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市場調査レポート
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1744609

都市鉄道ネットワークインフラ市場の2032年までの予測: インフラタイプ、システム、オファリング、輸送タイプ、用途、地域別の世界分析

Metro Rail Network Infrastructure Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Infrastructure Type (Underground, Elevated, and At Grade), System, Offering, Transit Type, Application, and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
都市鉄道ネットワークインフラ市場の2032年までの予測: インフラタイプ、システム、オファリング、輸送タイプ、用途、地域別の世界分析
出版日: 2025年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の都市鉄道ネットワークインフラ市場は、2025年に506億9,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.2%で成長し、2032年には880億1,000万米ドルに達すると予想されています。

都市鉄道輸送は、都市鉄道ネットワークインフラとして知られる技術的・物理的コンポーネントの統合システムによって支えられています。線路、駅、電力供給、信号システム、制御センター、車両基地、通信ネットワークなどがその一部です。このインフラは、大都市圏内で大容量の高速輸送を可能にすることで、効果的で信頼性が高く、環境に配慮した都市モビリティを促進します。拡大する都市では、交通渋滞を緩和し、公共交通機関へのアクセシビリティを向上させるために不可欠です。

国連によると、2050年までに世界人口の68%が都市部に住むようになると予想されています。

急速な都市化と人口増加

都市が拡大し、人口が都市中心部に集中するため、効率的で大容量の公共交通機関への需要が高まっています。地下鉄システムは、交通渋滞を緩和し、移動時間を短縮し、環境への影響を最小限に抑える持続可能なソリューションを提供します。さらに政府は、経済成長を支え、都市のモビリティを向上させ、市民の生活の質を高めるため、地下鉄インフラへの投資を優先しています。このような都市の変革が進行しているため、都市鉄道ネットワークに対する需要は堅調で持続的なものとなっています。

高い初期投資とメンテナンス費用

地下鉄システムを構築するには、土地の取得、建設、先端技術、車両に多額の資本支出が必要です。さらに、線路、駅、信号システムの継続的なメンテナンス費用が、予算をさらに圧迫します。こうした財政的障壁は、特に資金に限りがある地域や、インフラの優先順位が競合する地域では、官民双方の利害関係者の足かせとなり、新規プロジェクトやネットワーク拡張のペースを遅らせることになります。

官民パートナーシップ(PPPS)

官民パートナーシップ(PPP)は、代替財源を確保し、イノベーションを促進することで、地下鉄鉄道ネットワーク・インフラ市場に大きな機会を提供します。PPPを通じて、政府は民間セクターの専門知識、効率性、資本を活用し、プロジェクト実施を加速させ、公的財政負担を軽減することができます。さらに、PPPモデルは先進的な技術や運用のベストプラクティスを導入することが多く、システム性能と乗客体験を向上させる。

サイバーセキュリティリスク

現代の地下鉄システムは、信号、発券、旅客情報プラットフォームなど、相互接続された技術に依存することが多くなっており、サイバー攻撃に対して脆弱である可能性があります。侵害に成功すると、サービスが中断し、乗客の安全が損なわれ、多額の財務的損失が発生する可能性があります。さらに、サイバー脅威の高度化に伴い、強固なセキュリティ対策への継続的な投資が必要となっており、サイバーセキュリティはこの分野の事業者や利害関係者にとって重要な課題となっています。

COVID-19の影響:

COVID-19パンデミックは地下鉄鉄道ネットワーク・インフラ市場に多大な影響を及ぼし、施錠、遠隔地勤務、社会的距離を置く措置により乗客数の急激な減少を引き起こしました。ウイルス感染の恐怖が乗客数をさらに減少させ、運行会社の収入減につながりました。さらに、経済的圧力に直面した政府は、緊急の医療・財政ニーズに対応するため、地下鉄プロジェクトから資金を流用し、プロジェクトの遅延や予算削減を招いた。こうした混乱は総体的に市場の成長を妨げ、パンデミック期間中のインフラ整備のペースを鈍らせた。

予測期間中は高架セグメントが最大になる見込み

高架セグメントは、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。高架地下鉄システムは、地下の代替案と比べて費用対効果が高く、建設期間も短いため、人口密度の高い都市環境では特に好まれています。土地の取得が少なくて済むため、開発中の既存の都市インフラや交通の混乱を最小限に抑えることができます。さらに、高架軌道は、路線計画や現在の交通網との統合において、より高い柔軟性を提供します。こうした利点から、高架システムは、効率的で拡張性の高い地下鉄ソリューションを求める、急速に拡大する都市に好まれる選択肢となっています。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのはソフトウェア・セグメントです。

予測期間中、リアルタイムモニタリング、自動化、予知保全、乗客体験の向上といったニーズにより、ソフトウェア分野が最も高い成長率を示すと予測されます。ソフトウェア・プラットフォームは、列車ダイヤの効率的な管理、発券、資産追跡、データ分析を可能にし、運用パフォーマンスを最適化します。さらに、IoT、AI、クラウド技術の統合は、地下鉄の運営を変革しており、この分野ではソフトウェアがデジタルトランスフォーメーションと未来対応型インフラの重要な実現要因となっています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されるが、これは急速な都市化、急増する人口、中国、インド、東南アジアなどの国々における地下鉄プロジェクトに対する多額の政府投資が原因です。この地域の都市は、渋滞や公害などの深刻な交通課題に直面しており、当局は持続可能な大量輸送ソリューションとして地下鉄を優先しています。加えて、堅調な経済成長と可処分所得の増加が、近代的で効率的な公共交通機関への需要に拍車をかけており、アジア太平洋地域のリーダーシップは確固たるものとなっています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域は、積極的なインフラ開発、スマートシティ構想、地下鉄システムにおける先進技術の導入に後押しされ、最も高いCAGRを示すと予想されます。各国政府は、急増する都市人口と進化するモビリティ・ニーズに対応するため、ネットワークの拡張と近代化を積極的に推進しています。さらに、デジタル・ソリューションと官民パートナーシップの統合により、プロジェクトの提供とイノベーションが加速しており、アジア太平洋地域は最も急成長している市場となっています。

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    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 1次調査資料
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の都市鉄道ネットワークインフラ市場:インフラタイプ別

  • 地下
  • 高架
  • 路面

第6章 世界の都市鉄道ネットワークインフラ市場:システム別

  • 鉄道車両システム
    • 電車(EMU)
    • 機関車
    • コーチ/客車
  • 鉄道信号・制御システム
    • 自動列車制御装置(ATC)
    • 通信ベースの列車制御(CBTC)
    • 列車監視システム(TSS)
    • 統合制御センター(OCC)
  • 電化・電力供給システム
    • 架空架線システム(OCS)
    • サードレールシステム
    • 牽引変電所
    • 補助電源システム
    • エネルギー管理システム
  • 軌道インフラシステム
    • バラスト軌道
    • バラストレストラック
  • 駅のインフラ
    • 駅舎
    • 乗客アクセスシステム
    • 乗客情報表示システム(PIDS)
    • 自動運賃徴収(AFC)システム
    • プラットフォームスクリーンドア(PSD)
    • HVAC、照明、火災および安全システム
  • 車庫および保守施設
    • ワークショップ
    • 厩舎ライン
    • メンテナンス機器とツール
  • 通信・通信システム
    • 光ファイバーネットワーク
    • 無線通信システム
    • 拡声システム
    • CCTVとセキュリティシステム

第7章 世界の都市鉄道ネットワークインフラ市場:オファリング別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
    • トラフィックおよびネットワーク管理ソフトウェア
    • 保守および資産管理ソフトウェア(MMS)
    • 信号制御ソフトウェア
    • 乗客情報管理ソフトウェア
  • サービス
    • エンジニアリング、設計、コンサルティングサービス
    • 建設および設置サービス
    • 試験および試運転サービス
    • 運用・保守(O&M)サービス
    • アップグレードと近代化サービス
    • プロジェクト管理および統合サービス

第8章 世界の都市鉄道ネットワークインフラ市場:輸送タイプ別

  • ライトレール交通(LRT)
  • 重軌道交通(地下鉄)
  • モノレール
  • 自動運転ピープルムーバー(APM)

第9章 世界の都市鉄道ネットワークインフラ市場:用途別

  • 新しい鉄道プロジェクト
  • アップグレードと改修プロジェクト
  • 拡張プロジェクト

第10章 世界の都市鉄道ネットワークインフラ市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Siemens AG
  • Alstom SA
  • Hitachi Rail Ltd.
  • Alstom
  • CRRC Corporation Limited
  • Mitsubishi Electric Corporation
  • Thales Group
  • CAF(Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
  • Larsen & Toubro Limited
  • ABB Ltd.
  • Hyundai Rotem Company
  • Hitachi Rail
  • KEC International Limited
  • Toshiba Corporation
  • Medha Servo Drives Pvt. Ltd.
  • Stadler Rail AG
  • Wabtec Corporation
  • Hyundai Engineering & Construction Co., Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Infrastructure Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Underground (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Elevated (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By At Grade (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By System (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Rolling Stock System (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Electric Multiple Units (EMUs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Locomotives (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Coaches/Carriages (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Rail Signaling & Control System (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Automatic Train Control (ATC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Communication-Based Train Control (CBTC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Train Supervision Systems (TSS) (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Integrated Control Centers (OCC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Electrification & Power Supply System (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Overhead Catenary Systems (OCS) (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Third Rail Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Traction Power Substations (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Auxiliary Power Supply Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Energy Management Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Track Infrastructure System (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Ballasted Track (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Ballastless Track (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Station Infrastructure (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Station Buildings (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Passenger Access Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Passenger Information Display Systems (PIDS) (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Automatic Fare Collection (AFC) Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Platform Screen Doors (PSD) (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By HVAC, Lighting, Fire & Safety Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Depot & Maintenance Facilities (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Workshops (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Stabling Lines (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Maintenance Equipment & Tools (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Communication & Telecommunication System (2024-2032) ($MN)
  • Table 37 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Fiber Optic Networks (2024-2032) ($MN)
  • Table 38 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Radio Communication Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 39 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Public Address Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 40 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By CCTV & Security Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 41 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Offering (2024-2032) ($MN)
  • Table 42 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Hardware (2024-2032) ($MN)
  • Table 43 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 44 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Traffic & Network Management Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 45 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Maintenance & Asset Management Software (MMS) (2024-2032) ($MN)
  • Table 46 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Signaling Control Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 47 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Passenger Information & Management Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 48 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 49 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Engineering, Design & Consultancy Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 50 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Construction & Installation Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 51 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Testing & Commissioning Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 52 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Operations & Maintenance (O&M) Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 53 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Upgrades & Modernization Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 54 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Project Management & Integration Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 55 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Transit Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 56 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Light Rail Transit (LRT) (2024-2032) ($MN)
  • Table 57 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Heavy Rail Transit (Metro/Subway) (2024-2032) ($MN)
  • Table 58 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Monorail (2024-2032) ($MN)
  • Table 59 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Automated People Movers (APM) (2024-2032) ($MN)
  • Table 60 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 61 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By New Railway Projects (2024-2032) ($MN)
  • Table 62 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Upgrades and Renovation Projects (2024-2032) ($MN)
  • Table 63 Global Metro Rail Network Infrastructure Market Outlook, By Expansion Projects (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC29657

According to Stratistics MRC, the Global Metro Rail Network Infrastructure Market is accounted for $50.69 billion in 2025 and is expected to reach $88.01 billion by 2032 growing at a CAGR of 8.2% during the forecast period. Urban rail transit is supported by an integrated system of technological and physical components known as metro rail network infrastructure. Rail tracks, stations, power supplies, signaling systems, control centers, depots, and communication networks are all part of it. This infrastructure facilitates effective, dependable, and environmentally responsible urban mobility by enabling high-capacity, rapid transit within metropolitan areas. In expanding cities, it is essential for lowering traffic jams and improving accessibility to public transit.

According to the United Nations, 68% of the global population is expected to live in urban areas by 2050.

Market Dynamics:

Driver:

Rapid urbanization and population growth

Owing to the cities' expansion and populations concentrating in urban centers, the demand for efficient, high-capacity public transportation intensifies. Metro rail systems offer a sustainable solution to alleviate traffic congestion, reduce travel times, and minimize environmental impact. Furthermore, governments are prioritizing investments in metro infrastructure to support economic growth, improve urban mobility, and enhance the quality of life for citizens. This ongoing urban transformation ensures a robust and sustained demand for metro rail networks.

Restraint:

High initial investment and maintenance costs

Establishing metro systems requires substantial capital outlays for land acquisition, construction, advanced technology, and rolling stock. Moreover, ongoing maintenance expenses for tracks, stations, and signaling systems further strain budgets. These financial barriers can deter both public and private stakeholders, especially in regions with limited funding or competing infrastructure priorities, thereby slowing the pace of new projects and network expansions.

Opportunity:

Public-private partnerships (PPPS)

Public-private partnerships (PPPs) offer a significant opportunity for the metro rail network infrastructure market by unlocking alternative funding sources and fostering innovation. Through PPPs, governments can leverage private sector expertise, efficiency, and capital to accelerate project delivery and reduce public financial burdens. Additionally, PPP models often introduce advanced technologies and operational best practices, enhancing system performance and passenger experience.

Threat:

Cybersecurity risks

Modern metro systems increasingly rely on interconnected technologies, including signaling, ticketing, and passenger information platforms, which can be vulnerable to cyberattacks. A successful breach could disrupt services, compromise passenger safety, and result in significant financial losses. Moreover, the evolving sophistication of cyber threats necessitates continuous investment in robust security measures, making cybersecurity a critical challenge for operators and stakeholders in the sector.

Covid-19 Impact:

The Covid-19 pandemic had a profound impact on the metro rail network infrastructure market, causing sharp declines in ridership due to lockdowns, remote work, and social distancing measures. Fear of virus transmission further reduced passenger numbers, leading to revenue losses for operators. Additionally, governments facing economic pressures diverted funds away from metro projects to address urgent health and financial needs, resulting in project delays and budget cuts. These disruptions collectively hindered market growth and slowed the pace of infrastructure development during the pandemic period.

The elevated segment is expected to be the largest during the forecast period

The elevated segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. Elevated metro systems are particularly favored in densely populated urban environments due to their cost-effectiveness and faster construction timelines compared to underground alternatives. They require less land acquisition, minimizing disruptions to existing city infrastructure and traffic during development. Moreover, elevated tracks offer greater flexibility in route planning and integration with current transit networks. These advantages make elevated systems the preferred choice for rapidly expanding cities seeking efficient and scalable metro solutions.

The software segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the software segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the need for real-time monitoring, automation, predictive maintenance, and enhanced passenger experience. Software platforms enable efficient management of train schedules, ticketing, asset tracking, and data analytics, optimizing operational performance. Furthermore, the integration of IoT, AI, and cloud technologies is transforming metro rail operations, making software a critical enabler of digital transformation and future-ready infrastructure in the sector.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, attributed to rapid urbanization, burgeoning populations, and substantial government investments in metro rail projects across countries like China, India, and Southeast Asia. Cities in this region face acute transportation challenges, including congestion and pollution, prompting authorities to prioritize metro rail as a sustainable mass transit solution. Additionally, robust economic growth and rising disposable incomes are fueling demand for modern, efficient public transportation, solidifying Asia Pacific's leadership.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, propelled by aggressive infrastructure development, smart city initiatives, and the adoption of advanced technologies in metro systems. Governments are actively pursuing network expansions and modernization to accommodate rapidly growing urban populations and evolving mobility needs. Moreover, the integration of digital solutions and public-private partnerships is accelerating project delivery and innovation, positioning Asia Pacific as the fastest-growing market.

Key players in the market

Some of the key players in Metro Rail Network Infrastructure Market include Siemens AG, Alstom SA, Hitachi Rail Ltd., CRRC Corporation Limited, Mitsubishi Electric Corporation, Thales Group, CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles), Larsen & Toubro Limited, ABB Ltd., Hyundai Rotem Company, KEC International Limited, Toshiba Corporation, Medha Servo Drives Pvt. Ltd., Stadler Rail AG, Wabtec Corporation and Hyundai Engineering & Construction Co., Ltd.

Key Developments:

In November 2024, Hitachi Rail delivered Greece's first driverless metro for Thessaloniki. The initial phase covers 9.6 km with 13 stations and is expected to reduce daily car usage by 56,000 vehicles.

In July 2024, Siemens Limited, as part of a consortium along with Rail Vikas Nigam Limited (RVNL), has secured an order approximately Rs. 766 crore from Bangalore Metro Rail Corporation Limited (BMRCL) for electrification of Bangalore Metro Phase-2 project contributing to sustainable public transport in the city.

In February 2024, Alstom commenced production of 108 advanced, driverless metro coaches for Chennai Metro Phase II at its Sri City facility. These trains are designed for a top speed of 80 km/h and incorporate regenerative braking systems.

Infrastructure Types Covered:

  • Underground
  • Elevated
  • At Grade

Systems Covered:

  • Rolling Stock System
  • Rail Signaling & Control System
  • Electrification & Power Supply System
  • Track Infrastructure System
  • Station Infrastructure
  • Depot & Maintenance Facilities
  • Communication & Telecommunication System

Offerings Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Transit Types Covered:

  • Light Rail Transit (LRT)
  • Heavy Rail Transit (Metro/Subway)
  • Monorail
  • Automated People Movers (APM)

Applications Covered:

  • New Railway Projects
  • Upgrades and Renovation Projects
  • Expansion Projects

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Metro Rail Network Infrastructure Market, By Infrastructure Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Underground
  • 5.3 Elevated
  • 5.4 At Grade

6 Global Metro Rail Network Infrastructure Market, By System

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Rolling Stock System
    • 6.2.1 Electric Multiple Units (EMUs)
    • 6.2.2 Locomotives
    • 6.2.3 Coaches/Carriages
  • 6.3 Rail Signaling & Control System
    • 6.3.1 Automatic Train Control (ATC)
    • 6.3.2 Communication-Based Train Control (CBTC)
    • 6.3.3 Train Supervision Systems (TSS)
    • 6.3.4 Integrated Control Centers (OCC)
  • 6.4 Electrification & Power Supply System
    • 6.4.1 Overhead Catenary Systems (OCS)
    • 6.4.2 Third Rail Systems
    • 6.4.3 Traction Power Substations
    • 6.4.4 Auxiliary Power Supply Systems
    • 6.4.5 Energy Management Systems
  • 6.5 Track Infrastructure System
    • 6.5.1 Ballasted Track
    • 6.5.2 Ballastless Track
  • 6.6 Station Infrastructure
    • 6.6.1 Station Buildings
    • 6.6.2 Passenger Access Systems
    • 6.6.3 Passenger Information Display Systems (PIDS)
    • 6.6.4 Automatic Fare Collection (AFC) Systems
    • 6.6.5 Platform Screen Doors (PSD)
    • 6.6.6 HVAC, Lighting, Fire & Safety Systems
  • 6.7 Depot & Maintenance Facilities
    • 6.7.1 Workshops
    • 6.7.2 Stabling Lines
    • 6.7.3 Maintenance Equipment & Tools
  • 6.8 Communication & Telecommunication System
    • 6.8.1 Fiber Optic Networks
    • 6.8.2 Radio Communication Systems
    • 6.8.3 Public Address Systems
    • 6.8.4 CCTV & Security Systems

7 Global Metro Rail Network Infrastructure Market, By Offering

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Hardware
  • 7.3 Software
    • 7.3.1 Traffic & Network Management Software
    • 7.3.2 Maintenance & Asset Management Software (MMS)
    • 7.3.3 Signaling Control Software
    • 7.3.4 Passenger Information & Management Software
  • 7.4 Services
    • 7.4.1 Engineering, Design & Consultancy Services
    • 7.4.2 Construction & Installation Services
    • 7.4.3 Testing & Commissioning Services
    • 7.4.4 Operations & Maintenance (O&M) Services
    • 7.4.5 Upgrades & Modernization Services
    • 7.4.6 Project Management & Integration Services

8 Global Metro Rail Network Infrastructure Market, By Transit Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Light Rail Transit (LRT)
  • 8.3 Heavy Rail Transit (Metro/Subway)
  • 8.4 Monorail
  • 8.5 Automated People Movers (APM)

9 Global Metro Rail Network Infrastructure Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 New Railway Projects
  • 9.3 Upgrades and Renovation Projects
  • 9.4 Expansion Projects

10 Global Metro Rail Network Infrastructure Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Siemens AG
  • 12.2 Alstom SA
  • 12.3 Hitachi Rail Ltd.
  • 12.4 Alstom
  • 12.5 CRRC Corporation Limited
  • 12.6 Mitsubishi Electric Corporation
  • 12.7 Thales Group
  • 12.8 CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
  • 12.9 Larsen & Toubro Limited
  • 12.10 ABB Ltd.
  • 12.11 Hyundai Rotem Company
  • 12.12 Hitachi Rail
  • 12.13 KEC International Limited
  • 12.14 Toshiba Corporation
  • 12.15 Medha Servo Drives Pvt. Ltd.
  • 12.16 Stadler Rail AG
  • 12.17 Wabtec Corporation
  • 12.18 Hyundai Engineering & Construction Co., Ltd.