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市場調査レポート
商品コード
1625295

セミトレーラー市場の2030年までの予測: タイプ、トン数、長さ、車軸、用途、地域別の世界分析

Semi Trailer Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Dry Van Trailers, Refrigerated Trailers, Flatbed Trailers, Tank Trailers, Lowboy Trailers, Curtain Side Trailers and Other Types), Tonnage, Length, Axles, Application and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
セミトレーラー市場の2030年までの予測: タイプ、トン数、長さ、車軸、用途、地域別の世界分析
出版日: 2025年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のセミトレーラー市場は2024年に242億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは8.8%で成長し、2030年には402億米ドルに達する見込みです。

セミトレーラーは貨物輸送に使用されるトレーラーの一種で、トレーラーの車軸ではなくトラクターユニット(トラック)がトレーラーの重量の一部を支えます。これは、トラックの第5車輪に連結機構を取り付けた後車軸を持つことによって実現されます。フルトレーラーとは異なり、セミトレーラーはその重量の多くをトラクターに依存するため、より柔軟で効率的な大型または重量物の輸送が可能になります。セミトレーラーは長距離トラック輸送でよく使用され、フラットベッド、冷凍トレーラー、ボックストレーラーなどさまざまなタイプがあります。

ユーロスタットによると、EU域内の内陸貨物輸送の75%以上、すなわち約1兆7,500億トンキロ(tkm)が道路を利用しています。一部の欧州地域では、この割合は90%、あるいはそれ以上にもなります。

eコマースの急増

eコマースの成長により、貨物輸送サービス、特に大量の貨物用に設計されたセミトレーラーの需要が大幅に増加しています。これらの車両は、家電製品、衣料品、食品、工業製品など幅広い商品を輸送できるため、高い需要があります。顧客は迅速な配送を期待しており、翌日または当日の配送を提供するサービスが市場の成長を後押ししています。

高い初期資本投資

ロジスティクスと運輸業界では初期資本投資が高く、中小企業や新規参入者にとって資金面での障壁となっています。特に特殊なセミトレーラーは数十万米ドルもするため、中小企業や新興企業が大手企業と競争するのは難しいです。このような所有権の集中は競争を低下させ、長期的にはサービス価格を上昇させ、市場に影響を与える可能性があります。

世界のロジスティクスとサプライ・チェーンの拡大

世界貿易の拡大により、輸送能力、特に長距離輸送に不可欠なセミトレーラーの需要が急増しています。世界のサプライチェーンの拡大により、輸送される物品の量が増え、貿易量の増加に対応するためにより多くのセミトレーラーが必要となった。さらに、特殊なセミトレーラーの需要も増加しており、腐敗しやすい、壊れやすい、重いまたは特大の商品など、特定の種類の商品を輸送するためにカスタマイズされたセミトレーラーが市場を牽引しています。

厳しい規制要件

セミトレーラーはさまざまな国のさまざまな規制要件に準拠する必要があり、非効率と追加コストの原因となっています。そのため、国際的なフリート管理の複雑さが増し、コンプライアンスコストが増加する可能性があります。さらに、特定の地域における厳しい規制は、セミトレーラーメーカーが新市場に参入したり、世界に展開したりする能力を制限する可能性があります。メーカーは現地の規格に適合させるためにトレーラーを再設計しなければならない可能性があり、国際競争に打ち勝つ能力が制限されたり、複数の市場をターゲットとする場合に生産コストの上昇につながる可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19の流行はセミトレーラー市場に大きな影響を与え、サプライチェーンの混乱、製造の遅れ、需要の一時的な鈍化を引き起こしました。操業停止や労働力不足が生産に影響を及ぼし、トレーラーの納入遅れにつながった。しかし、eコマース需要の増加と、パンデミック時の効率的な物流・輸送の必要性が、最終的には市場の回復を促しました。この危機は、強固なサプライチェーンの重要性を浮き彫りにし、弾力的で効率的な世界貿易と輸送システムを支えるセミトレーラーへの長期投資を促進しました。

ドライバントレーラー部門が予測期間中最大となる見込み

予測期間中、ドライバントレーラーセグメントは、その汎用性と信頼性により最大の市場シェアを獲得するとみられます。ドライバントレーラーは、電子機器、繊維製品、包装食品、家具など幅広い商品を輸送することができます。この汎用性により、物流企業、運送事業者、車両所有者による購入やリースが増加しています。また、ドライバントレーラーは投資収益率が高いため、eコマースや製造業など様々な分野の企業が保有する車両のかなりの部分を占めています。

予測期間中、物流・輸送分野が最も高いCAGRが見込まれる

物流・輸送分野は、トレーラーの位置をリアルタイムで追跡して監視し、ルートを最適化することで、予測期間中に有利な成長を記録すると予想されます。これにより、より効率的で管理が容易なトレーラーのスマート化が進んでいます。また、セミトレーラーメーカーが自動ブレーキシステム、衝突回避システム、トレーラー安定制御システムなどのインテリジェント機能を組み込んでいることから、ロジスティクス分野での自動化も牽引力を増しています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、北米地域はセミトレーラーを含む物流・輸送ソリューションの需要増加により、最大の市場シェアを占めると予想されます。これらの車両は、より迅速な配送を求める消費者の要求や、効率的な配送モデルを求める企業のために、長距離配送やラストマイル配送業務に不可欠です。北米の強固な物流インフラも、サプライチェーン、主要物流ハブ、港湾、複合一貫輸送施設の拡大により、セミトレーラーへの依存度を高める必要があります。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、特にインド、ベトナム、インドネシアなどの新興諸国における急速な工業化により、効率的で費用対効果の高い輸送ソリューションの必要性が高まっているため、予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想されます。中国とインドは、大規模な製造拠点と複雑な物流ニーズにより、アジア太平洋地域のセミトレーラー市場の成長に大きく貢献しています。各国政府はこの需要増に対応するため、物流インフラに多額の投資を行っています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のセミトレーラー市場:タイプ別

  • ドライバントレーラー
  • 冷蔵トレーラー
  • フラットベッドトレーラー
  • タンクトレーラー
  • ローボーイトレーラー
  • カーテンサイドトレーラー
  • その他のタイプ

第6章 世界のセミトレーラー市場:トン数別

  • 25T以下
  • 25~50T
  • 51~100T
  • 100T以上

第7章 世界のセミトレーラー市場:長さ別

  • 最大45フィート
  • 45フィート以上

第8章 世界のセミトレーラー市場:車軸別

  • 3軸以下
  • 3~4軸
  • 4軸

第9章 世界のセミトレーラー市場:用途別

  • 物流・輸送
  • 建設
  • 石油・ガス
  • 飲食品
  • 自動車
  • 農業
  • 廃棄物管理
  • その他の用途

第10章 世界のセミトレーラー市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • East Manufacturing Corporation
  • Fontaine Trailer
  • Great Dane A Division of Great Dane LLC.
  • Hyundai Translead
  • Kentucky Trailer
  • Kogel
  • KRONE Trailer
  • Lamberet SAS
  • Mac Trailer Manufacturing Inc.
  • Polar Tank Trailer.
  • Premier Trailer Mfg. Inc.
  • Qingdao CIMC Special Vehicles Co., Ltd
  • Schmitz Cargobull.
  • Utility Trailer Manufacturing Company
  • Wabash National Corporation
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Semi Trailer Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Semi Trailer Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Semi Trailer Market Outlook, By Dry Van Trailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Semi Trailer Market Outlook, By Refrigerated Trailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Semi Trailer Market Outlook, By Flatbed Trailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Semi Trailer Market Outlook, By Tank Trailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Semi Trailer Market Outlook, By Lowboy Trailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Semi Trailer Market Outlook, By Curtain Side Trailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Semi Trailer Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Semi Trailer Market Outlook, By Tonnage (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Semi Trailer Market Outlook, By Below 25T (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Semi Trailer Market Outlook, By 25-50T (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Semi Trailer Market Outlook, By 51-100T (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Semi Trailer Market Outlook, By Above 100T (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Semi Trailer Market Outlook, By Length (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Semi Trailer Market Outlook, By Up to 45 Feet (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Semi Trailer Market Outlook, By Above 45 Feet (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Semi Trailer Market Outlook, By Axles (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Semi Trailer Market Outlook, By <3 Axles (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Semi Trailer Market Outlook, By 3-4 Axles (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Semi Trailer Market Outlook, By 4 Axles (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Semi Trailer Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Semi Trailer Market Outlook, By Logistics & Transportation (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Semi Trailer Market Outlook, By Construction (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Semi Trailer Market Outlook, By Oil & Gas (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Semi Trailer Market Outlook, By Food & Beverage (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Semi Trailer Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Semi Trailer Market Outlook, By Agriculture (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Semi Trailer Market Outlook, By Waste Management (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Semi Trailer Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28250

According to Stratistics MRC, the Global Semi Trailer Market is accounted for $24.2 billion in 2024 and is expected to reach $40.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.8% during the forecast period. A semi-trailer is a type of trailer used in freight transportation, where part of the trailer's weight is supported by a tractor unit (truck) rather than the trailer's axles. This is achieved by having a rear axle with a coupling mechanism attached to the truck's fifth wheel. Unlike full trailers, a semi-trailer relies on the tractor to carry much of its weight, allowing for more flexible and efficient transportation of large or heavy loads. Semi-trailers are commonly used in long-haul trucking and come in various types, including flatbeds, refrigerated trailers, and box trailers.

According to Eurostat, over 75% of inland cargo transports within the European Union i.e. about 1,750 billion metric ton-kilometer (tkm), travel by road. In some European territories, this percentage is as high as 90%, or even more.

Market Dynamics:

Driver:

Surge in e-commerce

The growth of e-commerce has significantly increased the demand for freight transportation services, particularly semi-trailers designed for large cargo volumes. These vehicles are in high demand due to their ability to transport a wide range of goods, including consumer electronics, clothing, food, and industrial products. The demand for faster delivery times has led logistics companies to invest in more advanced semi-trailers, as customers expect quick shipping and services offering next-day or same-day delivery boosting the market growth.

Restraint:

High initial capital investment

High initial capital investment in the logistics and transportation industry creates a financial barrier for small businesses and new entrants. Semi-trailers, especially specialized ones, can cost hundreds of thousands of dollars, making it difficult for smaller companies or startups to compete with larger players. This concentration of ownership may reduce competition and potentially increase service prices in the long run, potentially affecting the market.

Opportunity:

Expansion of the global logistics and supply chain

The growth of global trade has led to a surge in the demand for transportation capacity, particularly semi-trailers, which are crucial for transporting goods across long distances. The expansion of global supply chains has resulted in higher volumes of goods being transported, necessitating more semi-trailers to accommodate the increased trade volume. Moreover the demand for specialized semi-trailers has also increased, with more customized semi-trailers being used to transport specific types of goods, such as perishable, fragile, and heavy or oversized goods driving the market.

Threat:

Stringent regulatory requirements

Semi-trailers must comply with various regulatory requirements across different countries, causing inefficiencies and additional costs. This can increase the complexity of managing international fleets and increase compliance costs. Additionally, stringent regulations in certain regions may limit semi-trailer manufacturers' ability to enter new markets or expand globally. Manufacturers may have to redesign trailers to meet local standards, limiting their ability to compete internationally or leading to higher production costs when targeting multiple markets.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic significantly impacted the semi-trailer market, causing disruptions in supply chains, manufacturing delays, and a temporary slowdown in demand. Lockdowns and labor shortages affected production, leading to delays in trailer deliveries. However, the increased demand for e-commerce and the need for efficient logistics and transportation during the pandemic eventually drove a rebound in the market. The crisis highlighted the importance of robust supply chains, fueling long-term investments in semi-trailers to support resilient and efficient global trade and transportation systems.

The dry van trailers segment is expected to be the largest during the forecast period

Over the estimation period, the dry van trailers segment is likely to capture the largest market share owing to their versatility and reliability. They can transport a wide range of goods, including electronics, textiles, packaged food, and furniture. This versatility has led to increased purchases and leasing by logistics companies, freight operators, and fleet owners. Dry van trailers also make up a significant portion of fleets owned by companies in various sectors, such as e-commerce and manufacturing, as they offer a solid return on investment.

The logistics & transportation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The logistics & transportation segment is expected to register lucrative growth during the estimation period allowing real-time tracking to monitor trailer locations and optimize routes. This has led to smarter trailers that are more efficient and easier to manage. Automation in the logistics sector is also gaining traction, with semi-trailer manufacturers incorporating intelligent features like automated braking systems, collision avoidance, and trailer stability control systems.

Region with largest share:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to hold the largest market share owing to increased the demand for logistics and transportation solutions, including semi-trailers. These vehicles are crucial for long-haul and last-mile delivery operations due to consumer demands for faster deliveries and companies seeking efficient distribution models. North America's robust logistics infrastructure also necessitates greater reliance on semi-trailers due to the expansion of supply chains, major logistics hubs, ports, and intermodal facilities.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific region is expected to register the highest growth rate over the forecast period due to rapid industrialization, particularly in developing countries like India, Vietnam, and Indonesia, is causing a need for efficient and cost-effective transportation solutions. China and India are major contributors to the growth of the APAC semi-trailer market due to their large manufacturing bases and complex logistics needs. Governments are investing heavily in logistics infrastructure to meet this growing demand.

Key players in the market

Some of the key players in Semi Trailer market include East Manufacturing Corporation, Fontaine Trailer, Great Dane A Division of Great Dane LLC., Hyundai Translead, Kentucky Trailer, Kogel, KRONE Trailer, Lamberet SAS, Mac Trailer Manufacturing Inc., Polar Tank Trailer., Premier Trailer Mfg. Inc., Qingdao CIMC Special Vehicles Co., Ltd, Schmitz Cargobull., Utility Trailer Manufacturing Company and Wabash National Corporation.

Key Developments:

In March 2024, Hyundai Translead announced the appointment of Truck Center Companies as its dealer for the state of Nebraska. This exciting partnership marks a significant milestone in our ongoing commitment to providing unparalleled service to our valued customers.

In March 2024, Hyundai Translead, announced the grand opening of its new Innovation Lab (iLab). The cutting-edge facility will serve as a hub for customer driven innovation and creativity, as Hyundai Translead continues to push the boundaries of what is possible in the transportation industry.

Types Covered:

  • Dry Van Trailers
  • Refrigerated Trailers
  • Flatbed Trailers
  • Tank Trailers
  • Lowboy Trailers
  • Curtain Side Trailers
  • Other Types

Tonnages Covered:

  • Below 25T
  • 25-50T
  • 51-100T
  • Above 100T

Lengths Covered:

  • Up to 45 Feet
  • Above 45 Feet

Axles Covered:

  • <3 Axles
  • 3-4 Axles
  • 4 Axles

Applications Covered:

  • Logistics & Transportation
  • Construction
  • Oil & Gas
  • Food & Beverage
  • Automotive
  • Agriculture
  • Waste Management
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Semi Trailer Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Dry Van Trailers
  • 5.3 Refrigerated Trailers
  • 5.4 Flatbed Trailers
  • 5.5 Tank Trailers
  • 5.6 Lowboy Trailers
  • 5.7 Curtain Side Trailers
  • 5.8 Other Types

6 Global Semi Trailer Market, By Tonnage

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Below 25T
  • 6.3 25-50T
  • 6.4 51-100T
  • 6.5 Above 100T

7 Global Semi Trailer Market, By Length

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Up to 45 Feet
  • 7.3 Above 45 Feet

8 Global Semi Trailer Market, By Axles

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 <3 Axles
  • 8.3 3-4 Axles
  • 8.4 4 Axles

9 Global Semi Trailer Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Logistics & Transportation
  • 9.3 Construction
  • 9.4 Oil & Gas
  • 9.5 Food & Beverage
  • 9.6 Automotive
  • 9.7 Agriculture
  • 9.9 Waste Management
  • 9.9 Other Applications

10 Global Semi Trailer Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 East Manufacturing Corporation
  • 12.2 Fontaine Trailer
  • 12.3 Great Dane A Division of Great Dane LLC.
  • 12.4 Hyundai Translead
  • 12.5 Kentucky Trailer
  • 12.6 Kogel
  • 12.7 KRONE Trailer
  • 12.8 Lamberet SAS
  • 12.9 Mac Trailer Manufacturing Inc.
  • 12.10 Polar Tank Trailer.
  • 12.11 Premier Trailer Mfg. Inc.
  • 12.12 Qingdao CIMC Special Vehicles Co., Ltd
  • 12.13 Schmitz Cargobull.
  • 12.14 Utility Trailer Manufacturing Company
  • 12.15 Wabash National Corporation