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市場調査レポート
商品コード
1744609
都市鉄道ネットワークインフラ市場の2032年までの予測: インフラタイプ、システム、オファリング、輸送タイプ、用途、地域別の世界分析Metro Rail Network Infrastructure Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Infrastructure Type (Underground, Elevated, and At Grade), System, Offering, Transit Type, Application, and By Geography |
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カスタマイズ可能
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都市鉄道ネットワークインフラ市場の2032年までの予測: インフラタイプ、システム、オファリング、輸送タイプ、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の都市鉄道ネットワークインフラ市場は、2025年に506億9,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.2%で成長し、2032年には880億1,000万米ドルに達すると予想されています。
都市鉄道輸送は、都市鉄道ネットワークインフラとして知られる技術的・物理的コンポーネントの統合システムによって支えられています。線路、駅、電力供給、信号システム、制御センター、車両基地、通信ネットワークなどがその一部です。このインフラは、大都市圏内で大容量の高速輸送を可能にすることで、効果的で信頼性が高く、環境に配慮した都市モビリティを促進します。拡大する都市では、交通渋滞を緩和し、公共交通機関へのアクセシビリティを向上させるために不可欠です。
国連によると、2050年までに世界人口の68%が都市部に住むようになると予想されています。
急速な都市化と人口増加
都市が拡大し、人口が都市中心部に集中するため、効率的で大容量の公共交通機関への需要が高まっています。地下鉄システムは、交通渋滞を緩和し、移動時間を短縮し、環境への影響を最小限に抑える持続可能なソリューションを提供します。さらに政府は、経済成長を支え、都市のモビリティを向上させ、市民の生活の質を高めるため、地下鉄インフラへの投資を優先しています。このような都市の変革が進行しているため、都市鉄道ネットワークに対する需要は堅調で持続的なものとなっています。
高い初期投資とメンテナンス費用
地下鉄システムを構築するには、土地の取得、建設、先端技術、車両に多額の資本支出が必要です。さらに、線路、駅、信号システムの継続的なメンテナンス費用が、予算をさらに圧迫します。こうした財政的障壁は、特に資金に限りがある地域や、インフラの優先順位が競合する地域では、官民双方の利害関係者の足かせとなり、新規プロジェクトやネットワーク拡張のペースを遅らせることになります。
官民パートナーシップ(PPPS)
官民パートナーシップ(PPP)は、代替財源を確保し、イノベーションを促進することで、地下鉄鉄道ネットワーク・インフラ市場に大きな機会を提供します。PPPを通じて、政府は民間セクターの専門知識、効率性、資本を活用し、プロジェクト実施を加速させ、公的財政負担を軽減することができます。さらに、PPPモデルは先進的な技術や運用のベストプラクティスを導入することが多く、システム性能と乗客体験を向上させる。
サイバーセキュリティリスク
現代の地下鉄システムは、信号、発券、旅客情報プラットフォームなど、相互接続された技術に依存することが多くなっており、サイバー攻撃に対して脆弱である可能性があります。侵害に成功すると、サービスが中断し、乗客の安全が損なわれ、多額の財務的損失が発生する可能性があります。さらに、サイバー脅威の高度化に伴い、強固なセキュリティ対策への継続的な投資が必要となっており、サイバーセキュリティはこの分野の事業者や利害関係者にとって重要な課題となっています。
COVID-19パンデミックは地下鉄鉄道ネットワーク・インフラ市場に多大な影響を及ぼし、施錠、遠隔地勤務、社会的距離を置く措置により乗客数の急激な減少を引き起こしました。ウイルス感染の恐怖が乗客数をさらに減少させ、運行会社の収入減につながりました。さらに、経済的圧力に直面した政府は、緊急の医療・財政ニーズに対応するため、地下鉄プロジェクトから資金を流用し、プロジェクトの遅延や予算削減を招いた。こうした混乱は総体的に市場の成長を妨げ、パンデミック期間中のインフラ整備のペースを鈍らせた。
予測期間中は高架セグメントが最大になる見込み
高架セグメントは、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。高架地下鉄システムは、地下の代替案と比べて費用対効果が高く、建設期間も短いため、人口密度の高い都市環境では特に好まれています。土地の取得が少なくて済むため、開発中の既存の都市インフラや交通の混乱を最小限に抑えることができます。さらに、高架軌道は、路線計画や現在の交通網との統合において、より高い柔軟性を提供します。こうした利点から、高架システムは、効率的で拡張性の高い地下鉄ソリューションを求める、急速に拡大する都市に好まれる選択肢となっています。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのはソフトウェア・セグメントです。
予測期間中、リアルタイムモニタリング、自動化、予知保全、乗客体験の向上といったニーズにより、ソフトウェア分野が最も高い成長率を示すと予測されます。ソフトウェア・プラットフォームは、列車ダイヤの効率的な管理、発券、資産追跡、データ分析を可能にし、運用パフォーマンスを最適化します。さらに、IoT、AI、クラウド技術の統合は、地下鉄の運営を変革しており、この分野ではソフトウェアがデジタルトランスフォーメーションと未来対応型インフラの重要な実現要因となっています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されるが、これは急速な都市化、急増する人口、中国、インド、東南アジアなどの国々における地下鉄プロジェクトに対する多額の政府投資が原因です。この地域の都市は、渋滞や公害などの深刻な交通課題に直面しており、当局は持続可能な大量輸送ソリューションとして地下鉄を優先しています。加えて、堅調な経済成長と可処分所得の増加が、近代的で効率的な公共交通機関への需要に拍車をかけており、アジア太平洋地域のリーダーシップは確固たるものとなっています。
予測期間中、アジア太平洋地域は、積極的なインフラ開発、スマートシティ構想、地下鉄システムにおける先進技術の導入に後押しされ、最も高いCAGRを示すと予想されます。各国政府は、急増する都市人口と進化するモビリティ・ニーズに対応するため、ネットワークの拡張と近代化を積極的に推進しています。さらに、デジタル・ソリューションと官民パートナーシップの統合により、プロジェクトの提供とイノベーションが加速しており、アジア太平洋地域は最も急成長している市場となっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Metro Rail Network Infrastructure Market is accounted for $50.69 billion in 2025 and is expected to reach $88.01 billion by 2032 growing at a CAGR of 8.2% during the forecast period. Urban rail transit is supported by an integrated system of technological and physical components known as metro rail network infrastructure. Rail tracks, stations, power supplies, signaling systems, control centers, depots, and communication networks are all part of it. This infrastructure facilitates effective, dependable, and environmentally responsible urban mobility by enabling high-capacity, rapid transit within metropolitan areas. In expanding cities, it is essential for lowering traffic jams and improving accessibility to public transit.
According to the United Nations, 68% of the global population is expected to live in urban areas by 2050.
Rapid urbanization and population growth
Owing to the cities' expansion and populations concentrating in urban centers, the demand for efficient, high-capacity public transportation intensifies. Metro rail systems offer a sustainable solution to alleviate traffic congestion, reduce travel times, and minimize environmental impact. Furthermore, governments are prioritizing investments in metro infrastructure to support economic growth, improve urban mobility, and enhance the quality of life for citizens. This ongoing urban transformation ensures a robust and sustained demand for metro rail networks.
High initial investment and maintenance costs
Establishing metro systems requires substantial capital outlays for land acquisition, construction, advanced technology, and rolling stock. Moreover, ongoing maintenance expenses for tracks, stations, and signaling systems further strain budgets. These financial barriers can deter both public and private stakeholders, especially in regions with limited funding or competing infrastructure priorities, thereby slowing the pace of new projects and network expansions.
Public-private partnerships (PPPS)
Public-private partnerships (PPPs) offer a significant opportunity for the metro rail network infrastructure market by unlocking alternative funding sources and fostering innovation. Through PPPs, governments can leverage private sector expertise, efficiency, and capital to accelerate project delivery and reduce public financial burdens. Additionally, PPP models often introduce advanced technologies and operational best practices, enhancing system performance and passenger experience.
Cybersecurity risks
Modern metro systems increasingly rely on interconnected technologies, including signaling, ticketing, and passenger information platforms, which can be vulnerable to cyberattacks. A successful breach could disrupt services, compromise passenger safety, and result in significant financial losses. Moreover, the evolving sophistication of cyber threats necessitates continuous investment in robust security measures, making cybersecurity a critical challenge for operators and stakeholders in the sector.
The Covid-19 pandemic had a profound impact on the metro rail network infrastructure market, causing sharp declines in ridership due to lockdowns, remote work, and social distancing measures. Fear of virus transmission further reduced passenger numbers, leading to revenue losses for operators. Additionally, governments facing economic pressures diverted funds away from metro projects to address urgent health and financial needs, resulting in project delays and budget cuts. These disruptions collectively hindered market growth and slowed the pace of infrastructure development during the pandemic period.
The elevated segment is expected to be the largest during the forecast period
The elevated segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. Elevated metro systems are particularly favored in densely populated urban environments due to their cost-effectiveness and faster construction timelines compared to underground alternatives. They require less land acquisition, minimizing disruptions to existing city infrastructure and traffic during development. Moreover, elevated tracks offer greater flexibility in route planning and integration with current transit networks. These advantages make elevated systems the preferred choice for rapidly expanding cities seeking efficient and scalable metro solutions.
The software segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the software segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the need for real-time monitoring, automation, predictive maintenance, and enhanced passenger experience. Software platforms enable efficient management of train schedules, ticketing, asset tracking, and data analytics, optimizing operational performance. Furthermore, the integration of IoT, AI, and cloud technologies is transforming metro rail operations, making software a critical enabler of digital transformation and future-ready infrastructure in the sector.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, attributed to rapid urbanization, burgeoning populations, and substantial government investments in metro rail projects across countries like China, India, and Southeast Asia. Cities in this region face acute transportation challenges, including congestion and pollution, prompting authorities to prioritize metro rail as a sustainable mass transit solution. Additionally, robust economic growth and rising disposable incomes are fueling demand for modern, efficient public transportation, solidifying Asia Pacific's leadership.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, propelled by aggressive infrastructure development, smart city initiatives, and the adoption of advanced technologies in metro systems. Governments are actively pursuing network expansions and modernization to accommodate rapidly growing urban populations and evolving mobility needs. Moreover, the integration of digital solutions and public-private partnerships is accelerating project delivery and innovation, positioning Asia Pacific as the fastest-growing market.
Key players in the market
Some of the key players in Metro Rail Network Infrastructure Market include Siemens AG, Alstom SA, Hitachi Rail Ltd., CRRC Corporation Limited, Mitsubishi Electric Corporation, Thales Group, CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles), Larsen & Toubro Limited, ABB Ltd., Hyundai Rotem Company, KEC International Limited, Toshiba Corporation, Medha Servo Drives Pvt. Ltd., Stadler Rail AG, Wabtec Corporation and Hyundai Engineering & Construction Co., Ltd.
In November 2024, Hitachi Rail delivered Greece's first driverless metro for Thessaloniki. The initial phase covers 9.6 km with 13 stations and is expected to reduce daily car usage by 56,000 vehicles.
In July 2024, Siemens Limited, as part of a consortium along with Rail Vikas Nigam Limited (RVNL), has secured an order approximately Rs. 766 crore from Bangalore Metro Rail Corporation Limited (BMRCL) for electrification of Bangalore Metro Phase-2 project contributing to sustainable public transport in the city.
In February 2024, Alstom commenced production of 108 advanced, driverless metro coaches for Chennai Metro Phase II at its Sri City facility. These trains are designed for a top speed of 80 km/h and incorporate regenerative braking systems.