|
市場調査レポート
商品コード
1420214
冷凍食品の欧州市場:地域別分析 - タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、予測(~2030年)Europe Frozen Entree Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type, Category (Organic and Conventional), and Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, Online Retail, and Others) |
||||||
冷凍食品の欧州市場:地域別分析 - タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、予測(~2030年) |
出版日: 2023年12月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 87 Pages
納期: 即納可能
|
欧州の冷凍食品の市場規模は、2022年に154億8,314万米ドルに達し、2022~2030年にかけてCAGR 3.9%で成長し、2030年には210億177万米ドルに達すると予測されています。
コンビニエンス食品の消費拡大が欧州の冷凍食品市場を牽引
ライフスタイルの変化に起因する高品質のコンビニエンス食品の消費の急増は、食品業界の最大の動向の1つです。冷凍スナック、冷凍ミール、冷凍食品、調理済み製品などのコンビニエンス食品は、消費者が食材の買い出し、食事の準備、調理、消費、食後の後片付けにかかる時間と労力を節約することを可能にします。これらの食品の開発と人気は、多くの社会的変化に起因しています。その中でも最も顕著なのは、世帯数の減少と、世界のミレニアル世代の人口増加です。多忙な仕事のスケジュールのため、ミレニアル世代は味や栄養に妥協することなく、手早く簡単な食事を好みます。こうした要因が消費者のコンビニエンス食品需要を大きく促進し、欧州の冷凍食品市場の成長を後押ししています。
ここ数十年、女性の労働参加は各国で驚異的に増加しています。
「International Labor Organization」が発表したデータによると、1990~2020年の間に、多くの国で女性の労働力が飛躍的に増加しました。ドイツの女性就業率は1990年の42.50%から2020年には54.91%に達しました。同様に、フランスなどの他の国々でも、このところ女性の就業率が急上昇しています。女性の就業率が大幅に上昇したことで、労働者階級における冷凍食品のようなコンビニエンス食品の人気がさらに高まっています。
欧州の冷凍食品市場の概要
欧州の冷凍食品市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。市場成長の主な要因は、コンビニエンス食品に対する需要の高まり、広範な小売インフラ、さまざまな流通チャネルを通じたさまざまなブランドの幅広い製品の入手可能性です。国民一人当たりの所得が高いことも、多忙なライフスタイルや勤労者の増加により、冷凍食品やスナックなどの冷凍惣菜の需要を牽引しています。
過去10年間、消費者は透明で分かりやすい成分表を持つ製品を求めており、添加物や保存料を最小限に抑えたクリーン・ラベルの冷凍惣菜の動向につながっています。年2回発行されるFMCG Demand Signalsレポートによると、COVID-19の大流行以来、プライベートラベル商品は欧州で強い勢いを見せており、クリーンラベル商品の普及率が最も高いのはスペイン(47%)、ドイツ(41%)、英国(37%)でした。このように、冷凍食品を含むクリーンラベル製品の普及拡大は、予測期間中、欧州の冷凍食品市場に新たな機会を提供すると予測されます。
欧州の冷凍食品市場は、Nestle S.A.やBounduelle Groupのような有力企業の存在により、今後数年間で大きな成長が見込まれます。これらの企業は、植物ベースの冷凍食品や肉ベースの冷凍食品など、幅広い冷凍食品を提供しています。
欧州の冷凍食品市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州の冷凍食品市場のセグメンテーション
欧州の冷凍食品市場は、タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国に区分されます。
タイプ別では、欧州の冷凍食品市場は肉ベースのアントレと植物ベースのアントレに二分されます。植物ベースのアントレセグメントはさらに、サツマイモのアントレ、植物ベースの肉のアントレ、野菜のアントレ、その他の植物ベースのアントレに分類されます。肉ベースのアントレセグメントは2022年に欧州の冷凍食品市場で最大のシェアを占めました。
カテゴリーに基づき、欧州の冷凍食品市場は有機と従来型に区分されます。従来型セグメントは2022年に欧州の冷凍食品市場でより大きなシェアを占めました。
流通チャネルに基づき、欧州の冷凍食品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットセグメントは、2022年の欧州の冷凍食品市場で最大のシェアを占めました。
国別では、欧州の冷凍食品市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。その他欧州が2022年の欧州の冷凍食品市場を独占しました。
Impossible Foods Inc、Kellogg Co、Daiya Foods Inc、Conagra Brands Inc、Nestle SA、Del Monte Foods Inc、Mars Inc、Amy's Kitchen Incは、欧州の冷凍食品市場で事業展開している大手企業の一部です。
The Europe frozen entree market is expected to grow from US$ 15,483.14 million in 2022 to US$ 21,001.77 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 3.9% from 2022 to 2030.
Growing Consumption of Convenience Foods Fuel the Europe Frozen Entree Market
The surge in the consumption of high-quality convenience food owing to changing lifestyles is one of the biggest trends in the food industry. Convenience foods, such as frozen snacks, frozen meals, frozen entree, and ready-to-eat products, allow consumers to save time and effort associated with ingredient shopping, meal preparation, cooking, consumption, and post-meal cleaning activities. The development and popularity of these food items are ascribed to many social changes; the most notable of these, are the increasing number of smaller households and the rising millennial population worldwide. Due to hectic work schedules, millennials prefer quick and easy meals without compromising on taste and nutrition. These factors are significantly promoting the demand for convenience food among consumers, thereby propelling the Europe Frozen Entree Market growth.
In recent decades, the participation of women in workforces has tremendously increased in different countries.
According to the data presented by the "International Labor Organization," the female labor force across many countries increased exponentially during 1990-2020. The female employment rate in Germany reached 54.91% in 2020 from 42.50% in 1990. Similarly, the rates in other countries, such as the France have surged in recent times. The significant rise in the women's employment further boosts the popularity of convenience food, such as frozen entree, among the working-class population.
Europe Frozen Entree Market Overview
The Europe Frozen Entree Market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The market growth is mainly attributed to the rising demand for convenience food, extensive retail infrastructure, and availability of a wide range of products of different brands via different distribution channels. High per-capita income also drives the demand for frozen entree, such as frozen meals and snacks, owing to the busy lifestyles and an increasing number of working individuals.
Over the past decade, consumers have been seeking products with transparent and easily understandable ingredient lists, leading to a trend of clean-label frozen entrees with minimal additives and preservatives. According to the biannual FMCG Demand Signals report, since the COVID-19 pandemic, private-labeled products have gained strong momentum in Europe, in which Spain accounted for the highest penetration of clean-labeled products (47%), Germany (41%), and the UK (37%). Thus, the growing penetration of clean-labeled products, including frozen entree, is projected to offer new opportunities to the Europe Frozen Entree Market during the forecast period.
The Europe Frozen Entree Market in Europe is projected to witness significant growth in the coming years due to the presence of prominent players, such as Nestle S.A. and Bounduelle Group. These companies offer a broad array of frozen entrees, including frozen plant-based and meat-based frozen entrees.
Europe Frozen Entree Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Frozen Entree Market Segmentation
The Europe frozen entree market is segmented into type, category, distribution channel, and country.
Based on type, the Europe frozen entree market is bifurcated into meat based entrees and plant-based entrees. The plant-based entrees segment is further categorized into sweet potato entrees, plant-based meat entrees, vegetable entrees, and other plant-based entrees. The meat-based entrees segment held a largest share of the Europe frozen entree market in 2022.
Based on category, the Europe frozen entree market is segmented into organic and conventional. The conventional segment held the larger share of the Europe frozen entree market in 2022.
Based on distribution channel, the Europe frozen entree market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest share of the Europe frozen entree market in 2022.
Based on country, the Europe frozen entree market is segmented int o Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe frozen entree market in 2022.
Impossible Foods Inc, Kellogg Co, Daiya Foods Inc, Conagra Brands Inc, Nestle SA, Del Monte Foods Inc, Mars Inc, and Amy's Kitchen Inc are some of the leading companies operating in the Europe frozen entree market.