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市場調査レポート
商品コード
1558357
ニアアイディスプレイ市場の2030年までの予測: コンポーネント別、解像度別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Near-Eye Display Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Resolution (Low Resolution, High Resolution and Ultra-High Resolution ), Technology, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ニアアイディスプレイ市場の2030年までの予測: コンポーネント別、解像度別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年09月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のニアアイディスプレイ市場は2024年に31億7,000万米ドルを占め、2030年には125億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは25.8%です。
ニアアイディスプレイ(NED)は、ユーザーの目の近く、通常は数センチ以内に配置されるように設計された視覚技術です。画像や情報をユーザーの視野に直接投影することで、コンパクトなデバイスでありながら大型ディスプレイのような錯覚をもたらします。NEDは、拡張現実(AR)メガネ、仮想現実(VR)ヘッドセット、ヘッドアップディスプレイ(HUD)などの機器によく見られます。これらのディスプレイは、レンズ、導波路、ミラーなどのさまざまな光学技術を使用して、画像が快適な視聴距離で表示され、広い視野をカバーするようにしています。
AR(拡張現実)需要の増加
NEDはAR機器の重要な部品であり、ユーザーが現実世界とシームレスに統合されたデジタルオーバーレイを見ることを可能にします。ゲームやエンターテインメントからヘルスケアや教育まで、ARアプリケーションが業界全体に広がるにつれ、高品質で没入感のあるディスプレイへのニーズが高まっています。このため、解像度、輝度、視野角の向上、待ち時間の短縮に重点を置いたNEDの技術革新が進んでいます。さらに、OLEDやmicroLEDなどのマイクロディスプレイの進歩は、強化された光学システムとともに、NEDをより小型でエネルギー効率に優れたものにし、軽量で快適なARウェアラブルに不可欠なものにしています。
相互運用性の欠如
ニアアイディスプレイ(NED)の相互運用性の欠如は、その普及と実用性を著しく妨げています。拡張現実やバーチャル・リアリティに不可欠なこれらのディスプレイは、さまざまなハードウェアやソフトウェア・プラットフォームにシームレスに統合する必要があります。しかし、現在のNEDシステムは閉鎖的なエコシステム内で運用されていることが多く、異なるメーカーのデバイス、ソフトウェア、アクセサリーを連携させることが困難です。消費者は好みのハードウェアと互換性のあるソフトウェアを組み合わせる際に課題に直面し、不満や機能低下につながるため、このような断片化はユーザー体験を制限します。
スマート・マニュファクチャリングへの投資の拡大
IoT、AI、自動化などの技術を活用するスマート製造では、NEDが得意とする高精度とリアルタイムのデータ可視化が求められます。これらのディスプレイは、作業者に重要な情報へのアクセスを強化し、物理的環境にデジタルデータを重ね合わせることで、効率を向上させ、ミスを減らします。産業界がスマート・マニュファクチャリングへの投資を拡大するにつれて、先進的なNEDの必要性が高まり、ディスプレイの品質、解像度、エネルギー効率の革新が推し進められています。
VRディスプレイの待ち時間の最小化
バーチャルリアリティ(VR)ディスプレイの遅延を最小化することは、没入感のある体験を作り出すために非常に重要ですが、特にニアアイディスプレイ(NED)にとっては大きな課題でもあります。VRでは、ユーザーの物理的な動きとそれに対応する視覚的なフィードバックの間にわずかな遅延があっても、乗り物酔いを引き起こし、没入感を壊す可能性があります。低遅延を実現するには、高速処理、高リフレッシュレート、高速ディスプレイ技術が必要です。しかし、こうした要求は、軽量・コンパクトに設計されたNEDに固有の小型化・電力制約と相反します。高性能の処理装置は熱を発生し、電力を消費するため、装置がかさばり、装着感が悪くなる可能性があります。
社会的距離の縮小やリモートワークが当たり前になりつつある中、バーチャル・コミュニケーションや没入感を高める技術への需要が急増しています。拡張現実(AR)および仮想現実(VR)ヘッドセットを含むニアアイ・ディスプレイは、在宅で仕事、社交、娯楽を行うためのよりインタラクティブな方法を人々が求めるようになり、採用が増加しました。この時期はディスプレイ技術の革新にも拍車がかかり、解像度、視野角、快適性の向上につながった。しかし、パンデミック(世界的大流行)により、より身近でユーザーフレンドリーな機器の必要性が浮き彫りになり、メーカー各社はより幅広い消費者市場に向けて製品を改良する必要に迫られました。
予測期間中、イメージジェネレータ部門が最大になる見込み
拡張現実(AR)や仮想現実(VR)ヘッドセットのようなデバイスのビジュアル品質と没入感を高めることにより、画像ジェネレータ分野は予測期間中最大になると予想されます。これらのジェネレータは、高度なアルゴリズムと機械学習技術を使用して、ユーザーの目に直接、または非常に近い位置に投影される高解像度の本物そっくりの画像を作成します。この分野の革新には、ライトフィールドディスプレイの最適化、リフレッシュレートの向上、色精度とコントラストの改善などが含まれます。この進歩は、バーチャル環境をより魅力的なものにするだけでなく、眼精疲労を軽減し、ユーザー全体の快適性を高める。
予測期間中、ヘッドアップディスプレイ分野のCAGRが最も高くなると予想されます。
ヘッドアップディスプレイ分野は、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。HUDは従来、フロントガラスに重要な情報を投影するために自動車で使用されてきたが、現在ではNED向けに改良され、ユーザーの視線に直接、没入感のある高解像度のビジュアルを提供するようになっています。この強化により、デジタルコンテンツとのシームレスなインタラクションが可能になり、より正確かつ明瞭に現実世界にデータを重ね合わせることができます。NEDの先進的なHUDは、改良された光学系、高輝度ディスプレイ、より優れた空間認識機能を組み込んでおり、拡張現実(AR)や仮想現実(VR)などのアプリケーションで、より豊かで直感的な体験を提供することを可能にしています。これらの開発により、ユーザーの視界を妨げることなく、ナビゲーション、通知、インタラクティブ要素などの情報をより効果的に映し出すことが可能になります。
予測期間中、北米地域が最大のシェアを占めました。組織がリモート・ワーク・モデルを採用するようになるにつれ、高度なバーチャル・コミュニケーション・ツールの需要が急増し、拡張現実(AR)やバーチャル・リアリティ(VR)ヘッドセットのような技術を含むニアアイ・ディスプレイへの関心が高まっています。これらのデバイスは、物理的相互作用とデジタル的相互作用のギャップを埋める没入型体験を提供することで、遠隔コラボレーションを強化します。これらのディスプレイの利用が増えることで、より効果的なバーチャル会議、トレーニング・セッション、共同プロジェクトが促進され、市場成長の原動力となっています。企業が生産性と接続性を向上させるためにこうした技術に投資しているため、ニアアイ・ディスプレイ分野は北米で技術革新と拡大が加速しています。
欧州地域は、予測期間中に収益性の高い成長を維持する見込みです。欧州では、政府の規制がニアアイディスプレイ技術の開発と採用を大幅に後押ししています。欧州連合(EU)は、消費者の安全性とデータプライバシーを確保するために厳格な基準を設けており、これが企業の技術革新と高い基準への適合を後押ししています。一般データ保護規則(GDPR)や欧州連合(EU)のデジタルサービス法(DSA)などの規制は、技術開発のための安全な環境を育み、ニアアイ・ディスプレイ技術への投資や研究を促進しています。これらの規制はまた、相互運用性とアクセシビリティを促進し、新製品が包括的でユーザーフレンドリーであることを保証します。
According to Stratistics MRC, the Global Near-Eye Display Market is accounted for $3.17 billion in 2024 and is expected to reach $12.57 billion by 2030 growing at a CAGR of 25.8% during the forecast period. A Near-Eye Display (NED) is a visual technology designed to be positioned close to the user's eyes, typically within a few centimeters. It projects images or information directly into the user's field of view, creating the illusion of a large display while using a compact device. NEDs are commonly found in devices like augmented reality (AR) glasses, virtual reality (VR) headsets, and heads-up displays (HUDs). These displays use various optical techniques, such as lenses, waveguides, or mirrors, to ensure that the image appears at a comfortable viewing distance and covers a wide field of view.
Increasing demand for augmented reality
NEDs are critical components in AR devices, enabling users to see digital overlays seamlessly integrated with the real world. As AR applications expand across industries-from gaming and entertainment to healthcare and education-there's an increasing need for high-quality, immersive displays. This has driven innovations in NEDs, focusing on improving resolution, brightness, field of view, and reducing latency. Moreover, advancements in microdisplays, such as OLED and microLED, along with enhanced optical systems, are making NEDs more compact and energy-efficient, essential for lightweight and comfortable AR wearables.
Lack of interoperability
The lack of interoperability in near-eye displays (NEDs) significantly hampers their widespread adoption and utility. These displays, integral to augmented and virtual reality, require seamless integration across various hardware and software platforms. However, current NED systems often operate within closed ecosystems, making it difficult for devices, software, and accessories from different manufacturers to work together. This fragmentation limits the user experience, as consumers face challenges in combining their preferred hardware with compatible software, leading to frustration and reduced functionality.
Growing investment in smart manufacturing
Smart manufacturing, which leverages technologies like IoT, AI, and automation, demands high precision and real-time data visualization, which NEDs excel at providing. These displays offer workers enhanced access to critical information, overlaying digital data onto the physical environment, thereby improving efficiency and reducing errors. As industries invest more in smart manufacturing, the need for advanced NEDs grows, pushing innovation in display quality, resolution, and energy efficiency.
Minimizing latency for VR displays
Minimizing latency in Virtual Reality (VR) displays is crucial for creating an immersive experience, but it also poses significant challenges, particularly for Near-Eye Displays (NEDs). In VR, even slight delays between a user's physical movements and the corresponding visual feedback can cause motion sickness and break the sense of immersion. Achieving low latency requires rapid processing, high refresh rates, and fast display technologies. However, these demands conflict with the miniaturization and power constraints inherent in NEDs, which are designed to be lightweight and compact. High-performance processing units generate heat and consume power, which can make the devices bulkier and uncomfortable to wear.
With social distancing and remote work becoming the norm, there was a surge in demand for technologies that could enhance virtual communication and immersive experiences. Near-eye displays, including augmented reality (AR) and virtual reality (VR) headsets, witnessed increased adoption as people sought more interactive ways to work, socialize, and entertain themselves from home. This period also spurred innovation in display technologies, leading to improvements in resolution, field of view, and comfort. However, the pandemic highlighted the need for more accessible and user-friendly devices, pushing manufacturers to refine their products for broader consumer markets.
The Image Generators segment is expected to be the largest during the forecast period
Image Generators segment is expected to be the largest during the forecast period by enhancing visual quality and immersion in devices like augmented reality (AR) and virtual reality (VR) headsets. These generators, using advanced algorithms and machine learning techniques, create high-resolution, lifelike images that are projected directly onto or very close to the user's eyes. Innovations in this field include optimizing light field displays, increasing refresh rates, and improving color accuracy and contrast. This progress not only makes virtual environments more engaging but also reduces eye strain and enhances overall user comfort.
The Heads-Up Displays segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Heads-Up Displays segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. HUDs, traditionally used in vehicles to project critical information onto the windshield, are now being refined for NEDs to deliver immersive, high-resolution visuals directly in the user's line of sight. This enhancement allows for more seamless interaction with digital content, overlaying data on the real world with greater precision and clarity. Advanced HUDs in NEDs incorporate improved optics, high-brightness displays, and better spatial awareness, enabling applications like augmented reality (AR) and virtual reality (VR) to offer richer, more intuitive experiences. These developments make it possible to project information such as navigation, notifications, and interactive elements more effectively, without obstructing the user's view.
North America region dominated the largest share over the forecast period. As organizations increasingly adopt remote work models, the demand for advanced virtual communication tools has surged, leading to greater interest in Near-Eye Displays, which include technologies like augmented reality (AR) and virtual reality (VR) headsets. These devices enhance remote collaboration by providing immersive experiences that bridge the gap between physical and digital interactions. The increased use of these displays facilitates more effective virtual meetings, training sessions, and collaborative projects, thereby driving market growth. As companies invest in these technologies to improve productivity and connectivity, the Near-Eye Display sector is experiencing accelerated innovation and expansion in North America.
Europe region is poised to hold profitable growth during the extrapolated period. In Europe, government regulations are significantly boosting the development and adoption of near-eye display technologies. The European Union has implemented strict standards to ensure consumer safety and data privacy, which has pushed companies to innovate and meet these high standards. Regulations like the General Data Protection Regulation (GDPR) and the European Union's Digital Services Act (DSA) are fostering a secure environment for technology development, encouraging investment and research in near-eye display technologies. These regulations also promote interoperability and accessibility, ensuring that new products are inclusive and user-friendly.
Key players in the market
Some of the key players in Near-Eye Display market include BOE Technology Group Co., Ltd, eMagin Corporation, Exalos AG, Himax Technologies, Inc, Infineon Technologies AG, Kopin Corporation, MicroVision, Inc, Sony Group Corporation, STMicroelectronics N.V and Syndiant, Inc.
In June 2024, Kopin Corporation introduced its latest microdisplay technology, the Lightning 2. This display offers a resolution of 2,000 x 2,000 pixels per eye and is designed for lightweight AR and VR devices. The Lightning 2 emphasizes low power consumption and high brightness, making it suitable for various applications.
In August 2023, Sony announced the launch of its ECX344A OLED microdisplay, designed for virtual reality (VR) and augmented reality (AR) applications. This 1.3-inch microdisplay features a 4K resolution and a refresh rate of 90Hz, ensuring smooth and lifelike visuals. The ECX344A utilizes a unique miniaturization process, allowing for high brightness levels of up to 5,000 cd/m2 and a wide color gamut covering 96% of the DCI-P3 color space.
In January 2022, TriLite Technologies GmbH launched Trixel 3-the smallest laser beam scanner light engine based on Infineon's 2D MEMS mirror. The tiny module targets the AR glasses product as it is the key component for AR smart glasses that offer comfortable all-day wear.
In January 2022, Sony Corporation released OLED Microdisplay for EVF applications in cameras and HMDs. This microdisplay can be applied in interchangeable lens mirrorless cameras viewfinders. It has achieved high image quality and a larger size to be employed in AR/VR wearable devices.
In January 2022, Kopin Corporation partnered with RealWear by supplying the Golden Pearl display module for RealWear's recently launched RealWear Navigator 500 wearable device. The updated Golden Pearl features a 0.32", 24-bit full-color, high-brightness LCD microdisplay for easy outdoor/sunlight use and comfortable long-term viewing.
In January 2022, JBD Xianyao Display Technology partnered with tooz technologies to develop new-generation optical engines for smart glasses, combining the color filter-integrated MicroLED display engine of JBD Xianyao Display Technology and the curved waveguide of tooz technologies.