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市場調査レポート
商品コード
1141886
運転訓練シミュレーターの2028年までの市場予測-世界分析- シミュレータタイプ別、車両タイプ別、エンドユーザー別Driving Training Simulator Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Global Analysis - by Simulator Type, Vehicle Type, End User |
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運転訓練シミュレーターの2028年までの市場予測-世界分析- シミュレータタイプ別、車両タイプ別、エンドユーザー別 |
出版日: 2022年09月30日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 174 Pages
納期: 即納可能
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運転訓練シミュレーター市場は、2021年の19億5000万米ドルから2028年には26億4673万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは4.6%と推定されています。
自律走行車の訓練用シミュレーションの需要の高まりや、警察や緊急車両でのシミュレータ採用の増加が、市場成長を後押しすると予想されます。また、一部の国では運転訓練校でドライビングシミュレータが必修化されています。これらの取り組みにより、予測期間中に運転訓練シミュレータのニーズが高まると予想されます。運転訓練シミュレーターは、学習者が道路状況や安全運転習慣にうまく適応できるよう支援します。例えば、2019年12月、シンガポールは、学習者が運転シミュレーターのトレーニングモジュールを完了することを義務化しました。このように、自動車教習所における運転シミュレーターの有用性の高まりは、地域市場の成長を促進すると予想されます。
車両のテストや初心者促進要因のトレーニングのためにドライビングシミュレーターの採用が増加していることが、欧州での需要を促進しています。自動車業界のいくつかのトップ企業は、ドライビングシミュレーターの開発に投資しています。例えば、2019年には、ホンダR&D欧州が研究開発に投資し、ドライビングシミュレーター技術を開発しました。この新状態のドライビングシミュレーター技術は、DiM250(Driver-in-Motion)と呼ばれるアーキテクチャをベースにしています。この新しいシミュレーター技術は、ドイツ・オッフェンバッハにあるホンダR&D欧州のテクニカルセンターに設置されています。DiM250システムは、シミュレーターソフトウェア開発会社のVI-grade GmbHが設計し、自動制御専門の鷺ノ宮が製造とエンジニアリングを担当しています。同様に2022年には、シミュレーションと物理テストのギャップを埋めることで製品イノベーションを加速するシミュレーションとドライビングシミュレータのVI-grade社と、タイヤと車両のOEMやサプライヤーにエンジニアリングソリューションを提供する大手総合サービス企業Stackpole Engineering Services社は、本日、戦略提携を発表し、タイヤテスト、タイヤモデリング、シミュレーションアプリケーションの分野で両社の研究開発を大幅に前進させることになります。このような取り組みが、市場の成長に寄与しています。
欧州の運転訓練シミュレーター市場は、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。毎年、欧州諸国ではF1、Nascar、IndyCarなど、さまざまなカーレース競技が開催されています。これらのイベントは、運転訓練シミュレーターー市場の開拓とイノベーションを呼び起こすと期待されています。
また、中国市場においては、自律走行車の普及が進んでいます。Pony.ai、Baidu、DeepRoute、AutoXなどの企業によって、最近深センの道路でテストされた自律走行車がたくさんあります。このように、自律走行車の動向の高まりは、市場の成長に影響を及ぼすと予想されます。さらに、政府の支援的な取り組みや自動車分野の開拓は、運転訓練シミュレーター市場において重要な役割を果たすと予想されます。例えば、オーストラリア政府は、トレーニングプログラムの一環としてシミュレーターを活用するKeys2Driveプログラムに、今後5年間で約1,700万米ドルを投資しています。
運転訓練シミュレータ市場は、主にAutosim AS、Bosch Rexroth AG、Cruden B.V.、DALLARA、ECA Groupなどのプレーヤーによって支配されています。さらに、これらのプレイヤーは、新製品の発売、市場イニシアティブ、技術アップグレードへの投資、M&A、その他の共同活動を通じて事業を拡大しています。
例えば、2022年には、シミュレーションと物理テストのギャップを埋めることで製品イノベーションを加速するシミュレーション・ドライビングシミュレータ企業のVI-gradeと、タイヤと車両のOEMやサプライヤーにエンジニアリングソリューションを提供する大手総合サービスプロバイダーのStackpole Engineering Servicesが戦略提携を発表し、タイヤテスト、タイヤモデリング、シミュレーションアプリケーションの分野で両社の研究開発を大きく前進させる予定であることを発表しています。
市場プレイヤーは、地域的な足跡を拡大するために様々な戦略を実施しています。例えば、2020年にはIPG Automotive GmbHがドイツのシュトゥットガルトに新オフィスを開設し、顧客やパートナーのプロジェクトに対して、さらに幅広く、直接的なサポートを提供するようになりました。
COVID-19による運転訓練シミュレータの市場規模への影響
欧州では、メルセデス、フォルクスワーゲン、トヨタ、ルノーなどのトップ自動車メーカーが生産拠点の閉鎖を余儀なくされ、市場成長の妨げとなりました。これらの企業はすべて、車両のテストと安全対策にドライビングシミュレータを採用しています。COVID-19の大流行により、多くの運転訓練シミュレーション活動が延期または停止されました。また、シミュレーションソリューションを提供する自動車教習所は、戸締り制限のため閉鎖されました。さらに、F1やNASCARなどの主要スポーツイベントがCOVID-19の流行中に中止となり、これも運転訓練用シミュレーター市場に影響を与えました。
また、不透明な経済危機により消費者の購買意欲が減退し、新車需要が減少しました。同時に米国やカナダの教習所にも影響を与え、消費者の需要を減退させました。その結果、乗用車向けの運転訓練用シミュレーターの市場は減少しました。しかし、2021年からは運転シミュレーターの需要が一時的に増加しています。スポーツイベントに参加する促進要因は、仮想環境を体験するためにシミュレーショントレーニングや練習が必要です。
運転訓練シミュレーター市場調査でプロファイルされている企業は、Autosim AS、Bosch Rexroth AG、Cruden B.V.、DALLARA、ECA Group、IPG Automotive GmbH、Moog、Inc、Nvidia Corporation、Tecknotrove、およびVi-Grade GmbHです。運転訓練シミュレーター市場のプレイヤーは、競争力を維持するために有機的および無機的な成長戦略に従っています。研究開発への投資や仮想現実(VR)シミュレータ訓練センターの形成など、数多くの取り組みが市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。例えば、インドでは、南インド自動車協会(AASI)により、アジア唯一の第5世代バーチャルリアリティ(VR)ベースのシミュレータセンターがチェンナイに形成されました。主要企業のこうした取り組みは、予測期間中の運転訓練シミュレーター市場の成長に貢献するものと思われます。同様に、2021年12月、Adacel Technologies Limitedは、Airservices Australiaと管制塔シミュレータ(CTS)サポートサービスに関する5年契約を締結したと発表しました。契約金額は米国で100万米ドルと推定されます。
運転訓練シミュレータ市場全体の分析は、一次情報および二次情報の両方を使用して導き出されました。調査プロセスを開始するにあたり、運転訓練シミュレータ市場に関連する質的・量的情報を得るために、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。このプロセスは、すべての市場セグメントに関する運転訓練シミュレータの市場規模の概要と予測を得るという目的も兼ねています。また、業界関係者やコメンテーターは、データを検証し、より分析的な洞察を得るために、複数の一次インタビューを実施しました。運転訓練シミュレーター市場の調査に通常参加するのは、副社長、事業開発マネージャー、市場情報マネージャー、国内販売マネージャー、そして運転訓練シミュレーター市場を専門とする評価専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントです。
The driving training simulator market is expected to grow from US$ 1,950.00 million in 2021 to US$ 2,646.73 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 4.6% from 2022 to 2028.
The growing demand for simulation for the training of autonomous vehicles and the rising adoption of simulators in police and emergency vehicles are expected to boost the market growth. The driving simulator is also made compulsory in driving training schools in some countries. These initiatives are anticipated to increase the need for driving training simulators over the forecast period. The driving training simulator helps the learner to adapt better to road situations and safe driving habits. For example, in December 2019, Singapore made it mandatory for learners to complete driving simulator training modules. Thus, the growing utility of driving simulators in driving schools is expected to fuel regional market growth.
The rising adoption of driving simulators for vehicle testing and training novice drivers is driving their demand in Europe. Several top players in the automotive industry are investing in developing driving simulators. For instance, in 2019, Honda R&D Europe has invested in R&D and developed driving simulator technology. This new state driving simulator technology is based on an architecture called DiM250 (Driver-in-Motion). The new simulator technology is installed at Honda R&D Europe's technical center in Offenbach, Germany. The DiM250 system is designed by simulator software developer VI-grade GmbH and is manufactured and engineered by automatic controls specialist Saginomiya. Similarly, in 2022, VI-grade, the simulation and driving simulator company that accelerates product innovation by bridging the gap between simulation and physical testing, and Stackpole Engineering Services, a leading full-service provider of engineering solutions to tire and vehicle OEM's and suppliers, today announced their strategic partnership, that will significantly advance the companies' research and development efforts in the areas of tire testing, tire modeling and simulation application. Such initiatives are contributing to market growth.
The Europe driving training simulator market is expected to witness substantial growth over the forecast period. Every year, various car-racing sports, such as Formula 1, Nascar, and IndyCar, are hosted in European countries. These events are expected to attract development and innovations in the driving training simulator market.
In addition to the growing trend of autonomous vehicles, self-driving vehicles are gaining traction in the Chinese market. There are plenty of autonomous driving vehicles tested on the roads of Shenzhen recently by the companies such as Pony.ai, Baidu, DeepRoute, and AutoX. Thus, the rising trend of autonomous vehicles is anticipated to influence market growth. Furthermore, supportive government initiatives and development in the automotive sector are expected to play a vital role in the driving training simulator market. For instance, the Australian government is investing around US$ 17 million over the next five years in a Keys2Drive program that utilizes simulators as part of its training program.
The driving training simulator market is mainly dominated by players such as Autosim AS, Bosch Rexroth AG, Cruden B.V., DALLARA, and ECA Group. Further, these players expand their business through new product launches, market initiatives, investment in technology upgrades, mergers & acquisitions, and other joint activities.
For instance, in 2022, VI-grade-the simulation and driving simulator company that accelerates product innovation by bridging the gap between simulation and physical testing, and Stackpole Engineering Services, a leading full-service provider of engineering solutions to tire and vehicle OEMs and suppliers, announced their strategic partnership, which will significantly advance the companies' research and development efforts in the areas of tire testing, tire modeling, and simulation application.
Market players are implementing various strategies to expand their regional footprints. For example, in 2020, IPG Automotive GmbH opened a new office in Stuttgart, Germany, to offer the customers and partners even broader and more direct support for their projects.
COVID-19 Impact on Driving Training Simulator Market Size
In Europe, top automobile companies, including Mercedes, Volkswagen, Toyota, and Renault, had to shut down their production facilities, hindering the market growth. All these companies have adopted driving simulators for vehicle testing and safety measures. Many driving training simulation activities were delayed or stopped due to the COVID-19 pandemic. In addition, driving schools offering simulation solutions were shut down due to lockdown restrictions. Further, major sports events, such as Formula 1 and Nascar, were canceled during the COVID-19 pandemic, which also impacted the driving training simulator market.
Consumers' reduced willingness to make significant purchases due to uncertain economic crises led to decreased demand for new cars. This simultaneously affected driving training centers in the US and Canada, reducing consumer demand. As a result, the market for driving training simulators for passenger vehicles declined. However, there has been a brief rise in driving simulator demand from 2021. Drivers, who participate in sports events, require simulation training and practice to get a virtual environment experience.
Companies profiled in the driving training simulator market study are Autosim AS; Bosch Rexroth AG; Cruden B.V.; DALLARA; ECA Group; IPG Automotive GmbH; Moog, Inc.; Nvidia Corporation; Tecknotrove; and Vi-Grade GmbH. Driving training simulator market players are following both organic and inorganic growth strategies to sustain the competitive edge. Numerous initiatives, such as investment in research and development and the formation of virtual reality (VR) simulator training centers, are expected to impact the market growth positively. For example, in India, Asia's only 5th Generation virtual reality (VR)-based simulator center was formed in Chennai by the Automobile Association of Southern India (AASI). Such initiatives by key players will contribute to the driving training simulator market growth during the forecast period. Similarly, in December 2021, Adacel Technologies Limited announced a five-year contract with Airservices Australia for control tower simulator (CTS) support services. The contract value is estimated at US$ 1 million.
The overall driving training simulator market analysis has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the driving training simulator market. The process also serves the purpose of obtaining an overview and forecast of the driving training simulator market size with respect to all market segments. Also, industry participants and commentators have conducted multiple primary interviews to validate the data and gain more analytical insights. The participants typically involved in the driving training simulator market study include VPs, business development managers, market intelligence managers, national sales managers, and external consultants, such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the driving training simulator market.
Save and reduce time carrying out entry-level research by identifying the growth, size, leading players, and segments in the driving training simulator market
Highlights key business priorities in order to assist companies to realign their business strategies
The key findings and recommendations highlight crucial progressive industry trends in the driving training simulator market thereby allowing players across the value chain to develop effective long-term strategies
Develop/modify business expansion plans by using substantial growth offering developed and emerging markets
Scrutinize in-depth global market trends and outlook coupled with the factors driving the market, as well as those hindering it
Enhance the decision-making process by understanding the strategies that underpin commercial interest with respect to client products, segmentation, pricing, and distribution