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市場調査レポート
商品コード
1420228
冷凍食品の北米市場:地域別分析 - タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、予測(~2030年)North America Frozen Entree Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - Type, Category, and Distribution Channel |
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冷凍食品の北米市場:地域別分析 - タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、予測(~2030年) |
出版日: 2023年12月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即納可能
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北米の冷凍食品の市場規模は、2022年に134億7,488万米ドルに達し、2022~2030年にかけてCAGR 4.3%で成長し、2030年には188億9,075万米ドルに達すると予測されています。
新興国市場におけるコールドチェーンインフラの不足が北米の冷凍食品市場に拍車をかける
近年、eコマースの出現は消費者の買い物や消費習慣に革命をもたらしました。スマートフォンやインターネットの普及、新たなテクノロジー、購買力の上昇、いつでもどこでもオンライン小売ショッピングができるプラットフォームが提供する利便性などが、eコマース業界を後押しする主な要因となっています。米国商務省小売指標部門によると、米国のeコマース売上高は、2021年に8,700億米ドルに達し、2020年から14.2%増加しました。オンライン食料品売上は2021年に170%成長し、米国の食料品売上全体の9.6%を占めました。
冷凍食品を購入する際、オンライン小売プラットフォームを好む人が増えています。American Frozen Food Instituteによると、冷凍食品のオンライン売上は2020年に前年比75%増となり、冷凍ディナー/食品、肉、鶏肉、シーフードが最大のオンライン売上となった。パンデミック(世界的大流行)の最中、実店舗の閉鎖や政府による社会的規制により、食品・飲料のオンライン販売は大幅に増加しました。
大幅な値引き、ひとつ屋根の下で幅広いブランドが利用できること、宅配オプションが、消費者のオンライン・ショッピングへの関心を高める主な要因となっています。さまざまな地域でeコマースの浸透が進んでいることから、Kellogg's Company、Conagra Brands、Nestle SAなどの冷凍食品メーカーは、Amazon、Lidl、Walmartなどの有名なeコマースプラットフォームを通じて製品を販売することで、オンラインプレゼンスを拡大しました。この要因は、オフラインの小売店への依存をなくすことで、北米の冷凍食品市場の成長に貢献しています。
北米の冷凍食品市場の概要
冷凍食品市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。冷凍食品は北米で広く消費されている食品の一つであるが、これは迅速で簡単な食事ソリューションに対する嗜好が高まっているためです。冷凍食品は利便性が高く、準備の手間が省けるため、共働きや共働き世帯に好まれるクイックフードソリューションです。さらに、消費者は健康的なライフスタイルを採用するようになっており、グルテンフリー、低炭水化物、全粒粉、有機のダイエット製品を求めるようになっています。北米の冷凍食品市場の成長は、環境問題への関心の高まりから植物性食品への嗜好が高まっていることなども背景にあります。新しいフレーバー、より健康的なオプション、国際的な料理など、絶え間ない製品革新が消費者を魅了し、市場成長を後押ししています。2022年9月、Impossible Foods Inc.は8種類のボウル入りの冷凍植物性食品を発売しました。これら8種類の冷凍食品・ボウルは、世界中のウォルマートの店舗(~4,000店)で販売されています。したがって、メーカーによるこのような風味や味の異なる製品イノベーションは、北米の冷凍食品の需要を押し上げると予想されます。
北米の冷凍食品市場の収益と2030年までの予測(100万米ドル)
北米の冷凍食品市場のセグメンテーション
北米の冷凍食品市場は、タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国に区分されます。
タイプ別では、北米の冷凍食品市場は肉ベース食品と植物ベース食品に二分されます。植物ベースの食品セグメントはさらに、サツマイモの食品、植物ベースの肉の食品、野菜の食品、その他の植物ベースの食品に分類されます。肉ベースの食品セグメントは2022年に北米の冷凍食品市場で最大のシェアを占めました。
カテゴリー別では、北米の冷凍食品市場は有機と従来型に区分されます。従来型セグメントは、2022年に北米の冷凍食品市場で最大のシェアを占めました。
流通チャネル別では、北米の冷凍食品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットセグメントは、2022年に北米の冷凍食品市場で最大のシェアを占めました。
国別では、北米の冷凍食品市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国は2022年の北米の冷凍食品市場を独占しました。
Impossible Foods Inc、Kellogg Co、Daiya Foods Inc、Conagra Brands Inc、Nestle SA、Del Monte Foods Inc、Waffle Waffle LLC Inc、B &G Food Inc、Mars Inc、Amy's Kitchen Incは北米の冷凍食品市場で事業を展開する大手企業です。
The North America frozen entree market is expected to grow from US$ 13,474.88 million in 2022 to US$ 18,890.75 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 4.3% from 2022 to 2030.
Lack of Cold Chain Infrastructure in Developing Countries Fuel the North America Frozen Entree Market
In recent years, the emergence of e-commerce has revolutionized consumer shopping and spending habits. Smartphone and internet penetration, emerging technologies, rising purchasing power, and convenience provided by online retail shopping platforms from anywhere at any time are among the key factors favoring the e-commerce industry. According to the US Department of Commerce Retail Indicator Division, e-commerce sales in the US reached US$ 870 billion in 2021, up by 14.2% from 2020. Online grocery sales grew by 170% in 2021, accounting for 9.6% of total grocery sales in the US.
People increasingly prefer online retail platforms for purchasing frozen food products such as frozen entree. According to American Frozen Food Institute, online sales of frozen food products increased by 75% in 2020 compared to a year ago, with frozen dinners/entrees, meat, poultry, and seafood being the biggest online sellers. During the pandemic, online sales of food and beverages rose significantly due to the shutdown of brick-and-mortar stores and the social restrictions imposed by governments.
Heavy discounts, wide availability of brands under one roof, and home delivery options are the key factors driving consumers' focus toward online shopping. The rising penetration of e-commerce across different geographies prompted manufacturers of frozen entree such as Kellogg's Company, Conagra Brands, and Nestle SA to expand their online presence by selling their products through well-known e-commerce platforms such as Amazon, Lidl, and Walmart. This factor contributes to the growth of the North America frozen entree market by eliminating the dependency on offline retail stores.
North America Frozen Entree Market Overview
The Frozen Entree Market is segmented into the US, Canada, and Mexico. Frozen food products are among the widely consumed food in North America because of the rising preference for quick and easy meal solutions. Frozen entree is a preferred quick food solution among working individuals and dual-income households as it offers convenience and saves preparation time. Moreover, consumers are increasingly adopting a healthy lifestyle and demanding gluten-free, low-carb, whole-grain, and organic diet products. The growth of the North America Frozen Entree Market across North America is also backed by the factors such as increasing preferences for plant-based foods owing to rising environmental concerns. Continuous product innovation, including new flavors, healthier options, and international cuisines, attracts consumers and drives market growth. In September 2022, Impossible Foods Inc launched frozen plant-based entrees in eight different bowls. These eight frozen entree bowls are available at ~4,000 Walmart outlets worldwide. Hence, such product innovations with different flavors and tastes by manufacturers are anticipated to boost the demand for frozen entrees in North America.
North America Frozen Entree Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Frozen Entree Market Segmentation
The North America frozen entree market is segmented into type, category, distribution channel, and country.
Based on type, the North America frozen entree market is bifurcated into meat-based entrees, plant-based entree. The plant-based entrees segment is further categorized into sweet potato entrees, plant-based meat entrees, vegetable entrees, and other plant-based entrees. The meat-based entrees segment held a largest share of the North America frozen entree market in 2022.
Based on category, the North America frozen entree market is segmented into organic and conventional. The conventional segment held the largest share of the North America frozen entree market in 2022.
Based on distribution channel, the North America frozen entree market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest share of the North America frozen entree market in 2022.
Based on country, the North America frozen entree market is segmented int o the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America frozen entree market in 2022.
Impossible Foods Inc, Kellogg Co, Daiya Foods Inc, Conagra Brands Inc, Nestle SA, Del Monte Foods Inc, Waffle Waffle LLC Inc, B & G Food Inc, Mars Inc, and Amy's Kitchen Inc are some of the leading companies operating in the North America frozen entree market.