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市場調査レポート
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1587739

航空輸送USM市場の2030年までの予測:コンポーネント別、航空機タイプ別、コンディション別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Air Transport USM Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Aircraft Type, Condition, Distribution Channel, Application, End User and By Geography


出版日
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英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.64円
航空輸送USM市場の2030年までの予測:コンポーネント別、航空機タイプ別、コンディション別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の航空輸送USM市場は2024年に84億1,000万米ドルを占め、2030年には122億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.5%です。

航空輸送用USM(使用済み整備資材)市場には、改修、修理、オーバーホールされた航空機の部品やパーツが含まれます。この市場は航空会社、整備機関、航空機メーカーにサービスを提供し、安全性と規制遵守を維持しながら、新品部品に代わるコスト効率の良い代替品を提供しています。

IATAによると、2023年3月の総輸送量は2022年3月に比べ52.4%増加しました。国内線トラフィックは2022年3月と比較して34.1増加し、2023年3月の国内線トラフィック合計は2019年3月の98.9%に達しました。

安全性と効率性への要求の高まり

航空セクターにおける効率性と安全性へのニーズの高まりは、USM市場を推進する重要な要因の1つです。航空会社には、経費を削減し、業務効率を高め、人員と顧客の安全を保証することが継続的に求められています。USMシステムは、重要な航空機部品の正確で信頼性の高い測定を提供するため、これらの目的を達成するために不可欠です。可能性のある欠陥や異常をUSMシステムで早期に検出することで、高価なメンテナンスの問題を回避し、航空機の安全で効果的な運航を保証することができます。このような安全性と効率性の重視の高まりが、航空輸送業界におけるUSMシステムの採用を後押ししています。

高額な初期投資

航空用中古部品の再生、修理、認証には、高度な設備、知識豊富なスタッフ、厳格な品質管理手順が必要であり、これが航空輸送USM分野の初期投資の高さの理由となっています。これらの技術を確立するためには、専門的な設備、訓練、法規制への対応など、多額の財政投資が必要です。市場には長期的なコストメリットがあるもの、特に中小企業にとっては初期費用が高額になる可能性があり、手頃な価格で環境に優しいコンポーネントの需要が高まっていても、成長と普及の妨げとなっています。

航空旅行の需要拡大

より多くの人々が飛行機を利用するようになり、航空輸送用使用済みサービス可能材料(USM)業界の需要は高まっています。より多くの人々が便利でリーズナブルな飛行機を利用するようになったため、航空会社は機材とサービスを拡大しています。この傾向は、格安航空会社の出現によってさらに加速され、航空旅行をより多くの人々に開放しています。USMは、経済的で効果的なメンテナンス・ソリューションを求める航空会社に魅力的な選択肢を提供し、迅速な修理を保証すると同時に、運航経費をうまくコントロールしています。

複雑な規制のハードル

厳しい航空安全およびコンプライアンス規制は、航空輸送USM市場に複雑な規制上の課題を突きつけています。中古部品の認証、トレーサビリティ、品質は、FAAやEASAのような規制機関の厳しい規制の対象であり、徹底した文書化と品質保証手順が求められます。これらの要件は安全のために必要ではあるが、コストとスケジュールを引き上げる可能性もあり、サプライヤーが製品を迅速に市場に投入することを難しくしています。小規模なサプライヤーは、このコンプライアンス要件を乗り切ることが特に困難であると考えており、市場全体の成長に影響を及ぼしています。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、航空輸送の使用済みサービス可能材料(USM)市場に大きな影響を及ぼし、その結果、修理サービスの必要性が大幅に低下しました。航空会社が運航を減らし、航空機を着陸させた結果、航空機部品の摩耗や損傷が減り、メンテナンスや交換の必要性が減少しました。この変化の結果、多くのUSMプロバイダーが事業の縮小や完全な閉鎖を余儀なくされました。しかし、パンデミックの間、航空会社が財政難に対処したため、サプライチェーンの中断がUSM部品の入手を妨げ、整備スケジュールをより困難にし、市場の回復軌道にさらに影響を与えました。

予測期間中、エンジン部品セグメントが最大になる見込み

エンジン部品分野は、航空会社が高価な交換部品の代わりに、より安価なメンテナンス代替品を求めているため、コスト削減により最大規模になると推定されます。交換用エンジン部品の需要は、特にレガシー航空機モデルの世界の老朽化により増加しています。さらに、認証された中古部品の利用は、改修における技術開発だけでなく、法律上の容認によっても支えられています。航空会社が廃棄物の削減に力を入れ、環境に優しい活動を奨励しているため、持続可能性への取り組みもこの業界を後押ししています。

航空機メーカー分野は予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

航空機メーカーは、多様で老朽化した航空機に部品を供給し、レガシーモデルを維持するための経済的な解決策を模索しているため、予測期間中のCAGRは最も高くなると予想されます。製造業者は、USMを使用することで、新しい部品を作成するための高価格を負担することなく、航空機のライフサイクルサポートを延長することができます。USMの採用は、持続可能性の誓約や、リーズナブルな価格のメンテナンス・ソリューションを求める消費者の願望によって、さらに後押しされています。また、MROサプライヤーとの提携により、高品質が保証された中古部品の入手が容易になり、市場の拡大を後押ししています。

最もシェアの大きい地域:

アジア太平洋地域は、都市化と経済開拓の進展により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。コンプライアンスを保証するUSMシステムのニーズは、同地域の航空法の厳格化によっても影響を受けています。この地域の航空会社や整備会社は、手頃な価格のソリューションと効率性の向上から、USMシステムに魅力を感じています。さらに、航空産業の成長を支援する政府の施策によって、USM技術を利用するチャンスが生まれつつあります。

CAGRが最も高い地域:

北米は、厳格な航空法、効率性と安全性の重視により、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。この業界は、精度や信頼性の向上など、USMシステムの技術開発にも影響を受けています。航空会社や整備会社は、費用対効果の高いソリューションと効率性の向上により、USMシステムに魅力を感じています。北米におけるUSM市場の拡大は、航空セクターの成長を支援する政府プログラムや市場参入企業間の協力も後押ししています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の航空輸送USM市場:コンポーネント別

  • エンジン部品
  • 機体部品
  • 航空電子機器
  • 内装部品
  • センサー
  • ソフトウェア
  • USMシステム
  • その他のコンポーネント

第6章 世界の航空輸送USM市場:航空機タイプ別

  • 民間航空機
  • 軍用機
  • ビジネスジェット
  • ヘリコプター
  • ナローボディ機
  • ワイドボディ機
  • ターボプロップ機
  • 地域航空機

第7章 世界の航空輸送USM市場:状況別

  • 改修済み
  • オーバーホール済み
  • 中古

第8章 世界の航空輸送USM市場:流通チャネル別

  • オリジナル機器製造会社(OEM)
  • アフターマーケット

第9章 世界の航空輸送USM市場:用途別

  • 修理とオーバーホール
  • 交換部品
  • アップグレードパーツ
  • その他の用途

第10章 世界の航空輸送USM市場:エンドユーザー別

  • 航空会社
  • MROプロバイダー
  • 航空機メーカー
  • 軍事組織
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界の航空輸送USM市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • A J Walter Aviation Limited
  • AAR Corporation
  • AerSale Inc.
  • AJ Walter Aviation Limited
  • Boeing Company
  • Delta TechOps
  • GA Telesis, LLC
  • General Electric
  • HEICO Corporation
  • Liebherr Group
  • Satair
  • Honeywell International Inc.
  • Liebherr Group
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Air Transport USM Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Air Transport USM Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Air Transport USM Market Outlook, By Engine Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Air Transport USM Market Outlook, By Airframe Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Air Transport USM Market Outlook, By Avionics (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Air Transport USM Market Outlook, By Interior Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Air Transport USM Market Outlook, By Sensors (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Air Transport USM Market Outlook, By Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Air Transport USM Market Outlook, By USM Systems (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Air Transport USM Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Air Transport USM Market Outlook, By Aircraft Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Air Transport USM Market Outlook, By Commercial Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Air Transport USM Market Outlook, By Military Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Air Transport USM Market Outlook, By Business Jets (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Air Transport USM Market Outlook, By Helicopters (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Air Transport USM Market Outlook, By Narrow-Body Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Air Transport USM Market Outlook, By Wide-Body Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Air Transport USM Market Outlook, By Turboprop Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Air Transport USM Market Outlook, By Regional Aircraft (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Air Transport USM Market Outlook, By Condition (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Air Transport USM Market Outlook, By Refurbished (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Air Transport USM Market Outlook, By Overhauled (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Air Transport USM Market Outlook, By Used (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Air Transport USM Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Air Transport USM Market Outlook, By Original Equipment Manufacturer (OEM) (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Air Transport USM Market Outlook, By Aftermarket (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Air Transport USM Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Air Transport USM Market Outlook, By Repair and Overhaul (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Air Transport USM Market Outlook, By Replacement Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Air Transport USM Market Outlook, By Upgrade Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Air Transport USM Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Air Transport USM Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Air Transport USM Market Outlook, By Airlines (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Air Transport USM Market Outlook, By MRO Providers (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Air Transport USM Market Outlook, By Aircraft Manufacturers (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Air Transport USM Market Outlook, By Military Organizations (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Air Transport USM Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27733

According to Stratistics MRC, the Global Air Transport USM Market is accounted for $8.41 billion in 2024 and is expected to reach $12.27 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.5% during the forecast period. The Air Transport USM (Used Serviceable Materials) market encompasses the trade of refurbished, repaired, or overhauled aircraft components and parts that are no longer in production but are still viable for use in aviation operations. This market serves airlines, maintenance organizations, and aircraft manufacturers, providing cost-effective alternatives to new parts while maintaining safety and regulatory compliance.

According to IATA, the total traffic in March 2023 rose 52.4% compared to March 2022. Domestic traffic witnessed 34.1 increases in comparison to March 2022 and the total March 2023 domestic traffic reached 98.9% of the March 2019 levels.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing demand for safety and efficiency

The growing need for efficiency and safety in the aviation sector is one of the key factors propelling the USM market. There is ongoing demand on airlines to lower expenses, increase operational effectiveness, and guarantee the security of their personnel and customers. USM systems are essential for accomplishing these objectives because they offer precise and trustworthy measurements of vital aircraft parts. Early detection of possible flaws and irregularities by USM systems can assist avoid expensive maintenance problems and guarantee the safe and effective operation of aircraft. This growing emphasis on safety and efficiency is driving the adoption of USM systems in the air transport industry.

Restraint:

High initial investment

Refurbishing, repairing, and certifying used parts for aviation requires sophisticated facilities, knowledgeable staff, and strict quality control procedures, which accounts for the high initial investment in the Air Transport USM sector. It takes a large financial investment to establish these skills, which includes specialized equipment, training, and regulatory compliance. Although there are long-term cost advantages in the market, the initial expenses might be prohibitive, particularly for smaller firms, which hinder growth and uptake even if demand for affordable, environmentally friendly components is increasing.

Opportunity:

Growing demand for air travel

Demand for the Air Transport Used Serviceable Material (USM) industry is rising as more people choose flying. Airlines are growing their fleets and services as more people choose flying since it's convenient and reasonably priced. This tendency has been further accelerated by the emergence of low-cost carriers, opening up air travel to a wider audience. USM offers an alluring alternative for airlines looking for economical and effective maintenance solutions, guaranteeing prompt repairs while successfully controlling operating expenses.

Threat:

Complex regulatory hurdles

Strict aviation safety and compliance regulations pose complicated regulatory challenges for the Air Transport USM market. The certification, traceability, and quality of used components are subject to strict regulations from regulatory agencies like the FAA and EASA, which calls for thorough documentation and quality assurance procedures. Although these requirements are necessary for safety, they can also raise costs and timelines, which makes it difficult for suppliers to get products to market rapidly. Smaller suppliers consider it particularly difficult to navigate this compliance requirement, which has an effect on the growth of the market as a whole.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic had a major effect on the market for air transport used serviceable materials (USM), which resulted in a considerable drop in the need for repair services. As a result of airlines cutting back on flight operations and grounding their fleets, aircraft components experienced less wear and tear, necessitating less maintenance and replacement. Many USM providers were compelled to reduce their operations or shut down completely as a result of this change. However, as airlines dealt with financial difficulties during the pandemic, supply chain interruptions hindered the availability of USM components, making maintenance schedules more difficult and further impacting the market's recovery trajectory.

The engine parts segment is expected to be the largest during the forecast period

The engine parts segment is estimated to be the largest, due to cost reductions as airlines seek less expensive maintenance substitutes for pricey replacement parts. The requirement for replacement engine parts has increased due to the world's aging fleets, especially for legacy aircraft models. Furthermore, the utilization of certified used components is supported by legislative acceptance as well as technological developments in refurbishment. As airlines concentrate on reducing waste and encouraging ecologically friendly activities, sustainability initiatives also propel this industry.

The aircraft manufacturers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The aircraft manufacturers segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period, as they look for economical solutions to supply parts for a varied, aging global fleet and sustain legacy aircraft models. Manufacturers can prolong aircraft lifecycle support without incurring the high price of creating new components by using USM. The adoption of USM is further encouraged by sustainability pledges and consumer desire for reasonably priced maintenance solutions. Partnerships with MRO suppliers also make it easier to obtain used components that are guaranteed to be of high quality, which boosts market expansion.

Region with largest share:

Asia Pacific is expected to have the largest market share during the forecast period due to increasing urbanization and economic development. The need for USM systems to guarantee compliance is also being impacted by the region's stricter aviation laws. Airlines and maintenance companies in the area are drawn to USM systems because of their affordable solutions and increased efficiency. Additionally, chances for the use of USM technologies are being created by government measures to support the growth of the aviation industry.

Region with highest CAGR:

North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period, owing to stringent aviation laws and a significant emphasis on efficiency and safety. The industry is also being impacted by technological developments in USM systems, such as increased precision and dependability. Airlines and maintenance companies are drawn to USM systems because of their cost-effective solutions and enhanced efficiency. The expansion of the USM market in North America is also being aided by government programs to support the aviation sector's growth and collaborations among industry participants.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Air Transport USM Market include A J Walter Aviation Limited, AAR Corporation, AerSale Inc, AJ Walter Aviation Limited, Boeing Company, Delta TechOps, GA Telesis LLC, General Electric, HEICO Corporation, Liebherr Group, Satair, Honeywell International Inc., and Liebherr Group.

Key Developments:

In November 2023, GA Telesis Engine Services' U.S. SPAH Facility received the FAA Part 145 Air Agency Certificate. With this significant achievement, the joint venture will supply the airline sector with quick-turnaround jet engine repair and play an important role in improving performance reliability.

In October 2023, Satair announced the SmartParts platform for a secure & transparent used aircraft parts marketplace. The platform is a digital marketplace for buying and selling certified used aircraft parts. The platform also uses blockchain technology to provide safe and transparent transactions, promoting confidence & traceability in the USM market.

Components Covered:

  • Engine Parts
  • Airframe Parts
  • Avionics
  • Interior Parts
  • Sensors
  • Software
  • USM Systems
  • Other Components

Aircraft Types Covered:

  • Commercial Aircraft
  • Military Aircraft
  • Business Jets
  • Helicopters
  • Narrow-Body Aircraft
  • Wide-Body Aircraft
  • Turboprop Aircraft
  • Regional Aircraft

Conditions Covered:

  • Refurbished
  • Overhauled
  • Used

Distribution Channels Covered:

  • Original Equipment Manufacturer (OEM)
  • Aftermarket

Applications Covered:

  • Repair and Overhaul
  • Replacement Parts
  • Upgrade Parts
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Airlines
  • MRO Providers
  • Aircraft Manufacturers
  • Military Organizations
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Air Transport USM Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Engine Parts
  • 5.3 Airframe Parts
  • 5.4 Avionics
  • 5.5 Interior Parts
  • 5.6 Sensors
  • 5.7 Software
  • 5.8 USM Systems
  • 5.9 Other Components

6 Global Air Transport USM Market, By Aircraft Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Commercial Aircraft
  • 6.3 Military Aircraft
  • 6.4 Business Jets
  • 6.5 Helicopters
  • 6.6 Narrow-Body Aircraft
  • 6.7 Wide-Body Aircraft
  • 6.8 Turboprop Aircraft
  • 6.9 Regional Aircraft

7 Global Air Transport USM Market, By Condition

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Refurbished
  • 7.3 Overhauled
  • 7.4 Used

8 Global Air Transport USM Market, By Distribution Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Original Equipment Manufacturer (OEM)
  • 8.3 Aftermarket

9 Global Air Transport USM Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Repair and Overhaul
  • 9.3 Replacement Parts
  • 9.4 Upgrade Parts
  • 9.5 Other Applications

10 Global Air Transport USM Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Airlines
  • 10.3 MRO Providers
  • 10.4 Aircraft Manufacturers
  • 10.5 Military Organizations
  • 10.6 Other End Users

11 Global Air Transport USM Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 A J Walter Aviation Limited
  • 13.2 AAR Corporation
  • 13.3 AerSale Inc.
  • 13.4 AJ Walter Aviation Limited
  • 13.5 Boeing Company
  • 13.6 Delta TechOps
  • 13.7 GA Telesis, LLC
  • 13.8 General Electric
  • 13.9 HEICO Corporation
  • 13.10 Liebherr Group
  • 13.11 Satair
  • 13.12 Honeywell International Inc.
  • 13.13 Liebherr Group