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市場調査レポート
商品コード
1473782

航空輸送向けUSM市場:製品別、プロバイダー別、航空機別、予測、2024年~2032年

Air Transport USM Market - By Product (Engine, Component, Airframe), By Provider (OEM, Aftermarket), By Aircraft (Narrowbody Jet, Widebody Jet, Turboprop, Regional Jet) & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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航空輸送向けUSM市場:製品別、プロバイダー別、航空機別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年02月19日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の航空輸送向けUSM産業は2024-2032年にCAGR 4.5%で成長し、商業用および貨物用航空機の拡大、航空機の近代化動向、航空機のアップグレードに牽引されます。

世界化、都市化、世界の可処分所得の増加に伴い、航空業界は過去数十年にわたって旅客輸送量の急増を目の当たりにしてきました。IATAによると、2023年、RPKの総航空輸送量は2023年比でほぼ37%増加しました。このような航空需要の高まりにより、航空会社は増加する旅行者に対応するため、機材や路線を拡大しています。その結果、航空機の保守・整備の必要性が高まり、航空アフターマーケットにおける中古整備可能材料(USM)の需要を牽引しています。航空会社は増大するフライト需要に応えようと努力しており、航空機の整備と運航をサポートする効率的でコスト効果の高いソリューションへの継続的なニーズによって、市場はさらなる成長を遂げようとしています。

航空輸送向けUSM市場は、製品、プロバイダー、航空機、地域によって分類されます。

2032年までには、プロバイダーセグメントによるアフターマーケットサービスが牽引力を増すと思われます。アフターマーケットサービスは、航空会社や航空機運航会社のニーズを満たす上で重要な役割を果たしています。USMソリューションのプロバイダーは、部品の修理やオーバーホール、委託管理、在庫の最適化など、幅広いサービスを提供しています。これらのプロバイダーは、専門知識と世界ネットワークを活用することで、航空会社が高品質で費用対効果の高い部品やコンポーネントを利用できるようにし、ダウンタイムを最小限に抑え、運航効率を最大化することを可能にしています。

航空機運航会社はUSMコンポーネントに依存して機体の保守・修理を行い、最適な性能と安全基準を確保しているため、2024年から2032年にかけて、コンポーネント分野の航空輸送向けUSM市場シェアは相応の伸びを示すと思われます。アビオニクスシステムから着陸装置、エンジン部品に至るまで、USMサプライヤーは厳しい品質と規制要件を満たす認定中古部品の多様なポートフォリオを提供しています。これにより航空会社は、最高水準の信頼性と性能を維持しながら、コスト効率よく部品を調達することができます。

アジア太平洋の航空輸送向けUSM産業は、航空産業の急速な拡大と新しい航空会社の出現によって、2032年まで上昇基調を示すと思われます。格安航空会社の台頭や、中国やインドなど人口の多い国々での航空需要の増加に伴い、この地域はUSMプロバイダーやサプライヤーにとって有利な機会を提供しています。さらに、航空機の近代化と運航効率を重視する傾向が強まっていることも、同地域におけるUSMソリューションの需要をさらに高めています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤー情勢
    • 部品サプライヤー
    • テクノロジープロバイダー
    • サービスプロバイダー
    • 流通業者
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 航空輸送需要の増加
      • 経済成長とコスト効率を重視する航空会社の増加
      • 航空機の老朽化と引退の増加
      • 航空機廃棄物の投棄に関する各国政府の厳しい規制
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 厳しい規制遵守
      • 品質と信頼性への懸念
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推定・予測:プロバイダー別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • OEM
  • アフターマーケット

第6章 市場推定・予測:航空機別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ナローボディジェット
  • ワイドボディジェット
  • ターボプロップ
  • リージョナルジェット

第7章 市場推定・予測:製品別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • エンジン
  • コンポーネント
  • 機体
  • その他

第8章 市場推定・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • A J Walter Aviation Limited
  • AAR Corp
  • AerSale Inc.
  • AFI KLM & E&M
  • AirLiance Materials, LLC
  • Boeing Company
  • Delta Material Services
  • GA Telesis, LLC
  • General Electric
  • HEICO Corporation
  • Honeywell International, Inc.
  • Jet Parts Engineering
  • Liebherr Group
  • Lufthansa Technik(LHT)
  • MTU AERO ENGINES AG
  • Pratt & Whitney
  • Precision Aircraft Solutions
  • Satair
  • SDV Aerospace
  • TES Aviation Group
目次
Product Code: 8174

Global Air Transport USM Industry will grow at 4.5% CAGR during 2024-2032, driven by the expansion of commercial and cargo fleets, the trend towards fleet modernization, and aircraft upgrades.

With globalization, urbanization, and increasing disposable incomes worldwide, the aviation industry has witnessed a surge in passenger traffic over the past few decades. According to IATA, In 2023, total air traffic in RPKs increased by almost 37% compared to 2023. This rising demand for air travel has led airlines to expand their fleets and routes to cater to the growing number of travelers. Consequently, the need for maintaining and servicing aircraft has intensified, driving the demand for used serviceable materials (USM) in the aviation aftermarket. As airlines strive to meet the escalating demand for flights, the market is poised to experience further growth, fueled by the continuous need for efficient and cost-effective solutions to support aircraft maintenance and operations.

The Air Transport USM Market is classified based on product, provider, aircraft, and region.

Aftermarket services from the provider segment will gain traction by 2032. Aftermarket services play a vital role in meeting the needs of airlines and aircraft operators. Providers of USM solutions offer a wide range of services, including component repair and overhaul, consignment management, and inventory optimization. By leveraging their expertise and global network, these providers enable airlines to access high-quality, cost-effective components and parts, thus minimizing downtime and maximizing operational efficiency.

The Air Transport USM Market share from the components segment will register a decent growth over 2024-2032, as aircraft operators rely on USM components to maintain and repair their fleets, ensuring optimal performance and safety standards. From avionics systems to landing gear and engine components, USM suppliers offer a diverse portfolio of certified, pre-owned parts that meet stringent quality and regulatory requirements. This enables airlines to source components cost-effectively while maintaining the highest standards of reliability and performance.

Asia Pacific Air Transport USM Industry will showcase an upward growth trajectory through 2032, driven by the rapid expansion of the aviation industry and the emergence of new airline operators. With the rise of low-cost carriers and the increasing demand for air travel in populous countries such as China and India, the region presents lucrative opportunities for USM providers and suppliers. Moreover, the growing emphasis on fleet modernization and operational efficiency further fuels the demand for USM solutions in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier Landscape
    • 3.2.1 Component suppliers
    • 3.2.2 Technology providers
    • 3.2.3 Service providers
    • 3.2.4 Distributors
    • 3.2.5 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising demand for air transport
      • 3.8.1.2 Growing focus of airlines on economic growth and cost efficiency
      • 3.8.1.3 Rising aircraft fleet age and retirements
      • 3.8.1.4 Stringent regulations enacted by governments related to dumping of aircraft waste
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Stringent regulatory compliance
      • 3.8.2.2 Quality and reliability concerns
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Provider, 2018 - 2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 OEM
  • 5.3 Aftermarket

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Aircraft, 2018 - 2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Narrowbody jet
  • 6.3 Widebody jet
  • 6.4 Turboprop
  • 6.5 Regional jet

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 - 2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Engine
  • 7.3 Component
  • 7.4 Airframe
  • 7.5 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Russia
    • 8.3.7 Nordics
    • 8.3.8 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Southeast Asia
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 UAE
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 A J Walter Aviation Limited
  • 9.2 AAR Corp
  • 9.3 AerSale Inc.
  • 9.4 AFI KLM & E&M
  • 9.5 AirLiance Materials, LLC
  • 9.6 Boeing Company
  • 9.7 Delta Material Services
  • 9.8 GA Telesis, LLC
  • 9.9 General Electric
  • 9.10 HEICO Corporation
  • 9.11 Honeywell International, Inc.
  • 9.12 Jet Parts Engineering
  • 9.13 Liebherr Group
  • 9.14 Lufthansa Technik (LHT)
  • 9.15 MTU AERO ENGINES AG
  • 9.16 Pratt & Whitney
  • 9.17 Precision Aircraft Solutions
  • 9.18 Satair
  • 9.19 SDV Aerospace
  • 9.20 TES Aviation Group