was spent in the United Kingdom on consumption expenditure on hair salons and personal grooming establishments in 2021. The rising influence of western culture and increased consumer awareness about fashion trends and celebrity styles are expected to boost the hair care market.

The growing demand for organic/natural products for personal grooming has become one of the primary concerns for individuals. Conditioners and shampoos held a majority share of the organic hair care market due to their wide usage. A wide range of weather conditions in the country causing hair fall and hair damage problems are increasing the potential for external hair treatments.​ Anti-dandruff organic hair oils are also expected to register robust growth over the forecast period.

Hair Care Products Market Trends

Increased Consumer Spending on Hair Care Products

Consumers purchase hair care products from retail outlets for easy access while addressing their hair problems. For the past few years, the market has been primarily driven by the sales of hair oils, especially Moroccan oil, which is witnessing significant global demand. More women consumers are inclined toward hair care products due to the increased usage of heat styling tools that damage the hair. Thus, consumers are using hair care products targeted to prevent further damage to hair and reverse hair fall caused due to heat from styling tools. The amount spent on hair care products annually varies in the United States. According to the Bureau of Labor Statistics, American consumers spent around USD 77.17 on hair care products in 2021, an increase from USD 64.7 in 2020. There is high demand for natural ingredients in the market, leading to most companies launching products with natural ingredients, such as plant-inspired and premium botanical ingredients. Among the organic hair care product types, such as conditioners and shampoos, serums and oils, and styling products, the former holds most of the share in the organic hair care market due to its wide usage. Owing to the demand, manufacturers are introducing natural and organic-based hair care products. Development For instance, in September 2022, Dabur India launched its new hair oil product, Vatika Neelibhringa21. It follows the ancient ayurvedic method of Tali Pak Vidhi. Anti-dandruff organic hair oils are also expected to register robust growth over the forecast period.

Asia-Pacific is the Fastest-growing Region

China is the second-largest market for hair care products worldwide, only after the United States. In Asia-Pacific, the country holds the largest market share. It is expected to maintain its position during the forecast period, thus boosting the demand for hair care products and further increasing the region's potential to become one of the largest markets for hair care products over the next five to ten years. The usage of premium hair care products is most prevalent in tier-one megacities, with increasing penetration in China's inland tier-two and tier-three cities. The increasing internet penetration and strategies by e-commerce companies to attract consumers are driving sales from e-commerce in the Asia-Pacific region, while sales from the physical retail channel continue to dominate the market. For instance, in October 2022, Brooklyn-based hair care brand Amika entered the Chinese market-launching its cross-border personal care global flagship store on Tmall Global, as well as a store on Little Red Book (Xiaohongshu).

Hair Care Products Market Competitor Analysis

The hair care products market is highly competitive. Procter & Gamble, L'Oreal SA, Johnson & Johnson, Dabur India Pvt Ltd, and Unilever PLC are some leading companies in the hair care market. Apart from product innovations and mergers and acquisitions, considering environmental and human health issues, the market players are adopting sustainable initiatives to accelerate the beauty industry's progress in addressing plastic waste. Key players focus on technology and increasing their investment in promotions and advertisements. Companies are also focusing on using natural products to provide proper care to hair.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Shampoo
    • 5.1.2 Conditioner
    • 5.1.3 Hair Oil
    • 5.1.4 Hair Spray
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Germany
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Unilever PLC
    • 6.3.2 Procter & Gamble Company
    • 6.3.3 L'Oreal S.A.
    • 6.3.4 Johnson & Johnson
    • 6.3.5 Dabur India Ltd
    • 6.3.6 Natura & Co.
    • 6.3.7 Shiseido Company, Limited
    • 6.3.8 Oriflame Holding AG
    • 6.3.9 Kao Corporation
    • 6.3.10 Himalaya Global Holdings Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS