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市場調査レポート
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1679186

超軽量航空機市場の2030年までの予測: タイプ別、エンジンタイプ別、推進タイプ別、設計構成別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Ultralight Aircraft Market Forecasts to 2030 - Global Analysis by Type, Engine Type, Propulsion Type, Design Configuration, Application, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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超軽量航空機市場の2030年までの予測: タイプ別、エンジンタイプ別、推進タイプ別、設計構成別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の超軽量航空機市場は2024年に70億5,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは8.0%で成長し、2030年には111億9,000万米ドルに達する見込みです。

超軽量航空機は、短距離輸送、訓練、レジャーに使用される小型軽量の航空機です。通常、エンジンは1基で、制御は簡単で、運用コストは最低限です。最大離陸重量は約600kg(1,320ポンド)です。個人的な飛行、冒険旅行、飛行訓練、航空写真撮影、農作物モニタリングのような農業用途は、すべてこれらの航空機の一般的な用途です。さらに、超軽量航空機は、軍事や監視任務でますます使用されるようになり、また、航空愛好家に実験的なプラットフォームを提供しています。超軽量航空機は、その価格、組み立ての簡単さ、必要なインフラの少なさから、飛行クラブや個人パイロットに好まれています。

レジャー飛行の増加

レジャー飛行の人気の高まりが超軽量航空機市場に拍車をかけています。愛好家が楽しみや探検のためにリーズナブルな価格で軽量かつ使いやすい航空機を求めるようになり、需要が増加しています。エンジンや素材の技術開発によって性能と燃費が向上し、愛好家が集まっています。また、規制の奨励や航空クラブの拡大も参加を後押ししています。初心者を対象とした飛行訓練機関の成長によって、その普及はさらに加速しています。レクリエーション目的で個人航空を始める人が増えるにつれ、超軽量航空機部門は大きく成長すると予想されます。

限られたペイロード容量と航続距離

超軽量航空機の可搬重量と航続距離が限られているため、長距離移動や貨物輸送への利用が制限され、市場成長の大きな妨げとなっています。こうした制約により、商業用途やレクリエーション用途への魅力が低下し、冒険愛好家やプロフェッショナル・ユーザーへの採用が制限されます。さらに、積載量の制限は先進的なアビオニクスや安全装置の統合に影響を与え、技術革新をさらに制約します。その結果、特に耐久性の延長や多用途性を必要とする分野では、市場の拡大が鈍化しています。

航空機の素材と技術の進歩

航空機の素材と技術の進歩は、性能、安全性、燃費効率を高めることで市場を牽引しています。軽量複合材、空気力学の改善、先進推進システムにより、航続距離と操縦性の向上が可能になります。アビオニクスと電気推進における革新は、アクセシビリティを拡大し、運用コストを削減しています。素材の耐久性が向上したことで、メンテナンスの必要性が低下し、レクリエーションや商業用途での採用が加速しています。これらの進歩は環境意識の高まりと合致し、超軽量航空機の魅力を高め、市場の成長を加速させています。

高度なモデルには高額な初期投資が必要

高度な超軽量航空機モデルの初期コストが高いため、市場の成長はかなり制限されます。高価格は小規模航空会社や個人消費者の意欲をそぎ、普及を制限します。高度な素材、最先端のアビオニクス、厳格な認証手続きによる価格上昇は、コストを制限します。特に新興国では、このような経済的障壁が市場の拡大を遅らせています。購入希望者がより低い技術や中古の製品を選ぶ結果、この分野全体の技術向上が遅れる可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、戸締まり、渡航制限、サプライチェーンの混乱により超軽量航空機市場を混乱させ、生産の遅れと需要の減少につながりました。飛行訓練学校とレクリエーション航空は、個人消費の減少に伴って後退に直面しました。しかし、パンデミック後の回復の原動力は、アウトドア・レクリエーション活動への関心の再燃、技術の進歩、規制の緩和です。観光と航空部門が勢いを取り戻すにつれて、市場は徐々に回復しています。

予測期間中は電動エンジン分野が最大になる見込み

電動エンジンは騒音レベルが低く、レクリエーションや都市部でのエアモビリティ用途に最適であるため、予測期間中は電動エンジン分野が最大の市場シェアを占めると予想されます。バッテリー技術の進歩により航続距離と飛行時間が改善され、採用が増加しています。政府のインセンティブと厳しい排出規制が需要をさらに押し上げています。さらに、電気推進によるメンテナンス要件の軽減は、超軽量航空機をより身近で費用対効果の高いものにし、市場の拡大と技術革新を促進しています。

予測期間中、トライク型セグメントが最も高いCAGRが見込まれる

予測期間中、トライク構成セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。これは、軽量設計、シンプルなコントロール、オープンコックピット体験がレクリエーションパイロットや飛行訓練学校を魅了するためです。アドベンチャー・スポーツやパーソナル・アビエーションへの関心の高まりが需要をさらに押し上げます。エンジン効率や空気力学の改善を含む技術の進歩は、性能と安全性を向上させています。さらに、超軽量航空を支援する有利な規制が採用を後押ししています。その結果、トライク・セグメントは市場拡大において重要な役割を果たしており、趣味とプロの両方に対応しています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、北米地域は、軽量素材の改良と手頃な価格の個人用航空機へのニーズの高まりにより、最大の市場シェアを占めると予想されます。冒険スポーツや空中観光への関心の高まりにより、採用がさらに促進されます。効率性と安全性は、電気推進や空気力学の改善といった技術的進歩によって向上しています。市場の拡大は、有利な規制の枠組みや超軽量飛行訓練学校のネットワーク拡大によってさらに支えられます。緊急対応、農業、監視のための超軽量航空機の利用が拡大することで、需要はさらに増加します。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予測されるが、これは費用対効果の高いパイロット訓練オプションの需要によるものです。電気推進力と軽量素材の開発により、燃費と持続可能性が改善されます。エアスポーツを奨励する政府プログラムや航空法の緩和も市場拡大を加速させています。また、メンテナンスの手間が少ない個人用航空機のニーズや、可処分予算の増加も採用に影響しています。地域的な市場拡大は、中国やインドなどの新興国によって促進されます。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の超軽量航空機市場:タイプ別

  • 固定翼超軽量航空機
  • 回転翼超軽量航空機
  • 動力付きパラシュート
  • パラモーター

第6章 世界の超軽量航空機市場:エンジンタイプ別

  • ピストンエンジン
  • 電気エンジン
  • タービンエンジン

第7章 世界の超軽量航空機市場:推進タイプ別

  • 電気推進
  • ハイブリッド推進
  • 従来型推進

第8章 世界の超軽量航空機市場:設計構成別

  • トライクの構成
  • 翼の構成

第9章 世界の超軽量航空機市場:用途別

  • レクリエーション
  • 商業用
  • 防衛
  • その他の用途

第10章 世界の超軽量航空機市場:エンドユーザー別

  • 個人購入者
  • 航空訓練学校
  • 政府機関
  • 企業・団体
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界の超軽量航空機市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Advanced Tactics Inc.
  • Air Tractor Inc.
  • Apollo Ultralight Aircraft
  • AutoGyro GmbH
  • Aviation Partners, Inc.
  • Bombardier Inc.
  • Cirrus Design Corporation
  • Embraer Group
  • Evektor Aerotechnik
  • Flight Design General Aviation GmbH
  • Honda Aircraft Company, LLC
  • Lancair Aerospace
  • Neva Aerospace
  • Pilatus Aircraft Ltd
  • Piper Aircraft, Inc.
  • Pipistrel d.o.o.
  • Raj Hamsa Ultralights
  • Textron Aviation Inc.
  • VOLOCOPTER GMBH
  • Vulcanair S.p.A.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Fixed-Wing Ultralight Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Rotary-Wing Ultralight Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Powered Parachutes (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Paramotors (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Engine Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Piston Engine (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Electric Engine (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Turbine Engine (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Propulsion Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Electric Propulsion (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Hybrid Propulsion (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Conventional Propulsion (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Design Configuration (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Trike Configuration (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Wing Configuration (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Recreational (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Commercial (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Defense (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Individual/Private Buyers (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Aviation Training Schools (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Government Agencies (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Businesses/Organizations (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Ultralight Aircraft Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28769

According to Stratistics MRC, the Global Ultralight Aircraft Market is accounted for $7.05 billion in 2024 and is expected to reach $11.19 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.0% during the forecast period. Ultralight aircraft are small, light aircraft used for short-distance transport, training, and leisure. They usually have a single engine, simple controls, and minimal operating costs. Their maximum takeoff weight is approximately 600 kg (1,320 lbs). Personal aviation, adventure travel, flight training, aerial photography, and agricultural uses like crop monitoring are all common uses for these aircraft. Furthermore, ultralight aircraft are being used more and more in military and surveillance missions, as well as providing experimental platforms for aviation enthusiasts. They are well-liked by flying clubs and private pilots due to their price, simplicity of assembly, and low infrastructure needs.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing Recreational Flying Activities

The growing popularity of leisure flying is fueling the ultralight aircraft market. Demand is increased as enthusiasts look for reasonably priced, lightweight, and simple-to-use aircraft for fun and exploration. Technological developments in engines and materials improve performance and fuel economy, drawing enthusiasts. Participation is also encouraged by encouraging regulations and expanding aviation clubs. Adoption is further fueled by the growth of flight training institutions that cater to novices. As more people take up personal aviation for recreational purposes, the ultralight aircraft sector is expected to grow significantly.

Restraint:

Limited Payload Capacity and Range

The limited payload capacity and range of ultralight aircraft significantly hinder market growth by restricting their usability for long-distance travel and cargo transport. These constraints reduce their appeal for commercial and recreational applications, limiting adoption among adventure enthusiasts and professional users. Additionally, payload restrictions impact the integration of advanced avionics and safety equipment, further constraining innovation. As a result, market expansion is slowed, particularly in sectors requiring extended endurance and versatility.

Opportunity:

Advancements in Aircraft Materials and Technology

Advancements in aircraft materials and technology are driving the market by enhancing performance, safety, and fuel efficiency. Lightweight composites, improved aerodynamics, and advanced propulsion systems enable greater range and maneuverability. Innovations in avionics and electric propulsion are expanding accessibility and reducing operational costs. Enhanced material durability lowers maintenance needs, boosting adoption in recreational and commercial applications. These advancements align with growing eco-conscious trends, making ultralight aircraft more attractive, thereby accelerating market growth.

Threat:

High Initial Investment for Advanced Models

The high starting cost of sophisticated ultralight aircraft models considerably limits market growth. High prices discourage small aviation companies and individual consumers, which restricts adoption. Price increases due to advanced materials, state-of-the-art avionics, and rigorous certification procedures limit cost. Market expansion is slowed by this financial barrier, especially in emerging economies. The sector's overall technological improvements may be delayed as a result of prospective buyers choosing lower-tech or second hand products.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic disrupted the ultralight aircraft market due to lockdowns, travel restrictions, and supply chain disruptions, leading to production delays and reduced demand. Flight training schools and recreational aviation faced setbacks as consumer spending declined. However, post-pandemic recovery is driven by renewed interest in outdoor recreational activities, technological advancements, and easing regulations. The market is gradually rebounding as tourism and aviation sectors regain momentum.

The electric engine segment is expected to be the largest during the forecast period

The electric engine segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, as electric engines offer lower noise levels, making them ideal for recreational and urban air mobility applications. Advancements in battery technology are improving range and flight duration, increasing adoption. Government incentives and stringent emission regulations further boost demand. Additionally, the reduced maintenance requirements of electric propulsion make ultralight aircraft more accessible and cost-effective, fostering market expansion and innovation.

The trike configuration segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the trike configuration segment is predicted to witness the highest growth rate, due to its lightweight design, simple controls, and open-cockpit experience attract recreational pilots and flight training schools. Growing interest in adventure sports and personal aviation further boosts demand. Technological advancements, including improved engine efficiency and aerodynamics, enhance performance and safety. Additionally, favorable regulations supporting ultralight aviation drive adoption. As a result, the trike segment plays a crucial role in market expansion, catering to both hobbyists and professionals.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share due to improvements in lightweight materials and the growing need for affordable personal aircraft. Adoption is further fueled by growing interest in adventure sports and aerial tourism. Efficiency and safety are increased by technological advancements like electric propulsion and improved aerodynamics. Market expansion is further supported by favorable regulatory frameworks and an expanding network of ultralight flight training schools. Demand is further increased by the growing usage of ultralight aircraft for emergency response, agriculture, and surveillance.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, owing to the demand for cost-effective pilot training options. Fuel economy and sustainability are improved by developments in electric propulsion and lightweight materials. Government programs that encourage air sports and loosened aviation laws also accelerate market expansion. Adoption is also influenced by the need for low-maintenance personal aircraft and growing disposable budgets. Regional market expansion is facilitated by emerging economies such as China and India.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Ultralight Aircraft Market include Advanced Tactics Inc., Air Tractor Inc., Apollo Ultralight Aircraft, AutoGyro GmbH, Aviation Partners, Inc., Bombardier Inc., Cirrus Design Corporation, Embraer Group, Evektor Aerotechnik, Flight Design General Aviation GmbH, Honda Aircraft Company, LLC, Lancair Aerospace, Neva Aerospace, Pilatus Aircraft Ltd, Piper Aircraft, Inc., Pipistrel d.o.o., Raj Hamsa Ultralights, Textron Aviation Inc., VOLOCOPTER GMBH and Vulcanair S.p.A.

Key Developments:

In December 2024, Honeywell announced the signing of a strategic agreement with Bombardier to provide advanced technology for current and future Bombardier aircraft in avionics, propulsion and satellite communications technologies.

In September 2024, Adani Group announced collaboration with global aviation leader Bombardier. The collaboration aims to boost the Indian aviation sector, focusing on aircraft services, maintenance, repair, and overhaul (MRO) capabilities.

In August 2024, Bombardier announced it has joined forces with Alinghi Red Bull Racing as an official supplier. This new partnership brings together two teams devoted to pushing the boundaries, reaching the pinnacle of engineering and innovation in their pursuit to go faster, farther and better, be it over the waves or in the skies.

Types Covered:

  • Fixed-Wing Ultralight Aircraft
  • Rotary-Wing Ultralight Aircraft
  • Powered Parachutes
  • Paramotors

Engine Types Covered:

  • Piston Engine
  • Electric Engine
  • Turbine Engine

Propulsion Types Covered:

  • Electric Propulsion
  • Hybrid Propulsion
  • Conventional Propulsion

Design Configurations Covered:

  • Trike Configuration
  • Wing Configuration

Applications Covered:

  • Recreational
  • Commercial
  • Defense
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Individual/Private Buyers
  • Aviation Training Schools
  • Government Agencies
  • Businesses/Organizations
  • Other End User

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Ultralight Aircraft Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Fixed-Wing Ultralight Aircraft
  • 5.3 Rotary-Wing Ultralight Aircraft
  • 5.4 Powered Parachutes
  • 5.5 Paramotors

6 Global Ultralight Aircraft Market, By Engine Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Piston Engine
  • 6.3 Electric Engine
  • 6.4 Turbine Engine

7 Global Ultralight Aircraft Market, By Propulsion Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Electric Propulsion
  • 7.3 Hybrid Propulsion
  • 7.4 Conventional Propulsion

8 Global Ultralight Aircraft Market, By Design Configuration

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Trike Configuration
  • 8.3 Wing Configuration

9 Global Ultralight Aircraft Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Recreational
  • 9.3 Commercial
  • 9.4 Defense
  • 9.5 Other Applications

10 Global Ultralight Aircraft Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Individual/Private Buyers
  • 10.3 Aviation Training Schools
  • 10.4 Government Agencies
  • 10.5 Businesses/Organizations
  • 10.6 Other End Users

11 Global Ultralight Aircraft Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Advanced Tactics Inc.
  • 13.2 Air Tractor Inc.
  • 13.3 Apollo Ultralight Aircraft
  • 13.4 AutoGyro GmbH
  • 13.5 Aviation Partners, Inc.
  • 13.6 Bombardier Inc.
  • 13.7 Cirrus Design Corporation
  • 13.8 Embraer Group
  • 13.9 Evektor Aerotechnik
  • 13.10 Flight Design General Aviation GmbH
  • 13.11 Honda Aircraft Company, LLC
  • 13.12 Lancair Aerospace
  • 13.13 Neva Aerospace
  • 13.14 Pilatus Aircraft Ltd
  • 13.15 Piper Aircraft, Inc.
  • 13.16 Pipistrel d.o.o.
  • 13.17 Raj Hamsa Ultralights
  • 13.18 Textron Aviation Inc.
  • 13.19 VOLOCOPTER GMBH
  • 13.20 Vulcanair S.p.A.