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市場調査レポート
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1803032

PTSD VR療法の世界市場予測(~2032年): タイプ、コンポーネント、モダリティ、用途、エンドユーザー、地域別の分析

PTSD VR Therapy Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type, Component, Modality, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.52円
PTSD VR療法の世界市場予測(~2032年): タイプ、コンポーネント、モダリティ、用途、エンドユーザー、地域別の分析
出版日: 2025年09月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のPTSD VR療法の市場規模は2025年に17億4,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR17.8%で成長し、2032年には54億9,000万米ドルに達すると予測されています。

PTSD VR療法は、没入型仮想現実環境を使用して、個人が管理された治療環境でトラウマ体験に直面し、処理するのを支援する技術主導型の治療法です。患者のトラウマに合わせた現実的なシナリオをシミュレートすることで、エクスポージャー療法、感情調整、認知再構築を促進します。この方法は、関与を高め、回避行動を減らし、段階的な脱感作を支援します。臨床医は反応をモニターし、刺激を調整して結果を最適化するので、VR療法は心的外傷後ストレス障害管理における個別化されたエビデンスに基づくケアのための有望なツールとなります。

International Journal of Environmental Research and Public Healthによると、バーチャルリアリティに基づく段階的エクスポージャー療法(VR-GET)は、PTSD症状の軽減に有意に大きな効果を示しました。

VRハードウェアの急速な進化と実証された臨床効果

臨床研究では、VR環境で行われるエクスポージャー療法によってPTSD症状が測定可能なほど改善することが実証されており、その治療的可能性が検証されています。生体センサーやAI主導のフィードバックループとの統合により、治療の個別化がさらに進んでいます。ヘルスケア提供者が拡張可能で非侵襲的なソリューションを求める中、VR療法は従来の方法に代わる有効な選択肢として支持を集めています。これらの技術革新は、治療のリアリズムと患者の関与を強化し、VRベースの介入をより効果的なものにして、市場の成長を後押ししています。

多様な集団に対する限られたエビデンス

ほとんどの臨床試験は退役軍人や特定のトラウマ集団に焦点を当てており、小児、高齢者、文化的に多様な集団における有効性の理解にはギャップがあります。このような包括的データの欠如は、より広範な採用を制限し、一般化可能性についての懸念を引き起こします。さらに、言葉の壁やトラウマ対応における文化的なニュアンスが、標準化されたVRモジュールの有効性に影響を与える可能性があります。世界的な人口集団を網羅する確固とした査読のある研究がなければ、規制当局の承認や保険償還に制約が残ります。

より広範なメンタルヘルスへの拡大

PTSDだけでなく、VR療法は不安障害、恐怖症、うつ病、薬物乱用など、より広範なメンタルヘルスの状態に対応できる可能性を示しています。VRプラットフォームはモジュール化されているため、さまざまな心理的ニーズに合わせて治療コンテンツを迅速に適応させることができます。メンタルヘルスの意識が世界的に高まるにつれ、利用しやすく、技術を駆使した介入への需要が急増しています。医療機関は集団療法、マインドフルネストレーニング、認知リハビリテーションのためにVRを模索しており、VRを次世代行動療法の要として位置づけ、新たな収益源を開拓しています。

既存療法との競合

VR療法の新規性は、薬物療法、認知行動療法(CBT)、EMDR(眼球運動による脱感作と再処理法)などの既存の治療法と競合しなければなりません。これらのアプローチは数十年にわたる臨床的検証を経ており、実践者にも広く親しまれているため、多くの医療提供者にとって既定の選択肢となっています。さらに、保険償還の枠組みや臨床ガイドラインは従来型の療法を支持していることが多く、VRの市場浸透を制限しています。臨床医の間では、VRソリューションの長期的な有効性や費用対効果に対する懐疑的な見方があり、導入がさらに遅れる可能性があります。

COVID-19の影響:

パンデミックは、VRを用いたPTSD治療など、遠隔地やデジタルによるメンタルヘルス・ソリューションへの関心を加速させました。ロックダウンやソーシャルディスタンス措置によって対面カウンセリングが中断されたため、医療提供者はケアの継続性を確保するために没入型技術を模索するようになりました。VRプラットフォームは、患者が自宅でエクスポージャー療法を受けることを可能にし、アクセスへの障壁を減らし、治療のアドヒアランスを向上させました。しかし、サプライチェーンの混乱がハードウェアの可用性に影響を及ぼし、経済の不確実性が新技術への機関投資を制限しました。

認知行動療法セグメントが予測期間中最大となる見込み

認知行動療法セグメントは、構造化されたエビデンスに基づくアプローチであり、VRの提供との整合性が高いことから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。CBTモジュールは、効果的に没入型シナリオに変換することができ、患者は制御された環境でトラウマ記憶と向き合い、リフレームすることができます。CBTはさまざまなトラウマのタイプに適応でき、デジタルプラットフォームとの互換性があるため、臨床医の間で好まれています。

予測期間中、心的外傷後ストレス障害(PTSD)セグメントのCAGRが最も高くなると予想される

予測期間中、心的外傷後ストレス障害(PTSD)セグメントは、トラウマ関連疾患に対する認識と診断の増加により、最も高い成長率を示すと予測されます。一般市民、第一応答者、ヘルスケア従事者の間でPTSDの罹患率が上昇しており、対象人口が拡大しています。VR療法は、従来のカウンセリングに代わる非侵襲的で偏見のない選択肢を提供するため、特に若い層に魅力的です。トラウマに特化したVRモジュールの継続的な研究と、メンタルヘルス・イニシアチブに対する制度的支援の高まりが、市場拡大に拍車をかけています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、アジア太平洋は、メンタルヘルス意識の高まりとデジタルヘルスケアインフラへのアクセス拡大に後押しされ、最大の市場シェアを占めると予想されます。中国、日本、韓国のような国々は、VR技術に多額の投資を行い、公衆衛生システムに統合しています。メンタルヘルスとトラウマ回復を促進する政府の支援イニシアティブは、市場成長にとって好条件を生み出しています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、北米は最も高いCAGRを示すと予測されます。これは、強固なヘルスケアインフラ、新興技術の早期導入、VR療法の新興企業の存在感が強いことに起因します。この地域は、有利な償還政策、活発な研究資金、特に退役軍人の間でPTSD患者が多いという利点があります。ハイテク企業と学術機関のコラボレーションがイノベーションを加速させる一方、規制機関はVRを合法的な治療ツールとして認めつつあります。

無料カスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のPTSD VR療法市場:タイプ別

  • エクスポージャー療法
  • 認知行動療法
  • 眼球運動による脱感作と再処理法
  • バイオフィードバック強化VR療法
  • 複合/ハイブリッド療法モデル
  • その他のタイプ

第6章 世界のPTSD VR療法市場:コンポーネント別

  • ハードウェア
    • ヘッドマウントディスプレイ(HMD)
    • コントローラーと追跡システム
    • 生理学的センサー
    • 触覚と周辺機器
  • ソフトウェア
    • シミュレーションコンテンツとシナリオライブラリ
    • 臨床管理および分析ソフトウェア
  • サービス
    • ソフトウェアのカスタマイズと統合サービス
    • 臨床実装とセラピストトレーニング
    • メンテナンスとサポート
  • その他のコンポーネント

第7章 世界のPTSD VR療法市場:モダリティ別

  • 没入型VR
  • 半没入型
  • 非没入型

第8章 世界のPTSD VR療法市場:用途別

  • うつ
  • 不安障害
  • 心的外傷後ストレス障害(PTSD)
  • 疼痛管理
  • 依存症管理
  • その他の用途

第9章 世界のPTSD VR療法市場:エンドユーザー別

  • セラピークリニックとリハビリテーションセンター
  • 軍事・防衛
  • 病院と診療所
  • 研究・学術機関
  • 在宅ケア環境
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のPTSD VR療法市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • XRHealth
  • AppliedVR
  • Limbix
  • Psious
  • MyndVR
  • KindVR
  • Corpus VR
  • Cognihab
  • RelieVRx
  • Virtually Better
  • Neuro Rehab VR
  • PsyTech VR
  • oVRcome
  • Floreo
  • BehaVR
  • Oxford VR
  • Enosis Therapeutics
図表

List of Tables

  • Table 1 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Exposure Therapy (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Cognitive Behavioral Therapy (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Eye Movement Desensitization and Reprocessing (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Biofeedback-augmented VR therapy (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Combined / Hybrid Therapy Models (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Other Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Component (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Hardware (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Head-Mounted Displays (HMDs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Controllers & Tracking Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Physiological Sensors (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Haptics & peripherals (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Simulation Content & Scenario Libraries (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Clinical Management & Analytics Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Software Customization & Integration Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Clinical Implementation & Therapist Training (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Maintenance & Support (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Other Components (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Modality (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Immersive VR (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Semi-Immersive (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Non-Immersive (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Depression (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Anxiety Disorders (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD) (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Pain Management (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Addiction Management (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Other Applications (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Therapy Clinics & Rehabilitation Centers (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Military & Defense (2024-2032) ($MN)
  • Table 37 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Hospitals & Clinics (2024-2032) ($MN)
  • Table 38 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Research & Academic Institutions (2024-2032) ($MN)
  • Table 39 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Homecare Settings (2024-2032) ($MN)
  • Table 40 Global PTSD VR Therapy Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30558

According to Stratistics MRC, the Global PTSD VR Therapy Market is accounted for $1.74 billion in 2025 and is expected to reach $5.49 billion by 2032 growing at a CAGR of 17.8% during the forecast period. PTSD VR therapy is a technology-driven treatment that uses immersive virtual reality environments to help individuals confront and process traumatic experiences in a controlled, therapeutic setting. By simulating realistic scenarios tailored to the patient's trauma, it facilitates exposure therapy, emotional regulation, and cognitive restructuring. This method enhances engagement, reduces avoidance behaviors, and supports gradual desensitization. Clinicians monitor responses and adjust stimuli to optimize outcomes, making VR therapy a promising tool for personalized, evidence-based care in post-traumatic stress disorder management.

According to International Journal of Environmental Research and Public Health, Virtual Reality-Based Graded Exposure Therapy (VR-GET) demonstrated a significantly larger effect size for reducing PTSD symptoms.

Market Dynamics:

Driver:

Rapid evolution of VR hardware & proven clinical efficacy

Clinical studies have demonstrated measurable improvements in PTSD symptoms through exposure therapy conducted in VR environments, validating its therapeutic potential. Integration with biometric sensors and AI-driven feedback loops is further elevating treatment personalization. As healthcare providers seek scalable and non-invasive solutions, VR therapy is gaining traction as a viable alternative to traditional methods. These innovations are enhancing therapeutic realism and patient engagement, making VR-based interventions more effective boosting the market growth.

Restraint:

Limited evidence for diverse populations

Most trials have focused on military veterans or specific trauma cohorts, leaving gaps in understanding efficacy among children, elderly patients, and culturally diverse populations. This lack of inclusive data limits broader adoption and raises concerns about generalizability. Additionally, language barriers and cultural nuances in trauma response may affect the effectiveness of standardized VR modules. Without robust, peer-reviewed studies encompassing global populations, regulatory approvals and insurance reimbursements remain constrained.

Opportunity:

Expansion into broader mental health

Beyond PTSD, VR therapy is showing potential in addressing a wider spectrum of mental health conditions such as anxiety disorders, phobias, depression, and substance abuse. The modular nature of VR platforms allows for rapid adaptation of therapeutic content to suit different psychological needs. As mental health awareness grows globally, demand for accessible, tech-enabled interventions is surging. Institutions are exploring VR for group therapy, mindfulness training, and cognitive rehabilitation, opening new revenue streams positioning VR as a cornerstone of next-generation behavioral healthcare.

Threat:

Competition from established therapies

The novelty, of VR therapy must contend with entrenched treatment modalities like pharmacotherapy, cognitive behavioral therapy (CBT), and EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). These approaches have decades of clinical validation and widespread practitioner familiarity, making them the default choice for many providers. Moreover, reimbursement frameworks and clinical guidelines often favor conventional therapies, limiting VR's market penetration. Skepticism among clinicians regarding long-term efficacy and cost-effectiveness of VR solutions may further slow adoption.

Covid-19 Impact:

The pandemic accelerated interest in remote and digital mental health solutions, including VR-based PTSD therapy. Lockdowns and social distancing measures disrupted in-person counseling, prompting providers to explore immersive technologies for continuity of care. VR platforms enabled patients to undergo exposure therapy from home, reducing barriers to access and enhancing treatment adherence. However, supply chain disruptions affected hardware availability, and economic uncertainty limited institutional investments in new technologies.

The cognitive behavioral therapy segment is expected to be the largest during the forecast period

The cognitive behavioral therapy segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its structured, evidence-based approach that aligns well with VR delivery. CBT modules can be effectively translated into immersive scenarios, allowing patients to confront and reframe traumatic memories in a controlled environment. The adaptability of CBT to various trauma types and its compatibility with digital platforms make it a preferred choice among clinicians.

The post-traumatic stress disorder (PTSD) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the post-traumatic stress disorder (PTSD) segment is predicted to witness the highest growth rate driven by increasing awareness and diagnosis of trauma-related conditions. Rising incidences of PTSD among civilians, first responders, and healthcare workers are expanding the target population. VR therapy offers a non-invasive, stigma-free alternative to traditional counseling, making it particularly appealing for younger demographics. Continued research into trauma-specific VR modules and growing institutional support for mental health initiatives are fueling market expansion.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share propelled by rising mental health awareness and expanding access to digital healthcare infrastructure. Countries like China, Japan, and South Korea are investing heavily in VR technologies and integrating them into public health systems. Government-backed initiatives promoting mental wellness and trauma recovery are creating favorable conditions for market growth.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR attributed to robust healthcare infrastructure, early adoption of emerging technologies, and strong presence of VR therapy startups. The region benefits from favorable reimbursement policies, active research funding, and a high prevalence of PTSD cases, particularly among veterans. Collaborations between tech companies and academic institutions are accelerating innovation, while regulatory bodies are increasingly recognizing VR as a legitimate therapeutic tool.

Key players in the market

Some of the key players in PTSD VR Therapy Market include XRHealth, AppliedVR, Limbix, Psious, MyndVR, KindVR, Corpus VR, Cognihab, RelieVRx, Virtually Better, Neuro Rehab VR, PsyTech VR, oVRcome, Floreo, BehaVR, Oxford VR, and Enosis Therapeutics.

Key Developments:

In July 2025, PsyTech VR published a v2.0.7 product update announcing enhanced AI tools and also showcased at ACBS World Conference. The June update described incremental product improvements to treatment protocols and clinician tooling; conference presence (July) promoted clinical adoption.

In June 2025, Floreo announced the launch of a Scientific Advisory Board to advance evidence-based VR therapy for neurodivergent learners. Additionally, Floreo was selected by Center for Social Dynamics to expand VR ABA services in U.S. schools

In April 2025, Mynd Immersive announced an expansion delivering VR therapeutics to >150 U.S. senior-living communities. The release highlights partnerships (e.g., Select Rehabilitation, HTC VIVE, AT&T) to scale immersive therapeutics across senior care and post-acute settings.

Types Covered:

  • Exposure Therapy
  • Cognitive Behavioral Therapy
  • Eye Movement Desensitization and Reprocessing
  • Biofeedback-augmented VR therapy
  • Combined / Hybrid Therapy Models
  • Other Types

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services
  • Other Components

Modalities Covered:

  • Immersive VR
  • Semi-Immersive
  • Non-Immersive

Applications Covered:

  • Depression
  • Anxiety Disorders
  • Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD)
  • Pain Management
  • Addiction Management
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Therapy Clinics & Rehabilitation Centers
  • Military & Defense
  • Hospitals & Clinics
  • Research & Academic Institutions
  • Homecare Settings
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global PTSD VR Therapy Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Exposure Therapy
  • 5.3 Cognitive Behavioral Therapy
  • 5.4 Eye Movement Desensitization and Reprocessing
  • 5.5 Biofeedback-augmented VR therapy
  • 5.6 Combined / Hybrid Therapy Models
  • 5.7 Other Types

6 Global PTSD VR Therapy Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Hardware
    • 6.2.1 Head-Mounted Displays (HMDs)
    • 6.2.2 Controllers & Tracking Systems
    • 6.2.3 Physiological Sensors
    • 6.2.4 Haptics & peripherals
  • 6.3 Software
    • 6.3.1 Simulation Content & Scenario Libraries
    • 6.3.2 Clinical Management & Analytics Software
  • 6.4 Services
    • 6.4.1 Software Customization & Integration Services
    • 6.4.2 Clinical Implementation & Therapist Training
    • 6.4.3 Maintenance & Support
  • 6.5 Other Components

7 Global PTSD VR Therapy Market, By Modality

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Immersive VR
  • 7.3 Semi-Immersive
  • 7.4 Non-Immersive

8 Global PTSD VR Therapy Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Depression
  • 8.3 Anxiety Disorders
  • 8.4 Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD)
  • 8.5 Pain Management
  • 8.6 Addiction Management
  • 8.7 Other Applications

9 Global PTSD VR Therapy Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Therapy Clinics & Rehabilitation Centers
  • 9.3 Military & Defense
  • 9.4 Hospitals & Clinics
  • 9.5 Research & Academic Institutions
  • 9.6 Homecare Settings
  • 9.7 Other End Users

10 Global PTSD VR Therapy Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 XRHealth
  • 12.2 AppliedVR
  • 12.3 Limbix
  • 12.4 Psious
  • 12.5 MyndVR
  • 12.6 KindVR
  • 12.7 Corpus VR
  • 12.8 Cognihab
  • 12.9 RelieVRx
  • 12.10 Virtually Better
  • 12.11 Neuro Rehab VR
  • 12.12 PsyTech VR
  • 12.13 oVRcome
  • 12.14 Floreo
  • 12.15 BehaVR
  • 12.16 Oxford VR
  • 12.17 Enosis Therapeutics