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市場調査レポート
商品コード
1394024
アジア太平洋の大人用紙おむつ市場の将来予測 (2030年まで) - 地域別分析 - 製品種類別、カテゴリー別、エンドユーザー別Asia Pacific Adult Diaper Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Pull-up Diapers, Tape on Diapers, Pad Style, and Others), Category (Men, Women, and Unisex), and End-User (Residential, Hospitals and Clinics, and Others) |
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アジア太平洋の大人用紙おむつ市場の将来予測 (2030年まで) - 地域別分析 - 製品種類別、カテゴリー別、エンドユーザー別 |
出版日: 2023年10月09日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の大人用紙おむつ市場は、2022年の54億8,355万米ドルから2030年には96億3,263万米ドルに成長すると予測されています。また、2022年から2030年までのCAGRは7.3%と推定されます。
アジア太平洋の大人用紙おむつ市場:主要企業の戦略的な製品革新と上市による活性化
アジア太平洋のいくつかの地域で大手企業が存在し、新しいスタイルの大人用紙おむつを導入・発表していることが、市場の需要を促進しています。技術進歩により、高齢者層による大人用使い捨て紙おむつの採用が大幅に増加しています。
例えば2022年、Henkel Adhesive Technologies社はSmartz AG社に投資し、スマート紙おむつを発売しました。スマート紙おむつは、よりタイムリーな交換によって患者の幸福度を高めると同時に、スタッフがより良いケアの提供に集中できるようにします。この結論は、イタリアの老人ホームで最近実施されたスマート成人ケアの長期試験から導き出されました。ヘンケルがSmartz AGと共同で開発したSmart Adult Careは、失禁用品のバックシートにフレキシブルセンサーを直接印刷することで、通常の紙おむつをインテリジェントなコネクテッド医療機器に変えます。印刷されたセンサー部品は再利用可能なポッドと接続し、クラウドを通じてウェブベースのダッシュボードやアプリで水分、動き、温度を遠隔監視します。さらに、このデバイスは転倒を認識し、介護者に即座に警告を発することができます。完全に生分解性で再利用可能なおむつシステム「Sumo」は、5月にデビューしました。発明者らは、Sumo紙おむつシステムと取り外し可能な超吸収インレーに使用されている植物由来の繊維は、ほとんどの再利用可能な紙おむつシステムに使用されている主要素材であるポリエステルや綿を凌ぐと主張しています。ポリエステルやコットンと比較して、吸収パッドはリウェット値を約40%削減し、吸収時間を45%削減しました。吸収パッドは通気性があり、軽く、薄いです。そのため、アジア太平洋の大人用紙おむつ市場では、主要企業による戦略的な製品革新や発売が動向となっています。
アジア太平洋大人用紙おむつ市場の概要
アジア太平洋の特徴は、人口の着実な増加、人々の可処分所得の増加、一人当たりの医療費の高さです。米国国勢調査局が2022年に発表した報告書によると、アジアの人口は2020年に45億人に達しました。同報告書によると、アジアの65歳以上人口は2020年の4億1,400万人から2060年には12億人に達すると予測されています。さらに、多くのアジア太平洋諸国では高齢化へと人口動態が移行しています。高齢者人口の増加により、シンガポール政府は同国のHealthcare 2020 Masterplanで3,700の病床増設を計画しています。大人用紙おむつの需要は、高齢化社会における失禁の発生に影響を受けています。世界保健機関 (WHO) によると、2019年の東南アジア (ASEAN) の1人当たり平均医療費は544米ドルで、GDP全体の約4%を占めています。医療費と医療政策は、大人用紙おむつの値ごろ感に影響を与える可能性があります。医療費は、高齢者人口に大人用紙おむつを利用する予防ケア施設の利用可能性にも影響する可能性があります。したがって、医療費に対する政府の注力と高齢者人口の増加が、この地域における大人用紙おむつの需要を促進すると予測されます。
アジア太平洋の大人用紙おむつ市場の収益と2030年までの予測 (金額)
アジア太平洋の大人用紙おむつ市場のセグメンテーション
アジア太平洋の大人用紙おむつ市場は、製品種類別、カテゴリー別、エンドユーザー別、国別に区分されます。
製品タイプ別に見ると、2022年にはプルアップ式紙おむつ分野が最大のシェアを占めています。
カテゴリー別に見ると、ユニセックス分野が2022年に最大のシェアを占めました。
エンドユーザー別に見ると、2022年には家庭用セグメントが最大のシェアを占めています。
国別に見ると、2022年には中国が市場を独占しています。
Nippon Paper Industries Co Ltd、Ontex BV、Kobe rly-Clark Corp、Essity AB、Paul Hartmann AG、Abena ASなどが、アジア太平洋の大人用紙おむつ市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific adult diaper market is expected to grow from US$ 5,483.55 million in 2022 to US$ 9,632.63 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 7.3% from 2022 to 2030.
Strategic Product Innovations and Launches by Major Market Players Fuel Asia Pacific Adult Diaper Market
The presence of leading players in several across region and the introduction of a new style of adult diapers will drive the demand in the market. Technological advances have significantly increased the adoption of disposable adult diapers by the elderly population. For instance,
In 2022, Henkel Adhesive Technologies invested in Smartz AG to launch smart diapers, which can enhance the patient's well-being through more timely changes while allowing staff to concentrate on providing better care. The conclusions are drawn after a long-term trial of Smart Adult Care recently conducted in an Italian nursing home. By printing flexible sensors directly onto the back sheet of the incontinence product, Smart Adult Care, a product of Henkel created in collaboration with Smartz AG, converts regular diapers into intelligent, connected medical devices. The printed sensor components connect with a reusable pod to remotely monitor moisture, movement, and temperature on a web-based dashboard or app through the cloud. Additionally, the device can recognize falls and alert caretakers immediately. Sumo, a completely biodegradable and reusable diaper system, debuted in May. The inventors claim that the plant-based fibers used in the Sumo diaper system and the detachable super-absorbent inlay surpass polyester and cotton, the primary materials used in most reusable diaper systems. Compared to polyester and cotton, the absorbent pad exhibits roughly a 40% reduction in rewet value and a 45% reduction in acquisition time. The item is air permeable, lighter, and thinner all at the same time. Therefore, strategic product innovations and launches by major market players is trending in Asia Pacific Adult Diaper Market.
Asia Pacific Adult Diaper Market Overview
Asia Pacific is characterized by steady growth in population, growing disposable income of people, and high healthcare expenditure per capita. According to a report published by the US Census Bureau in 2022, the population of Asia reached 4.5 billion in 2020. As per the same report, the population aged 65 or above in Asia is projected to reach 1.2 billion by 2060 from 414 million in 2020. Moreover, a demographic transition towards aging population is recorded in many Asia Pacific countries. Due to the rising geriatric population, the government of Singapore planned to add 3,700 hospital beds under the country's Healthcare 2020 Masterplan. The demand for adult diaper is influenced by incidences of incontinence in aging population. According to the World Health Organization, the average healthcare expenditure per capita in Southeast Asia (ASEAN) was US$ 544, constituting around 4% of the total GDP, in 2019. The healthcare spending and policies can impact the affordability of adult diapers. Healthcare expenditure can also influence the availability of preventive care facilities, which utilize adult diapers for geriatric population. Thus, government focus on healthcare expenditure and rising geriatric population is anticipated to drive the demand for adult diaper in the region.
Asia Pacific Adult Diaper Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Adult Diaper Market Segmentation
The Asia Pacific adult diaper market is segmented into product type, category, end user, and country.
Based on product type, the Asia Pacific adult diaper market is segmented into pull-up diapers, tape on diapers, pad style, and others. The pull-up diapers segment held the largest share of the Asia Pacific adult diaper market in 2022.
Based on category, the Asia Pacific adult diaper market is segmented into men, women, and unisex. The unisex segment held the largest share of the Asia Pacific adult diaper market in 2022.
Based on end user, the Asia Pacific adult diaper market is segmented into residential, hospitals and clinics, and others. The residential segment held the largest share of the Asia Pacific adult diaper market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific adult diaper market is segmented into the China, Japan, India Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific adult diaper market in 2022.
Nippon Paper Industries Co Ltd, Ontex BV, Kobe rly-Clark Corp, Essity AB, Paul Hartmann AG, and Abena AS are some of the leading companies operating in the Asia Pacific adult diaper market.