市場調査レポート
商品コード
1637891

洗剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Detergents - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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洗剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

洗剤市場は予測期間中に4%を超えるCAGRで推移する見込み。

Detergents-Market-IMG1

COVID-19は2020年の市場にマイナスの影響を与えました。COVID-19は洗濯用洗剤の生産を一時停止し、サプライチェーンを混乱させました。しかし、個人の衛生と清潔な環境に関する意識は現状で高まっており、洗濯・家庭用洗剤の需要を刺激し、2021年の洗剤市場の成長を高めています。

主要ハイライト

  • 短期的には、パーソナルケアとランドリーケアセグメントにおける洗剤の使用量増加が市場成長を牽引する主要因です。
  • しかし、厳しい環境規制は、予測期間中、対象産業の成長を抑制すると予想される主要因です。
  • オーガニック洗濯用洗剤の採用や、柔軟仕上げ剤としての洗剤の用途拡大は、世界市場に有利な成長機会を間もなく生み出すと考えられます。
  • アジア太平洋は、中国やインドなどの国々からの消費が最も多く、世界市場を独占すると予想されます。

洗剤市場の動向

洗濯用洗浄剤用途がより高い潜在的成長を遂げる見込み

  • 洗濯用液体は、洗濯前に頑固な汚れに塗布する強力な洗濯用洗浄剤です。これらの液体は、天然由来のアルキル、ヒドロキシアルキル硫酸塩、スルホン酸塩界面活性剤、中鎖分岐アミンオキシド界面活性剤などの特定の界面活性剤系を使用して配合されます。
  • 2021年、ランドリーケアセグメントは収益ベースで世界のホーム&ランドリーケア市場の50%以上を占め、消費者の衛生意識の高まりから予測期間中も成長する可能性が高く、ひいては市場需要を押し上げると予想されます。
  • 技術の進歩に伴い、ランドリー液メーカーは現在、低発泡性でメリットをもたらす菜種油(非遺伝子組み換え)として知られる新成分を使用しています。
  • 泡は洗濯プロセスに悪影響を及ぼし、洗濯力が約50%低下する可能性があります。ランドリーリキッドは、衣類の頑固な汚れの事前スプレー用に配合されています。頑固な汚れも落とすことができ、優れた洗浄効果を発揮します。
  • 洗濯用液体洗剤は主に洗濯物の洗浄に使用され、住宅用と商業用の2つの主要エンドユーザーセグメントがあります。
  • 労働統計局によると、米国では2020年の石鹸・洗剤の年間平均支出額は75.53米ドルで、2021年には消費者1人当たり80.49米ドルに増加しました。
  • ロシア連邦統計局によると、ロシアの洗剤生産量は毎年着実に増加しています。洗剤生産量のピークは2021年で、213万9,000トンの洗浄用品が生産されました。
  • これらの要因から、洗剤市場は予測期間中に世界的に成長する可能性が高いです。

アジア太平洋が市場を独占する見込み

  • アジア太平洋は現在、家庭用・工業用洗剤の消費において最も急成長している市場です。需要と供給の面では、インドと中国がアジア太平洋の市場リーダーです。
  • これらの新興国では、液体洗濯洗剤市場に対する意識の高まりと産業の進歩がアジア太平洋の市場成長を牽引すると予想されます。
  • 中国は世界の観光産業の将来が有望で、海外からの観光客を惹きつけています。大手ホテルチェーンは、その結果、中国の高級品市場での優位性を開拓するために引き寄せられました。その結果、ホテルの敷地をきれいに保つための繊維製品や洗濯製品のニーズが高まっている
  • 中国国家統計局によると、中国ではホテル企業の成長が著しいです。2020年の2万5,281社に比べ、2021年には2万7,766社と2,500社近く増加しています。
  • 便利で使いやすく、塗りやすい洗剤製品に対する需要の高まりが、インドにおける洗剤の進化に貢献しました。政府の取り組みや、インドの農村部の人々の健康的な生活を送るための意識の高まりが、同国における洗剤の売上増加に寄与しています。
  • IBEFによると、2021年5月、Indo Count Industries Ltd.(ICIL)は、インド国内での洗剤の販売拡大に向けた投資を発表しました。ICILは2021年5月、寝具用洗剤の生産能力を拡大するため、20億インドルピー(2,690万米ドル)を投資すると発表しました。
  • 洗剤部門は、広告を通じて消費者に影響を与える能力が高まっており、急速に成長しています。例えば、Rohit Surfactantsは顧客ベースを増やすため、Ghari洗剤の販売網をインドのより多くの州に広げました。さらに、過去3年間で、同社はさらに10州に販売網を拡大し、3,500以上の販売店を通じてGhari洗剤を販売しています。さらに、ガリは常に手頃な価格設定を維持しています。
  • このような要因から、この地域の洗剤市場は予測期間中に安定した成長が見込まれます。

洗剤産業概要

洗剤市場は部分的に統合されています。主要企業には、Henkel AG & Co.KGaA、Procter & Gamble、Unilever、Kao Corporation、E.U.D.GROUP, a.s.などが挙げられます(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • パーソナルケアとランドリーケアセグメントにおける洗剤使用の増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 厳しい環境規制
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(数量ベース))

  • タイプ
    • アニオン性洗剤
    • カチオン性洗剤
    • 非イオン性洗剤
    • 双性イオン(両性)性洗剤
  • 用途
    • 洗濯用洗剤
    • 家庭用洗剤
    • 食器洗い製品
    • 燃料添加剤
    • 生物試薬
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • E.U.D.GROUP AS
    • Guangzhou Liby Group Co. Ltd
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Johnson & Johnson Private Limited
    • Kao Corporation
    • Lion Corporation
    • Nice Group
    • Procter & Gamble
    • Unilever

第7章 市場機会と今後の動向

  • オーガニック洗濯洗剤の採用
  • 柔軟仕上げ剤としての洗剤用途の増加
目次
Product Code: 48274

The Detergents Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.

Detergents - Market - IMG1

COVID-19 negatively impacted the market in 2020. It paused the production of laundry detergents and disrupted the supply chain. However, the consciousness regarding personal hygiene and clean surroundings increased in the current situation, stimulating the demand for laundry and household cleaning products and enhancing the market growth of detergents in 2021.

Key Highlights

  • Over the short term, increasing usage of detergents in the personal and laundry care segment is the major factor driving the market's growth.
  • However, stringent environmental regulations are a key factor anticipated to restrain the growth of the target industry over the forecast period.
  • Nevertheless, adopting organic laundry detergent and increasing the application of detergents as cloth softeners will likely create lucrative growth opportunities for the global market soon.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the market across the world, with the largest consumption from countries such as China and India.

Detergent Market Trends

The Laundry Cleaning Products Application is Expected to Witness Higher Potential Growth

  • Laundry liquids are powerful laundry cleaning products applied to stubborn stains before washing. These liquids are formulated using a specified surfactant system of naturally derived alkyl, hydroxyalkyl sulfate, sulphonate surfactant, and mid-chain branched amine oxide surfactants.
  • In 2021, the laundry care segment accounted for more than 50% of the home and laundry care market globally in terms of revenue, and it is likely to grow during the forecast period, owing to increasing hygiene consciousness among consumers, which, in turn, is expected to boost the market demand.
  • With technological advancements, laundry-liquid manufacturers now use a new ingredient known as rapeseed oil (non-GMO) that offers benefits with its low foaming properties.
  • Foam is detrimental to the washing process and may result in about 50% loss of the washing strength. Laundry liquid is formulated for the pre-spraying of stubborn stains on garments. It helps in removing even the toughest stains and offers exceptional cleaning results.
  • Liquid laundry detergent is primarily used in cleaning laundry and has two main end-user segments, such as residential and commercial.
  • According to the Bureau of Labor Statistics, in the United States, the average annual expenditure on soaps and detergents in 2020 accounted for USD 75.53, which increased to USD 80.49 per consumer unit in 2021.
  • According to the Russian Federal State Statistics Service, Russia's output of detergents has been steadily rising yearly. The volume of detergent production peaked in 2021 when 2,139 thousand metric tonnes of cleaning supplies were produced.
  • Owing to all these factors, the detergent market will likely grow globally during the forecast period.

The Asia-Pacific Region is Expected to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is currently the fastest-growing market both for household and industrial detergent consumption. In terms of demand and supply, India and China are the market leaders in the Asia-Pacific region.
  • The increasing awareness about the liquid laundry detergent market and the growth in industrial advancements in these emerging economies are expected to drive the growth of the market in Asia-Pacific.
  • China has a promising global tourism future, attracting tourists from abroad. Major hotel chains have been drawn to develop dominance in the Chinese luxury market as a result. As a result, there is an increasing need for textiles and washing products to keep hotel grounds neat.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, there has been significant growth in hotel enterprises in China. In 2021 there was a total of 27,766 enterprises an increase of nearly 2,500 enterprises compared to 25,281 in 2020.
  • The increasing demand for convenient and easy-to-use/apply detergent products contributed to the evolution of detergents in India. The increase in government initiatives and awareness to lead a healthy life among the rural Indian population are contributing to the increased sales of detergents in the country.
  • According to IBEF, in May 2021, Indo Count Industries Ltd. (ICIL) announced an investment of Rs. 200 crore (USD 26.9 million) to expand its production capacity of bedding solutions.
  • The detergent sector, with its increasing ability to influence consumers through advertisements, is rapidly growing. For instance, to increase its customer base, Rohit Surfactants spread its distribution network for Ghari detergent to more states in India. Moreover, in the last three years, the company increased its reach to 10 more states, and it sells Ghari detergent through more than 3,500 dealers. Additionally, Ghari has always maintained affordable pricing.
  • Due to all such factors, the market for detergents in the region is expected to have steady growth during the forecast period.

Detergent Industry Overview

The detergents market is partially consolidated in nature. The major players include Henkel AG & Co. KGaA, Procter & Gamble, Unilever, Kao Corporation, and E.U.D.GROUP, a.s., among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Usage of Detergents in the Personal and Laundry Care Segment
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Environmental Regulations
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Anionic Detergents
    • 5.1.2 Cationic Detergents
    • 5.1.3 Non-ionic Detergents
    • 5.1.4 Zwitterionic (Amphoteric) Detergents
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Laundry Cleaning Products
    • 5.2.2 Household Cleaning Products
    • 5.2.3 Dishwashing Products
    • 5.2.4 Fuel Additives
    • 5.2.5 Biological Reagent
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.4.2 E.U.D.GROUP AS
    • 6.4.3 Guangzhou Liby Group Co. Ltd
    • 6.4.4 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.5 Johnson & Johnson Private Limited
    • 6.4.6 Kao Corporation
    • 6.4.7 Lion Corporation
    • 6.4.8 Nice Group
    • 6.4.9 Procter & Gamble
    • 6.4.10 Unilever

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Adoption of Organic Laundry Detergent
  • 7.2 Increasing Application of Detergents as Cloth Softener