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市場調査レポート
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1587729

低速車両市場の2030年までの予測: タイプ別、動力源別、出力別、バッテリータイプ別、座席数別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Low-Speed Vehicle Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Power Source, Power Output, Battery Type, Seating Capacity, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
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2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
低速車両市場の2030年までの予測: タイプ別、動力源別、出力別、バッテリータイプ別、座席数別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の低速車両市場は2024年に132億3,000万米ドルを占め、2030年には248億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは11.1%で成長する見込みです。

低速車両(LSV)市場とは、限られた速度で移動するために設計された自動車に焦点を当てた自動車産業のセグメントを指し、通常、最高速度は時速20~25マイル(時速32~40km)に達します。ゴルフカート、商用公益事業・ビークル、パーソナル・モビリティソリューションなどを含むこれらの車両は、主に大都市環境での短距離移動に利用されています。LSVの環境に優しい特性は、電気で動くことが多く、環境に有益な輸送手段に対する需要の高まりに対応しています。

データによると、2021年の中国における電動二輪車の販売台数は前年比16.5%増の5,337万5,000台に達したため、リチウム二輪車の販売台数は前年比22.6%増の928万7,000台に達し、普及率は17.4%に達しました。

都市化の進展

世界の大都市の都市化は、LSV市場を推進する主要要因の一つです。LSVは、都市がますます混雑し混雑する中で、実用的で効果的な近距離輸送の選択肢を記載しています。LSVは機敏で小型のため、混雑した地域や狭い道路を移動するのに理想的で、大気の質の改善にも役立ちます。さらに、LSVはラストワンマイルまで荷物を運ぶことができるため、大型車両を必要とせず、よりサステイナブル都市環境を促進することができます。

限られた速度と航続距離

スピードと航続距離が限られていることは、市場にとって深刻な問題であり、利用や全体的な魅力に影響を与えます。低速車両の大半は、通常時速25マイルに設定された一定の制限速度内で走行するように作られているため、長距離の移動や高速道路での使用は制限されます。さらに、長距離の移動が必要な場合、バッテリーの航続距離(通常、1回の充電で30~50マイル)に限界を感じる可能性があります。このような制限は、シンプルさと適応性を重視する購入者を遠ざける可能性があるため、メーカーはユーザーの満足度を高め、市場範囲を広げるために、より優れた性能指標を持つモデルを革新的に開発することを奨励しています。

都市化と交通渋滞

交通渋滞と都市化は、市場の拡大に大きな影響を与えます。都市と人口の増加による従来の交通インフラへの需要から、通勤時間の長期化と交通渋滞の増加が生じる。短距離輸送用に設計された低速車両は、人口密度の高い都市を効率的に移動する手段を記載しています。特に人口密度の高い場所では、小型でペースが遅いため、ローカルな移動に最適です。さらに、LSVは大型車の代わりとなることで、交通量を減らし、環境に優しい都市移動を促進します。低速走行車への動向は、環境的にサステイナブル都市交通ソリューションへのニーズの高まりと一致しています。

充電インフラの不足

低速車両(LSV)、特に電気自動車の場合、充電インフラの不足が大きな障壁となっています。多くの地域で公共の充電ステーションが不足しているため、LSVのオーナーは、特に家庭用充電ステーションを利用できない人にとっては、車両に燃料を補給することが困難です。このようなインフラの不足により、LSVの購入希望者の間で航続距離に対する不安が生じ、長距離の移動や頻繁な使用におけるLSVの使い勝手が制限されます。LSVの普及をさらに妨げているのは、特に郊外や地方における充電ネットワークの拡大が遅れていることです。市場の成長と利用者の信頼を促進するためには、この問題に対処しなければならないです。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は、低速車両(LSV)セクターにさまざまな影響を与えました。経済不安、製造の遅れ、サプライチェーンの混乱により、自動車の販売と生産が一時的に落ち込みました。しかし、パンデミックによって、安全で環境にやさしい個人輸送手段に対する需要が高まり、LSVは混雑した公共輸送を避けるための近距離移動の選択肢として好まれるようになりました。また、組織や企業が非接触型配送や現場での移動にLSVを使用することで、商業セグメントでの需要も促進されました。環境に優しい輸送への動向は、景気拡大に伴う市場の拡大と回復を後押しすると予想されます。

予測期間中はゴルフカートセグメントが最大と予測

ゴルフカートセグメントは、ゴルフコースでの用途により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。しかし、その適応性と有用性により、他の多くの場面でも使用されています。最近では、ゴルフカートはメンテナンス、個人的な移動、さらにはゲーテッド・コミュニティ内での移動手段として頻繁に利用されています。排出ガスが少なく、運転音が静かで、使い勝手が良いため、便利で環境に優しい移動手段を求める人々にとって望ましい選択肢となっています。

予測期間中、個人消費者向けセグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。

予測期間中、個人消費者セグメントは最も高いCAGRで成長すると予想されます。環境問題への関心の高まりは、電動LSVのような環境に優しい輸送手段を利用するよう個人に促しています。電気自動車は、ランニングコストが安く、手頃な価格で、住宅地での短距離移動にも適応するため、日常の移動手段として魅力的です。これらの自動車は、個人の移動手段に対する要求に対して、有用で経済的、かつ環境に配慮したソリューションを記載しています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、急速な都市化、交通渋滞の悪化、二酸化炭素排出量削減への関心の高まりから、アジア太平洋が最大の市場シェアを占めると予想されます。LSVの利用は、同地域の環境意識の高まりと電気自動車購入補助金などのEV推進規制によって促進されています。中国、日本、インドなどの国々でLSVの需要をさらに押し上げているのは、中産階級の人口増加、燃料価格の上昇、短距離移動のための手頃な価格で環境に優しい輸送への要望です。

CAGRが最も高い地域

北米地域は、環境意識の高まりと電気自動車の導入を促進する政府規制により、予測期間中に最も高いCAGRを達成すると予測されます。消費者は、特に住宅街、ゴルフ場、事業所などでの短距離移動に、経済的で環境に有益な選択肢を求めています。LSVの需要の一因は、燃料価格の上昇と低排出ガスへのニーズです。さらにLSVは、電気自動車技術の発展や税額控除などの優遇措置により、米国やカナダの人々や企業にとってますます魅力的なものとなっています。

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    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携別の主要企業のベンチマーキング

Stratistics MRCによると、低速車両の世界市場は2024年に132億3,000万米ドルを占め、2030年には248億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは11.1%で成長する見込みです。低速車両(LSV)市場とは、限られた速度で移動するために設計された自動車に焦点を当てた自動車産業のセグメントを指し、通常、最高速度は時速20~25マイル(時速32~40km)に達します。ゴルフカート、商用公益事業・ビークル、パーソナル・モビリティソリューションなどを含むこれらの車両は、主に大都市環境での短距離移動に利用されています。LSVの環境に優しい特性は、電気で動くことが多く、環境に有益な輸送手段に対する需要の高まりに対応しています。

データによると、2021年の中国における電動二輪車の販売台数は前年比16.5%増の5,337万5,000台に達したため、リチウム二輪車の販売台数は前年比22.6%増の928万7,000台に達し、普及率は17.4%に達しました。

都市化の進展

世界の大都市の都市化は、LSV市場を推進する主要要因の一つです。LSVは、都市がますます混雑し混雑する中で、実用的で効果的な近距離輸送の選択肢を記載しています。LSVは機敏で小型のため、混雑した地域や狭い道路を走るのに理想的で、大気の質の改善にも役立ちます。さらに、LSVはラストワンマイルまで荷物を運ぶことができるため、大型車を必要とせず、よりサステイナブル都市環境を促進することができます。

限られた速度と航続距離

スピードと航続距離が限られていることは、市場にとって深刻な問題であり、利用や全体的な魅力に影響を与えます。低速車両の大半は、通常時速25マイルに設定された一定の制限速度内で走行するように作られているため、長距離の移動や高速道路での使用は制限されます。さらに、長距離の移動が必要な場合、バッテリーの航続距離(通常、1回の充電で30~50マイル)に限界を感じる可能性があります。このような制限は、シンプルさと適応性を重視する購入者を遠ざける可能性があるため、メーカーはユーザーの満足度を高め、市場範囲を広げるために、より優れた性能指標を持つモデルを革新的に開発することを奨励しています。

都市化と交通渋滞

交通渋滞と都市化は、市場の拡大に大きな影響を与えます。都市と人口の増加による従来の交通インフラへの需要から、通勤時間の長期化と交通渋滞の増加が生じる。短距離輸送用に設計された低速車両は、人口密度の高い都市を効率的に移動する手段を記載しています。特に人口密度の高い場所では、小型でペースが遅いため、ローカルな移動に最適です。さらに、LSVは大型車の代替となることで、交通量を減らし、環境に優しい都市移動を促進します。低速走行車への動向は、環境的にサステイナブル都市交通ソリューションへのニーズの高まりと一致しています。

充電インフラの不足

低速車両(LSV)、特に電気自動車の場合、充電インフラの不足が大きな障壁となっています。多くの地域で公共の充電ステーションが不足しているため、LSVのオーナーは、特に家庭用充電ステーションを利用できない人にとっては、車両に燃料を補給することが困難です。このようなインフラの不足により、LSVの購入希望者の間で航続距離に対する不安が生じ、長距離の移動や頻繁な使用におけるLSVの使い勝手が制限されます。LSVの普及をさらに妨げているのは、特に郊外や地方における充電ネットワークの拡大が遅れていることです。市場の成長と利用者の信頼を促進するためには、この問題に対処しなければならないです。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は、低速車両(LSV)セクターにさまざまな影響を与えました。経済不安、製造の遅れ、サプライチェーンの混乱により、自動車の販売と生産が一時的に落ち込みました。しかし、パンデミックによって、安全で環境にやさしい個人輸送手段に対する需要が高まり、LSVは混雑した公共輸送を避けるための近距離移動の選択肢として好まれるようになりました。また、組織や企業が非接触型配送や現場での移動にLSVを使用することで、商業セグメントでの需要も促進されました。環境に優しい輸送への動向は、景気拡大に伴う市場の拡大と回復を後押しすると予想されます。

予測期間中はゴルフカートセグメントが最大と予測

ゴルフカートセグメントは、ゴルフコースでの用途により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。しかし、その適応性と有用性により、他の多くの場面でも使用されています。最近では、ゴルフカートはメンテナンス、個人的な移動、さらにはゲーテッド・コミュニティ内での移動手段として頻繁に利用されています。排出ガスが少なく、静かで、使い勝手が良いため、便利で環境に優しい移動手段を求める人々にとって望ましい選択肢です。

予測期間中、個人消費者向けセグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。

予測期間中、個人消費者セグメントは最も高いCAGRで成長すると予想されます。環境問題への関心の高まりは、電動LSVのような環境に優しい輸送手段を利用することを個人に促しています。電気自動車は、ランニングコストが安く、手頃な価格で、住宅地での短距離移動にも適応するため、日常の移動手段として魅力的です。これらの自動車は、個人の移動手段に対する要求に対して、有用で経済的、かつ環境に配慮したソリューションを記載しています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、急速な都市化、交通渋滞の悪化、二酸化炭素排出量削減への関心の高まりから、アジア太平洋が最大の市場シェアを占めると予想されます。LSVの利用は、同地域の環境意識の高まりと電気自動車購入補助金などのEV推進規制によって促進されています。中国、日本、インドなどの国々でLSVの需要をさらに押し上げているのは、中産階級の人口増加、燃料価格の上昇、短距離移動のための手頃な価格で環境に優しい輸送への要望です。

CAGRが最も高い地域

北米地域は、環境意識の高まりと電気自動車の導入を促進する政府規制により、予測期間中に最も高いCAGRを達成すると予測されます。消費者は、特に住宅街、ゴルフ場、事業所などでの短距離移動に、経済的で環境に有益な選択肢を求めています。LSVの需要の一因は、燃料価格の上昇と低排出ガスへのニーズです。さらにLSVは、電気自動車技術の発展や税額控除などの優遇措置により、米国やカナダの人々や企業にとってますます魅力的なものとなっています。

無料のカスタマイズサービス

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携別の主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の低速車両市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 近隣電気自動車(NEV)
  • ゴルフカート
  • 公益事業ビークル
    • 商業用芝生公益事業車両
    • 産業用公益事業車両
  • 電動自転車(Eバイク)
  • その他

第6章 世界の低速車両市場:動力源別

  • イントロダクション
  • 電気
  • ガソリン
  • ディーゼル

第7章 世界の低速車両市場:出力別

  • イントロダクション
  • 8kW以下
  • 8~15kW
  • 15kW以上

第8章 世界の低速車両市場:バッテリータイプ別

  • イントロダクション
  • リチウムイオン電池
  • 鉛蓄電池

第9章 世界の低速車両市場:座席数別

  • イントロダクション
  • 1名
  • 2名
  • 複数名

第10章 世界の低速車両市場:用途別

  • イントロダクション
  • 個人交通
  • 商用
  • レクリエーション
  • 産業施設
  • ゴルフコース
  • ホテル&リゾート
  • その他

第11章 世界の低速車両市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 個人消費者
  • 企業
  • 政府と地方自治体
  • その他

第12章 世界の低速車両市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第13章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイリング

  • Club Car
  • Yamaha Golf-Car Company
  • Polaris Industries Inc.
  • Textron Specialized Vehicles Inc.
  • Bradshaw Electric Vehicles
  • Garia
  • American Custom Golf Cars
  • JH Global Services, Inc.
  • Tomberlin
  • Cushman
  • Eco Battery
  • Invacare Corporation
  • EZ-GO Express
  • Green Power Motor Company Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Neighborhood Electric Vehicles (NEVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Golf Carts (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Utility Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Commercial Turf Utility Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Industrial Utility Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Electric Bicycles (E-bikes) (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Power Source (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Electric (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Gasoline (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Diesel (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Power Output (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By <8 kW (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By 8-15 kW (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By >15 kW (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Battery Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Li-Ion Battery (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Lead Acid Battery (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Seating Capacity (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Single-Seater (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Two-Seater (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Multi-Seater (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Personal Transportation (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Commercial (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Recreational (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Industrial Facilities (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Golf Courses (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Hotels & Resorts (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Individual Consumers (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Businesses (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Government and Municipalities (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Low-Speed Vehicle Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27723

According to Stratistics MRC, the Global Low-Speed Vehicle Market is accounted for $13.23 billion in 2024 and is expected to reach $24.88 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.1% during the forecast period. The low-speed vehicle (LSV) market refers to the segment of the automotive industry focused on vehicles designed for limited-speed travel, typically reaching a maximum speed of 20 to 25 miles per hour (32 to 40 km/h). These vehicles, which include golf carts, commercial utility vehicles, and personal mobility solutions, are mostly utilized for short-distance transportation in metropolitan settings. The eco-friendly characteristics of LSVs, which are frequently electric-powered, correspond with the rising demand for environmentally beneficial modes of transportation.

According to data, the sales volume of electrical two-wheelers in China in 2021 reached 53.375 million units, up 16.5% year on year, and therefore the sales volume of lithium two-wheelers reached 9.287 million units, up 22.6% year on year, with a penetration rate of 17.4%.

Market Dynamics:

Driver:

Increased urbanization

The global metropolis urbanization is one of the main factors propelling the LSV market. LSVs provide a practical and effective short-distance transportation option as cities get increasingly crowded and congested. They are ideal for negotiating congested regions and small streets because to their agility and reduced size, which also helps to improve the quality of the air. Furthermore, LSVs can deliver goods the last mile, which eliminates the need for larger vehicles and promotes a more sustainable urban environment.

Restraint:

Limited speed and range

Limited speed and range pose serious problems for the market, affecting their usage and overall appeal. Their use is limited for longer journeys or on higher-speed roads because the majority of low-speed vehicles are made to run within certain speed limits, usually set at 25 mph. Additionally, those needing longer travel distances might find the battery's limited range-typically between 30 and 50 miles on a single charge. These restrictions have the potential to turn off purchasers who value simplicity and adaptability, which encourages manufacturers to innovate and create models with better performance metrics in order to increase user happiness and broaden their market reach.

Opportunity:

Urbanization and traffic congestion

Traffic congestion and urbanization have an enormous effect on market expansion. Longer commutes and more traffic jams result from the demand on traditional transportation infrastructure caused by growing cities and populations. Designed for short-distance transport, low-speed vehicles provide an efficient means to get through densely populated cities. They are perfect for local travel because of their small size and slow pace, especially in places with a high population density. Additionally, by offering a substitute for larger cars, LSVs help to lessen traffic and encourage more environmentally friendly urban mobility. The trend toward low-speed vehicles is in line with the growing need for environmentally sustainable city transit solutions.

Threat:

Insufficient charging infrastructure

Insufficient charging infrastructure is a significant barrier in the low-speed vehicle (LSV), particularly for electric models. The scarcity of public charging stations in many areas makes it challenging for LSV owners to refuel their vehicles, particularly for those without access to home charging stations. Range anxiety among potential purchasers arises from this lack of infrastructure, which limits the usability of LSVs over longer trips and more frequent usage. Further impeding the wider use of LSVs is the sluggish expansion of charging networks, especially in suburban and rural locations. To promote growth and user confidence in the market, this issue must be addressed.

Covid-19 Impact

The COVID-19 epidemic impacted the low-speed vehicle (LSV) sector in a various manners. Economic uncertainty, manufacturing delays, and supply chain disruptions caused a brief drop in vehicle sales and production. However, the pandemic increased demand for safe and environmentally friendly personal transportation choices, and LSVs became a well-liked option for short-distance travel to avoid congested public transportation. Demand in the commercial sector was also fuelled by the use of LSVs by organizations and corporations for contactless delivery and on-site mobility. The trend toward environmentally friendly transportation is anticipated to bolster the market's expansion and recovery as economies expand.

The golf carts segment is expected to be the largest during the forecast period

The golf carts segment is projected to account for the largest market share during the projection period, due to their application on golf courses. However due to their adaptability and usefulness, they have been used in a number of other settings. These days, golf carts are frequently utilized for maintenance, personal transportation, and even as a means of mobility inside gated communities. They are a desirable choice for people looking for a convenient and environmentally friendly mode of transportation because of their minimal emissions, silent operation, and ease of use.

The individual consumers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

During the projection period, the individual consumers segment is expected to grow at the highest CAGR. Growing environmental concerns are encouraging individuals to use eco-friendly modes of transportation, such as electric LSVs. They are attractive for daily transportation due to their cheap running costs, affordability, and adaptability for short-distance travel in residential areas. These vehicles offer a useful, economical, and environmentally conscious solution to individual transportation requirements.

Region with largest share:

During the estimation period, the Asia Pacific region is expected to capture the largest market share, due to rapid urbanization, worsening traffic, and a rising focus on cutting carbon emissions. The use of LSVs is being promoted by the region's growing environmental consciousness and pro-EV regulations, such as subsidies for the purchase of electric vehicles. Further driving demand for LSVs in nations like China, Japan, and India are growing middle-class populations, rising fuel prices, and the desire for affordable, environmentally friendly transportation for short journeys.

Region with highest CAGR:

The North America region is projected to achieve the highest CAGR during the forecast period, owing to increasing environmental awareness and government regulations promoting electric vehicle adoption. Consumers seek economical and environmentally beneficial options for short-distance travel, especially in residential neighborhoods, golf courses, and business establishments. The demand for LSVs is partly fuelled by rising fuel prices and a need for lower emissions. Furthermore, LSVs are becoming more and more attractive to people and companies in the US and Canada due to developments in electric vehicle technology and incentives like tax credits.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Low-Speed Vehicle Market include Club Car, Yamaha Golf-Car Company, Polaris Industries Inc., Textron Specialized Vehicles Inc., Bradshaw Electric Vehicles, Garia, American Custom Golf Cars, JH Global Services, Inc., Tomberlin, Cushman, Eco Battery, Invacare Corporation, EZ-GO Express, and Green Power Motor Company Inc.

Key Developments:

In August 2024, Club Car announced the launch of its new electric golf cart model, featuring enhanced battery technology for longer range and improved performance on golf courses.

In March 2024, Polaris Industries Inc. unveiled the GEM e2, a compact electric vehicle designed for neighborhood transportation, focusing on sustainability and ease of use in urban areas.

In January 2024, Textron Specialized Vehicles announced the development of the new Cushman Hauler, an electric utility vehicle tailored for industrial applications with enhanced cargo capacity.

In November 2023, Yamaha Golf-Car Company launched its latest golf cart model with advanced safety features and customizable options for enhanced user experience.

Types Covered:

  • Neighborhood Electric Vehicles (NEVs)
  • Golf Carts
  • Utility Vehicles
  • Electric Bicycles (E-bikes)
  • Other Types

Power Sources Covered:

  • Electric
  • Gasoline
  • Diesel

Power Outputs Covered:

  • <8 kW
  • 8-15 kW
  • >15 kW

Battery Types Covered:

  • Li-Ion Battery
  • Lead Acid Battery

Seating Capacities Covered:

  • Single-Seater
  • Two-Seater
  • Multi-Seater

Applications Covered:

  • Personal Transportation
  • Commercial
  • Recreational
  • Industrial Facilities
  • Golf Courses
  • Hotels & Resorts
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Individual Consumers
  • Businesses
  • Government and Municipalities
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

According to Stratistics MRC, the Global Low-Speed Vehicle Market is accounted for $13.23 billion in 2024 and is expected to reach $24.88 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.1% during the forecast period. The low-speed vehicle (LSV) market refers to the segment of the automotive industry focused on vehicles designed for limited-speed travel, typically reaching a maximum speed of 20 to 25 miles per hour (32 to 40 km/h). These vehicles, which include golf carts, commercial utility vehicles, and personal mobility solutions, are mostly utilized for short-distance transportation in metropolitan settings. The eco-friendly characteristics of LSVs, which are frequently electric-powered, correspond with the rising demand for environmentally beneficial modes of transportation.

According to data, the sales volume of electrical two-wheelers in China in 2021 reached 53.375 million units, up 16.5% year on year, and therefore the sales volume of lithium two-wheelers reached 9.287 million units, up 22.6% year on year, with a penetration rate of 17.4%.

Market Dynamics:

Driver:

Increased urbanization

The global metropolis urbanization is one of the main factors propelling the LSV market. LSVs provide a practical and effective short-distance transportation option as cities get increasingly crowded and congested. They are ideal for negotiating congested regions and small streets because to their agility and reduced size, which also helps to improve the quality of the air. Furthermore, LSVs can deliver goods the last mile, which eliminates the need for larger vehicles and promotes a more sustainable urban environment.

Restraint:

Limited speed and range

Limited speed and range pose serious problems for the market, affecting their usage and overall appeal. Their use is limited for longer journeys or on higher-speed roads because the majority of low-speed vehicles are made to run within certain speed limits, usually set at 25 mph. Additionally, those needing longer travel distances might find the battery's limited range-typically between 30 and 50 miles on a single charge. These restrictions have the potential to turn off purchasers who value simplicity and adaptability, which encourages manufacturers to innovate and create models with better performance metrics in order to increase user happiness and broaden their market reach.

Opportunity:

Urbanization and traffic congestion

Traffic congestion and urbanization have an enormous effect on market expansion. Longer commutes and more traffic jams result from the demand on traditional transportation infrastructure caused by growing cities and populations. Designed for short-distance transport, low-speed vehicles provide an efficient means to get through densely populated cities. They are perfect for local travel because of their small size and slow pace, especially in places with a high population density. Additionally, by offering a substitute for larger cars, LSVs help to lessen traffic and encourage more environmentally friendly urban mobility. The trend toward low-speed vehicles is in line with the growing need for environmentally sustainable city transit solutions.

Threat:

Insufficient charging infrastructure

Insufficient charging infrastructure is a significant barrier in the low-speed vehicle (LSV), particularly for electric models. The scarcity of public charging stations in many areas makes it challenging for LSV owners to refuel their vehicles, particularly for those without access to home charging stations. Range anxiety among potential purchasers arises from this lack of infrastructure, which limits the usability of LSVs over longer trips and more frequent usage. Further impeding the wider use of LSVs is the sluggish expansion of charging networks, especially in suburban and rural locations. To promote growth and user confidence in the market, this issue must be addressed.

Covid-19 Impact

The COVID-19 epidemic impacted the low-speed vehicle (LSV) sector in a various manners. Economic uncertainty, manufacturing delays, and supply chain disruptions caused a brief drop in vehicle sales and production. However, the pandemic increased demand for safe and environmentally friendly personal transportation choices, and LSVs became a well-liked option for short-distance travel to avoid congested public transportation. Demand in the commercial sector was also fuelled by the use of LSVs by organizations and corporations for contactless delivery and on-site mobility. The trend toward environmentally friendly transportation is anticipated to bolster the market's expansion and recovery as economies expand.

The golf carts segment is expected to be the largest during the forecast period

The golf carts segment is projected to account for the largest market share during the projection period, due to their application on golf courses. However due to their adaptability and usefulness, they have been used in a number of other settings. These days, golf carts are frequently utilized for maintenance, personal transportation, and even as a means of mobility inside gated communities. They are a desirable choice for people looking for a convenient and environmentally friendly mode of transportation because of their minimal emissions, silent operation, and ease of use.

The individual consumers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

During the projection period, the individual consumers segment is expected to grow at the highest CAGR. Growing environmental concerns are encouraging individuals to use eco-friendly modes of transportation, such as electric LSVs. They are attractive for daily transportation due to their cheap running costs, affordability, and adaptability for short-distance travel in residential areas. These vehicles offer a useful, economical, and environmentally conscious solution to individual transportation requirements.

Region with largest share:

During the estimation period, the Asia Pacific region is expected to capture the largest market share, due to rapid urbanization, worsening traffic, and a rising focus on cutting carbon emissions. The use of LSVs is being promoted by the region's growing environmental consciousness and pro-EV regulations, such as subsidies for the purchase of electric vehicles. Further driving demand for LSVs in nations like China, Japan, and India are growing middle-class populations, rising fuel prices, and the desire for affordable, environmentally friendly transportation for short journeys.

Region with highest CAGR:

The North America region is projected to achieve the highest CAGR during the forecast period, owing to increasing environmental awareness and government regulations promoting electric vehicle adoption. Consumers seek economical and environmentally beneficial options for short-distance travel, especially in residential neighborhoods, golf courses, and business establishments. The demand for LSVs is partly fuelled by rising fuel prices and a need for lower emissions. Furthermore, LSVs are becoming more and more attractive to people and companies in the US and Canada due to developments in electric vehicle technology and incentives like tax credits.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Low-Speed Vehicle Market include Club Car, Yamaha Golf-Car Company, Polaris Industries Inc., Textron Specialized Vehicles Inc., Bradshaw Electric Vehicles, Garia, American Custom Golf Cars, JH Global Services, Inc., Tomberlin, Cushman, Eco Battery, Invacare Corporation, EZ-GO Express, and Green Power Motor Company Inc.

Key Developments:

In August 2024, Club Car announced the launch of its new electric golf cart model, featuring enhanced battery technology for longer range and improved performance on golf courses.

In March 2024, Polaris Industries Inc. unveiled the GEM e2, a compact electric vehicle designed for neighborhood transportation, focusing on sustainability and ease of use in urban areas.

In January 2024, Textron Specialized Vehicles announced the development of the new Cushman Hauler, an electric utility vehicle tailored for industrial applications with enhanced cargo capacity.

In November 2023, Yamaha Golf-Car Company launched its latest golf cart model with advanced safety features and customizable options for enhanced user experience.

Types Covered:

  • Neighborhood Electric Vehicles (NEVs)
  • Golf Carts
  • Utility Vehicles
  • Electric Bicycles (E-bikes)
  • Other Types

Power Sources Covered:

  • Electric
  • Gasoline
  • Diesel

Power Outputs Covered:

  • <8 kW
  • 8-15 kW
  • >15 kW

Battery Types Covered:

  • Li-Ion Battery
  • Lead Acid Battery

Seating Capacities Covered:

  • Single-Seater
  • Two-Seater
  • Multi-Seater

Applications Covered:

  • Personal Transportation
  • Commercial
  • Recreational
  • Industrial Facilities
  • Golf Courses
  • Hotels & Resorts
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Individual Consumers
  • Businesses
  • Government and Municipalities
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
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  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Low-Speed Vehicle Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Neighborhood Electric Vehicles (NEVs)
  • 5.3 Golf Carts
  • 5.4 Utility Vehicles
    • 5.4.1 Commercial Turf Utility Vehicles
    • 5.4.2 Industrial Utility Vehicles
  • 5.5 Electric Bicycles (E-bikes)
  • 5.6 Other Types

6 Global Low-Speed Vehicle Market, By Power Source

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Electric
  • 6.3 Gasoline
  • 6.4 Diesel

7 Global Low-Speed Vehicle Market, By Power Output

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 <8 kW
  • 7.3 8-15 kW
  • 7.4 >15 kW

8 Global Low-Speed Vehicle Market, By Battery Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Li-Ion Battery
  • 8.3 Lead Acid Battery

9 Global Low-Speed Vehicle Market, By Seating Capacity

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Single-Seater
  • 9.3 Two-Seater
  • 9.4 Multi-Seater

10 Global Low-Speed Vehicle Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Personal Transportation
  • 10.3 Commercial
  • 10.4 Recreational
  • 10.5 Industrial Facilities
  • 10.6 Golf Courses
  • 10.7 Hotels & Resorts
  • 10.8 Other Applications

11 Global Low-Speed Vehicle Market, By End User

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Individual Consumers
  • 11.3 Businesses
  • 11.4 Government and Municipalities
  • 11.5 Other End Users

12 Global Low-Speed Vehicle Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Club Car
  • 14.2 Yamaha Golf-Car Company
  • 14.3 Polaris Industries Inc.
  • 14.4 Textron Specialized Vehicles Inc.
  • 14.5 Bradshaw Electric Vehicles
  • 14.6 Garia
  • 14.7 American Custom Golf Cars
  • 14.8 JH Global Services, Inc.
  • 14.9 Tomberlin
  • 14.10 Cushman
  • 14.11 Eco Battery
  • 14.12 Invacare Corporation
  • 14.13 EZ-GO Express
  • 14.14 Green Power Motor Company Inc.