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市場調査レポート
商品コード
1558331

3Dデジタルアセット市場の2030年までの予測: アセットタイプ、コンポーネント、アセット品質、展開、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析

3D Digital Asset Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Asset Type, Component, Asset Quality, Deployment, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.64円
3Dデジタルアセット市場の2030年までの予測: アセットタイプ、コンポーネント、アセット品質、展開、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2024年09月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の3Dデジタルアセット市場は2024年に300億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 15.1%で成長し、2030年には698億米ドルに達すると予測されています。

3Dデジタルアセットは、3次元オブジェクトの専門的なデジタル表現であり、モデル、アニメーション、テクスチャ、関連コンテンツを含むことができます。これらの資産は、3Dコンテンツ専用に設計されたデジタル資産管理(DAM)システムで管理されます。このようなシステムは、3Dアセットを整理、保存、検索するための一元化されたリポジトリを提供し、ユーザー間の効率的なコラボレーションを可能にし、ファイルの最新の反復を維持するためのバージョン管理を保証します。これらのシステムは、複数のユーザーが同時にアセットに取り組むことをサポートし、生産性を向上させ、エラーのリスクを低減します。

3Dモデリング・ソフトウェアの継続的な改善

3Dモデリングソフトウェアの進歩は、アセット作成と最適化を合理化することで生産性を向上させ、アーティストの作業時間と人件費を削減します。テクスチャ・ベイキングやリトポロジーのような高度なツールは、ビジュアルの忠実度を高め、3Dモデルをより魅力的で、ゲーム、VR、ARアプリケーションに適したものにします。このような高品質のアセットが市場の需要を促進し、ユーザー体験を向上させるため、3Dモデリング・ソフトウェアは企業にとって価値あるツールとなっています。

普遍的に採用されている技術標準の欠如

3Dデジタルアセット市場における普遍的な技術標準の欠如は、断片化を招き、互換性の問題やデータ損失を引き起こします。そのため、プラットフォーム間でのシームレスな資産移動が妨げられ、市場の拡大が制限されます。さらに、普遍的な標準がないため、企業は異なるプラットフォーム向けに3D資産を最適化するために多くの時間、リソース、資源を投資する必要があり、取引コストが高くなり、市場の成長を妨げています。

没入型体験への需要の高まり

3Dアセットは、医療教育からVRエンターテインメントまで、さまざまな用途に汎用性があります。これは、3Dデジタルアセット市場を拡大し、業界全体のイノベーションを促します。リアルタイムレンダリングやジェネレーティブAIなどの技術の進歩により、アセット制作の品質と効率が向上し、クリエイターは没入型アプリケーション向けの高品質なモデルを作成できるようになっています。この進化は、デジタルコンテンツにおけるリアリズムとインタラクティブ性への期待の高まりに応えるために極めて重要であり、市場を牽引しています。

知的財産とライセンシングの問題

3Dデジタルアセット市場は、無許可の複製や配布による著作権侵害のリスク増大に直面しており、クリエイターが作品を共有したり共同プロジェクトに参加したりすることを妨げる可能性があります。さらに、多様なライセンシングモデルが資産の利用可能性と収益の可能性に影響を与え、クリエイターとユーザーに障壁を作り出しています。明確なライセンシング条件の必要性は、混乱や紛争を引き起こし、市場内の取引を複雑にしています。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は、3Dデジタルアセット市場に大きな影響を与え、没入型デジタル体験に対する需要の増加により、その成長を加速させました。ビジネスが遠隔操作にシフトするにつれ、トレーニング、コラボレーション、マーケティングのための仮想現実(VR)および拡張現実(AR)アプリケーションの使用が急増しました。このシフトにより、eコマース、エンターテインメント、教育など、さまざまな分野で高品質の3D資産に対するニーズが高まった。

予測期間中、3Dモデルセグメントが最大になる見込み

3Dモデルは製品のビジュアライゼーションを強化し、顧客エンゲージメントを高め、eコマースにおける返品率を低下させるため、予測期間中は3Dモデルが最大になると予想されます。VRおよびARアプリケーションにおける没入型体験の需要が急増しており、高品質の3Dモデルが必要とされています。ゲーム、教育、トレーニングなどの業界は、インタラクティブな環境を作成するためにリアルな3Dアセットに依存しており、3Dデジタルアセット市場の成長を牽引しています。

予測期間中、バーチャルエクスペリエンス分野のCAGRが最も高い見込み

強化されたVRヘッドセット、ARグラス、没入型入力デバイスは、よりリアルで魅力的なバーチャル体験を提供するため、バーチャル体験分野は予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。さらに、グラフィックスレンダリング、リアルタイムシミュレーション、空間オーディオの進歩は、より没入的でリアルな仮想環境の実現に貢献しています。仮想ワークスペースやコラボレーション・ツールは、遠隔地でのチームワークやプロジェクト管理を容易にし、生産性やコミュニケーションを向上させる。

最大のシェアを占める地域

北米は技術革新の中心地であり、3Dモデリング、レンダリング、シミュレーション技術の進歩が市場成長を牽引しているため、予測期間中は北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。また、北米の映画、テレビ、ゲーム産業は、CG映像、特殊効果、没入体験のために高品質の3Dアセットに大きく依存しています。さらに、北米企業による研究開発への多額の投資が、3Dアセット技術とアプリケーションの進歩を支えています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。これは、アジア太平洋地域、特に中国、韓国、日本などの国々におけるゲーム産業の成長により、ゲームデザインと開発のための高品質な3Dアセットの需要が高まっているためです。さらに、映画やメディア産業は、視覚効果、アニメーション、没入体験のために3Dアセットを使用しています。さらに、教育、不動産、小売などさまざまな分野で仮想現実(VR)および拡張現実(AR)技術の採用が増加しており、詳細な3Dデジタル資産のニーズが高まっています。

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の3Dデジタルアセット市場:アセットタイプ別

  • 3Dモデル
  • テクスチャ
  • アニメーション
  • デジタルツイン
  • 仮想環境
  • 3Dレンダリングアセット
  • 3D彫刻
  • 3Dオーディオ
  • その他のアセットタイプ

第6章 世界の3Dデジタルアセット市場:コンポーネント別

  • ハードウェア
    • 3Dスキャナー
    • モーションキャプチャシステム
  • ソフトウェア
    • 3Dモデリングソフトウェア
    • 3Dスキャンソフトウェア
    • 3Dアニメーションソフトウェア
    • 3Dレンダリングおよび視覚化ソフトウェア
    • 画像再構成ソフトウェア
  • サービス
    • プロフェッショナルサービス
    • マネージドサービス
  • その他のコンポーネント

第7章 世界の3Dデジタルアセット市場:アセット品質別

  • ローポリゴン
  • ミディアムポリゴン
  • ハイポリゴン
  • その他のアセット品質

第8章 世界の3Dデジタルアセット市場:展開別

  • オンプレミス
  • クラウドベース

第9章 世界の3Dデジタルアセット市場:用途別

  • 視覚化
  • シミュレーション
  • デジタルプロトタイピング
  • ゲームとアニメーション
  • バーチャル体験
  • マーケティングと広告
  • その他の用途

第10章 世界の3Dデジタルアセット市場:エンドユーザー別

  • 建築・建設
  • ヘルスケア
  • 自動車・製造業
  • 小売・eコマース
  • 航空宇宙および防衛
  • 教育
  • メディアとエンターテイメント
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界の3Dデジタルアセット市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Adobe
  • Aprimo LLC
  • Autodesk Inc.
  • Bynder
  • Canto Inc.
  • Cloudinary Ltd
  • Cognizant Technology Solutions Corp.
  • Digizuite A/S
  • echo3D, Inc.
  • IBM Corporation
  • MediaBeacon Inc.
  • Meta
  • Microsoft
  • Nuxeo
  • NVIDIA Corporation
  • Oracle Corporation
  • Siemens
  • Sony Corporation
  • Trimble Inc.
  • Unity Technologies
図表

List of Tables

  • Table 1 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Asset Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By 3D Models (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Textures (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Animations (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Digital Twins (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Virtual Environments (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By 3D Rendering Assets (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By 3D Sculptures (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By 3D Audio (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Other Asset Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Hardware (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By 3D Scanner (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Motion Capture Systems (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By 3D Modeling Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By 3D Scanning Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By 3D Animation Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By 3D Rendering and Visualization Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Image Reconstruction Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Professional Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Managed Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Asset Quality (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Low-poly (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Medium-poly (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By High-poly (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Other Asset Qualities (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Deployment (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By On-Premises (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Cloud-Based (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Visualization (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Simulation (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Digital Prototyping (2022-2030) ($MN)
  • Table 38 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Gaming & Animation (2022-2030) ($MN)
  • Table 39 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Virtual Experience (2022-2030) ($MN)
  • Table 40 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Marketing & Advertising (2022-2030) ($MN)
  • Table 41 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 42 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 43 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Architecture & Construction (2022-2030) ($MN)
  • Table 44 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
  • Table 45 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Automotive & Manufacturing (2022-2030) ($MN)
  • Table 46 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Retail & E-commerce (2022-2030) ($MN)
  • Table 47 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Aerospace & Defense (2022-2030) ($MN)
  • Table 48 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Education (2022-2030) ($MN)
  • Table 49 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Media & Entertainment (2022-2030) ($MN)
  • Table 50 Global 3D Digital Asset Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27202

According to Stratistics MRC, the Global 3D Digital Asset Market is accounted for $30.0 billion in 2024 and is expected to reach $69.8 billion by 2030 growing at a CAGR of 15.1% during the forecast period. 3D Digital Asset is a specialized digital representation of three-dimensional objects, which can include models, animations, textures, and related content. These assets are managed within a Digital Asset Management (DAM) system designed specifically for 3D content. Such systems provide a centralized repository for organizing, storing, and retrieving 3D assets, enabling efficient collaboration among users and ensuring version control to maintain the latest iterations of files. These systems support multiple users working on assets simultaneously, improving productivity and reducing the risk of errors

Market Dynamics:

Driver:

Continuous improvements in 3D modeling software

3D modeling software advancements improve productivity by streamlining asset creation and optimization, reducing time for artists and labor costs. Advanced tools like texture baking and retopology enhance visual fidelity, making 3D models more engaging and relevant for gaming, VR, and AR applications. These higher-quality assets drive market demand and enhance user experiences, making 3D modeling software a valuable tool for businesses.

Restraint:

Lack of universally adopted technical standards

The lack of universal technical standards in the 3D digital asset market leads to fragmentation, causing compatibility issues and data loss. This hinders seamless asset transfer across platforms, limiting market expansion. Additionally, the absence of universal standards results in higher transaction costs, as companies need to invest more time, resources, and resources in optimizing 3D assets for different platforms hampering the growth of the market.

Opportunity:

Growing demand for immersive experiences

3D assets offer versatility across various applications, from medical education to VR entertainment. This broadens the 3D digital asset market and encourages innovation across industries. Technological advancements like real-time rendering and generative AI are enhancing asset production quality and efficiency, enabling creators to create high-quality models for immersive applications. This evolution is crucial for meeting growing expectations for realism and interactivity in digital content drives the market.

Threat:

Intellectual property and licensing issues

The 3D digital asset market faces increased risk of copyright infringement due to unauthorized reproduction or distribution, which can deter creators from sharing their work and participating in collaborative projects. Additionally, diverse licensing models impact asset availability and revenue potential, creating barriers for creators and users. The need for clear licensing terms can lead to confusion and disputes, complicating transactions within the market.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic has significantly impacted the 3D Digital Asset market, accelerating its growth due to increased demand for immersive digital experiences. As businesses shifted to remote operations, there was a surge in the use of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) applications for training, collaboration, and marketing. This shift led to a heightened need for high-quality 3D assets across various sectors, including e-commerce, entertainment, and education.

The 3D models segment is expected to be the largest during the forecast period

The 3D models is expected to be the largest during the forecast period because 3D models enhance product visualization, boosting customer engagement and reducing return rates in e-commerce. The demand for immersive experiences in VR and AR applications has surged, necessitating high-quality 3D models. Industries like gaming, education, and training rely on realistic 3D assets to create interactive environments, driving the growth of the 3D digital asset market.

The virtual experience segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The virtual experience segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period bacause enhanced VR headsets, AR glasses, and immersive input devices provide more realistic and engaging virtual experiences. Furthermore, advances in graphics rendering, real-time simulation, and spatial audio contribute to more immersive and realistic virtual environments. Virtual workspaces and collaboration tools facilitate remote teamwork and project management, enhancing productivity and communication.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period because North America is a hub for technological innovation, with advancements in 3D modeling, rendering, and simulation technologies driving market growth. In addition, the film, television, and gaming industries in North America rely heavily on high-quality 3D assets for computer-generated imagery, special effects, and immersive experiences. Furthermore, significant investments in research and development by North American companies support the advancement of 3D asset technologies and applications.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to witness the highest CAGR over the forecast period driven due to the growing gaming industry in APAC, particularly in countries like China, South Korea, and Japan, drives demand for high-quality 3D assets for game design and development. Moreover, the film and media industries use 3D assets for visual effects, animation, and immersive experiences. Furthermore, increased adoption of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies across various sectors, including education, real estate, and retail, boosts the need for detailed 3D digital assets.

Key players in the market

Some of the key players in 3D Digital Asset market include Adobe, Aprimo LLC, Autodesk Inc., Bynder, Canto Inc., Cloudinary Ltd, Cognizant Technol ogy Solutions Corp., Digizuite A/S, echo3D, Inc., IBM Corporation, MediaBeacon Inc., Meta, Microsoft, Nuxeo , NVIDIA Corporation, Oracle Corporation, Siemens, Sony Corporation, Trimble Inc. And Unity Technologies

Key Developments:

In September 2024, IBM celebrated the opening of its new flagship office at One Madison Avenue, marking a significant milestone for the New York-based global technology company. It joins a long tradition of IBM contributions to New York's thriving technology industry, including our deep partnerships with academic and research institutions across the state.

In September 2024, IBM and Intel have announced a collaboration to deploy Intel(R) Gaudi(R) 3 AI accelerators as a service on IBM Cloud. This offering, which is expected to be available in early 2025, aims to help more cost effectively scale enterprise AI and drive innovation underpinned with security and resiliency.

In August 2024, Siemens provides unrivalled distribution network transparency with SICAM Enhanced Grid Sensor. Unparalleled transparency delivers customers enhanced operational efficiency, improved reliability, and cost savings.

Asset Types Covered:

  • 3D Models
  • Textures
  • Animations
  • Digital Twins
  • Virtual Environments
  • 3D Rendering Assets
  • 3D Sculptures
  • 3D Audio
  • Other Asset Types

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services
  • Other Components

Asset Qualities Covered:

  • Low-poly
  • Medium-poly
  • High-poly
  • Other Asset Qualities

Deployments Covered:

  • On-Premises
  • Cloud-Based

Applications Covered:

  • Visualization
  • Simulation
  • Digital Prototyping
  • Gaming & Animation
  • Virtual Experience
  • Marketing & Advertising
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Architecture & Construction
  • Healthcare
  • Automotive & Manufacturing
  • Retail & E-commerce
  • Aerospace & Defense
  • Education
  • Media & Entertainment
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global 3D Digital Asset Market, By Asset Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 3D Models
  • 5.3 Textures
  • 5.4 Animations
  • 5.5 Digital Twins
  • 5.6 Virtual Environments
  • 5.7 3D Rendering Assets
  • 5.8 3D Sculptures
  • 5.9 3D Audio
  • 5.10 Other Asset Types

6 Global 3D Digital Asset Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Hardware
    • 6.2.1 3D Scanner
    • 6.2.2 Motion Capture Systems
  • 6.3 Software
    • 6.3.1 3D Modeling Software
    • 6.3.2 3D Scanning Software
    • 6.3.3 3D Animation Software
    • 6.3.4 3D Rendering and Visualization Software
    • 6.3.6 Image Reconstruction Software
  • 6.4 Services
    • 6.4.1 Professional Services
    • 6.4.2 Managed Services
  • 6.5 Other Components

7 Global 3D Digital Asset Market, By Asset Quality

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Low-poly
  • 7.3 Medium-poly
  • 7.4 High-poly
  • 7.5 Other Asset Qualities

8 Global 3D Digital Asset Market, By Deployment

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 On-Premises
  • 8.3 Cloud-Based

9 Global 3D Digital Asset Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Visualization
  • 9.3 Simulation
  • 9.4 Digital Prototyping
  • 9.5 Gaming & Animation
  • 9.6 Virtual Experience
  • 9.7 Marketing & Advertising
  • 9.8 Other Applications

10 Global 3D Digital Asset Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Architecture & Construction
  • 10.3 Healthcare
  • 10.4 Automotive & Manufacturing
  • 10.5 Retail & E-commerce
  • 10.6 Aerospace & Defense
  • 10.7 Education
  • 10.8 Media & Entertainment
  • 10.9 Other End Users

11 Global 3D Digital Asset Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Adobe
  • 13.2 Aprimo LLC
  • 13.3 Autodesk Inc.
  • 13.4 Bynder
  • 13.5 Canto Inc.
  • 13.6 Cloudinary Ltd
  • 13.7 Cognizant Technology Solutions Corp.
  • 13.8 Digizuite A/S
  • 13.9 echo3D, Inc.
  • 13.10 IBM Corporation
  • 13.11 MediaBeacon Inc.
  • 13.12 Meta
  • 13.13 Microsoft
  • 13.14 Nuxeo
  • 13.15 NVIDIA Corporation
  • 13.16 Oracle Corporation
  • 13.17 Siemens
  • 13.18 Sony Corporation
  • 13.19 Trimble Inc.
  • 13.20 Unity Technologies