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市場調査レポート
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1766113

超軽量および軽量飛行機市場の2032年までの予測:航空機タイプ、推進タイプ、素材タイプ、所有モデル、システムタイプ、用途、地域別の世界分析

Ultralight and Light Aircraft Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Aircraft Type (Ultralight Aircraft, Light Aircraft, and Other Aircraft Types), Propulsion Type, Material Type, Ownership Model, System Type, Application, and By Geography


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ページ情報
英文 200+ Pages
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2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.66円
超軽量および軽量飛行機市場の2032年までの予測:航空機タイプ、推進タイプ、素材タイプ、所有モデル、システムタイプ、用途、地域別の世界分析
出版日: 2025年07月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の超軽量および軽量飛行機市場は2025年に115億1,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 13.2%で成長し、2032年には274億2,000万米ドルに達する見込みです。超軽量航空機は、主にレクリエーション飛行、飛行訓練、短距離輸送用に設計された軽量航空機です。超軽量航空機の最大離陸重量は通常600キログラム以下で、シンプルな構造と低運用コストが特徴です。軽飛行機はやや大型で、より多くの乗客や貨物を運ぶことができ、一般的な航空セグメントで広く使用されています。どちらのタイプも、個人、商業、実用の目的で、利用しやすく費用対効果の高い飛行オプションを提供しています。

レクリエーション航空への関心の高まり

レクリエーショナル航空は、可処分所得の増加や個人的な飛行体験への情熱の高まりを背景に、人気が急上昇しています。超軽量機や軽飛行機は、愛好家や趣味愛好家にとって手ごろなエントリーポイントを提供し、市場の需要を煽っています。材料とアビオニクスの進歩により、これらの航空機はかつてないほど安全で使い勝手がよくなっています。さらに、飛行クラブや民間航空学校が都市部や半都市部で拡大し、関心をさらに高めています。このようなレジャーフライトへの強い傾倒は、このセグメントの主要な促進要因です。

限られたペイロードと航続距離

超軽量および軽量飛行機は、主に短距離移動やレクリエーション用に設計されているため、商業運航や長距離運航での実用性は限られています。ペイロードが制限されているため、追加の乗客や貨物、先進的アビオニクスを搭載する能力が妨げられ、汎用性が低下します。さらに、航続距離が比較的短いため、長時間の航続が必要な任務や、頻繁に燃料を補給せずに遠隔地を移動する任務には適さないです。こうした制約は、コストとメンテナンスを低く抑える一方で、市場の拡大や、ロジスティクスや救急サービスなど、より広範な航空セグメントでの採用を制限しています。

飛行訓練セグメントの拡大

超軽量および軽量飛行機は、従来型訓練機に代わる費用対効果の高い選択肢であり、運用経費の削減を目指す飛行学校を惹きつけています。操縦が簡単で基本的な飛行システムを備えているため、初心者レベルの訓練に最適です。政府や民間の訓練機関は、生徒数の増加に対応するため、インフラ整備に投資しています。さらに、シミュレーションやハイブリッド技術の進歩により、訓練はより効率的で利用しやすくなっています。その結果、飛行訓練部門は超軽量および軽量飛行機メーカーにとって力強い成長経路となっています。

ドローンやUAVとの競合

ドローンや無人航空機(UAV)の台頭は、従来型超軽量航空機が担ってきた役割を侵し始めています。航空測量、モニタリング、写真撮影などの業務は、その低コストと優れた操縦性により、ドローンによって処理されることが多くなっています。自律技術の急速な革新により、ドローンはよりインテリジェントで自立的になっています。規制支援と商用ドローンライセンスが拡大し、新たな市場力学を生み出しています。このような無人システム嗜好の高まりは、実用途の粗製超軽量航空機の需要を減少させる恐れがあります。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、超軽量および軽量飛行機市場にさまざまな影響を与えました。規制や封鎖によってレクリエーショナル航空は一時的に立ち行かなくなったが、人々が孤独で安全な移動手段を求めたため、関心は急激に回復しました。農村部での飛行や自家用パイロット訓練への需要が高まり、個人用航空機の販売は特定の地域で急増しました。パンデミック(世界的大流行)はまた、新たな安全プロトコルと航空機の衛生管理の革新を促しました。パンデミック後は、消費者が個人的な移動手段やより安全な旅行手段を優先するようになり、このセグメントは勢いを取り戻しつつあります。

超軽量航空機セグメントは予測期間中最大となる見込み

超軽量航空機セグメントは、その手頃な価格、使いやすさ、アマチュアパイロットへの訴求力から、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。多くの初めての航空愛好家や飛行学校は、基本的な飛行体験や訓練目的で超軽量航空機を好みます。複合材料と空気力学の進歩により、飛行安定性と燃料効率が向上しています。レクリエーション飛行ブームと航空観光部門の拡大が、超軽量機の成長をさらに後押ししています。

予測期間中、ハイブリッド電気セグメントが最も高いCAGRが見込まれます。

予測期間中、エコフレンドリー航空ソリューションへの需要の高まり、燃料コストの削減、バッテリーと推進技術の進歩により、ハイブリッド電気セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。これらのシステムは、エネルギー効率の改善、低排出、より静かな運航を提供し、世界の持続可能性の目標に合致しています。さらに、ハイブリッド電気は、純粋な電気システムと比べて航続距離と信頼性を高め、軽飛行機の進化する性能と環境要件に対する実用的なソリューションとなっています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、アジア太平洋のは、地域全体の可処分所得の上昇と観光セクタの拡大により、最大の市場シェアを占めると予想されます。レクリエーション飛行への関心の高まりは、パイロット養成学校への入学者数の増加と相まって、需要をさらに促進しています。さらに、空撮、農業調査、モニタリングなど多様な業務用途に軽飛行機が広く採用されていることも、市場拡大に大きく寄与しています。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、北米の地域は最も高いCAGRを示すと予測されます。これは、航空文化が深く根付いており、レクリエーションパイロットの大規模で活発なコミュニティがあるためです。特にLSA(Light Sport Aircraft:軽量スポーツ飛行機)に対する規制環境が良好であるため、飛行がより身近で手頃なものとなっています。さらに、費用対効果の高い指導のために軽飛行機を利用することが多い、堅実なパイロット訓練プログラムが継続的に拡大しており、新しい航空機に対する安定した需要を生み出しています。

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本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 一次調査資料
    • 二次調査資料
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の超軽量および軽量飛行機市場:航空機タイプ別

  • イントロダクション
  • 超軽量航空機
    • 固定翼超軽量機
    • 動力パラシュート
    • フレックスウィング
  • 軽飛行機
    • 軽量スポーツ機(LSA)
    • 超軽量航空機(VLA)
    • 軽多用途航空機
  • その他の航空機タイプ

第6章 世界の超軽量および軽量飛行機市場:推進タイプ別

  • イントロダクション
  • 従来型燃料駆動
  • 太陽光発電
  • 電気航空機
  • ハイブリッド電気
  • ピストンエンジン
  • ターボプロップエンジン

第7章 世界の超軽量および軽量飛行機市場:素材タイプ別

  • イントロダクション
  • アルミニウム
  • 複合材料
  • カーボンファイバー
  • 生地

第8章 世界の超軽量および軽量飛行機市場:所有モデル別

  • イントロダクション
  • 個人所有者
  • 高所作業員
  • 飛行クラブ
  • トレーニングアカデミー

第9章 世界の超軽量および軽量飛行機市場:システムタイプ別

  • イントロダクション
  • 航空構造物
  • 航空電子機器
  • 航空機システム
  • キャビンインテリア
  • エンジン

第10章 世界の超軽量および軽量飛行機市場:用途別

  • イントロダクション
  • 民事・商業
  • 軍事
  • レクリエーション飛行
  • 飛行訓練
  • その他

第11章 世界の超軽量および軽量飛行機市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第12章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Textron Inc.
  • Costruzioni Aeronautiche TECNAM S.p.A.
  • Flight Design General Aviation GmbH
  • Aeropro s.r.o.
  • Pipistrel
  • CubCrafters Inc.
  • Pilatus Aircraft Ltd.
  • Piper Aircraft, Inc.
  • Diamond Aircraft Industries
  • Evektor-Aerotechnik
  • Zenith Aircraft Company
  • AutoGyro GmbH
  • Joby Aviation
  • Archer Aviation
  • EHang Holdings
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Aircraft Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Ultralight Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Fixed-Wing Ultralight (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Powered Parachutes (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Flex-Wing (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Light Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Light Sport Aircraft (LSA) (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Very Light Aircraft (VLA) (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Light Utility Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Other Aircraft Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Propulsion Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Conventional Fuel-Powered (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Solar-Powered (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Electric Aircraft (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Hybrid-Electric (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Piston Engine (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Turboprop Engine (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Material Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Aluminum (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Composite Materials (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Carbon Fiber (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Fabrics (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Ownership Model (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Private Owners (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Aerial Work Operators (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Flying Clubs (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Training Academies (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By System Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Aerostructures (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Avionics (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Aircraft Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Cabin Interiors (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Engine (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Civil & Commercial (2024-2032) ($MN)
  • Table 37 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Military (2024-2032) ($MN)
  • Table 38 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Recreational Flying (2024-2032) ($MN)
  • Table 39 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Flight Training (2024-2032) ($MN)
  • Table 40 Global Ultralight and Light Aircraft Market Outlook, By Other Applications (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC29969

According to Stratistics MRC, the Global Ultralight and Light Aircraft Market is accounted for $11.51 billion in 2025 and is expected to reach $27.42 billion by 2032 growing at a CAGR of 13.2% during the forecast period. Ultralight and light aircraft are small, lightweight airplanes designed primarily for recreational flying, flight training, and short-distance transport. Ultralight aircraft typically have a maximum take-off weight of under 600 kilograms and feature simple structures and low operating costs. Light aircraft, slightly larger, can carry more passengers or cargo and are widely used in general aviation. Both types offer accessible, cost-effective flight options for personal, commercial, and utility purposes.

Market Dynamics:

Driver:

Growing interest in recreational aviation

Recreational aviation is witnessing a surge in popularity, driven by rising disposable incomes and a growing passion for personal flying experiences. Ultralight and light aircraft offer an affordable entry point for enthusiasts and hobbyists, fuelling market demand. Advances in materials and avionics have made these aircraft safer and more user-friendly than ever before. Additionally, flying clubs and private aviation schools are expanding in urban and semi-urban areas, further boosting interest. This strong inclination toward leisure flying is a major growth driver for the segment.

Restraint:

Limited payload and range

The ultralight and light aircrafts are primarily designed for short-distance travel and recreational use, which limits their utility in commercial and long-haul operations. The restricted payload hampers their ability to carry additional passengers, cargo, or advanced avionics, reducing their versatility. Moreover, their relatively short operational range makes them unsuitable for missions requiring extended endurance or travel over remote regions without frequent refuelling. These constraints, while keeping costs and maintenance low, also restrict market expansion and adoption across broader aviation sectors such as logistics or emergency services.

Opportunity:

Expanding flight training sector

Ultralight aircraft are cost-effective alternatives to traditional training planes, attracting flight schools aiming to reduce operational expenses. Their easy maneuverability and basic flight systems make them ideal for beginner-level training. Governments and private training institutes are investing in infrastructure to meet increasing student enrollments. Additionally, advances in simulation and hybrid technologies are making training more efficient and accessible. As a result, the flight training sector presents a robust growth path for ultralight and light aircraft manufacturers.

Threat:

Competition from drones and UAVs

The rise of drones and unmanned aerial vehicles (UAVs) is beginning to encroach on roles traditionally served by ultralight aircraft. Tasks such as aerial surveying, monitoring, and photography are increasingly handled by drones due to their lower cost and better maneuverability. Rapid innovation in autonomous technology is making drones more intelligent and self-sufficient. Regulatory support and commercial drone licenses are expanding, creating new market dynamics. This growing preference for unmanned systems threatens to reduce demand for crude ultralight aircraft in utility applications.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the ultralight and light aircraft market. While restrictions and lockdowns grounded recreational aviation temporarily, interest rebounded sharply as people sought solitary and safe travel modes. Sales of personal aircraft spiked in certain regions, with increased demand for rural flights and private pilot training. The pandemic also prompted new safety protocols and innovations in aircraft sanitation. Post-pandemic, the sector is regaining momentum as consumers prioritize personal mobility and safer travel alternatives.

The ultralight aircraft segment is expected to be the largest during the forecast period

The ultralight aircraft segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to its affordability, ease of use, and appeal to amateur pilots. Many first-time aviation enthusiasts and flight schools prefer ultralight aircraft for basic flight experiences and training purposes. Advances in composite materials and aerodynamics have enhanced flight stability and fuel efficiency. The recreational flying boom and expanding air tourism sector are further supporting their growth.

The hybrid-electric segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the hybrid-electric segment is predicted to witness the highest growth rate, due to growing demand for eco-friendly aviation solutions, reduced fuel costs, and advancements in battery and propulsion technologies. These systems offer improved energy efficiency, lower emissions, and quieter operations, aligning with global sustainability goals. Additionally, hybrid-electric propulsion enhances range and reliability compared to purely electric systems, making it a practical solution for light aviation's evolving performance and environmental requirements.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to rising disposable incomes and expanding tourism sectors across the region. A growing interest in recreational flying, coupled with increasing enrolments in pilot training academies, further fuels demand. Additionally, the broader adoption of light aircraft for diverse commercial applications like aerial photography, agricultural surveying, and surveillance contributes substantially to market expansion.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, driven by a deeply ingrained aviation culture and a large, active community of recreational pilots. Favourable regulatory environments, particularly for Light Sport Aircraft (LSA), make flying more accessible and affordable. Additionally, robust pilot training programs, often utilizing light aircraft for cost-effective instruction, are continuously expanding, creating a steady demand for new aircraft.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Ultralight and Light Aircraft Market include Textron Inc., Costruzioni Aeronautiche TECNAM S.p.A., Flight Design General Aviation GmbH, Aeropro s.r.o., Pipistrel, CubCrafters Inc., Pilatus Aircraft Ltd., Piper Aircraft, Inc., Diamond Aircraft Industries, Evektor-Aerotechnik, Zenith Aircraft Company, AutoGyro GmbH, Joby Aviation, Archer Aviation, and EHang Holdings.

Key Developments:

In June 2025, Textron Aviation Defense LLC. and Thai Aviation Industries Co., Ltd. signed a Memorandum of Agreement to work together on a sustainment program for the Royal Thai Air Force (RTAF). This program will support RTAF's fleets of Beechcraft T-6TH and AT-6TH aircraft.

In May 2025, FSTC Europe expands its training fleet with TECNAM aircraft. Tecnam and FSTC EUROPE announced the purchase of six (6) Tecnam aircraft (four (4) P-MENTOR and two (2) P2006T NG twin-engine aircraft), as part of a total of twenty-five (25) brand new training aircraft, to be progressively acquired by the end of 2027.

Aircraft Types Covered:

  • Ultralight Aircraft
  • Light Aircraft
  • Other Aircraft Types

Propulsion Types Covered:

  • Conventional Fuel-Powered
  • Solar-Powered
  • Electric Aircraft
  • Hybrid-Electric
  • Piston Engine
  • Turboprop Engine

Material Types Covered:

  • Aluminum
  • Composite Materials
  • Carbon Fiber
  • Fabrics

Ownership Models Covered:

  • Private Owners
  • Aerial Work Operators
  • Flying Clubs
  • Training Academies

System Types Covered:

  • Aerostructures
  • Avionics
  • Aircraft Systems
  • Cabin Interiors
  • Engine

Applications Covered:

  • Civil & Commercial
  • Military
  • Recreational Flying
  • Flight Training
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Ultralight and Light Aircraft Market, By Aircraft Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Ultralight Aircraft
    • 5.2.1 Fixed-Wing Ultralight
    • 5.2.2 Powered Parachutes
    • 5.2.3 Flex-Wing
  • 5.3 Light Aircraft
    • 5.3.1 Light Sport Aircraft (LSA)
    • 5.3.2 Very Light Aircraft (VLA)
    • 5.3.3 Light Utility Aircraft
  • 5.6 Other Aircraft Types

6 Global Ultralight and Light Aircraft Market, By Propulsion Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Conventional Fuel-Powered
  • 6.3 Solar-Powered
  • 6.4 Electric Aircraft
  • 6.5 Hybrid-Electric
  • 6.6 Piston Engine
  • 6.7 Turboprop Engine

7 Global Ultralight and Light Aircraft Market, By Material Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Aluminum
  • 7.3 Composite Materials
  • 7.4 Carbon Fiber
  • 7.5 Fabrics

8 Global Ultralight and Light Aircraft Market, By Ownership Model

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Private Owners
  • 8.3 Aerial Work Operators
  • 8.4 Flying Clubs
  • 8.5 Training Academies

9 Global Ultralight and Light Aircraft Market, By System Type

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Aerostructures
  • 9.3 Avionics
  • 9.4 Aircraft Systems
  • 9.5 Cabin Interiors
  • 9.6 Engine

10 Global Ultralight and Light Aircraft Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Civil & Commercial
  • 10.3 Military
  • 10.4 Recreational Flying
  • 10.5 Flight Training
  • 10.6 Other Applications

11 Global Ultralight and Light Aircraft Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Textron Inc.
  • 13.2 Costruzioni Aeronautiche TECNAM S.p.A.
  • 13.3 Flight Design General Aviation GmbH
  • 13.4 Aeropro s.r.o.
  • 13.5 Pipistrel
  • 13.6 CubCrafters Inc.
  • 13.7 Pilatus Aircraft Ltd.
  • 13.8 Piper Aircraft, Inc.
  • 13.9 Diamond Aircraft Industries
  • 13.10 Evektor-Aerotechnik
  • 13.11 Zenith Aircraft Company
  • 13.12 AutoGyro GmbH
  • 13.13 Joby Aviation
  • 13.14 Archer Aviation
  • 13.15 EHang Holdings