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市場調査レポート
商品コード
1690068

ドライビングシミュレータ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Driving Simulator - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 111 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ドライビングシミュレータ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドライビングシミュレータ市場規模は2025年に7億1,370万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.27%で、2030年には9億2,265万米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19パンデミックの発生とその後の封鎖(すべての規制が続く)により、ドライバーシミュレータ市場は衰退を目の当たりにしました。他の産業と同様に、パンデミックはドライビングシミュレータ市場にもマイナスの影響を示しました。市場シェアの大きい主要国はパンデミックの悪影響を受け、ドライビングシミュレータの設置が減少しました。しかし、経済が徐々に正常な状態に戻りつつあることから、市場は回復のペースを取り戻しつつあり、予測期間中はプラス成長が見込まれています。

自動車の技術が日々向上するにつれ、自動車の安全機能に対するニーズも高まっています。事故の多くは、人為的ミスや運転技術の不足などが原因で起こる。このような状況を避けるため、ドライビングシミュレータは、リアルタイム環境を人工的に作り出し、仮想的にドライバーのスキルを向上させる最良の方法です。このシステムは、ドライバーが状況をコントロールしながら運転するのに役立ちます。このように、ドライビングシミュレータはより効率的で、安全性を大幅に向上させています。

ドライビングシミュレータと分析技術の導入は、鉄道、航空、海洋、防衛、自動車セグメントで増加しています。特に自動車セグメントでは、ほとんどの国が自動車の安全性を向上させるために新しい法律を導入しているため、小型車や中型車の先進的安全機能に対する需要が一貫して増加しています。さらに、安全規制や環境規制の厳格化により、メーカーや当局はトレーニング用の革新的なデザインのドライビングシミュレータに投資せざるを得なくなっています。これにより、新車に搭載される先進機能の研究開発コストが大幅に削減されます。

シミュレータは、新車の開発とテストにおいて極めて重要な要素の一つです。シミュレータの結果は、プロトタイプを作り、サーキットで車両をテストする間に仮想シミュレーションを実行することで、エンジニアが重要な決定を下すのに役立ちます。

さらに、自動車部品の電動化、半自律走行車や自律走行車の登場、自動車産業における技術企業の影響力の増大が、ドライビングシミュレータ市場の成長要因となっています。自動車産業は自律走行車に向かっています。

ほとんどの自動車メーカーは、シミュレータなしでは不可能な自律走行車技術に取り組んでおり、今後、自律走行車セグメントに新規参入する参入企業が現れ、予測期間中の市場成長を牽引する可能性があります。大手自動車メーカー企業、技術大手、専門スタートアップ企業は、自律走行車(AV)技術開発のために過去5年間で500億米ドル以上を投資しており、その70%は自動車産業以外からの資金です。同時に、公的機関はAVが経済的・社会的に大きな利益をもたらす可能性があると見ています。

ドライビングシミュレータ市場の動向

自律走行車が市場の成長エンジンとして機能

自律走行車メーカーは、自律走行車が公道に配備された際の安全性の問題に懸命に取り組んでいます。これらのメーカーは、自律走行車は人間のドライバーよりもはるかに安全なドライバーになると考えています。この基準では、既存の検査設備を大幅に増やす必要があります。

しかし、実際の道路での無人運転車のテストは近年拡大しているが、自律走行車に対する安全性の懸念が、自律走行車には大量のデータ収集と処理が必要であることから、市場各社に自律走行車のシミュレータ・テストへの取り組みを促しています。データはIoTに接続された自動車間で共有され、クラウドシステムにワイヤレスで転送されます。

市場の主要企業数社は、自律走行車のテストシミュレーションシステムとソフトウェアの開発に多額の投資を行っており、これらの自動車がかなり高い安全性評価を受けて路上に投入されることを目指しています。例えば

直近のCommunicAsia 2022見本市では、自律走行車のシミュレーション技術を開発する韓国企業MORAIが、「実車に近い自律走行車運転シミュレータ」であるMORAI SIM Driveのデモを行りました。MORAIは自律走行車と自律走行システムとして、シミュレーションツールとソリューションを開発しています。

自律走行車向けのリアルなドライビングシミュレータ「MORAI SIM Drive」は、自律走行車の検証が可能で、本物を忠実に再現したシミュレーション環境、センサデータ、車両モデルを記載しています。MORAI SIM Driveは、仮想環境の構築を自動化し、HDマップと高性能3Dグラフィックエンジン(Unity)による正確なネットワーク表現を記載しています。

自律走行車には膨大なデータ収集と処理が必要なため、自動車メーカーは自律走行車技術に多額の投資を行い、最高の自律走行車を開発するためにパートナーシップを結んでいます。全データはIoT接続された自動車間で共有され、クラウドシステムにワイヤレスでアップロードされ、分析され、自動化の改善に利用されます。

  • 2021年12月、Honda R&D Co.は、最新の先進的Delta S3 DILシミュレータを試運転した後、アンシブルモーションとの長期的な関係を拡大しました。より広いモーションスペースとダイナミックレンジの拡大により、この多用途シミュレータは、佐倉のエンジニアリング施設において、将来のロードカーやレースカーとその関連技術の効率的な開発を可能にします。
  • 2021年3月、Volvo GroupはNvidiaと、自律走行する商用車や機械の意思決定システムを共同開発する契約を締結しました。Nvidiaのエンドツーエンドの人工知能プラットフォームをトレーニング、シミュレーション、自動車コンピューティングに活用することで、公道や高速道路での完全自律走行に安全に対応できるシステムが完成する見込み。
  • 2021年1月、General MotorsはMicrosoftと長期的な戦略的関係を結び、自動運転車の商業化を加速させると発表しました。両社は、卓越したソフトウェアとハードウェアのエンジニアリング能力、クラウドコンピューティング能力、製造ノウハウ、パートナーエコシステムを結集し、輸送を変革することが期待されています。

OEMの自動運転への注力とそれに続く電気自動車の成長により、ドライビングシミュレータの需要、特に市場で事業展開するOEMによる検査・研究用需要が促進されると予想されます。

欧州が市場をリードする見込み

欧州は、世界で最も技術的に優れた市場の一つであるドイツが牽引しています。この地域では、衝突検知、車線逸脱警告、アダプティブクルーズコントロールなどのADAS(先進運転支援システム)を搭載したレベル2とレベル3の自律走行車が急成長しています。

ドライバーインストラクタ・アカデミーからレーストラックまで、ドライビングシミュレータはドライバーやレーサーのトレーニング教育の戦略的ツールとしてますます利用されるようになっています。さらに、ドライビングシミュレータは、乗り心地やハンドリング、NVH(騒音・振動・乗り心地)、ヒューマンマシンインターフェース、ハードウェアを評価するために導入され、物理的なプロトタイプの数を減らし、開発期間とコストを削減しながら、車両開発プロセス全体の革新速度を加速させることが期待されています。

ドイツのドライビングシミュレータ市場は、公益パートナーによる様々な投資や購入によって活況を呈しています。例えば

  • 2022年4月、ドライビングシミュレータ開発企業のVI-gradeは、同社のDiM250ダイナミックシミュレータの拡大バージョンが長年の顧客であるHondaに採用されたと発表しました。Hondaが新たに取得したDiMは、Hondaグループ内で2台目のVI-grade Dynamicシミュレータであり、ドイツのオッフェンバッハにある同社の研究開発拠点では、2018年以降、車両開発とテストにDiM250シミュレータのバージョンを使用しています。
  • 2022年2月、Boschは自律走行とシミュレーションのための高精細マップを開発するAtlatecを買収することで、自動運転の専門知識を拡大し、市場での地位を強化することができます。

いくつかの公益事業プラットフォームや企業は、ドライビングシミュレータの深い準備状況を理解しているため、先進的で信頼性の高い刺激ソリューションを考え出すための研究や技術に積極的に投資しています。例えば

  • 2022年5月、フランスのThalesはスイスのRUAG Simulation and Training(RUAG S&T)の買収を完了しました。RUAG Simulation and Training(RUAG S&T)の従業員500人全員が、約900人を雇用するThalesに移籍しました。Thalesは現在、Uniwestがユーザーに提供する軍用シミュレーションとトレーニングの開発と供給において、欧州の主要企業のひとつとなっています。RUAG S&Tの昨年の売上高は約9,000万ユーロ(9,450万米ドル)でした。

Thalesは、今回の統合により、ヘリコプターと軍用機ソリューションの専門性を維持しつつ、陸上市場での足跡を拡大することができるとしています。また、この買収により、フランス、スイス、ドイツ、英国における現地拠点を強化し、アラブ首長国連邦とオーストラリアでのプレゼンスを拡大することができます。

ドイツにおけるドライビングシミュレータのこうした継続的な開発と購入を考慮すると、同製品の需要は予測期間中に高い成長率を示すと予想されます。

ドライビングシミュレータ産業概要

ドライビングシミュレータ市場は、大手既存企業や新興企業を含む複数の活発な参入企業によって支配されています。市場の主要企業には、Cruden BV、AutoSim AS、AVSimulation、Ansible Motionなどがあります。公益パートナーやOEMは、車両テストやオンロードダイナミクスのための先進的ドライビングシミュレータ技術の開発に多額の投資を行っています。各社は戦略的提携を結んでいます。例として下記が挙げられます。

  • 2022年9月、AB Dynamics PLCは、世界の自動車市場に先進的シミュレータを提供するリーディングプロバイダであるAnsible Motion Limitedを買収しました。この買収は総額3,120万ポンドで発表され、その内訳は、1,920万ポンドの当初対価と、一定の業績基準を満たすことを条件とする1,200万ポンドの決済です。
  • 2022年6月、香港の研究機関であるWIMI Hologram Academyは、ホログラフィック・サイエンス・イノベーションセンターと緊密に協力し、車両運転システムにおける仮想現実技術の継続的な需要を促進すると発表しました。
  • 2022年5月、Ansible Motionは、電動化動向、自律性、運転支援、HMI、力学を実現するために必要な技術を検証することを目的とした量産型DeltaシリーズS3ドライバーインザループ(DIL)シミュレータの全仕様を発表しました。
  • 2021年7月、英国のDynismaは新しい先進運転シミュレータのリリースを発表しました。これらのDynisma Motion Generators(DMG)は、自動車メーカーやサプライヤー向けに特別に設計され、先進的な車両開発とテストに使用されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場の促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 用途タイプ別
    • トレーニング
    • 検査・調査
  • シミュレータタイプ別
    • 小型シミュレータ
    • 本格シミュレータ
    • 先進シミュレータ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • その他
      • ブラジル
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • AutoSim AS
    • AVSimulation
    • VI-grade GmbH
    • Ansible Motion Ltd
    • Cruden BV
    • Tecknotrove Simulator System Pvt. Ltd
    • IPG Automotive GmbH
    • AB Dynamics PLC
    • Virage Simulation
    • XPI Simulation
    • FAAC Incorporated

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69741

The Driving Simulator Market size is estimated at USD 713.70 million in 2025, and is expected to reach USD 922.65 million by 2030, at a CAGR of 5.27% during the forecast period (2025-2030).

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Due to the COVID-19 pandemic outbreak and the subsequent lockdowns (with all the restrictions followed), the driver simulator market witnessed a decline. Like any other industry, the pandemic showed a negative impact on the driving simulator market as well. Major countries with a large market share are negatively impacted by the pandemic, reducing the installation of driving simulators. However, as the economies slowly returned to a state of normalcy, the market is picking up pace and is expected to grow positively during the forecast period.

As technologies in automobiles are improving day by day, there is also a significant need for safety features in them. Most accidents happen due to human errors, lack of driving skills, etc. To avoid such situations, driving simulators are the best way to enhance driver skills virtually, where a real-time environment is created artificially. This system helps the driver in managing the situation in a controlled manner. Thus, a driving simulator is more efficient and improves safety to a great extent.

The adoption of driving simulators and analysis technology has experienced an increase in the railways, aviation, marine, defense, and automotive sectors, as it helps in testing and analyzing the designs of products in a virtual environment. Especially in the automobile sector, there is a consistent increase in the demand for advanced safety features in compact and mid-sized automobiles, as most countries are bringing in new laws to improve vehicular safety. Moreover, increasing stringency of safety and environmental regulations has compelled manufacturers and authorities to invest in driving simulators with innovative designs for training. This drastically decreases the research and development cost of the advanced features in a new vehicle.

Simulators are one of the crucial aspects of the development and testing of new vehicles. The simulator's result helps engineers make important decisions by running virtual simulations while building the prototype and testing the vehicle on the track.

Additionally, the electrification of automotive components, the advent of semi-autonomous and autonomous vehicles, and the increasing influence of technology companies in the automotive industry are growth factors for the driving simulator market. The automotive industry is heading toward autonomous vehicles.

Most vehicle manufacturers are working on autonomous vehicle technology, which is not possible without simulators, and in the future, new players are likely to enter the field of autonomous vehicles, which may drive market growth in the forecast period. Major automaker companies, technology giants, and specialist start-ups have invested more than USD 50 billion over the past five years to develop autonomous vehicle (AV) technology, with 70% of the money coming from other than the automotive industry. At the same time, public authorities see that AVs offer substantial potential economic and social benefits.

Driving Simulator Market Trends

Autonomous Vehicle Acts as a Growth Engine for the Market

Autonomous vehicle makers are working hard to address the issue of autonomous vehicle safety when they are deployed on public roads. These players believe that autonomous vehicles will be far safer drivers than human drivers. This standard necessitates a large increase in existing testing installations.

However, while testing of driverless vehicles on actual roads has expanded in recent years, safety worries about autonomous vehicles are prompting market firms to engage in simulator testing for autonomous vehicles, as autonomous vehicles require a massive amount of data collection and processing. The data is shared among IoT-connected automobiles and wirelessly transferred to a cloud system to be examined and utilized to improve automation.

Several key market companies are substantially investing in the development of testing simulation systems and software for autonomous cars for these vehicles to be released on the road with considerably higher safety ratings. For instance,

At the most recent CommunicAsia 2022 trade show, MORAI, a Korean company that creates simulation technology for autonomous vehicles, demonstrated its MORAI SIM Drive, a "true-to-life autonomous vehicle driving simulator.' As an autonomous vehicle and autonomous system, MORAI develops simulation tools and solutions.

The realistic driving simulator for autonomous vehicles, MORAI SIM Drive, can verify autonomous vehicles and offer simulation environments, sensor data, and vehicle models that are exact replicas of the real thing. MORAI SIM Drive automates building virtual environment and offers accurate network representation with HD map and a high-performance 3D graphic engine (Unity).

Vehicle manufacturers are investing heavily in autonomous car technology and entering partnerships to develop the best autonomous vehicle, as autonomous vehicles require enormous data collecting and processing. The entire data is shared between IoT-connected cars and uploaded wirelessly to a cloud system to be analyzed and used to improve automation.

  • In December 2021, Honda R&D Co. extended its long-term relationship with Ansible Motion after commissioning the latest advanced Delta S3 DIL simulator. With its larger motion space and increased dynamic range, the versatile simulator would enable the efficient development of future road and race vehicles and their associated technologies at its Sakura engineering facility.
  • In March 2021, Volvo Group signed an agreement with NVIDIA to jointly develop the decision-making system of autonomous commercial vehicles and machines. Utilizing NVIDIA's end-to-end artificial intelligence platform for training, simulation, and in-vehicle computing, the resulting system is expected to be designed to handle fully autonomous driving on public roads and highways safely.
  • In January 2021, General Motors announced they had entered a long-term strategic relationship with Microsoft to accelerate the commercialization of self-driving vehicles. The companies are expected to bring together their software and hardware engineering excellence, cloud computing capabilities, manufacturing know-how, and partner ecosystem to transform transportation.

With OEM's focus on automated driving soon and subsequent growth of electric vehicles is anticipated to drive the demand for driving simulators, especially for testing and research by the OEMs operating in the market.

Europe is Expected to Lead the Market

Europe is led by Germany, one of the global most technologically superior markets. There is rapid growth for Level 2 and Level 3 autonomous cars in this region, equipped with advanced driver assistance systems like collision detection, lane departure warning, and adaptive cruise control.

From driver instructor academies to the race track, driving simulators are increasingly used as strategic tools in training education for drivers and racers. Moreover, the driving simulator will be deployed to assess ride and handling, NVH (Noise, Vibration, and Harshness), human-machine interface, and hardware in the loop in the hope of accelerating the rate of innovation in the overall vehicle development process while reducing the number of physical prototypes, and development time and costs.

The German driving simulator market is booming due to various investments and purchases ensured by utility partners. For instance,

  • In April 2022, Simulation and driving simulator developer VI-grade announced that an extended version of its DiM250 Dynamic simulator had been adopted by long-standing customer Honda. Honda's newly acquired DiM is the second VI-grade Dynamic simulator within the Honda Group, with the company's R&D site in Offenbach, Germany, relying on a version of the DiM250 simulator for vehicle development and testing since 2018.
  • In February 2022, Bosch could expand its expertise in automated driving and strengthen its market position by acquiring Atlatec, a developer of high-definition maps for autonomous driving and simulation.

Several utility platforms and companies understand the deep readiness of driving simulators and thus actively invest in research and technologies to come up with advanced and reliable stimulation solutions. For instance:

  • In May 2022, Thales, based in France, completed its acquisition of Switzerland's RUAG Simulation and Training (RUAG S&T). All 500 RUAG Simulation and Training (RUAG S&T) employees have transferred to Thales, which employs approximately 900 people. Thales is now one of Europe's leading companies in the development and supply of simulation and training for the military, as brought to users by Uniwest. RUAG S&T made around €90 million (US$94.5 million) in sales last year.

Thales claims that the consolidation will expand its footprint in the land market while maintaining its expertise in helicopters and military aircraft solutions. This acquisition also allows it to strengthen its local footprint in France, Switzerland, Germany, and the United Kingdom, while expanding its presence in the United Arab Emirates and Australia.

Considering these ongoing developments and purchases for driving simulators in Germany, demand for the same is expected to witness a high growth rate during the forecast period.

Driving Simulator Industry Overview

The driving simulator market is dominated by several active players' presence, which includes major existing companies and new startups. Some of the major players in the market are Cruden BV, AutoSim AS, AVSimulation, and Ansible Motion. utility partners and OEMs are heavily investing in developing advanced driving simulator technology for their vehicle testing and its on-road dynamics. Players are carrying strategic alliances for the same. For instance:

  • In September 2022, AB Dynamics PLC acquired Ansible Motion Limited, a leading provider of advanced simulators to the global automotive market. The acquisition was announced for a total fee of Pound 31.2 Million, which comprises a Pound 19.2 Million initial consideration and a Pound 12 Million payment subject to meeting certain performance criteria.
  • In June 2022, WIMI Hologram Academy, which is a research institute in Hong Kong, announced that it is deeply working in close partnership with Holographic Science Innovation Center in order to felicitate the ongoing demand for virtual reality technology in vehicle driving systems.
  • In May 2022, Ansible Motion unveiled all the specifications for the production Delta series S3 Driver-in-the-Loop (DIL) simulator, which is intended to validate the technologies required to enable the emerging electrification trends, autonomy, driver assistance, as well as HMI and vehicle dynamics.
  • In July 2021, Dynisma Ltd of the United Kingdom announced the release of its new advanced driving simulators. These Dynisma Motion Generators (DMGs) were specifically designed for automotive manufacturers and suppliers for advanced vehicle development and testing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD Million)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Car
    • 5.1.2 Commercial Vehicle
  • 5.2 By Application Type
    • 5.2.1 Training
    • 5.2.2 Testing and Research
  • 5.3 By Simulator Type
    • 5.3.1 Compact Simulator
    • 5.3.2 Full-scale Simulator
    • 5.3.3 Advanced Simulator
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 United Arab Emirates
      • 5.4.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 AutoSim AS
    • 6.2.2 AVSimulation
    • 6.2.3 VI-grade GmbH
    • 6.2.4 Ansible Motion Ltd
    • 6.2.5 Cruden BV
    • 6.2.6 Tecknotrove Simulator System Pvt. Ltd
    • 6.2.7 IPG Automotive GmbH
    • 6.2.8 AB Dynamics PLC
    • 6.2.9 Virage Simulation
    • 6.2.10 XPI Simulation
    • 6.2.11 FAAC Incorporated

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS