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市場調査レポート
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1452983

宇宙観光の世界市場:2024-2031年

Global Space Tourism Market 2024-2031

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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宇宙観光の世界市場:2024-2031年
出版日: 2024年02月17日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の宇宙観光の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(軌道上、準軌道)、エンドユーザー別(政府、商業)、予測期間(2024-2031年)

世界の宇宙観光市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR41.6%の飛躍的な成長が見込まれています。宇宙観光市場に寄与する重要な要因には、宇宙技術の進歩の高まりと、宇宙冒険に対するユーザーの傾倒が含まれます。宇宙観光分野の進展は、この成長産業のニーズに合わせた宇宙船、インフラ、サポート・サービスの開発に貢献する企業にとって多くの機会を生み出しています。2023年9月、Virgin Galactic Holdings Inc.は3度目の商業飛行を開始し、有料の観光客を乗せた別のクルーを宇宙の果てまで送り届けました。Galactic 03と名付けられたこの飛行は、億万長者のリチャード・ブランソンによって設立されたベンチャー企業にとって最新のマイルストーンとなります。

セグメント別の展望

準軌道サブセグメントが世界の宇宙観光市場でかなりのシェアを占めると予想される

種類別では、準軌道サブセグメントが世界の宇宙観光市場でかなりのシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、宇宙探査に対する人々の関心の高まり、準軌道ビークルの設計や推進システムにおける技術的進歩の高まり、Blue OriginやVirgin Galacticなどの企業間の激しい競争が技術革新と価格競争力を促進し、準軌道宇宙観光をより身近なものにしていることに起因しています。

CNBCが2020年9月に発表した記事によると、準軌道観光の領域で競争している企業は2社ある:2019年に公開会社としてデビューし、SPCEというティッカーで取引されているVirgin Galacticと、Amazon LLCがほぼ全額出資している非公開会社Blue Originです。両社のシステムはロケットで推進され、飛行中に最大6人の乗客を収容できる能力を持つが、様々な点で異なっています。Virgin GalacticのSpaceShipTwoは、WhiteKnightTwoキャリア航空機によって上空に運ばれ、40万フィート以上に達します。宇宙船は放出され、短時間自由落下した後、ロケットモーターに点火して29万5,000フィートまで上昇します。Virgin Galacticは最初の商業飛行のために、約600人の乗客に1人20万米ドルから25万米ドルのチケットを販売しました。Blue Originのニュー・シェパード・ロケットは、高さ60フィートのブースターの上にドーム型のカプセルを載せて打ち上げます。カプセルは最上部で分離し、高度33万フィート以上に達します。

地域別の展望

世界の宇宙観光市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東・アフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。なかでもアジア太平洋は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されています。中国やインドなど、この地域の政府によるまとまった政策や投資が、宇宙観光インフラの開発を後押ししています。

北米が世界市場で大きなシェアを占める

全地域の中で北米が大きなシェアを占めています。この地域の市場成長は、高い政府支出、大手企業の存在、宇宙分野への革新に起因しています。2022年、宇宙プログラムのための世界政府支出は約1,030億米ドルを記録しました。米国政府は2022年に宇宙プログラムに約620億米ドルを支出し、世界で最も宇宙支出が多い国となっています。米国政府は宇宙探査と技術開発に多額の投資を行ってきた長い歴史があります。この資金が技術革新を促進し、世界をリードする宇宙機関、研究機関、非公開会社の設立につながってきました。NASAの予算は2022会計年度に3.0%増の240億米ドルに達しました。バイデン政権が求めていた7.0%の増額にはまだ届きませんでした。2023会計年度、バイデン政権はNASAの予算を8.0%増の260億米ドル近くにすることを望んでいました。SpaceX、Blue Origin、Virgin Galacticといった会社が、商業宇宙打ち上げ、宇宙観光、宇宙製造の分野をリードしています。この成長は、宇宙分野に新たなエネルギーと革新をもたらし、その範囲と可能性を拡大しています。例えば、2023年8月、Virgin Galacticは、最高45万米ドルのチケットで最初の観光客を宇宙へ送り出しました。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Blue Origin, LLC
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Boeing Co.
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Space Exploration Technologies Corp.(SpaceX)
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Virgin Galactic Holdings, Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 宇宙観光の世界市場:タイプ別
    • 軌道上
    • 準軌道
  • 宇宙観光の世界市場:エンドユーザー別
    • 政府機関
    • 商業

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • Airbus SE
  • Axiom Space, Inc.
  • Rocket Lab USA, Inc.
  • Space Adventures, Inc.
  • Space Perspective
  • World View Enterprises, Inc.
  • Zero 2 Infinity S.L
  • Zero Gravity Corp.
  • Orion Space
  • Excalibur Almaz, Ltd.
  • ABL Space Systems
  • Bigelow Aerospace, LLC
  • Northrop Grumman Corp.
図表

LIST OF TABLES

  • 1.GLOBAL SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 2.GLOBAL ORBITAL SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 3.GLOBAL SUB-ORBITAL SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 4.GLOBAL SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 5.GLOBAL SPACE TOURISM FOR GOVERNMENT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 6.GLOBAL SPACE TOURISM FOR COMMERCIAL SOLUTIONSMARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 7.GLOBAL SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 8.NORTH AMERICAN SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 9.NORTH AMERICAN SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 10.NORTH AMERICAN SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 11.EUROPEAN SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 12.EUROPEAN SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 13.EUROPEAN SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 14.ASIA-PACIFIC SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 15.ASIA-PACIFIC SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 16.ASIA-PACIFIC SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17.REST OF THE WORLD SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18.REST OF THE WORLD SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2023-2031 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1.GLOBAL SPACE TOURISM MARKET SHARE BY VEHICLE TYPE, 2023 VS 2031 (%)
  • 2.GLOBAL ORBITAL SPACE TOURISM MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 3.GLOBAL SUB-ORBITAL SPACE TOURISM MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 4.GLOBAL SPACE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2023 VS 2031 (%)
  • 5.GLOBAL SPACE TOURISM FOR GOVERNMENT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 6.GLOBAL SPACE TOURISM FOR COMMERCIAL MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 7.GLOBAL SPACE TOURISM MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 8.US SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 9.CANADA SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 10.UK SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 11.FRANCE SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 12.GERMANY SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 13.ITALY SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 14.SPAIN SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 15.REST OF EUROPE SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 16.INDIA SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17.CHINA SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18.JAPAN SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 19.SOUTH KOREA SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 20.REST OF ASIA-PACIFIC SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21.REST OF THE WORLD SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22.LATIN AMERICA SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23.MIDDLE EAST & AFRICA SPACE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2028152

Global Space Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Orbital, and Sub-orbital), by End-User (Government, and Commercial), Forecast Period (2024-2031)

The global space tourism market is anticipated to grow at an exponential CAGR of 41.6% during the forecast period (2024-2031). Significant factors contributing to the space tourism market include rising advancements in space technology, coupled with users' inclination toward space adventures. The progress in the space tourism sector is creating numerous opportunities for companies to contribute to the development of spacecraft, infrastructure, and support services tailored to the needs of this growing industry. In September 2023, Virgin Galactic Holdings Inc. launched its third commercial flight sending another crew of paying tourists to the edge of space and back. The flight, named Galactic 03, marks the latest milestone for the venture, founded by billionaire Richard Branson, as it strives to reach a monthly cadence of launches for its commercial business.

Segmental Outlook

The global space tourism market is segmented on the type, and end-user. Based on the type, the market is sub-segmented into orbital, and sub-orbital. Further, based on the end-user, the market is sub-segmented into government, and commercial. Among the end-users, the government sub-segment is projected to hold a significant market share, owing to the increasing use of space tourism by government agencies for scientific research, experiments, and observations in microgravity or space environments.

The Sub-orbital Sub-Segment is Anticipated to Hold a Considerable Share of the Global Space Tourism Market

Among the type, the sub-orbital sub-segment is expected to hold a considerable share of the global Space Tourismmarket. The segmental growth is attributed to the growing public interest in space exploration, rising technological advancements in sub-orbital vehicle design, propulsion systems and intense competition among companies such as Blue Origin and Virgin Galactic fosters innovation and price competitiveness, making sub-orbital space tourism more accessible.

According to the article published by CNBC in September 2020, titled, there are two companies competing in the realm of suborbital tourism: Virgin Galactic, which debuted on the public market in 2019 and trades under the ticker SPCE,and Blue Origin, the private space company funded almost entirely by Amazon LLC. The systems of both companies are propelled by rockets and have the capacity to accommodate up to six passengers during a flight, however they differ in various aspects. Virgin Galactic's SpaceShipTwo is carried aloft by the WhiteKnightTwo carrier aircraft, reaching over 40,000 feet. The spacecraft is released, free-falls briefly, then ignites its rocket motor to ascend to 295,000 feet. Virgin Galactic sold about tickets to about 600 passengers at a price between $200,000 and $250,000 eachfor the first commercial flights. Blue Origin's New Shepard rocket launches with a domed capsule atop a 60-foot tall booster. The capsule separates at the top, reaching over 330,000 feet.

Regional Outlook

The global space tourism market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America. Among these, Asia-Pacific is anticipated to exhibit highest CAGR during the forecast period. The presence of cohesive policies and investments from governments in the region, such as China and India, drive the development of space tourism infrastructure.

North America Holds Major Share in the Global Market

Among all regions, the North America holds major market share. The regional market growth is attributed to the high government expenditure, presence of major players and innovation into the space sector.In 2022, global government expenditure for space programs hit a record of approximately $103 billion. The US Government spent almost $62 billion on its space programs in 2022, making it the country with the highest space expenditure in the world. The US government has a long history of investing heavily in space exploration and technology development. This funding has fuelled innovation and led to the creation of world-leading space agencies, research institutions, and private companies. NASA's budget increased by 3.0% in fiscal year 2022, up to $24 billion. It was still short of the increase that the Biden administration sought, which was 7.0%. For fiscal year 2023, the Biden administration wanted to increase NASA's budget by 8.0% to almost $26 billion. Also, the private space sector in the US is experiencing exponential growth, with companies such as SpaceX, Blue Origin, and Virgin Galactic leading the way in commercial space launches, space tourism, and in-space manufacturing. This growth has inserted new energy and innovation into the space sector, expanding its reach and potential. For instance, in August 2023, Virgin Galactic sent its first tourists to space with tickets priced at up to $450,000.

Market Players Outlook

The major companies serving the space tourism market include Blue Origin, LLC, Boeing Co., Space Exploration Technologies Corp., (SpaceX), Virgin Galactic Holdings, Inc., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in 2022, Orion Span launched a private space station to serve the space tourism and research markets. At the time, the company disclosed a few details about its financing, to raise new funding rounds.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2023 and forecast to 2031.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global space tourism market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1.Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1.Research Methods and Tools
  • 1.2.Market Breakdown
    • 1.2.1.By Segments
    • 1.2.2.By Region

2.Market Overview and Insights

  • 2.1.Scope of the Report
  • 2.2.Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1.Key Findings
    • 2.2.2.Recommendations
    • 2.2.3.Conclusion

3.Competitive Landscape

  • 3.1.Key Company Analysis
  • 3.2.Blue Origin, LLC
    • 3.2.1.Overview
    • 3.2.2.Financial Analysis
    • 3.2.3.SWOT Analysis
    • 3.2.4.Recent Developments
  • 3.3.Boeing Co.
    • 3.3.1.Overview
    • 3.3.2.Financial Analysis
    • 3.3.3.SWOT Analysis
    • 3.3.4.Recent Developments
  • 3.4.Space Exploration Technologies Corp. (SpaceX)
    • 3.4.1.Overview
    • 3.4.2.Financial Analysis
    • 3.4.3.SWOT Analysis
    • 3.4.4.Recent Developments
  • 3.5.Virgin Galactic Holdings, Inc.
    • 3.5.1.Overview
    • 3.5.2.Financial Analysis
    • 3.5.3.SWOT Analysis
    • 3.5.4.Recent Developments
  • 3.6.Key Strategy Analysis

4.Market Segmentation

  • 4.1.Global Space Tourism Market by Type
    • 4.1.1.Orbital
    • 4.1.2.Sub-orbital
  • 4.2.Global Space Tourism Market by End User
    • 4.2.1.Government
    • 4.2.2.Commercial

5.Regional Analysis

  • 5.1.North America
    • 5.1.1.United States
    • 5.1.2.Canada
  • 5.2.Europe
    • 5.2.1.UK
    • 5.2.2.Germany
    • 5.2.3.Italy
    • 5.2.4.Spain
    • 5.2.5.France
    • 5.2.6.Rest of Europe
  • 5.3.Asia-Pacific
    • 5.3.1.China
    • 5.3.2.India
    • 5.3.3.Japan
    • 5.3.4.South Korea
    • 5.3.5.Rest of Asia-Pacific
  • 5.4.Rest of the World

6.Company Profiles

  • 6.1.Airbus SE
  • 6.2.Axiom Space, Inc.
  • 6.3.Rocket Lab USA, Inc.
  • 6.4.Space Adventures, Inc.
  • 6.5.Space Perspective
  • 6.6.World View Enterprises, Inc.
  • 6.7.Zero 2 Infinity S.L
  • 6.8.Zero Gravity Corp.
  • 6.9.Orion Space
  • 6.10.Excalibur Almaz, Ltd.
  • 6.11.ABL Space Systems
  • 6.12.Bigelow Aerospace, LLC
  • 6.13.Northrop Grumman Corp.