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市場調査レポート
商品コード
1617205
自動車における拡張現実(AR)市場の2030年までの予測: 自動車タイプ別、機能別、センサー別、技術別、推進力別、自律走行レベル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Augmented Reality In Automotive Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type, Function, Sensor, Technology, Propulsion, Level of Autonomous Driving, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車における拡張現実(AR)市場の2030年までの予測: 自動車タイプ別、機能別、センサー別、技術別、推進力別、自律走行レベル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年12月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の自動車における拡張現実(AR)市場は、2024年に74億6,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 19.8%で成長し、2030年には220億6,000万米ドルに達すると予測されています。
拡張現実(AR)は、運転体験、安全性、利便性を向上させることで、自動車分野を変革しています。AR技術により、ヘッドアップディスプレイ(HUD)のような機能が可能になり、デジタルデータと物理的世界を融合させることで、速度、ナビゲーション、危険警告をフロントガラスに直接映し出すことができます。この発明により、ドライバーは道路から目を離すことなく重要な情報を得ることができます。
米国政府説明責任局(GAO)によると、ヘッドアップディスプレイ(HUD)のような自動車用アプリケーションを含む拡張現実(AR)技術は、急成長が見込まれています。GAOの報告によると、AR/VRハードウェアの出荷台数は、2021年の970万台から2025年には3,280万台に増加すると予測されています。
コネクテッド自動車の利用拡大
車載アプリケーションでARを可能にする重要な要因の1つは、IoTと5G開発によって強化されたコネクテッドカー技術です。自動車、インフラ、クラウド間のリアルタイムのデータ共有は、これらの技術によって可能になり、無線ソフトウェアアップデート、リアルタイムの交通アラート、予測ナビゲーションなどのARベースの機能に門戸を開いています。さらに、インテリジェントでインタラクティブな運転環境の開発に対するARの貢献は、V2X(Vehicle-to-Everything)通信の成長によってさらに強化されます。
開発と導入にかかる高いコスト
AR技術を開発し自動車に統合するには、システム統合、ソフトウェア、ハードウェアに多額の費用が必要です。高度なARヘッドアップディスプレイ(HUD)の製造コストは、高解像度のプロジェクター、センサー、プロセッサーに依存するため高くなります。特に中級車や格安車のセグメントでは、自動車メーカーは競争力のある車体価格を維持しながら、これらの費用のバランスを取るのに苦労しています。さらに、ソフトウェアの頻繁なアップグレードとメンテナンスは運用経費を増加させるため、特に中小規模の自動車メーカーにとっては、幅広い採用の妨げとなっています。
自律走行車への関心の高まり
自動車産業は、自律走行技術の急速な進歩により、拡張現実(AR)に大きな機会を提供しています。インタラクティブなインフォテインメント、経路の視覚化、没入型ディスプレイを通じて、拡張現実(AR)システムは自動運転車の乗客体験を向上させることができます。さらに、物流やライドシェアのための自律走行車両は、顧客エンゲージメントと業務効率を高めるためにARを使用しています。複雑なセンサーデータをリアルタイムで解釈・視覚化し、より安全でユーザーフレンドリーなシステムを構築するために、拡張現実(AR)は自動運転技術の進歩とともに不可欠な要素になると思われます。
プライバシーとデータ・セキュリティの問題
自動車システムにおける拡張現実(AR)技術の進歩に伴い、運転パターン、リアルタイムの位置情報、さらにはスマート車両機能を介した個人情報など、相当量のデータも生成されます。これは、プライバシーとデータ・セキュリティに関する深刻な問題を引き起こします。ARアプリケーションがドライバーにリアルタイムのオーバーレイやアップデートを提供するためには、サイバー攻撃やデータ漏洩の可能性を減らすために、大量のデータを安全に転送しなければならないです。ARシステムの脆弱性により、ハッカーが顧客の個人情報にアクセスしたり、車の操作を乗っ取ったりする可能性さえあります。さらに、自動車のAR技術は複雑であるため、データの漏洩が起こりやすく、サイバー犯罪者にとって格好の標的となります。
COVID-19の流行は、自動車業界の拡張現実(AR)利用にさまざまな影響を与えました。一方では、危機による生産の遅れ、サプライチェーンの中断、非必須技術への投資の減少がAR技術の開発と拡大を遅らせた。自動車メーカーは、財政の圧迫により、インフォテインメント・システム、安全機能、拡張現実ベースのナビゲーションといった分野での技術革新を先送りしました。しかし、パンデミックはデジタル・ソリューションへの移行を早め、拡張現実(AR)は遠隔自動車診断やバーチャル・ショールームの開発に不可欠となった。
ARヘッドアップディスプレイ(HUD)分野が予測期間中最大になる見込み
ARヘッドアップディスプレイ(HUD)セグメントは、拡張現実(AR)市場で最大のシェアを占めると予測されています。これらのシステムは、重要な情報をフロントガラスに直接投影することで、ドライバーが道路から目を離すことなくナビゲーション、速度、安全警告にアクセスできるようにします。状況認識を高め、注意散漫を減らすことで、この技術は利便性と安全性を高める。HUDは、コネクテッドカーやADAS(先進運転支援システム)の需要が高まっていることから、高級車やハイエンドカーに多く搭載されています。さらに、より良い運転体験を求める消費者の欲求や安全性の重視がAR HUDシステムの成長を後押ししており、自動車業界では今や当たり前の光景となっています。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるカーディーラー分野
自動車業界では、カーディーラー分野が拡張現実(AR)のCAGRが最も高いと予測されています。没入型のバーチャルショールーム、インタラクティブな車両ディスプレイ、バーチャル試乗を提供することで、拡張現実は自動車ディーラーが見込み客と交流する方法に革命を起こしています。物理的な在庫を必要とせず、より魅力的で教育的な方法で車の特徴を調べることができるため、顧客体験が向上します。さらに、自動車ディーラーは、個別化されたショッピング体験への需要の高まりと小売業界のデジタル化へのシフトの結果、顧客を引き付け、維持するために拡張現実(AR)技術をより頻繁に使用しています。
技術への大規模な投資、自動車メーカーによるAR技術の採用率の高さ、運転支援システムやナビゲーションシステムの改善に対する需要の高まりにより、北米地域が自動車産業における拡張現実(AR)市場で最大のシェアを占めると予想されます。大手自動車メーカーがARヘッドアップディスプレイ(AR HUD)のような拡張現実機能を自動車に組み込んでいることから、米国はこの地域の主要プレーヤーとして際立っています。さらに、この地域の主導的地位は、研究開発に重点を置いていることに加え、自動車イノベーションを支援する規制環境によって維持されています。
予測期間中、自動車における拡張現実(AR)市場はアジア太平洋地域で最も高いCAGRで成長すると予測されます。この拡大には、ARによる車両設計、プロトタイピング、顧客体験の改善など、最先端の自動車技術に対するニーズの高まりが寄与しています。この動向をリードしているのは、拡張現実(AR)技術に大規模な投資を行っている中国やインドなどの国々です。さらに、ARヘッドアップ・ディスプレイの導入は中国のイノベーションの一例であり、インドでは自動車の安全機能に対するニーズの高まりを受けて、ADAS(先進運転支援システム)に拡張現実を急速に導入しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Augmented Reality In Automotive Market is accounted for $7.46 billion in 2024 and is expected to reach $22.06 billion by 2030 growing at a CAGR of 19.8% during the forecast period. Augmented reality (AR) is transforming the automotive sector by improving driving experiences, safety, and convenience. AR technology allows for features like heads-up displays (HUDs), which project speed, navigation, and hazard alerts directly onto the windshield by fusing digital data with the physical world. This invention makes it possible for drivers to obtain important information without taking their eyes off the road.
According to the U.S. Government Accountability Office (GAO), augmented reality (AR) technologies, including automotive applications like head-up displays (HUDs), are expected to grow rapidly. The GAO reports that AR/VR hardware shipments are projected to rise from 9.7 million units in 2021 to 32.8 million by 2025.
Increasing use of connected automobiles
One important factor enabling AR in automotive applications is connected vehicle technology, which is bolstered by IoT and 5G developments. Real-time data sharing between automobiles, infrastructure, and the cloud is made possible by these technologies, opening the door for AR-based features like over-the-air software updates, real-time traffic alerts, and predictive navigation. Additionally, AR's contribution to the development of an intelligent and interactive driving environment is further enhanced by the growth of vehicle-to-everything (V2X) communication.
High costs for development and implementation
Large expenditures in system integration, software, and hardware are needed to develop and integrate AR technologies in automobiles. The production costs of advanced AR head-up displays (HUDs) are raised by their reliance on high-resolution projectors, sensors, and processors. Particularly in the mid-range and budget segments, automakers struggle to balance these expenses while maintaining competitive car prices. Furthermore, frequent software upgrades and maintenance raise operating expenses, which discourages broad adoption, especially from small and mid-sized automakers.
Growing interest in autonomous cars
The automotive industry offers augmented reality (AR) a substantial opportunity due to the swift progress in autonomous driving technologies. Through interactive infotainment, route visualizations, and immersive displays, augmented reality (AR) systems can improve the passenger experience in self-driving cars. Moreover, autonomous fleets for logistics and ride-sharing are using AR to boost customer engagement and operational efficiency. In order to interpret and visualize complex sensor data in real-time and build safer and more user-friendly systems, augmented reality (AR) will become an essential component as self-driving technology advances.
Privacy and data security issues
With the advancement of augmented reality (AR) technology in automotive systems, a substantial amount of data is also generated, including driving patterns, real-time location, and even personal information via smart vehicle features. This raises serious issues with privacy and data security. In order for AR applications to give drivers real-time overlays and updates, large amounts of data must be transferred securely to reduce the possibility of cyber attacks or data breaches. Vulnerabilities in AR systems may allow hackers to access private customer information or even take over car operations. Additionally, data compromise is more likely because of the intricacy of AR technologies in automobiles, which makes them a desirable target for cybercriminals.
The COVID-19 pandemic had a mixed effect on the automotive industry's use of augmented reality (AR). On the one hand, production delays, supply chain interruptions, and decreased investment in non-essential technologies caused by the crisis slowed the development and expansion of AR technologies. Pressures on their finances caused automakers to postpone innovation in fields like infotainment systems, safety features, and augmented reality-based navigation. However, the pandemic hastened the transition to digital solutions, where augmented reality (AR) was essential in the development of remote car diagnostics and virtual showrooms.
The AR Head-Up Displays (HUDs) segment is expected to be the largest during the forecast period
The AR Head-Up Displays (HUDs) segment is projected to hold the largest share of the augmented reality (AR) market. These systems enable drivers to access navigation, speed, and safety warnings without taking their eyes off the road by projecting crucial information straight onto the windshield. By increasing situational awareness and decreasing distractions, this technology increases convenience and safety. HUDs are frequently found in luxury and high-end cars due to the growing demand for connected cars and advanced driver-assistance systems (ADAS). Furthermore, consumer's desire for better driving experiences and the increased emphasis on safety are fueling the growth of AR HUD systems, which are now a common sight in the automotive industry.
The Car Dealerships segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the automotive industry, the Car Dealerships segment is anticipated to have the highest CAGR for augmented reality (AR). By offering immersive virtual showrooms, interactive vehicle displays, and virtual test drives, augmented reality is revolutionizing the way auto dealerships interact with prospective customers. Without the need for physical inventory, this improves the customer experience by enabling them to investigate car features in a more engaging and educational way. Moreover, car dealerships are using augmented reality (AR) technologies more frequently to draw in and keep customers as a result of the growing demand for individualized shopping experiences and the retail industry's shift toward digitalization.
Due to large investments in technology, high rates of AR technology adoption by automakers, and rising demand for improved driver assistance and navigation systems, the North American region is expected to hold the largest share of the Augmented Reality (AR) market in the automotive industry. With major automakers incorporating augmented reality features like augmented reality heads-up displays (AR HUDs) into their cars; the United States stands out as a major player in this region. Additionally, the region's leadership position is being maintained by its strong emphasis on research and development as well as a supportive regulatory environment for automotive innovations.
During the forecast period, the augmented reality in the automotive market is anticipated to grow at the highest CAGR in the Asia-Pacific region. This expansion is fueled by the growing need for cutting-edge automotive technologies, like AR-assisted vehicle design, prototyping, and improvements to the customer experience. Leading this trend are nations like China and India, which have made large investments in augmented reality technology. Furthermore, the introduction of AR head-up displays is one example of China's innovations, whereas India is rapidly implementing augmented reality in Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in response to the country's increasing need for safety features in automobiles.
Key players in the market
Some of the key players in Augmented Reality In Automotive market include Continental AG, Audi AG, Hyundai Motor Company, Jaguar Cars, Daimler AG, WayRay AG, Texas Instruments Incorporated, BMW Group, Volkswagen AG, Denso Corporation, Panasonic Corporation, Visteon Corporation, Bosch GmbH and Novac Technology Solutions.
In September 2024, Hyundai Motor Company and General Motors have signed an agreement to explore future collaboration across key strategic areas. GM and Hyundai will look for ways to leverage their complementary scale and strengths to reduce costs and bring a wider range of vehicles and technologies to customers faster.
In September 2024, Continental and Vitesco Technologies have reached an agreement based on their corporate separation agreement regarding the appropriate allocation of costs and liabilities from the investigations in connection with the supply of engine control units and engine control software. Vitesco Technologies will pay Continental €125 million.
In August 2024, Texas Instruments (TI) and the U.S. Department of Commerce have signed a non-binding Preliminary Memorandum of Terms for up to $1.6 billion in proposed direct funding under the CHIPS and Science Act to support three 300mm wafer fabs already under construction in Texas and Utah.