表紙:宇宙旅行の世界市場の規模:旅行タイプ別、ツアータイプ別、エンドユーザー別、サプライヤー別 - 地域の見通し、競合戦略、セグメント予測(~2032年)
市場調査レポート
商品コード
1255262

宇宙旅行の世界市場の規模:旅行タイプ別、ツアータイプ別、エンドユーザー別、サプライヤー別 - 地域の見通し、競合戦略、セグメント予測(~2032年)

Space Tourism Market Size- By Tourism Type, By Tour Type, By End User, By Suppliers- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2032

出版日: | 発行: SPER Market Research Pvt. Ltd. | ページ情報: 英文 254 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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宇宙旅行の世界市場の規模:旅行タイプ別、ツアータイプ別、エンドユーザー別、サプライヤー別 - 地域の見通し、競合戦略、セグメント予測(~2032年)
出版日: 2023年03月31日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 254 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の宇宙旅行の市場規模は、2032年までに207億米ドルに達し、CAGRで40.45%の成長が推定されています。世界市場における宇宙旅行の受け入れが進むにつれて、市場は今後10年間で予測を超えて急速に拡大すると見られています。また、宇宙旅行業界における競合の激化は、コストの低下につながると予測されています。

当レポートでは、世界の宇宙旅行市場について調査分析し、市場力学、地域とセグメントの分析、企業プロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、抑制要因、機会、課題の分析
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 課題
  • 世界の宇宙旅行市場のCOVID-19の影響

第5章 市場の変数と見通し

  • SWOT分析
  • PESTEL分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 世界の宇宙旅行市場の製造拠点の分布、販売地域、製品タイプ
  • 世界の宇宙旅行市場における合併と買収、パートナーシップ、製品の発売、提携

第7章 世界の宇宙旅行市場:旅行タイプ別(2019年~2032年)

  • 軌道
  • 準軌道
  • 成層圏
  • その他

第8章 世界の宇宙旅行市場:ツアータイプ別(2019年~2032年)

  • 個人
  • プロフェッショナル
  • グループ
  • その他

第9章 世界の宇宙旅行市場:エンドユーザー別(2019年~2032年)

  • 政府
  • 商業
  • その他

第10章 世界の宇宙旅行市場:サプライヤー別(2019年~2032年)

  • 直接サプライヤー
    • 航空企業
    • 政府機関
  • 間接サプライヤー
    • アグリゲーター
    • 法人バイヤー
    • オンライン旅行代理店
    • 旅行管理会社

第11章 世界の宇宙旅行市場:地域別(2019年~2032年)

  • 世界の宇宙旅行の市場規模と市場シェア:地域別(2019年~2025年)
  • 世界の宇宙旅行の市場規模と市場シェア:地域別(2026年~2032年)
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア王国
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東・アフリカ
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他のラテンアメリカ

第12章 企業プロファイル

  • Airbus Group SE
  • Axiom Space
  • Blue Origin
  • Bigelow Aerospace
  • Excalibur Almaz, Limited
  • Orion Span
  • Space Adventures
  • Space X
  • The Boeing Company
  • World View Enterprise
  • Zero2Infinity
  • ZERO-G

第13章 略語のリスト

第14章 参照リンク

第15章 結論

第16章 調査の範囲

目次
Product Code: TRAT2301

Global Space Tourism Market Overview:

According to SPER Market Research, the Global Space Tourism Market is estimated to reach USD 20.7 billion by 2032 with a CAGR of 40.45%.

Space tourism is the act of travelling into space for recreational or leisure purposes rather than scientific research or other professional reasons. It entails paying a fee to travel to space, either by orbiting the Earth, visiting the International Space Station (ISS), or travelling to the Moon or beyond. Space tourism is an emerging industry that several private companies are pursuing with the goal of eventually making it accessible to a wider range of people. Also, the construction of better rockets and spacecraft is advancing at a rapid rate thanks to technological developments in the field of space travel. This allows space visitors to visit space and have the experience they expect. The development of the space tourism business is projected to be fuelled by the fact that major growing economies throughout the world are investigating space projects.

In addition, the growing popularity of space travel is a key factor in the market's growth. As the practise gains more acceptances in worldwide markets, the market for space tourism is anticipated to expand more quickly than anticipated during the course of the projected decade. Also, it is predicted that rising competition in the space tourism industry would result in lower costs.

Impact of COVID-19 on the Global Space Tourism Market:

The COVID-19 outbreak has resulted in regional lockdowns, border restrictions, and the breakdown of transportation networks. The economic uncertainty caused by the COVID-19 outbreak is much greater than that caused by previous outbreaks such as SARS, avian flu, swine flu, bird flu, and Ebola, owing to the increasing number of infected people and uncertainty about when the crisis will end. The space tourism market had a difficult time expanding as a result of setbacks in the travel and tourism sector.

Scope of the Report:

Report Metric Details:

  • Market size available for years: 2019-2032
  • Base year considered: 2021
  • Forecast period: 2022-2032
  • Segments covered: By Tourism Type, By Tour Type, By End User, By Suppliers
  • Regions covered: Asia-Pacific, Europe, Middle East and Africa, North America, Latin America
  • Companies Covered: Airbus Group SE, Axiom Space, Blue Origin, Bigelow Aerospace, Excalibur Almaz, Limited, Orion Span, Space Adventures, SpaceX, The Boeing Company, Virgin Galactic, World View Enterprise, Zero2Infinity, ZERO-G

Global Space Tourism Market Segmentation:

  • By Tour Type: Based on the Tour Type, Global Space Tourism Market is segmented as; Individual, Professional, Group, Other.
  • By End User: Based on the End User, Global Space Tourism Market is segmented as; Government, Commercial, Other.
  • By Suppliers: Based on the Suppliers, Global Space Tourism Market is segmented as; Direct Suppliers (Airlines, Government Bodies) Indirect Suppliers (Aggregators, Corporate Buyers, Online Travel Agency, Travel Management Companies)
  • By Region: The regions covered in the space tourism market report include the North America, Europe, Middle East and Africa (MEA), Asia-Pacific and Latin America.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1 Research data source
    • 2.1.1 Secondary data
    • 2.1.2 Primary data
    • 2.1.3 SPER's internal database
    • 2.1.4 Premium insight from KOL's
  • 2.2 Market size estimation
    • 2.2.1 Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3 Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1 Drivers
    • 4.1.2 Restraints
    • 4.1.3 Opportunities
    • 4.1.4 Challenges
  • 4.2. COVID-19 Impacts of the Global Space Tourism Market

5. Market variables and outlook

  • 5.1. SWOT analysis
    • 5.1.1 Strengths
    • 5.1.2 Weaknesses
    • 5.1.3 Opportunities
    • 5.1.4 Threats
  • 5.2. PESTEL analysis
    • 5.2.1 Political landscape
    • 5.2.2 Economic landscape
    • 5.2.3 Social landscape
    • 5.2.4 Technological landscape
    • 5.2.5 Environmental landscape
    • 5.2.6 Legal landscape
  • 5.3. PORTER'S five forces analysis
    • 5.3.1 Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2 Bargaining power of Buyers
    • 5.3.3 Threat of Substitute
    • 5.3.4 Threat of new entrant
    • 5.3.5 Competitive rivalry
  • 5.4. Heat map analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1 Global Space Tourism Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2 Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Space Tourism Market

7. Global Space Tourism Market, By Tourism Type, 2019-2032 (USD Million)

  • 7.1 Orbital
  • 7.2 Suborbital
  • 7.3 Stratospheric
  • 7.4 Other

8. Global Space Tourism Market, By Tour Type, 2019-2032 (USD Million)

  • 8.1 Individual
  • 8.2 Professional
  • 8.3 Group
  • 8.4 Other

9. Global Space Tourism Market, By End User, 2019-2032 (USD Million)

  • 9.1 Government
  • 9.2 Commercial
  • 9.3 Other

10. Global Space Tourism Market, By Suppliers, 2019-2032 (USD Million)

  • 10.1 Direct Suppliers
    • 10.1.1 Airlines
    • 10.1.2 Government Bodies
  • 10.2 Indirect Suppliers
    • 10.2.1 Aggregators
    • 10.2.2 Corporate Buyers
    • 10.2.3 Online Travel Agency
    • 10.2.4 Travel Management Companies

11. Global Space Tourism Market, By Region, 2019-2032 (USD Million)

  • 11.1 Global Space Tourism Market Size and Market Share by Region (2019-2025)
  • 11.2 Global Space Tourism Market Size and Market Share by Region (2026-2032)
  • 11.3 Asia-Pacific
    • 11.3.1 Australia
    • 11.3.2 China
    • 11.3.3 India
    • 11.3.4 Japan
    • 11.3.5 South Korea
    • 11.3.6 Rest of Asia-Pacific
  • 11.4 Europe
    • 11.4.1 France
    • 11.4.2 Germany
    • 11.4.3 Italy
    • 11.4.4 Spain
    • 11.4.5 United Kingdom
    • 11.4.6 Rest of Europe
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Kingdom of Saudi Arabia
    • 11.5.2 United Arab Emirates
    • 11.5.3 Rest of Middle East & Africa
  • 11.6 North America
    • 11.6.1 Canada
    • 11.6.2 Mexico
    • 11.6.3 United States
  • 11.7 Latin America
    • 11.7.1 Argentina
    • 11.7.2 Brazil
    • 11.7.3 Rest of Latin America

12.Company Profiles

  • 12.1 Airbus Group SE
    • 12.1.1 Company details
    • 12.1.2 Financial outlook
    • 12.1.3 Product summary
    • 12.1.4 Recent developments
  • 12.2 Axiom Space
    • 12.2.1 Company details
    • 12.2.2 Financial outlook
    • 12.2.3 Product summary
    • 12.2.4 Recent developments
  • 12.3 Blue Origin
    • 12.3.1 Company details
    • 12.3.2 Financial outlook
    • 12.3.3 Product summary
    • 12.3.4 Recent developments
  • 12.4 Bigelow Aerospace
    • 12.4.1 Company details
    • 12.4.2 Financial outlook
    • 12.4.3 Product summary
    • 12.4.4 Recent developments
  • 12.5 Excalibur Almaz, Limited
    • 12.5.1 Company details
    • 12.5.2 Financial outlook
    • 12.5.3 Product summary
    • 12.5.4 Recent developments
  • 12.6 Orion Span
    • 12.6.1 Company details
    • 12.6.2 Financial outlook
    • 12.6.3 Product summary
    • 12.6.4 Recent developments
  • 12.7 Space Adventures
    • 12.7.1 Company details
    • 12.7.2 Financial outlook
    • 12.7.3 Product summary
    • 12.7.4 Recent developments
  • 12.8 Space X
    • 12.8.1 Company details
    • 12.8.2 Financial outlook
    • 12.8.3 Product summary
    • 12.8.4 Recent developments
  • 12.9 The Boeing Company
    • 12.9.1 Company details
    • 12.9.2 Financial outlook
    • 12.9.3 Product summary
    • 12.9.4 Recent developments
  • 12.10 World View Enterprise
    • 12.10.1 Company details
    • 12.10.2 Financial outlook
    • 12.10.3 Product summary
    • 12.10.4 Recent developments
  • 12.11 Zero2Infinity
    • 12.11.1 Company details
    • 12.11.2 Financial outlook
    • 12.11.3 Product summary
    • 12.11.4 Recent developments
  • 12.12 ZERO-G
    • 12.12.1 Company details
    • 12.12.2 Financial outlook
    • 12.12.3 Product summary
    • 12.12.4 Recent developments

13. List of Abbreviations

14.Reference Links

15.Conclusion

16.Research Scope