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市場調査レポート
商品コード
1687771

インドネシアの冷凍食品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Indonesia Frozen Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 90 Pages
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2~3営業日
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インドネシアの冷凍食品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドネシアの冷凍食品市場は予測期間中にCAGR 7.5%を記録する見込みです。

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インドネシアでは核家族が急増しています。インドネシア統計局によると、2022年現在、インドネシアの世帯の39.16%は2~3人の家族で構成されています。このような家庭は一般的に支出が自由であり、FMCGセクターのプレミアム化動向を牽引しています。さらに、労働人口の増加や個人の多忙なライフスタイルは、消費者の食生活パターンを変化させており、手早く健康的な食事を摂取するようになっています。その結果、便利で調理が簡単な冷凍食品の小売売上が伸びています。さらに、国内における付加価値製品の普及は、実用的で便利な製品に対する消費者のニーズの証です。例えば、米国農務省対外農業サービスによると、2021年、インドネシアにおける包装食品の小売販売額は329億6,700万米ドルに達しました。このほか、冷凍食品セグメントの国際的なプレーヤーは、市場シェアを大きく拡大するために、事業拡大、合併・買収、製品発売などの革新的な戦略を採用しています。例えば、2022年1月、中国の乳製品メーカーであるYili Groupは、インドネシアでの施設の立ち上げによる事業拡大を発表しました。同社は、同国でのJoydayアイスクリームの人気により、この施設が設立されたと主張しています。このブランドは2018年の市場参入以来、インドネシアのほぼ全土をカバーする26州260の地方都市に急速に拡大しています。

インドネシアの冷凍食品市場動向

コンビニエンス食品への需要の高まり

コンビニエンス食品に対する消費者の需要の高まりは、インドネシアのパッケージ食品事業の拡大を後押しする重要な要因です。パッケージ食品、特に惣菜や冷凍食品は調理時間を最低限に抑えられるため、特に労働人口の間で人気が急上昇しています。冷凍食品は、時間の節約という要素に加え、通常の食生活に栄養を取り入れるための便利で手頃な方法です。冷凍することで冷凍食品の栄養素が保持されるため、時間の経過とともに栄養素が失われる生鮮食品よりも、ビタミンやミネラルが多く含まれています。

eコマースの台頭は、オンライン小売店を通じた冷凍食品を含む食品の需要にさらに影響を与えています。国際貿易局によると、eコマース分野は2021年にはオンライン取引が23%増加し、新規利用者は6,300万人近くに達します。この業界の普及は、GoPay、DANA、Ovo、ShopeePayといったデジタルウォレットの台頭と、テクノロジーに精通した若い人口の多さに支えられています。したがって、こうした要因は、インドネシア全土でeコマース・チャネルを通じたパッケージ冷凍食品の消費者の購買決定に影響を与えています。

冷凍加工肉製品は現在需要が高い

同国の消費者は、生鮮品を利用できるようにすることに伴う衛生上の問題もあって、冷凍食肉製品に傾倒しています。UN Comtradeによると、2021年のインドネシアへの食肉輸入額は9億6,534万米ドルで、前年は7億1,054万米ドルでした。タンパク質食の人気により、同国における肉と魚の消費はさらに増加しています。さらに、農業と食品貿易の拡大に関する二国間協定や国際協定の増加に伴い、冷凍肉・魚分野は予測期間中に成長すると予想されます。これらの製品は賞味期限が6ヶ月から1年と長く、遠方への輸出に便利です。インドネシアの企業は、国際基準や消費者の需要を満たすために、様々な種類の魚肉を加工し、保存料を添加した上で輸出しています。

インドネシア冷凍食品産業の概要

インドネシアの冷凍食品市場は競争が激しく、国内外の多数の企業がさまざまな冷凍食品を提供しています。ゼネラル・ミルズ社、ユニリーバPLC、PTチャロエン・ポックパンド・インドネシア・グループなど、市場の大手企業は研究開発に力を入れています。Japfa LtdとAice Group Holdingsは、幅広い製品を提供する他の大手企業です。さらに、メーカー各社は、健康的なライフスタイルに適した製品を選ぶという現在の動向に対応するため、顧客中心のアプローチを採用しています。また、オーガニックやコーシャなどの国際基準や認証を取得した製品も提供しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 便利な食品の普及
    • コールドチェーン物流の拡大
  • 市場抑制要因
    • 食品の安全性と品質に対する懸念
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 冷凍果物・野菜
    • 冷凍調理済み食品
    • 冷凍食肉加工品
    • 冷凍加工海産物
    • 冷凍ベーカリー製品
    • その他
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • 食料品店/コンビニエンスストア
    • オンライン小売店

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • General Mills Inc.
    • PT Charoen Pokphand Indonesia Group
    • Gunung Sewu Group(Belfoods Indonesia)
    • PT Sekar Bumi Tbk
    • Unilever PLC
    • JAPFA Ltd(PT So Good Food)
    • Ezaki Glico Co. Ltd(Glico)
    • Aice Group Holdings
    • Mccain Foods Ltd
    • Pronas Indonesia

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65562

The Indonesia Frozen Food Market is expected to register a CAGR of 7.5% during the forecast period.

Indonesia Frozen Food - Market - IMG1

Indonesia is witnessing a surge in the number of nuclear families. According to Statistics Indonesia, 39.16% of households in Indonesia consisted of 2-3 family members as of 2022. These families are typically more liberal with spending and are driving the premiumization trends in the FMCG sector. Moreover, the increasing workforce participation and the busy lifestyle of individuals are changing the dietary patterns of consumers, which involve consuming quick and healthier meals. This, in turn, drives the retail sales of frozen food products that are convenient and easy to cook. In addition, the proliferation of value-added products in the country is a testament to consumers' need for practical and convenient products. For instance, according to the USDA Foreign Agricultural Service, in 2021, the retail sales value of packaged food in Indonesia amounted to 32,967 USD million. Besides this, international players in the frozen food segment are adopting innovative strategies such as expansion, merger and acquisition, and product launches to gain a prominent market share. For instance, in January 2022, Yili Group, a Chinese producer of dairy products, announced its expansion with the launch of its facility in Indonesia. The company claimed that the facility was established due to the popularity of Joyday Ice Cream in the country. This brand has rapidly expanded to 260 local cities in 26 provinces, covering nearly all of Indonesia, since its entry into the market in 2018.

Indonesia Frozen Food Market Trends

Increasing Demand for Convenience Food Products

The growing consumer demand for convenience meals is a critical factor bolstering the expansion of the Indonesian packaged food business. Since packaged foods require minimal or less preparation time, especially ready meals and frozen food, there has been an exponential rise in their popularity, especially among the working population. In addition to the time-saving factor, frozen food products can be a convenient and affordable way to incorporate nutrition into a regular diet. Since freezing helps preserve the nutrients of frozen food products, these products have more vitamins and minerals than fresh foods that lose their nutrients over time.

The rise in e-commerce further influences the demand for food products, including frozen food, via online retail stores. According to the International Trade Administration, the e-commerce sector exhibited a 23% increase in online transactions and nearly 63 million new users in 2021. The proliferation of the industry is supported by the rise in digital wallets such as GoPay, DANA, Ovo, and ShopeePay, along with a large, young, and tech-savvy population. Hence, such factors influence consumers' purchasing decisions for packaged frozen food via e-commerce channels across Indonesia.

Frozen Processed Meat Products are Currently in High Demand

Consumers in the country are more inclined toward frozen meat products, partly due to the hygiene issues associated with making fresh products available. According to UN Comtrade, in 2021, the imports of meat to Indonesia amounted to USD 965.34 million, compared to the imports in the previous year, valued at USD 710.54 million. The popularity of protein diets has further increased the consumption of meat and fish in the country. Moreover, with the increase in bilateral and international agreements regarding the expansion of agriculture and food trade, the frozen meat and fish segments are expected to grow during the forecast period. These products exhibit a longer shelf life, ranging from six months to a year, making them convenient for export to the farthest places. Indonesian companies export various types of fish meat after processing and adding preservative materials to meet international standards and consumer demand.

Indonesia Frozen Food Industry Overview

The Indonesian frozen food market is competitive, with numerous domestic and international players offering various frozen food products. The major players in the market, including General Mills Inc., Unilever PLC, and PT Charoen Pokphand Indonesia Group, are heavily capitalizing on research and development. Japfa Ltd and Aice Group Holdings are other leading players with a broad range of product offerings. Moreover, manufacturers are adopting a customer-centric approach to stay with ongoing trends about choosing products suitable for healthy lifestyle choices. They also offer products with international standards and certifications, such as organic and kosher.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Popularity of Convenient Food Products
    • 4.1.2 Expansion of Cold Chain Logistics
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Concerns Over Food Safety and Quality
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Frozen Fruits and Vegetables
    • 5.1.2 Frozen Ready Meals
    • 5.1.3 Frozen Processed Meat Products
    • 5.1.4 Frozen Processed SeaFood
    • 5.1.5 Frozen Bakery Products
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Grocery Stores/ Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 General Mills Inc.
    • 6.3.2 PT Charoen Pokphand Indonesia Group
    • 6.3.3 Gunung Sewu Group (Belfoods Indonesia)
    • 6.3.4 PT Sekar Bumi Tbk
    • 6.3.5 Unilever PLC
    • 6.3.6 JAPFA Ltd (PT So Good Food)
    • 6.3.7 Ezaki Glico Co. Ltd (Glico)
    • 6.3.8 Aice Group Holdings
    • 6.3.9 Mccain Foods Ltd
    • 6.3.10 Pronas Indonesia

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS