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市場調査レポート
商品コード
1643015

スマートビーコン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Smart Beacon - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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スマートビーコン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマートビーコン市場は予測期間中に54.05%のCAGRで推移する見込み

Smart Beacon-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 現在の人口動態の分析に利用できる空間データへのニーズの高まりが、様々な用途で研究されている市場の成長を促進しています。高等教育におけるビーコン技術の最も広範な用途の1つは、出席モニタリングなどの管理業務の遠征です。ビーコンを介した出席モニタリングは、効率を高め、時間を節約します。また、物理的な出席票を、空間的かつ自動的に検出された出席情報に置き換えることができます。
  • グローバリゼーションの進展と自動車セグメントからの需要が市場開拓の主要要因として浮上します。競合強化のためのビジネスインテリジェンス重視の高まり、分析における空間データの利用拡大、屋内ナビゲーション用スマートビーコン需要の高まり、産業化の拡大が市場成長に寄与すると考えられます。
  • さらに、現実の地理的エリアの周囲に仮想的な境界線を作り、そのエリアのユーザーと通信することで、参入企業は、スマートコネクトプラットフォームで、視聴者のリーチを増やし、何十万もの関心のあるポイントの周囲のテレマティクスを捕捉するための先進的ジオフェンス技術と空間データの革新に注力しています。
  • 情報と技術スキルの不足が市場拡大の妨げとなります。技術的な障害、相互運用性の懸念、Bluetooth low energy技術の制限されたセンシング能力は、市場の開拓ペースをさらに遅らせる可能性があります。新興国市場における大規模な技術制限や、セキュリティやプライバシーに関する懸念の高まりが、市場拡大のさらなる課題となる可能性があります。
  • COVID-19パンデミックの期間中、多くの小売店が閉鎖され、さまざまなエンドユーザー産業が閉鎖されたため、市場が阻害されます。パンデミック後は、店舗が再開され、さまざまなエンドユーザーの活動が再開されたことで、市場は急成長しています。モバイルの普及が進み、市場はさらに拡大しています。

スマートビーコン市場動向

小売エンドユーザーセグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • 小売業の増加により、スマートフォンは人々の買い物方法に革命をもたらしました。小売業者は現在、Beacon技術と呼ばれる位置情報ベースの近接マーケティングソリューションを活用し、顧客体験の向上、収益の促進、業務効率の向上を図っています。
  • Beacon技術(Bluetooth low energy(BLE)beacon)は、オンラインと店舗で一体感のある体験を生み出すのに非常に効果的です。店内での顧客の動きを追跡することで、小売業者は、顧客がどの商品を閲覧しているかに応じて、対象を絞った情報や割引を提供することができます。
  • 近接ビーコンは顧客の位置を追跡するため、小売業者は適切なタイミングで、関連性の高いテーラーメイドのメッセージを配信することができます。例えば、顧客が小売店に入ったときに挨拶をしたり、消費者が特定のデパートの売り場にいる場合、Bluetoothビーコンはそのエリアにマッチしたオファーを起動させることができます。
  • 小売業でスマートビーコンを使用することで、企業は顧客についてより詳しく知ることができます。小売業のビーコンは、消費者がいつ買い物をしたのか、どれくらいの時間店に滞在したのか、一般的に何を購入したのかといった情報を記録することができます。このデータは、企業がビーコンマーケティング活動を改善したり、店舗内を改善したりするために利用することができます。
  • 大規模な店舗はナビゲートするのが難しいかもしれないが、リテールビーコンは買い物客を目的の商品に誘導することで手助けすることができます。例えば、ガトウィック空港では、数百個のビーコンを使って、空港内のナビゲーションと拡張現実の道案内サービスを提供しており、旅行者を空港ターミナル内の指定された場所に誘導しています。同様に、対象は近接ビーコンを活用し、買い物客がアプリ内の買い物リストにある商品を見つけられるよう、経路をマッピングして支援しています。
  • 世界中で小売店の数が増えれば、スマートビーコンの利用も増えます。USDA Foreign Agricultural Serviceによると、2022年、インドでは約1,300万軒の伝統的小売食料品店が存在します。2013年以来、この小売モデルは、キラナやコーナーショップを含む強力かつ継続的な開発を行ってきました。さらに、このスーパーマーケットの店舗デザインは、食料品小売事業のかなりの割合を占めています。これに対し、このセグメントの近代的な小売業者は、同期間に全国で約8,400店舗を展開しています。

アジア太平洋が急成長市場になる見込み

  • アジア太平洋は、インドとオーストラリアでビーコン技術が様々な用途に利用されるようになり、大きな成長が見込まれています。この地域の市場はまだ開拓途上であり、大きな可能性を秘めています。
  • この地域全体の組織小売業の成長は、スマートビーコン事業に新たな可能性を生み出すと期待されています。可処分所得の増加、生活水準の向上、消費者主義の台頭、技術的影響力、国際的な商人の登場が、この地域全体の組織小売業の拡大に拍車をかけています。
  • さらに、ビーコン技術が組織小売店舗をよりスマートにするため、この地域のスーパーマーケット、百貨店、ハイパーマーケット、ディスカウントストアでビーコン技術の需要が拡大する可能性が高いです。
  • ビーコンは、企業の技術革新とデジタルマーケティング戦略にとって不可欠なものとなりつつあり、各産業が顧客にサービスを提供しながら企業分析を行うことを可能にしています。ビーコンは、文脈に関連した顧客データの収集を支援し、販促オファーやマーケティングの精度を向上させています。ビーコンは、会場の所有者やスポーツチームが、衝動的な購入やスポンサーとの統合を通じて新たな収入を得るために、近接ベースのイニシアチブで活用することができます。
  • インドのような国は、アジア太平洋で多くのクリケットの試合をスタジアムで行っています。ビーコンは、構造物やスタジアム内のエリア内のさまざまな場所に設置することができ、独自のBluetooth信号で最大75メートルにわたる特定のゾーンをカバーし、参加するファンのスマートフォンやウェアラブルデバイスがビーコンと通信することで、座席を特定することができます。
  • さらに、インドのモール開発者は適切な技術ソリューションを見つけ、モール内のいくつかの小売チェーンがビーコンなどの技術の導入に成功しています。

スマートビーコン産業概要

スマートビーコン市場は、Aruba Networks(Hewlett Packard Enterprise Development LP)、HID Global Corporation、Leantegra Inc.、Cisco Systems Inc.、Kontakt.io Inc.などの大手企業が存在し、非常にセグメント化されています。市場の参入企業は、製品提供を強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、パートナーシップ、合併、買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年8月-信頼されるID確認とRFIDトラッキングソリューションの世界リーダーの1つであるHID Globalは、ベルギーの国有鉄道会社NMBS/SNCBが、列車の位置を正確にモニタリングし、定刻通りの出発を保証するために、HID BEEKsのBluetooth Low-Energy(BLE)ビーコンを使用したリアルタイムの位置情報サービスプラットフォームの導入に成功したと発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 人口動向分析のための空間データニーズの高まり
    • 物流・輸送におけるスマートビーコンの採用増加
  • 市場抑制要因
    • ビーコンソリューションの構築には高いスキルが必要
    • 小売業におけるオンラインプラットフォームを選択するオフライン店舗への動向の増加
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 規格タイプ別
    • iBeacon
    • Eddystone
    • その他の規格タイプ
  • 接続性別
    • Bluetooth Low Energy
    • Wi-Fi
    • その他の接続性
  • エンドユーザー別
    • 小売
    • スポーツ
    • 運輸・物流
    • 建設
    • 航空
    • 医療
    • 自動車
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Aruba Networks(Hewlett Packard Enterprise Development LP)
    • HID Global Corporation
    • Leantegra Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Kontakt.io Inc.
    • Gimbal Inc.
    • Accent Systems
    • Sensoro Co. Ltd
    • Jaalee Technology
    • Fujitsu Components Asia Pte Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69120

The Smart Beacon Market is expected to register a CAGR of 54.05% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The increasing need for spatial data, which can be used to analyze the current demographic trend, is driving the growth of the market studied in various applications. One of the most widespread usages of beacon technology in higher education is the expedition of administrative tasks, such as attendance monitoring. Attendance monitoring via beacons increases efficiency and saves time. It also replaces a physical attendance sheet with spatially and automatically detected attendance information.
  • Increasing globalization and demand from the automobile sector will emerge as key market development drivers. Increasing emphasis on business intelligence to achieve a competitive edge, increased usage of spatial data in analytics, rising demand for smart beacons for indoor navigation, and expanding industrialization would contribute to the market's growth.
  • Moreover, by creating virtual perimeters around real-world geographic areas to communicate with users in those areas, players are focused on innovating advanced geofence technology and spatial data for increasing the audience reach and capturing telematics around hundreds of thousands of points of interest in the smart connect platform.
  • The lack of information and technological skills will hamper the market's expansion. Technical obstacles, interoperability concerns, and bluetooth low energy technology's restricted sensing capabilities may slow the market's development pace even more. Large-scale technology restrictions in developing nations, and increased security and privacy concerns, may further challenge market expansion.
  • During the COVID-19 Pandemic, the market is hampered due to the closure of many retail stores and the close of various end-user industries. Post-pandemic, the market is growing rapidly with the reopening of stores and resuming of various end user activities. With the increased mobile penetration, the market is propelling further.

Smart Beacon Market Trends

Retail End-User Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • Owing to the increasing growth in retail sales, smartphones have entirely revolutionized how people shop. Retailers are now utilizing the location-based proximity marketing solution called Beacon technology to improve the customer's experience, drive revenue, and increase operational efficiency.
  • Beacon technology (Bluetooth low energy (BLE) beacons) is incredibly effective for creating a cohesive online and in-store experience. By tracking a customer's in-store movement, retailers can deliver targeted information and discounts depending on which products the customer is perusing.
  • Since proximity beacons track client positions, merchants may deliver highly relevant and tailored messages at approximately the appropriate time. For example, greeting a customer as they enter the retail store, or if a consumer is in a specific department store section, the bluetooth beacon can activate offers matched with that area.
  • Using smart beacons in retail allows companies to learn more about their customers. Retail beacons can record information such as when consumers shop, how long they stay in the store, and what they generally purchase. This data may be used by businesses to improve their beacon marketing efforts and make in-store improvements.
  • Large stores might be difficult to navigate, but retail beacons can help by directing shoppers to their desired items. For example, Gatwick Airport uses hundreds of beacons to provide interior navigation and augmented reality wayfinding service that directs travelers to specified places across the airport terminal. Similarly, Target leverages proximity beacons to assist shoppers in finding products on their in-app shopping lists by mapping paths for them.
  • The increase in the number of retail stores across the globe increases the usage of smart beacons. According to USDA Foreign Agricultural Service, In 2022, around 13 million traditional retail grocery stores in India. Since 2013, this retail model has had strong and continuous development, including kiranas or corner shops. Additionally, this supermarket store design accounts for a sizable percentage of the retail grocery business. In comparison, modern merchants in this sector have around 8.4 thousand stores across the country over the same period.

Asia Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The Asia Pacific region is expected to witness significant growth due to the increasing traction of the beacon technology in India and Australia for various applications. The market is still developing and has much potential in this region.
  • The growth of the organized retailing industry across the region is expected to create new potential for the smart beacon business. An increase in disposable income, a higher living standard, the rise of consumerism, technological influence, and the arrival of international merchants fuel the expansion of the organized retail business across the region.
  • Additionally, as beacon technology makes organized retail outlets smarter, demand for beacon technology would likely expand in the region's supermarkets, department stores, hypermarkets, and discounters.
  • Beacons are becoming vital to enterprises' technical innovation and digital marketing strategy, allowing industries to create corporate analytics while serving customers. They aid in collecting contextually relevant customer data, improving the accuracy of promotional offers and marketing. Beacons can be utilized by venue owners and sports teams in proximity-based initiatives to generate new income through impulsive purchases and sponsor integrations.
  • Countries like India conduct much cricket matches in the Asia Pacific region in the stadium. Beacons can be placed at various locations within a structure or an area within a stadium to cover specific zones extending up to 75 meters with unique Bluetooth signals, allowing a participating fan's smartphone or wearable device to communicate with it and thereby identify their seat.
  • Moreover, mall developers in India have found appropriate technology solutions, and several retail chains in malls have successfully implemented technologies, such as beacons.

Smart Beacon Industry Overview

The smart beacon market is highly fragmented with the precence of major players like Aruba Networks (Hewlett Packard Enterprise Development LP), HID Global Corporation, Leantegra Inc., Cisco Systems Inc., and Kontakt.io Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, megers and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • August 2022 - HID Global, one of the global leaders in trusted identity and RFID tracking solutions, announced that the Belgian national railway company, NMBS/SNCB, has successfully deployed a real-time location service platform with HID BEEKs Bluetooth Low-Energy (BLE) beacons to accurately monitor train location and ensure on-time departures.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Need for Spatial Data to Analyze Demographic Trend
    • 4.2.2 Rising Adoption of Smart Beacons in Logistics and Transportation
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Requirement of High Skill for the Creation of Beacon Solution
    • 4.3.2 Increasing Trend toward Offline Stores for Opting Online Platforms in Retail Sector
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Standard Type
    • 5.1.1 iBeacon
    • 5.1.2 Eddystone
    • 5.1.3 Other Standard Types
  • 5.2 By Connectivity
    • 5.2.1 Bluetooth Low Energy
    • 5.2.2 Wi-Fi
    • 5.2.3 Other Connectivity
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Retail
    • 5.3.2 Sports
    • 5.3.3 Transportation and Logistics
    • 5.3.4 Construction
    • 5.3.5 Aviation
    • 5.3.6 Healthcare
    • 5.3.7 Automotive
    • 5.3.8 Other End-Users
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 Australia
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Aruba Networks (Hewlett Packard Enterprise Development LP)
    • 6.1.2 HID Global Corporation
    • 6.1.3 Leantegra Inc.
    • 6.1.4 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.5 Kontakt.io Inc.
    • 6.1.6 Gimbal Inc.
    • 6.1.7 Accent Systems
    • 6.1.8 Sensoro Co. Ltd
    • 6.1.9 Jaalee Technology
    • 6.1.10 Fujitsu Components Asia Pte Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS