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市場調査レポート
商品コード
1402756
アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場の2030年までの予測-地域別分析:コンポーネント別、技術別、用途別Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component, Technology, and Application |
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アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場の2030年までの予測-地域別分析:コンポーネント別、技術別、用途別 |
出版日: 2023年11月02日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場は、2022年に9億2,407万米ドルと評価され、2030年には21億2,797万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは11.0%で成長すると予測されています。
真正品への需要の高まりがアジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場に拍車をかける
模倣品市場は世界的に急成長しており、食品・飲料、化学、コンシューマーエレクトロニクス、自動車部品、医療機器、医薬品などの業界に及んでいます。近年、医療機器のエンドユーザーは、模倣品の使用により大きな損失を被っています。ヒンドゥー新聞に掲載された記事によると、規格外品や偽造品(SF)の医療製品のインシデントは、COVID-19パンデミックの間、2020年から2021年にかけて47%増加しました。しかし、現在の市場シナリオでは、エンドユーザーは正規品の利点をより認識するようになっています。そのため、医療機器は徐々に正規品へと移行しています。さらに、医療機器メーカーは、顧客に純正品を確実に届けるため、製品認証ソリューションの調達に積極的に投資しています。このような要因が、認証・ブランド保護ソリューションの需要を高めています。製薬メーカーは、ますます多くの偽薬が市場に出回り、大きな課題に直面しています。したがって、製薬業界にとって、真正な医薬品の供給は不可欠となっています。その結果、この業界では製品認証ソリューションのニーズが急増しています。
インド政府は、偽造医薬品や規格外医薬品をチェックするために、偽造医薬品を検出するのに役立つ追跡・追跡メカニズムとして、製品パッケージにQRコードを付けることを義務付けています。こうした政府の取り組みが、認証・ブランド保護市場を牽引しています。
医療機器や製薬業界と同様に、食品・飲料業界も模倣品や規格外食品・飲料の増加を懸念しています。包装食品に対する需要の急増に伴い、複数の企業が包装食品の供給を開始し、その結果、より多くの偽物や未認証の包装食品製品が陳列されるようになっています。このため、いくつかの国の食品医薬品局(FDA)当局は、包装食品の製造認証に関して厳しい法律を課すようになった。その後、食品メーカーは、自社のブランド・イメージを保護するために、製品認証ラベルを採用し始めました。アルコール、ソフトドリンク、その他の飲料メーカーも認証ラベルを選ぶようになっています。清涼飲料やアルコールの需要は絶えず高まっており、これらの製品は簡単に複製できます。
本物の製品を提供し、ブランドイメージを保護するために規制当局が設定した基準や規制を遵守するため、さまざまな業界のメーカーが表向きまたは裏向きのラベルを調達するケースが増えており、これが認証・ブランド保護市場を後押ししています。
アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場の概要
アジア太平洋諸国の製造業は、様々な商品に対する需要の急増により常に拡大しています。さらに、この地域は多様な製造業を擁する世界の製造拠点となっています。中国、インド、韓国、日本、オーストラリア、その他アジア太平洋地域は、認証・ブランド保護市場における主要国です。コンシューマーエレクトロニクス、医療、食品・飲料産業は、この地域で認証・ブランド保護ソリューションを採用する主要産業の一つです。中国には巨大な産業部門があり、中国製製品に対する需要はここ数十年で増加しています。その一方で、同国では模倣品の生産と販売が増加しており、製品のオリジナル性を主張しブランドイメージを保護するために、OEMの間で認証・ブランド保護ソリューションの需要が高まっています。
アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場は、コンポーネント、技術、用途、国によって区分されます。コンポーネントに基づき、アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場は、公開、非公開、フォレンジック、デジタルに区分されます。2022年には、公開セグメントが最大の市場シェアを占めています。
技術別では、アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場は、セキュリティ印刷・改ざん防止ラベル、セキュリティインク・コーティング、OVDS・ホログラム、ユニークコード、バーコード、RFID、認証IC、その他に区分されます。2022年には、バーコードセグメントが最大の市場シェアを占めました。
用途別では、アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場は、コンシューマーエレクトロニクス、自動車、医療、化学、食品・飲料、タバコ、その他に区分されます。2022年には、食品・飲料セグメントが最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋地域の認証・ブランド保護市場は、中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、台湾、その他アジア太平洋地域に区分されます。2022年のアジア太平洋認証・ブランド保護市場シェアは中国が独占しています。
The Asia Pacific authentication and brand protection market was valued at US$ 924.07 million in 2022 and is expected to reach US$ 2,127.97 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 11.0% from 2022 to 2030.
Accentuating Demand for Genuine Products fuel the Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market
The market of counterfeit products is growing rapidly worldwide, encompassing industries such as food & beverages, chemicals, consumer electronics, automotive components, medical devices, and pharmaceuticals. In recent years, medical device end users have incurred significant losses due to the use of duplicate products. According to an article published in the Hindu newspaper, incidents of substandard and falsified (SF) medical products rose by ~47% from 2020 to 2021 during the COVID-19 pandemic. However, the end users in the current market scenario are becoming more aware of the advantages of genuine products. Hence, they are progressively veering toward authentic medical devices. Moreover, medical device manufacturers are progressively investing in the procurement of product authentication solutions to ensure their customers receive original products, which allows them to retain their customers over the long term. This factor is bolstering the demand for authentication and brand protection solutions. Pharmaceutical manufacturers are facing significant challenges with an increasingly large number of fake medicines crowding the market. Hence, supplying authenticated drugs has become essential for pharmaceutical industries. As a result, the need for product authentication solutions has surged in this industry.
The Indian government has mandated a QR code on product packages as a track and trace mechanism that helps detect fake drugs to keep a check on counterfeit and substandard medicines. Such government initiatives drive the authentication and brand protection market.
Similar to the medical device and pharmaceutical industry, the food & beverage industry is concerned about the rise in the availability of duplicate or substandard food and beverages. With the skyrocketing demand for packaged foods, several companies have begun supplying packaged foods, which is leading to more fake and unauthenticated packaged foods products on display. This has led the Food and Drug Administration (FDA) authorities in several countries to impose stringent laws regarding the authentication of the production of packaged foods. Subsequently, food manufacturers have started adopting product authentication labels to protect their brand image. The manufacturers of alcohol, soft drinks, and other beverages are also opting for authentication labels. The demand for soft drinks and alcohol is constantly rising and these products can easily be duplicated.
To adhere to the standards and regulations set by regulatory authorities for offering genuine products and protecting their brand images, manufacturers from different industries are increasingly procuring overt or covert labels, which is boosting the authentication and brand protection market.
Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market Overview
The manufacturing sector in Asia Pacific countries is constantly expanding because of an upsurge in the demand for various commodities. Additionally, the region has become a global manufacturing hub with its diverse manufacturing industries. China, India, South Korea, Japan, Australia, and the Rest of Asia Pacific are the key countries in the authentication and brand protection market. Consumer electronics, medical, and food & beverages industries are among the major adopters of authentication and brand protection solutions in the region. China has a massive industrial sector, and the demand for products made in China has increased in the last few decades. On the other hand, the country has been witnessing a rise in the production and sales of counterfeit products, which has propelled the demand for authentication and brand protection solutions among OEMs to claim the originality of the products and protect the brand image.
Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market Segmentation
The Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented based on component, technology, application, and country. Based on component, the Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented into overt, covert, forensic, and digital. The overt segment held the largest market share in 2022.
Based on technology, the Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented into security printing & tamper proof labels, security inks & coatings, OVDS and holograms, unique codes, bar codes, RFID, authentication ICS, and others. The bar codes segment held the largest market share in 2022.
Based on application, the Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented into consumer electronics, automotive, medical, chemical, food & beverage, tobacco, and others. The food & beverage segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented into China, India, Japan, Australia, South Korea, Taiwan, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific authentication and brand protection market share in 2022.