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市場調査レポート
商品コード
1797962
無指向性ビーコン市場の2032年までの予測: タイプ、コンポーネント、出力、周波数範囲、エンドユーザー、地域別の世界分析Non-Directional Beacon Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type, Component, Power Output, Frequency Range, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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無指向性ビーコン市場の2032年までの予測: タイプ、コンポーネント、出力、周波数範囲、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年08月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の無指向性ビーコン(NDB)市場は2025年に4億4,641万米ドルを占め、2032年には7億1,216万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.9%で成長する見込みです。
無指向性ビーコン(NDB)は、航空ナビゲーションに使用される地上ベースの無線送信機で、全方向に信号を発信します。自動方向探知機(ADF)を搭載した航空機は、これらの信号を使用して、ステーションへの、またはステーションからの方位を決定します。NDBは、特に高度なナビゲーションのインフラがない地域で、航路、進入、保持手順に不可欠な航法ガイダンスを提供し、衛星ベースのシステムのバックアップとして価値を保っています。
遠隔地における冗長ナビゲーションの需要
信頼できるGNSSカバレッジがない地理的に隔離された地域における堅牢なバックアップ・ナビゲーション・システムへの持続的な要求は、主要な市場促進要因です。航空当局は、地形や限られたインフラで衛星信号が損なわれるような場所で、人命の安全を確保するためにNDBのような冗長航法補助を義務付けています。この運用上の必要性により、特に山岳地帯や極地のような厳しい環境でのアプローチや経路誘導の需要が維持され、サービスの継続性が確保されています。さらに、NDBはGNSS妨害やなりすましの脆弱性に対する重要な回復力を提供します。
遠隔地における冗長ナビゲーションの需要
主にGNSSに依存するパフォーマンス・ベースド・ナビゲーション(PBN)への航空業界の戦略的シフトは、ICAOの指令とNextGenやSESARのようなイニシアチブが市場の抑制要因となっています。この移行により、NDBを含む従来の地上ベースの補助装置への依存度が低下します。オペレータやANSPは、衛星航法に比べて運用コストが高く、スペクトルが非効率であるため、旧式のNDB設置を徐々に廃止しています。さらに、PBNルートに重点を置くことで、スタンドアロンNDBの運用上の必要性が低下し、新たな設置が制限されています。
ハイブリッドシステムの統合
NDBをハイブリッド・ナビゲーション・アーキテクチャに統合することに大きな機会があります。レガシーNDBインフラを近代化し、GNSSやその他のシステムとシームレスにインターフェースすることで、ネットワーク全体の耐障害性が強化され、階層的な冗長性が提供されます。このアプローチは、既存の投資を活用しながら、PBN移行をサポートし、特にバックアップの検証や、地上ベースの補助装置が優位性を発揮する特定の運用シナリオをサポートします。さらに、NDBデータを最新の制御・監視システムに統合することで、運用効率と耐障害性が向上し、資産の生存期間が延長されます。
老朽化したインフラのメンテナンスコスト
既存のビーコンの多くは耐用年数が近づいており、頻繁な修理や部品交換が必要です。レガシー・アナログ・システムを整備できる熟練技術者は不足しつつあります。このようなコストの上昇はANSPの予算を圧迫し、特にGNSSのカバレッジが十分であると考えられる場合、改修よりも廃止を優先する費用便益分析を加速させ、設置ベースの寿命に直接的な脅威をもたらします。
COVID-19のパンデミックは、広範な混乱を通じてNDB市場に深刻な影響を与えました。航空活動は激減し、ANSPや航空会社によるメンテナンススケジュールの延期や、航法インフラのアップグレードから予算の再配分が行われました。サプライチェーンの中断は、メンテナンスと新規設置の両方に重要な部品の納入を妨げました。さらに、資本支出の減少により、計画されていた近代化プロジェクトやハイブリッド統合プロジェクトが遅れました。この時期、戦略的な見直しが加速し、不況下で保守に投資するよりも古いNDBを廃止する決断を早める可能性がありました。
予測期間中、エンルートNDB分野が最大となる見込み
長距離路線や遠隔地の航空路線を支える既存のインフラが世界的に充実していることから、予測期間中、エンルートNDB分野が最大の市場シェアを占めると予想されます。PBNへの移行にもかかわらず、GNSSのバックアップやプライマリNDBの使用が運用上不可欠である広大な海洋や人口の少ない陸地では、信頼性の高いナビゲーションが不可欠であるため、このセグメントが維持されています。さらに、ターミナル・エイドと比較してエンルート・ビーコンの交換には高いコストとロジスティクスの複雑さが伴うため、設置ベースと関連サービス収入の面で引き続き優位を保っています。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは制御・監視システム分野です。
予測期間中、制御・監視システム分野は最も高い成長率を示すと予測されます。これは、効率改善、遠隔診断、より広範なANSネットワークへの統合のために、レガシーNDBの地上インフラを近代化することが急務となっているためです。集中監視、自動故障検出、現場メンテナンスの必要性低減を可能にするソフトウェア定義システムへの投資が注目されています。さらに、寿命を延ばし、ハイブリッド運用をサポートするために、古いNDBサイトを最新の制御システムで改修することが、このセグメントの加速的成長を大きく後押ししています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。これは、中国、インド、オーストラリア、群島国家などの国々で、困難な地形や遠隔地を含む広大な地理的広がりがあり、NDBがナビゲーションの冗長性とカバレッジに不可欠であることに起因します。継続的なメンテナンスとアップグレードを必要とする老朽化したNDBが数多く存在することに加え、航空インフラの拡張に多額の投資が行われていることが、この地域の主要市場シェアに大きく貢献しています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予想されます。特にインドや東南アジア諸国のような新興経済諸国では、航空市場の急速な成長、航空交通量の増加、空域の安全性と接続性を強化するための政府の取り組みが主な促進要因となっています。このため、既存のNDBインフラを維持するとともに、遠隔地に新しいシステムやハイブリッド・システムを戦略的に配備する必要があります。さらに、高度な制御・監視システムを含むANSインフラの近代化に向けた多額の投資が、この地域の成長加速を後押ししています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Non-Directional Beacon (NDB) Market is accounted for $446.41 million in 2025 and is expected to reach $712.16 million by 2032 growing at a CAGR of 6.9% during the forecast period. A Non-Directional Beacon (NDB) is a ground-based radio transmitter used in aviation navigation that emits signals in all directions. Aircraft equipped with Automatic Direction Finders (ADF) use these signals to determine the bearing to or from the station. NDBs provide essential navigational guidance for en-route, approach, and holding procedures, particularly in areas lacking advanced navigation infrastructure, and remain valuable as a backup to satellite-based systems.
Demand for redundant navigation in remote areas
The persistent requirement for robust backup navigation systems in geographically isolated regions lacking reliable GNSS coverage is a primary market driver. Aviation authorities mandate redundant navigation aids like NDBs to ensure safety-of-life operations where terrain or limited infrastructure compromises satellite signals. This operational necessity sustains demand, particularly for approaches and en-route guidance in challenging environments like mountainous or Polar Regions, ensuring continuity of service. Moreover, NDBs provide critical resilience against GNSS jamming or spoofing vulnerabilities.
Demand for redundant navigation in remote areas
The aviation industry's strategic shift towards Performance-Based Navigation (PBN), primarily reliant on GNSS, is driven by ICAO mandates and initiatives like NextGen and SESAR is a restraint to the market. This transition reduces dependence on traditional ground-based aids, including NDBs. Operators and ANSPs are progressively decommissioning older NDB installations due to higher operational costs and spectrum inefficiency compared to satellite navigation. Additionally, the focus on PBN routes diminishes the operational necessity for standalone NDBs, constraining new installations.
Hybrid systems integration
A significant opportunity lies in integrating NDBs within hybrid navigation architectures. Modernizing legacy NDB infrastructure to interface seamlessly with GNSS and other systems enhances overall network resilience and provides layered redundancy. This approach leverages existing investments while supporting the PBN transition, particularly for backup validation or in specific operational scenarios where ground-based aids offer advantages. Furthermore, integrating NDB data into modern control & monitoring systems improves operational efficiency and fault tolerance, extending asset viability.
Maintenance costs for aging infrastructure
Many existing beacons are nearing end-of-life, requiring frequent repairs and component replacements, which are often costly due to parts obsolescence. Skilled technicians capable of servicing legacy analog systems are becoming scarce. These rising costs pressure ANSP budgets, accelerating the cost-benefit analysis favoring decommissioning over refurbishment, especially where GNSS coverage is deemed sufficient, posing a direct threat to installed base longevity.
The COVID-19 pandemic severely impacted the NDB market through widespread disruptions. Aviation activity plummeted, leading to deferred maintenance schedules and budget reallocations away from navigation infrastructure upgrades by ANSPs and airlines. Supply chain interruptions hampered the delivery of critical components for both maintenance and new installations. Furthermore, reduced capital expenditure delayed planned modernization or hybrid integration projects. This period accelerated strategic reviews, potentially hastening decisions to decommission older NDBs rather than invest in upkeep during the downturn.
The en-route NDBs segment is expected to be the largest during the forecast period
The en-route NDBs segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to the extensive existing infrastructure supporting long-haul and remote air routes globally. Despite the PBN transition, the critical need for reliable navigation over vast oceanic and sparsely populated land areas, where GNSS backup or primary NDB use remains operationally essential, sustains this segment. Moreover, the high cost and logistical complexity of replacing en-route beacons compared to terminal aids contribute to their continued dominance in terms of installed base and associated service revenues.
The control & monitoring systems segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the control & monitoring systems segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the imperative to modernize legacy NDB ground infrastructure for improved efficiency, remote diagnostics, and integration within broader ANS networks. Investments focus on software-defined systems enabling centralized monitoring, automated fault detection, and reduced on-site maintenance needs. Additionally, the retrofitting of older NDB sites with modern control systems to extend lifespan and support hybrid operations significantly fuels this segment's accelerated growth.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, attributed to vast geographical expanses with challenging terrain and remote areas across countries like China, India, Australia, and archipelagic nations, where NDBs remain vital for navigation redundancy and coverage. Significant investments in aviation infrastructure expansion, alongside the presence of numerous aging NDB installations requiring ongoing maintenance and upgrades, contribute substantially to the region's leading market share.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Rapid aviation growth, increasing air traffic, and government initiatives to enhance airspace safety and connectivity, particularly in developing economies like India and Southeast Asian nations, are key drivers. This necessitates both maintaining existing NDB infrastructure and strategically deploying new or hybrid systems in remote locations. Moreover, significant investments in modernizing ANS infrastructure, including advanced control & monitoring systems, propel the region's accelerated growth rate.
Key players in the market
Some of the key players in Non-Directional Beacon (NDB) Market include Honeywell International Inc., Thales Group, Nautel Ltd., Systems Interface Ltd., Azimut JSC, Telerad, ARC Aviation Renewables, Flugcom, Tianjin Hairun Marine Technical Co., Ltd., Omega Integration Pte Ltd., ELNA GmbH, Vector InfoTech Group, Indra Sistemas S.A., Northrop Grumman Corporation, Cobham Aerospace Communications, Raytheon Technologies Corporation, S.I.T.T.I. S.p.A., Becker Avionics GmbH, Selex ES, and Rohde & Schwarz GmbH & Co KG.
In June 2025, Indra Sistemas S.A. successfully completed delivery to the Australian Defence Force of 11 Instrument Landing Systems (ILS) and 6 Non-Directional Beacons across 12 sites.
In March 2025, Systems Interface Ltd. signed a major contract with the Romanian Government for nationwide air navigation NDB capability upgrades. The contract covers 7 Air Force locations across Romania with 13 Nautel Non-Directional Beacon systems including equipment shelters, power backup systems, telecommunications facilities, antennas and masts.