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市場調査レポート
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1569768

セカンドライフEVバッテリー市場の2030年までの予測:バッテリータイプ別、バッテリー容量別、車両タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Second-Life EV Batteries Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type (Lithium-ion, Lead Acid, Sodium-ion, Nickel and Other Battery Types), Battery Capacity, Vehicle Type, Application, End User and by Geography


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英文 200+ Pages
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2~3営業日
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セカンドライフEVバッテリー市場の2030年までの予測:バッテリータイプ別、バッテリー容量別、車両タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のセカンドライフEVバッテリー市場は、2024年に7億4,881万米ドルとなり、2030年までには64億5,695万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは43.2%で成長する見込みです。

セカンドライフEVバッテリーは、自動車での耐用年数が終了した電気自動車用バッテリーの他の用途に使用されます。これらのバッテリーは、自動車と同じ程度には電力を供給できないかもしれませんが、それでもかなりの容量があり、通常は初期効率の70%から80%です。これらのバッテリーは、再生可能エネルギーの貯蔵、電力システムの安定化、バックアップ電力の供給に役立ちます。一般的には、家庭や企業のエネルギー貯蔵システムに利用されています。さらに、セカンドライフ用途は、電気自動車用バッテリーの寿命を延ばし、バッテリーの生産と廃棄に伴う廃棄物や環境への影響を最小限に抑えることで、持続可能性への取り組みに役立ちます。

国際エネルギー機関(IEA)によると、世界のバッテリーリサイクル能力は2023年に300ギガワット時に達します。発表されたプロジェクトがすべて実現すれば、2030年には世界のバッテリーリサイクル能力は1,500ギガワット時を超え、そのうち70%は中国で行われることになります。

エネルギー貯蔵製品に対するニーズの高まり

再生可能エネルギーを統合し、電力網を安定化させる必要性から、エネルギー貯蔵ソリューションへの需要が高まっています。太陽エネルギーと風力エネルギーは、その断続的な性質のため、ますます一般的になりつつあります。信頼性を確保するためには、効率的な蓄電ソリューションが必要です。使用済み電気自動車用バッテリーをグリッド・ストレージに再利用すれば、生産ピーク時に生産された余剰エネルギーを貯蔵し、需要急増時に放出することで、需給均衡の維持に役立ちます。さらに、これらのバッテリーは住宅用エネルギー貯蔵システムにも利用でき、住宅所有者がピーク時や停電時に使用する太陽エネルギーを貯蔵できるようにすることで、エネルギーの独立性を高めることができます。

劣化と性能のばらつき

セカンドライフEVバッテリーの容量と劣化率は、以前の使用状況によって大きく変化する可能性があり、これが性能に影響します。新しい用途に再利用する場合、さまざまな温度、充電サイクル、使用パターンにさらされたバッテリーは、一貫して機能しない可能性があります。このような一貫性のなさから、これらのバッテリーを使用するエネルギー貯蔵システム(ESS)の設計は、様々なバッテリー条件下で性能を管理し最大化するための複雑なアルゴリズムが必要となり、より困難なものとなっています。

戦略的提携とワーキンググループ

中古電気自動車用バッテリーの可能性を調査するために、多くの企業が戦略的に協力しています。自動車メーカー、エネルギー・プロバイダー、技術系企業が協力して、再利用バッテリーを効率的に活用する統合ソリューションを構築しています。例えば、Honda Europeと廃棄物処理会社は、エネルギー貯蔵用途のEVバッテリーの実行可能性を評価するために提携しています。さらに、こうしたパートナーシップは、研究開発活動を改善するだけでなく、業界参加者が知識を共有し、リソースをプールすることを容易にします。

標準化の欠如

電気自動車用バッテリーの設計、化学、性能特性は、メーカー、モデル、バッテリータイプによって大きく異なる可能性があります。標準化がないため、さまざまな種類のバッテリーを効果的に使用できる標準化されたシステムを設計することが難しく、バッテリーの再利用を困難にしています。一貫性がなければ、使用済みバッテリーを再利用する企業は、さまざまな種類のバッテリーにわたって信頼性と性能を保証するスケーラブルなソリューションを開発することが困難になる可能性があります。さらに、さまざまな種類のバッテリーが個別の再生手順を必要とする可能性があるため、標準化が進まない結果、コストが上昇する可能性があります。

COVID-19の影響:

サプライチェーンの混乱と新車需要の減少により、COVID-19の大流行はセカンドライフ電気自動車(EV)バッテリー市場に大きな影響を及ぼしています。これは、再利用のための中古バッテリーの入手可能性にも影響を及ぼしています。パンデミックの初期段階では、特に2020年第1四半期に、中国などの重要市場でEVの月間販売台数が39%減少しました。その結果、新品のEVバッテリーの生産が減少しました。この減少の結果、セカンドライフ用途の中古バッテリーの市場導入が減少しました。さらに、パンデミックは、EVバッテリーのサプライチェーン全体に遅延と混乱を引き起こし、生産と配送手続きを遅らせました。

予測期間中はリチウムイオンセグメントが最大になる見込み

中古電気自動車用バッテリーの市場は、リチウムイオンバッテリーセグメントが支配的です。リチウムイオンバッテリーの優位性は、主に電気自動車で広く使用されていることに起因しており、高いエネルギー密度、長寿命、効率性により、標準的なバッテリー技術となっています。リチウムイオンバッテリーは、電気自動車で9年から12年使用した後でも容量の約60%を維持するため、家庭用や商業用のエネルギー貯蔵システムのような二次的用途に適しています。さらに、これらのバッテリーを再利用することで、寿命が延びるだけでなく、エネルギー貯蔵用の新しいバッテリーオプションに代わる手頃な選択肢を提供することができます。

予測期間中、100 kWh未満のセグメントが最も高いCAGRが見込まれる

セカンドライフEVバッテリー市場では、100 kWh未満セグメントが最も高いCAGRで成長すると予測されます。この拡大は、小規模な商業用および住宅用アプリケーションにおいて、効率的でコンパクトなエネルギー貯蔵ソリューションに対するニーズが高まっていることに起因します。家庭用エネルギー貯蔵システムでは、ソーラーパネルなどの再生可能エネルギー源からのエネルギーを後で使用するために貯蔵できるため、この容量範囲のバッテリーが特に適しています。これにより、エネルギーの独立性が高まり、光熱費が削減されます。さらに、この市場の成長を後押しするのは、バッテリー容量の小さい電気自動車が市場に出回るにつれて、セカンドライフ用途に引退したバッテリーの利用可能性が高まることです。

最大のシェアを持つ地域:

電気自動車(EV)用中古バッテリー市場はアジア太平洋地域が支配的です。この優位性は、中国、日本、インドなどの国々で電気自動車産業が爆発的に増加していることが主要な理由です。これらの国々では、バッテリー製造への大規模な投資が行われており、EVの普及率も高いです。2025年までに新車販売の50%を電気自動車にするという中国の野心的なEV普及目標は、耐用年数を迎える自動車が増えるにつれて中古バッテリーの需要を増加させると思われます。さらに、この地域は再生可能エネルギー源と持続可能性に重点を置いているため、古いバッテリーをエネルギー貯蔵装置にリサイクルすることが容易になっています。

CAGRが最も高い地域:

中古電気自動車(EV)用バッテリーの市場は、予測期間中、欧州地域で最も高いCAGRで成長すると予想されます。使用済み電気自動車バッテリーから持続可能なエネルギー貯蔵システムを開発するための政府や自動車メーカーの積極的な取り組みなど、多くの要因がこの成長を後押ししています。セカンドライフバッテリーのリサイクルは、欧州諸国が二酸化炭素排出量の削減と再生可能エネルギー源の推進を重視するようになっていることと一致しています。さらに、材料の再利用を促進する循環型経済原則にこの地域が取り組んでいるため、セカンドライフバッテリー・ソリューションはさらに魅力的なものとなっています。

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のセカンドライフEVバッテリー市場:バッテリータイプ別

  • リチウムイオン
  • 鉛蓄バッテリー
  • ナトリウムイオン
  • ニッケル
  • その他のバッテリータイプ

第6章 世界のセカンドライフEVバッテリー市場:バッテリー容量別

  • 100kWh未満
  • 100~200kWh
  • 200~300kWh
  • 300kWh以上

第7章 世界のセカンドライフEVバッテリー市場:車両タイプ別

  • 乗用車
  • 商用車

第8章 世界のセカンドライフEVバッテリー市場:用途別

  • 電源バックアップ
    • 通信
    • ガスタービン発電所
    • UPS
  • グリッド充電
  • EV充電
  • 住宅エネルギー貯蔵
  • その他の用途

第9章 世界のセカンドライフEVバッテリー市場:エンドユーザー別

  • 商業
  • 住宅
  • 産業
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のセカンドライフEVバッテリー市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第11章 主要な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Enel X S.r.l.
  • Fortum
  • BMW
  • Mitsubishi Motors Corporation
  • Hyundai Motor Company
  • Beijing Electric Vehicle
  • Nissan Motors Corporation
  • Renault Group
  • BELECTRIC
  • Mercedes-Benz Group AG
  • RWE
  • BeePlanet Factory SL
  • Rivian Automotive, Inc.
  • Proterra, Inc.
  • Morris Garages(MG)
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Battery Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Lithium-ion (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Lead Acid (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Sodium-ion (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Nickel (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Other Battery Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Battery Capacity (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By <100 kWh (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By 100-200 kWh (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By 200-300 kWh (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By >300 kWh (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Passenger Cars (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Power Backup (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Telecom (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Gas Turbine Power Plant (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By UPS (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Grid Charging (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By EV Charging (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Residential Energy Storage (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Commercial (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Residential (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Industrial (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Second-Life EV Batteries Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27273

According to Stratistics MRC, the Global Second-Life EV Batteries Market is accounted for $748.81 million in 2024 and is expected to reach $6456.95 million by 2030 growing at a CAGR of 43.2% during the forecast period. Second-life EV batteries are used in other applications for electric vehicle batteries that have reached the end of their useful life in vehicles. Even though these batteries might not be able to power cars to the same extent, they still have a significant capacity-typically between 70 and 80 percent of their initial efficiency. These batteries help with the storage of renewable energy, the stabilization of power systems, and the provision of backup power. They are typically utilized in energy storage systems for homes or businesses. Moreover, second-life applications help with sustainability initiatives by extending the life of electric vehicle batteries and minimizing waste and the environmental impact of battery production and disposal.

According to the International Energy Agency (IEA), global battery recycling capacity reached 300 gigawatt-hours in 2023. If all announced projects materialize, global battery recycling capacity could exceed 1,500 gigawatt-hours in 2030, of which 70% would be in China.

Market Dynamics:

Driver:

Growing need for energy storage products

The need to integrate renewable energy sources and stabilize power grids is driving an increasing demand for energy storage solutions. Due to their intermittent nature, solar and wind energy are becoming more and more common. To ensure reliability, efficient storage solutions are therefore required. Reusing used electric vehicle batteries for grid storage can help maintain supply and demand equilibrium by storing excess energy produced during peak production periods and releasing it during times of high demand. Additionally, these batteries can also be utilized in residential energy storage systems, which increase energy independence by enabling homeowners to store solar energy for use during peak hours or blackouts.

Restraint:

Deterioration and variability in performance

The capacity and degradation rates of second-life EV batteries can vary significantly due to their prior use, which affects how well they perform. When repurposed for new applications, batteries that have been exposed to varying temperatures, charging cycles, and usage patterns might not function consistently. Because of this inconsistency, the design of energy storage systems (ESS) that use these batteries is made more difficult because complex algorithms are needed to manage and maximize performance under a variety of battery conditions.

Opportunity:

Strategic alliances and working groups

A lot of businesses are collaborating strategically to investigate the possibilities of used electric vehicle batteries. Manufacturers of automobiles, energy providers, and tech companies are working together to create integrated solutions that make efficient use of repurposed batteries. For instance, Honda Europe and waste management firms have partnered to evaluate the viability of EV batteries for energy storage applications. Furthermore, these partnerships not only improve R&D activities but also make it easier for industry participants to share knowledge and pool resources.

Threat:

Lack of standardization

The design, chemistry, and performance characteristics of electric vehicle batteries can differ substantially based on the manufacturer, model, and type of battery. The absence of standardization makes it difficult to design standardized systems that can effectively use various battery types, which makes repurposing batteries challenging. Without consistency, businesses that reuse used batteries could have trouble developing scalable solutions that guarantee dependability and performance across a range of battery types. Moreover, costs may rise as a result of this lack of standardization because various battery types might need distinct refurbishment procedures.

Covid-19 Impact:

Due to supply chain disruptions and a decline in demand for new cars, the COVID-19 pandemic has had a substantial effect on the market for second-life electric vehicle (EV) batteries. This has also affected the availability of used batteries for reuse. The early phases of the pandemic saw a 39% decline in monthly EV sales in important markets like China, especially in the first quarter of 2020. This resulted in a decrease in the production of new EV batteries. As a result of this decline, fewer used batteries for second-life applications were introduced to the market. Furthermore, the pandemic slowed down production and delivery procedures by causing delays and disruptions throughout the whole EV battery supply chain.

The Lithium-ion segment is expected to be the largest during the forecast period

The market for used electric vehicle batteries is dominated by the lithium-ion battery segment. Their dominance stems mainly from their extensive use in electric vehicles, where their high energy density, extended lifespan, and efficiency have made them the standard battery technology. Lithium-ion batteries are usually good for secondary applications like home and commercial energy storage systems since they retain roughly 60% of their capacity after 9 to 12 years of initial use in EVs. Moreover, reusing these batteries not only increases their lifespan but also offers an affordable alternative to new battery options for energy storage.

The <100 kWh segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

In the market for second-life EV batteries, the <100 kWh segment is projected to grow at the highest CAGR. This expansion is explained by the rising need in small-scale commercial and residential applications for energy storage solutions that are both efficient and compact. With home energy storage systems, batteries in this capacity range are especially well-suited because they can store energy from renewable sources, such as solar panels, for later use. This increases energy independence and lowers utility costs. Additionally, propelling growth in this market will be the increased availability of retired batteries for second-life applications as more electric vehicles with lower battery capacities hit the market.

Region with largest share:

The market for used electric vehicle (EV) batteries is dominated by the Asia Pacific region. This dominance is mostly due to the electric vehicle industry's explosive rise in nations like China, Japan, and India, where there are large investments in battery manufacturing and a high penetration rate for EVs. China's ambitious EV adoption targets, which call for 50% of new car sales to be electric by 2025, will increase demand for used batteries as more cars approach the end of their useful lives. Furthermore, the region's focus on renewable energy sources and sustainability has made it easier to recycle old batteries into energy storage devices.

Region with highest CAGR:

The market for used electric vehicle (EV) batteries is expected to grow at the highest CAGR during the forecast period in the Europe region. A number of factors, including aggressive government and automaker initiatives to develop sustainable energy storage systems from used electric vehicle batteries, are driving this growth. Second-life battery recycling is in line with European nations' growing emphasis on cutting carbon emissions and advancing renewable energy sources. Moreover, second-life battery solutions are even more appealing because of the region's dedication to circular economy principles, which promote material reuse.

Key players in the market

Some of the key players in Second-Life EV Batteries market include Enel X S.r.l., Fortum, BMW, Mitsubishi Motors Corporation, Hyundai Motor Company, Beijing Electric Vehicle, Nissan Motors Corporation, Renault Group, BELECTRIC, Mercedes-Benz Group AG, RWE, BeePlanet Factory SL, Rivian Automotive, Inc., Proterra, Inc. and Morris Garages (MG).

Key Developments:

In September 2024, Hyundai Motor Company and General Motors have signed an agreement to explore future collaboration across key strategic areas. GM and Hyundai will look for ways to leverage their complementary scale and strengths to reduce costs and bring a wider range of vehicles and technologies to customers faster.

In April 2024, Mitsubishi Motors Corporation have agreed to conclude a joint venture agreement with Security Bank Corporation, a financial institution in the Philippines, to establish Mitsubishi Motors Finance Philippines Inc. that offers financing services to Mitsubishi Motors' customers in the country.

In March 2024, Nissan Motor Co. and Honda Motor Co. have signed an agreement to cooperate in the development of electric vehicles (EV) in a bid to match other Japanese automakers that have formed similar partnerships. Nissan President Makoto Uchida and Honda President Toshihiro Mibe held a joint news conference on March 15 to announce the signing of the agreement.

Battery Types Covered:

  • Lithium-ion
  • Lead Acid
  • Sodium-ion
  • Nickel
  • Other Battery Types

Battery Capacities Covered:

  • <100 kWh
  • 100-200 kWh
  • 200-300 kWh
  • >300 kWh

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Cars
  • Commercial Vehicles

Applications Covered:

  • Power Backup
  • Grid Charging
  • EV Charging
  • Residential Energy Storage
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Commercial
  • Residential
  • Industrial
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Second-Life EV Batteries Market, By Battery Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Lithium-ion
  • 5.3 Lead Acid
  • 5.4 Sodium-ion
  • 5.5 Nickel
  • 5.6 Other Battery Types

6 Global Second-Life EV Batteries Market, By Battery Capacity

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 <100 kWh
  • 6.3 100-200 kWh
  • 6.4 200-300 kWh
  • 6.5 >300 kWh

7 Global Second-Life EV Batteries Market, By Vehicle Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Passenger Cars
  • 7.3 Commercial Vehicles

8 Global Second-Life EV Batteries Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Power Backup
    • 8.2.1 Telecom
    • 8.2.2 Gas Turbine Power Plant
    • 8.2.3 UPS
  • 8.3 Grid Charging
  • 8.4 EV Charging
  • 8.5 Residential Energy Storage
  • 8.6 Other Applications

9 Global Second-Life EV Batteries Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Commercial
  • 9.3 Residential
  • 9.4 Industrial
  • 9.5 Other End Users

10 Global Second-Life EV Batteries Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Enel X S.r.l.
  • 12.2 Fortum
  • 12.3 BMW
  • 12.4 Mitsubishi Motors Corporation
  • 12.5 Hyundai Motor Company
  • 12.6 Beijing Electric Vehicle
  • 12.7 Nissan Motors Corporation
  • 12.8 Renault Group
  • 12.9 BELECTRIC
  • 12.10 Mercedes-Benz Group AG
  • 12.11 RWE
  • 12.12 BeePlanet Factory SL
  • 12.13 Rivian Automotive, Inc.
  • 12.14 Proterra, Inc.
  • 12.15 Morris Garages (MG)