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市場調査レポート
商品コード
1375221
欧州のカプセル化フレグランス市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、用途別の地域分析Europe Encapsulated Fragrances Market Forecast to 2028 - Regional Analysis By Product Type, and Application |
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欧州のカプセル化フレグランス市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、用途別の地域分析 |
出版日: 2023年09月18日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 即納可能
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欧州のカプセル化フレグランス市場は、2022年の3億6,920万米ドルから2028年には4億8,566万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは4.7%で成長すると推定されています。
様々な用途でのカプセル化フレグランスの採用が増加し、欧州のカプセル化フレグランス市場を牽引
カプセル化フレグランスは、製造や保管の過程における香料の劣化や損失を最小限に抑えるのに役立ちます。カプセル化されたフレグランスは、環境中の芳香分子などのフレグランスの機能特性を高める。香料は揮発性化合物であり、蒸発傾向が高いです。化学的安定性が低いと香料が失われてしまうため、様々な用途でカプセル化の必要性が高まっています。カプセル化されたフレグランスには、フレグランスの印象の向上、フレグランスの放出の制御、フレグランスの安定性、さまざまなバリエーションの利用など、さまざまな利点があります。このような利点により、様々な用途でカプセル化フレグランスの採用が急増しています。プレジュームやフレグランスの用途では、カプセル化によって化学的安定性が向上し、フレグランスの放出が制御されます。カプセル化フレグランスは、化粧品用途で重要な役割を果たしています。この技術は有効成分の保護に役立ち、不快な臭いをマスキングし、コントロールされた放出を可能にするため、カプセル化は化粧品の処方、保管、塗布に必要です。同様に、パーソナルケア製品やクリーニング製品では、カプセル化フレグランスを使用することで、有効成分と他の製剤成分との相互作用を回避し、フレッシュな印象を長時間持続させることができます。このように、カプセル化されたフレグランスが提供するメリットは、さまざまな最終用途産業での採用を急増させ、それによって今後数年間の欧州カプセル化フレグランス市場を強化します。
欧州のカプセル化フレグランス市場の概要
欧州のカプセル化フレグランス市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。特にドイツ、イタリア、フランス、スペイン、英国といった国々では、化粧品、日焼け止め製品(有害な光線にさらされ、皮膚がんに対する関心が高まっているため)、リップクリーム、ベビーオイル、スキンケアクリームやローション、エモリエント剤といったその他のパーソナルケア製品に対する消費者需要の高まりが、この地域市場を牽引すると予想されます。また、Firmenich SA、Givaudan SA、MikroCaps doo、Symrise AG、Glatt GmbH、Follmann GmbH and Co KG、Ashland Incといった著名企業が欧州全域に進出していることも、市場の成長を後押ししています。これらの企業は、香水・フレグランス、クリーニング製品、化粧品、個人衛生製品、飲食品などの市場で事業を展開しており、強固な顧客基盤を持っています。さらに、新製品開発や技術の進歩といった戦略的な取り組みが、カプセル化フレグランスの適用範囲を広げています。2022年5月、Iberchem(スペインに本社を置くカプセル化フレグランスメーカー)は柔軟仕上げ剤用の生分解性香料カプセル「Vernovacaps」を発売しました。
2022年1月、フランスの香水メーカーSozioは、合成マイクロカプセルの代替となる、コスモス認証を受けた新しい天然カプセル化技術「Dubbed Cosmocaps」を開発しました。したがって、著名な主要業界参入企業の存在とその技術的進歩が、この地域の欧州カプセル化フレグランス市場の成長を後押ししています。しかし、アレルゲンや潜在的に有害な化学物質の使用に関する規制が厳しく、カプセル化のコストが高いため、原料の選択とコンプライアンスの面でメーカーに課題をもたらし、利用可能なカプセル化フレグランスの市場開拓が制限され、欧州のカプセル化フレグランス市場の成長を妨げています。
欧州では、カスタマイズとパーソナライゼーションがフレグランス業界で勢いを増しており、これは今後数年間、メーカーに有利な機会を提供すると思われます。カプセル化されたフレグランスは、消費者が香りを混ぜ合わせたり、放出速度を調整したり、独自の香りを作り出すことを可能にします。したがって、パーソナライズされたフレグランス体験への注目の高まりが、この地域の欧州カプセル化フレグランス市場の成長を後押ししています。
欧州のカプセル入りフレグランス市場の収益と2028年までの予測(金額)
欧州のカプセル入りフレグランス市場のセグメンテーション
欧州のカプセル化フレグランス市場は、製品タイプ、用途、国に区分されます。
製品タイプに基づき、欧州のカプセル化フレグランス市場はフレグランスブレンド、アロマケミカル、その他に区分されます。2022年には、その他セグメントが欧州カプセル化フレグランス市場で最大のシェアを記録しました。
用途別では、欧州のカプセル化フレグランス市場は、香水・フレグランス、クリーニング製品、化粧品、個人衛生製品、飲食品、その他に区分されます。2022年には、クリーニング製品セグメントが欧州カプセル化フレグランス市場で最大のシェアを記録しました。
国別に見ると、欧州のカプセル化フレグランス市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。2022年には、ドイツセグメントが欧州カプセル化フレグランス市場で最大のシェアを記録しました。
Ashland Inc、Firmenich SA、Follmann GmbH &Co KG、Givaudan SA、Glatt GmbH、Ingredion Inc、International Flavors &Fragrances Inc、MikroCaps doo、Symrise AGは、欧州カプセル化フレグランス市場で事業を展開する大手企業の一部です。
The Europe encapsulated fragrances market is expected to grow from US$ 369.20 million in 2022 to US$ 485.66 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 4.7% from 2022 to 2028.
Rising Adoption of Encapsulated Fragrances from Various Applications Drive Europe Encapsulated Fragrances Market
Encapsulated fragrances help in minimizing degradation or loss of fragrances during the process of production and storage. Encapsulated fragrances enhance the functional properties of fragrances such as aromatic molecules in the environment. Fragrances are volatile compounds and have high evaporation tendency. Poor chemical stability leads to the loss of fragrances, which has surged the need for encapsulation in various application. Encapsulated fragrance offers various benefits including improved fragrance impression, controlled fragrances release, fragrance stability, and availability in different variants. Such benefits have surged the adoption of encapsulated fragrance in various applications. In presumes and fragrance application, the encapsulation offers better chemical stability to capture the fragrance and ensures controlled release of the fragrances. Encapsulated fragrances play a vital role in cosmetic applications. The technology helps to protect the active ingredients, masks unpleasant odors and enables controlled release making encapsulation necessary for formulation, storage and application of cosmetic products. Similarly, in personal care and cleaning products the use of encapsulated fragrance helps to avoid interaction between active and other formulation ingredients, and offers long-lasting impression of freshness. Thus, benefits offered by encapsulated fragrances has surged its adoption in various end-use industries, thereby bolstering the Europe encapsulated fragrances market in coming years.
Europe Encapsulated Fragrances Market Overview
The Europe encapsulated fragrances market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The regional market-particularly in nations such as Germany, Italy, France, Spain, and the UK-is expected to be driven by rising consumer demand for cosmetics; sunscreen products (due to exposure to harmful rays and growing concern regarding skin cancer); and other personal care products such as lip balm, baby oil, skincare creams and lotions, and emollients. Also, the presence of prominent players such as Firmenich SA, Givaudan SA, MikroCaps doo, Symrise AG, Glatt GmbH, Follmann GmbH and Co KG, and Ashland Inc across Europe bolster the market growth. These companies are operating in markets such as perfumes & fragrances, cleaning products, cosmetics, personal hygiene products, and food & beverages and have a solid customer base. Additionally, strategic initiatives such as new product developments and technological advancements have expanded the wide applicability scope of the encapsulated fragrances. In May 2022, Iberchem (a Spain-headquartered encapsulated fragrance manufacturer) launched biodegradable fragrance capsules "Vernovacaps" formulated for fabric softeners.
In January 2022, the French perfume manufacturer Sozio developed a new natural and cosmos-certified encapsulation technology," Dubbed Cosmocaps," an alternative to synthetic microcapsules that eliminates micro-plastics from formulations while delivering cosmetic benefits. Hence, the presence of prominent key industry participants and their technological advancements are boosting the Europe encapsulated fragrances market growth across the region. However, stringent regulations regarding the use of allergens and potentially harmful chemicals, and the high cost of encapsulation, posing challenges for the manufacturers in terms of ingredients selection and compliance restrict the development of available encapsulated fragrances, which hampers the Europe encapsulated fragrances market growth in Europe.
In Europe, customization and personalization are gaining momentum in the fragrance industry, which would provide lucrative opportunities for manufacturers in the coming years. Encapsulated fragrances allow consumers to mix and match scents, adjust release rates, and create unique fragrances. Hence, increased focus on personalized fragrance experiences propels the Europe encapsulated fragrances market growth across the region.
Europe Encapsulated Fragrances Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Europe Encapsulated Fragrances Market Segmentation
The Europe encapsulated fragrances market is segmented into product type, application, and country.
Based on product type, the Europe encapsulated fragrances market is segmented into fragrance blends, aroma chemicals, and others. In 2022, the others segment registered a largest share in the Europe encapsulated fragrances market.
Based on application, the Europe encapsulated fragrances market is segmented into perfumes and fragrances, cleaning products, cosmetics, personal hygiene products, food and beverages, and others. In 2022, the cleaning products segment registered a largest share in the Europe encapsulated fragrances market.
Based on country, the Europe encapsulated fragrances market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. In 2022, Germany segment registered a largest share in the Europe encapsulated fragrances market.
Ashland Inc; Firmenich SA; Follmann GmbH & Co KG; Givaudan SA; Glatt GmbH; Ingredion Inc; International Flavors & Fragrances Inc; MikroCaps doo; and Symrise AG are some of the leading companies operating in the Europe encapsulated fragrances market.