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市場調査レポート
商品コード
1692536
冷凍調理済みレディミール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)Frozen-cooked Ready Meals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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冷凍調理済みレディミール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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冷凍調理済みレディミールの市場規模は2025年に431億米ドルと推定・予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.95%で、2030年には548億8,000万米ドルに達すると予測されます。
この市場を牽引している主要因は、急速な都市化、特に都市部における消費者のペースの速いライフスタイル、可処分所得の増加、消費者の利便性と調理時間の節約を目的とした調理済みレディミールへの需要の高まりなどです。消費者のインスタント食品から調理済み冷凍食品へのシフト、職人技が光るピザ、餃子、ケサディーヤなどグルメな冷凍調理済みレディミールへの需要の高まりが、調査対象市場における冷凍調理済みレディミールの成長を支えています。食生活やライフスタイルの変化、レディトゥイート文化的料理に対する需要の高まり、幅広い種類の冷凍調理済み惣菜が簡単に手に入ることが、市場の成長をさらに後押ししています。加えて、冷凍調理済みレディミールを選ぶ消費者の意欲が高まっているのは、保存期間が長いこと、冷凍調理済みレディミールの価格設定が魅力的であること、消費者の高まる需要に応えるために新製品を革新するメーカーが増加していることなどが背景にあります。
便利でレディトゥイート製品への嗜好の高まりが、冷凍調理済み惣菜市場の需要を高めています。さらに、世界中の先進国や新興国でベジタリアンやヴィーガンの数が増加しているため、ベジタリアン食の需要が増加しています。例えば、倫理的消費者調査協会(Ethical Consumer Research Association Ltd)によると、英国におけるベジタリアンと植物由来の代替食品・飲食品の売上高は、2018年の10億ポンドから2021年には14億9,000万ポンドに増加しました。
便利でインスタント食品、特に冷凍調理済みレディミールの需要は、社会的・経済的パターンの変化だけでなく、飲食品への支出の増加、健康食品に対する意識、食事パターンや既存の食習慣の変化、各地域での外国人定住人口の増加、新製品を味わいたいという願望により、速いペースで伸びています。Z世代とミレニアル世代の消費者は、調理ルーチンを補い、多忙なスケジュールに対処するために、健康的で栄養価が高く、便利な選択肢に目を向けています。若い消費者の購買力の増加と可処分所得の増加により、消費者はコンビニエンスフード製品により多くの支出をすることができるようになり、調査対象期間における市場の成長を後押ししています。さらに、オン・ザ・ゴー食品のコンセプトは、惣菜が提供できる製品の簡単な消費と取り扱いと密接に関連しています。そのため、冷凍調理済み惣菜の需要は、消費と同時に使い捨て包装に助けられた利便性によって増加しています。
同様に、こうした冷凍調理済みレディミールは、消費前に最小限の調理しか必要としないです。食品産業の技術革新に伴い、コンビニエンスフードには、冷凍、ポーションコントロール、保存可能、電子レンジ対応、調理済みミックスといった形態の惣菜が含まれます。そのため、消費者の保存性と利便性への需要に応えるため、メーカー各社は、こぼすことなくどこにでも持ち運びでき、賞味期限が長い製剤の面で技術革新を進めています。さらに、こうした製品の市場への浸透が進んでいるため、人口のかなりの部分がこうしたレディミールオプションを利用できるようになっています。消費者の習慣が変化しているため、食事の頻度が少なくなっており、消費者はこうした調理済みレディミールを頻繁に購入する傾向にあります。
北米の消費者は、調理の容易さ、低栄養損失、広大な消費者ベースの国全体で人気を集めている肉、鶏肉、魚の延長製品寿命のために冷凍惣菜を消費することに傾斜しています。米国における労働人口の増加は、冷凍調理済み惣菜に対する消費者の信頼性に影響を与えています。例えば、米国労働統計局によると、雇用人口率は2021年5月の58.0%に対し、2022年5月は60.1%となっています。このように、多忙で慌ただしいライフスタイルの増加は、同国における予測期間中の冷凍調理済み惣菜の成長を加速させると予想されます。
同様に、消費者はより優れた栄養プロファイルを持ち、オーガニックや天然材料を使用した、新しく革新的な健康食品やヴィーガン食品の消費に注目しています。さらに、アジア料理や地中海料理などは、肉を多用する西洋料理に比べ、ベジタリアンで栄養価の高い食品の選択肢を豊富に提供しています。北米の消費者はより高価な食品に支出し、高級な冷凍調理済み惣菜を選んでいます。2021年2月、米国冷凍食品協会(American Frozen Food Institute)は、2020年の冷凍食品売上が21%増加したと報告しました。米国では、いくつかのブランドが冷凍調理済み惣菜市場でニッチを切り開き、アフリカ大陸の料理を発表する食事を販売しています。
冷凍調理済みレディミール市場は、国際的、地域的、ローカルな参入企業が多数存在するため、競争が激しくなっています。市場に参入している主要企業は、キャンベル・スープ・カンパニー、コナグラ・ブランズインク、タイソン・フーズインク、ノマド・フーズ、味の素株式会社などです。市場参入企業は、冷凍調理済みミールス事業を強化するための主要戦略として事業拡大を採用しています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために主要企業が採用する戦略的アプローチとして、新製品の開発とともに企業の合併、拡大、買収、提携が重視されています。例えば、2022年6月、キャンベル・スープは食事・飲料部門でChunky innovationを発売しました。その商品には、スパイシーチキンとソーセージのコンボ、スパイシーステーキ、ポテトが含まれます。
The Frozen-cooked Ready Meals Market size is estimated at USD 43.10 billion in 2025, and is expected to reach USD 54.88 billion by 2030, at a CAGR of 4.95% during the forecast period (2025-2030).
The market is primarily driven by factors such as rapid urbanization, the fast-paced lifestyle of consumers, especially in urban areas, rising disposable income, and growing demand for precooked food for convenience and to save cooking time among consumers. Consumers' shift from instant food products to precooked frozen food, and growing demand for gourmet frozen ready meals such as artisanal pizzas, dumplings, quesadillas, and others, are supporting the growth of the frozen-cooked ready meals in the market studied. The change in dietary habits and lifestyle, along with the rising demand for ready-to-eat cultural cuisines and the easy accessibility of a wide range of frozen, pre-cooked meals, are further fueling the growth of the market. In addition, the increased consumer willingness to opt for frozen ready meals is due to their longer shelf life, attractive pricing of frozen-cooked ready meal products, and the rising number of manufacturers innovating new products to cater to the growing demand from consumers.
The rising preference for convenient and ready-to-eat products is increasing the demand for frozen and cooked ready meals in the market. Further, the demand for vegetarian meals is increasing in the market owing to the rising number of vegetarians and vegans in different developed and developing nations worldwide. For instance, according to the Ethical Consumer Research Association Ltd, the sales revenue of vegetarian and plant-based food and beverage alternatives in the United Kingdom increased from GBP 1000 million in 2018 to GBP 1490 million in 2021.
The demand for convenient and instant food, particularly frozen-cooked ready meals, is growing at a faster pace due to changes in social and economic patterns, as well as increased expenditure on food and beverage, awareness about healthy foods, changes in meal patterns and existing food habits, increasing settlement of ex-pat population across the regions and the desire to taste new products. Gen Z and millennial consumers are turning toward healthy, nutritious, as well as convenient options to supplement their cooking routines and cope with their hectic schedules. The increasing purchasing power of young consumers, along with rising disposable income allowing consumers to spend more on convenience food products, is propelling the growth of the market in the studied period. Moreover, the on-the-go food concept is closely associated with easy consumption and handling of products, which ready meals can offer. Thus, the demand for frozen-cooked ready meals is increasing due to the linked convenience of consumption and aided by disposable packaging simultaneously.
Similarly, these frozen-cooked ready meals require minimum or no further preparation before consumption. With technological innovations in the food industry, convenience food includes ready meals in frozen, portion-controlled, shelf-stable, microwaveable, and prepared-mixes formats. Therefore, to cater to the consumers' demand for shelf-stability and convenience, manufacturers are innovating in terms of formulation, which may be carried everywhere without spilling and has a long shelf life. Moreover, a significant portion of the population has access to these ready-meal options due to the increased penetration of these products in the market. Since the transforming consumer habits promote smaller frequent meals, consumers tend to buy these ready meals more often, which is expected to propel the market shortly.
Consumers in North America are inclined towards consuming frozen ready meals due to the ease of preparation, low nutrition loss, and the extended product life of meat, poultry, and fish, which are gaining popularity across the vast consumer base country. The rising working population in the United States has influenced the consumer's reliability of frozen-cooked ready meals. For instance, according to the US Bureau of Labor Statistics, the employment-population rate stood at 60.1% in May 2022, compared with 58.0% in May 2021. Thus, the growing busy and hectic lifestyle is expected to accelerate the growth of frozen-cooked ready meals during the forecast period in the country.
Similarly, consumers are focusing on consuming new and innovative healthy and vegan food products that have a better nutritional profile and have been made using organic and natural ingredients. Moreover, Asian and Mediterranean cuisines, among others, offer a plethora of food options that are both vegetarian and high in nutrition, as compared to meat-intensive western cuisine. North American consumers are spending on more expensive food items and opting for premium frozen-cooked ready meals. In February 2021, the American Frozen Food Institute reported that frozen food sales were up 21% in 2020. In the United States, several brands are carving out their niches in the frozen-cooked ready meals market and selling meals showcasing dishes from the African continent.
The frozen-cooked ready meals market is highly competitive owing to the presence of many international, regional, and local players in the market. The key players operating in the market are Campbell Soup Company, Conagra Brands Inc., Tyson Foods Inc., Nomad Foods, and Ajinomoto Co. Inc., among others. The market players are adopting expansion as a key strategy to strengthen their Frozen-Cooked Ready Meals business. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. For instance, in June 2022, Campbell Soup launched Chunky innovation under its meal and beverage segment. Its offering includes spicy chicken and sausages combo, spicy steak, and potato.