市場調査レポート
商品コード
1452983
宇宙観光の世界市場:2024-2031年Global Space Tourism Market 2024-2031 |
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宇宙観光の世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年02月17日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の宇宙観光の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(軌道上、準軌道)、エンドユーザー別(政府、商業)、予測期間(2024-2031年)
世界の宇宙観光市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR41.6%の飛躍的な成長が見込まれています。宇宙観光市場に寄与する重要な要因には、宇宙技術の進歩の高まりと、宇宙冒険に対するユーザーの傾倒が含まれます。宇宙観光分野の進展は、この成長産業のニーズに合わせた宇宙船、インフラ、サポート・サービスの開発に貢献する企業にとって多くの機会を生み出しています。2023年9月、Virgin Galactic Holdings Inc.は3度目の商業飛行を開始し、有料の観光客を乗せた別のクルーを宇宙の果てまで送り届けました。Galactic 03と名付けられたこの飛行は、億万長者のリチャード・ブランソンによって設立されたベンチャー企業にとって最新のマイルストーンとなります。
種類別では、準軌道サブセグメントが世界の宇宙観光市場でかなりのシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、宇宙探査に対する人々の関心の高まり、準軌道ビークルの設計や推進システムにおける技術的進歩の高まり、Blue OriginやVirgin Galacticなどの企業間の激しい競争が技術革新と価格競争力を促進し、準軌道宇宙観光をより身近なものにしていることに起因しています。
CNBCが2020年9月に発表した記事によると、準軌道観光の領域で競争している企業は2社ある:2019年に公開会社としてデビューし、SPCEというティッカーで取引されているVirgin Galacticと、Amazon LLCがほぼ全額出資している非公開会社Blue Originです。両社のシステムはロケットで推進され、飛行中に最大6人の乗客を収容できる能力を持つが、様々な点で異なっています。Virgin GalacticのSpaceShipTwoは、WhiteKnightTwoキャリア航空機によって上空に運ばれ、40万フィート以上に達します。宇宙船は放出され、短時間自由落下した後、ロケットモーターに点火して29万5,000フィートまで上昇します。Virgin Galacticは最初の商業飛行のために、約600人の乗客に1人20万米ドルから25万米ドルのチケットを販売しました。Blue Originのニュー・シェパード・ロケットは、高さ60フィートのブースターの上にドーム型のカプセルを載せて打ち上げます。カプセルは最上部で分離し、高度33万フィート以上に達します。
世界の宇宙観光市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東・アフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。なかでもアジア太平洋は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されています。中国やインドなど、この地域の政府によるまとまった政策や投資が、宇宙観光インフラの開発を後押ししています。
全地域の中で北米が大きなシェアを占めています。この地域の市場成長は、高い政府支出、大手企業の存在、宇宙分野への革新に起因しています。2022年、宇宙プログラムのための世界政府支出は約1,030億米ドルを記録しました。米国政府は2022年に宇宙プログラムに約620億米ドルを支出し、世界で最も宇宙支出が多い国となっています。米国政府は宇宙探査と技術開発に多額の投資を行ってきた長い歴史があります。この資金が技術革新を促進し、世界をリードする宇宙機関、研究機関、非公開会社の設立につながってきました。NASAの予算は2022会計年度に3.0%増の240億米ドルに達しました。バイデン政権が求めていた7.0%の増額にはまだ届きませんでした。2023会計年度、バイデン政権はNASAの予算を8.0%増の260億米ドル近くにすることを望んでいました。SpaceX、Blue Origin、Virgin Galacticといった会社が、商業宇宙打ち上げ、宇宙観光、宇宙製造の分野をリードしています。この成長は、宇宙分野に新たなエネルギーと革新をもたらし、その範囲と可能性を拡大しています。例えば、2023年8月、Virgin Galacticは、最高45万米ドルのチケットで最初の観光客を宇宙へ送り出しました。
Global Space Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Orbital, and Sub-orbital), by End-User (Government, and Commercial), Forecast Period (2024-2031)
The global space tourism market is anticipated to grow at an exponential CAGR of 41.6% during the forecast period (2024-2031). Significant factors contributing to the space tourism market include rising advancements in space technology, coupled with users' inclination toward space adventures. The progress in the space tourism sector is creating numerous opportunities for companies to contribute to the development of spacecraft, infrastructure, and support services tailored to the needs of this growing industry. In September 2023, Virgin Galactic Holdings Inc. launched its third commercial flight sending another crew of paying tourists to the edge of space and back. The flight, named Galactic 03, marks the latest milestone for the venture, founded by billionaire Richard Branson, as it strives to reach a monthly cadence of launches for its commercial business.
The global space tourism market is segmented on the type, and end-user. Based on the type, the market is sub-segmented into orbital, and sub-orbital. Further, based on the end-user, the market is sub-segmented into government, and commercial. Among the end-users, the government sub-segment is projected to hold a significant market share, owing to the increasing use of space tourism by government agencies for scientific research, experiments, and observations in microgravity or space environments.
Among the type, the sub-orbital sub-segment is expected to hold a considerable share of the global Space Tourismmarket. The segmental growth is attributed to the growing public interest in space exploration, rising technological advancements in sub-orbital vehicle design, propulsion systems and intense competition among companies such as Blue Origin and Virgin Galactic fosters innovation and price competitiveness, making sub-orbital space tourism more accessible.
According to the article published by CNBC in September 2020, titled, there are two companies competing in the realm of suborbital tourism: Virgin Galactic, which debuted on the public market in 2019 and trades under the ticker SPCE,and Blue Origin, the private space company funded almost entirely by Amazon LLC. The systems of both companies are propelled by rockets and have the capacity to accommodate up to six passengers during a flight, however they differ in various aspects. Virgin Galactic's SpaceShipTwo is carried aloft by the WhiteKnightTwo carrier aircraft, reaching over 40,000 feet. The spacecraft is released, free-falls briefly, then ignites its rocket motor to ascend to 295,000 feet. Virgin Galactic sold about tickets to about 600 passengers at a price between $200,000 and $250,000 eachfor the first commercial flights. Blue Origin's New Shepard rocket launches with a domed capsule atop a 60-foot tall booster. The capsule separates at the top, reaching over 330,000 feet.
The global space tourism market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America. Among these, Asia-Pacific is anticipated to exhibit highest CAGR during the forecast period. The presence of cohesive policies and investments from governments in the region, such as China and India, drive the development of space tourism infrastructure.
Among all regions, the North America holds major market share. The regional market growth is attributed to the high government expenditure, presence of major players and innovation into the space sector.In 2022, global government expenditure for space programs hit a record of approximately $103 billion. The US Government spent almost $62 billion on its space programs in 2022, making it the country with the highest space expenditure in the world. The US government has a long history of investing heavily in space exploration and technology development. This funding has fuelled innovation and led to the creation of world-leading space agencies, research institutions, and private companies. NASA's budget increased by 3.0% in fiscal year 2022, up to $24 billion. It was still short of the increase that the Biden administration sought, which was 7.0%. For fiscal year 2023, the Biden administration wanted to increase NASA's budget by 8.0% to almost $26 billion. Also, the private space sector in the US is experiencing exponential growth, with companies such as SpaceX, Blue Origin, and Virgin Galactic leading the way in commercial space launches, space tourism, and in-space manufacturing. This growth has inserted new energy and innovation into the space sector, expanding its reach and potential. For instance, in August 2023, Virgin Galactic sent its first tourists to space with tickets priced at up to $450,000.
The major companies serving the space tourism market include Blue Origin, LLC, Boeing Co., Space Exploration Technologies Corp., (SpaceX), Virgin Galactic Holdings, Inc., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in 2022, Orion Span launched a private space station to serve the space tourism and research markets. At the time, the company disclosed a few details about its financing, to raise new funding rounds.