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市場調査レポート
商品コード
1558331
3Dデジタルアセット市場の2030年までの予測: アセットタイプ、コンポーネント、アセット品質、展開、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析3D Digital Asset Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Asset Type, Component, Asset Quality, Deployment, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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3Dデジタルアセット市場の2030年までの予測: アセットタイプ、コンポーネント、アセット品質、展開、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年09月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の3Dデジタルアセット市場は2024年に300億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 15.1%で成長し、2030年には698億米ドルに達すると予測されています。
3Dデジタルアセットは、3次元オブジェクトの専門的なデジタル表現であり、モデル、アニメーション、テクスチャ、関連コンテンツを含むことができます。これらの資産は、3Dコンテンツ専用に設計されたデジタル資産管理(DAM)システムで管理されます。このようなシステムは、3Dアセットを整理、保存、検索するための一元化されたリポジトリを提供し、ユーザー間の効率的なコラボレーションを可能にし、ファイルの最新の反復を維持するためのバージョン管理を保証します。これらのシステムは、複数のユーザーが同時にアセットに取り組むことをサポートし、生産性を向上させ、エラーのリスクを低減します。
3Dモデリング・ソフトウェアの継続的な改善
3Dモデリングソフトウェアの進歩は、アセット作成と最適化を合理化することで生産性を向上させ、アーティストの作業時間と人件費を削減します。テクスチャ・ベイキングやリトポロジーのような高度なツールは、ビジュアルの忠実度を高め、3Dモデルをより魅力的で、ゲーム、VR、ARアプリケーションに適したものにします。このような高品質のアセットが市場の需要を促進し、ユーザー体験を向上させるため、3Dモデリング・ソフトウェアは企業にとって価値あるツールとなっています。
普遍的に採用されている技術標準の欠如
3Dデジタルアセット市場における普遍的な技術標準の欠如は、断片化を招き、互換性の問題やデータ損失を引き起こします。そのため、プラットフォーム間でのシームレスな資産移動が妨げられ、市場の拡大が制限されます。さらに、普遍的な標準がないため、企業は異なるプラットフォーム向けに3D資産を最適化するために多くの時間、リソース、資源を投資する必要があり、取引コストが高くなり、市場の成長を妨げています。
没入型体験への需要の高まり
3Dアセットは、医療教育からVRエンターテインメントまで、さまざまな用途に汎用性があります。これは、3Dデジタルアセット市場を拡大し、業界全体のイノベーションを促します。リアルタイムレンダリングやジェネレーティブAIなどの技術の進歩により、アセット制作の品質と効率が向上し、クリエイターは没入型アプリケーション向けの高品質なモデルを作成できるようになっています。この進化は、デジタルコンテンツにおけるリアリズムとインタラクティブ性への期待の高まりに応えるために極めて重要であり、市場を牽引しています。
知的財産とライセンシングの問題
3Dデジタルアセット市場は、無許可の複製や配布による著作権侵害のリスク増大に直面しており、クリエイターが作品を共有したり共同プロジェクトに参加したりすることを妨げる可能性があります。さらに、多様なライセンシングモデルが資産の利用可能性と収益の可能性に影響を与え、クリエイターとユーザーに障壁を作り出しています。明確なライセンシング条件の必要性は、混乱や紛争を引き起こし、市場内の取引を複雑にしています。
COVID-19の流行は、3Dデジタルアセット市場に大きな影響を与え、没入型デジタル体験に対する需要の増加により、その成長を加速させました。ビジネスが遠隔操作にシフトするにつれ、トレーニング、コラボレーション、マーケティングのための仮想現実(VR)および拡張現実(AR)アプリケーションの使用が急増しました。このシフトにより、eコマース、エンターテインメント、教育など、さまざまな分野で高品質の3D資産に対するニーズが高まった。
予測期間中、3Dモデルセグメントが最大になる見込み
3Dモデルは製品のビジュアライゼーションを強化し、顧客エンゲージメントを高め、eコマースにおける返品率を低下させるため、予測期間中は3Dモデルが最大になると予想されます。VRおよびARアプリケーションにおける没入型体験の需要が急増しており、高品質の3Dモデルが必要とされています。ゲーム、教育、トレーニングなどの業界は、インタラクティブな環境を作成するためにリアルな3Dアセットに依存しており、3Dデジタルアセット市場の成長を牽引しています。
予測期間中、バーチャルエクスペリエンス分野のCAGRが最も高い見込み
強化されたVRヘッドセット、ARグラス、没入型入力デバイスは、よりリアルで魅力的なバーチャル体験を提供するため、バーチャル体験分野は予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。さらに、グラフィックスレンダリング、リアルタイムシミュレーション、空間オーディオの進歩は、より没入的でリアルな仮想環境の実現に貢献しています。仮想ワークスペースやコラボレーション・ツールは、遠隔地でのチームワークやプロジェクト管理を容易にし、生産性やコミュニケーションを向上させる。
北米は技術革新の中心地であり、3Dモデリング、レンダリング、シミュレーション技術の進歩が市場成長を牽引しているため、予測期間中は北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。また、北米の映画、テレビ、ゲーム産業は、CG映像、特殊効果、没入体験のために高品質の3Dアセットに大きく依存しています。さらに、北米企業による研究開発への多額の投資が、3Dアセット技術とアプリケーションの進歩を支えています。
アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。これは、アジア太平洋地域、特に中国、韓国、日本などの国々におけるゲーム産業の成長により、ゲームデザインと開発のための高品質な3Dアセットの需要が高まっているためです。さらに、映画やメディア産業は、視覚効果、アニメーション、没入体験のために3Dアセットを使用しています。さらに、教育、不動産、小売などさまざまな分野で仮想現実(VR)および拡張現実(AR)技術の採用が増加しており、詳細な3Dデジタル資産のニーズが高まっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global 3D Digital Asset Market is accounted for $30.0 billion in 2024 and is expected to reach $69.8 billion by 2030 growing at a CAGR of 15.1% during the forecast period. 3D Digital Asset is a specialized digital representation of three-dimensional objects, which can include models, animations, textures, and related content. These assets are managed within a Digital Asset Management (DAM) system designed specifically for 3D content. Such systems provide a centralized repository for organizing, storing, and retrieving 3D assets, enabling efficient collaboration among users and ensuring version control to maintain the latest iterations of files. These systems support multiple users working on assets simultaneously, improving productivity and reducing the risk of errors
Continuous improvements in 3D modeling software
3D modeling software advancements improve productivity by streamlining asset creation and optimization, reducing time for artists and labor costs. Advanced tools like texture baking and retopology enhance visual fidelity, making 3D models more engaging and relevant for gaming, VR, and AR applications. These higher-quality assets drive market demand and enhance user experiences, making 3D modeling software a valuable tool for businesses.
Lack of universally adopted technical standards
The lack of universal technical standards in the 3D digital asset market leads to fragmentation, causing compatibility issues and data loss. This hinders seamless asset transfer across platforms, limiting market expansion. Additionally, the absence of universal standards results in higher transaction costs, as companies need to invest more time, resources, and resources in optimizing 3D assets for different platforms hampering the growth of the market.
Growing demand for immersive experiences
3D assets offer versatility across various applications, from medical education to VR entertainment. This broadens the 3D digital asset market and encourages innovation across industries. Technological advancements like real-time rendering and generative AI are enhancing asset production quality and efficiency, enabling creators to create high-quality models for immersive applications. This evolution is crucial for meeting growing expectations for realism and interactivity in digital content drives the market.
Intellectual property and licensing issues
The 3D digital asset market faces increased risk of copyright infringement due to unauthorized reproduction or distribution, which can deter creators from sharing their work and participating in collaborative projects. Additionally, diverse licensing models impact asset availability and revenue potential, creating barriers for creators and users. The need for clear licensing terms can lead to confusion and disputes, complicating transactions within the market.
The COVID-19 pandemic has significantly impacted the 3D Digital Asset market, accelerating its growth due to increased demand for immersive digital experiences. As businesses shifted to remote operations, there was a surge in the use of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) applications for training, collaboration, and marketing. This shift led to a heightened need for high-quality 3D assets across various sectors, including e-commerce, entertainment, and education.
The 3D models segment is expected to be the largest during the forecast period
The 3D models is expected to be the largest during the forecast period because 3D models enhance product visualization, boosting customer engagement and reducing return rates in e-commerce. The demand for immersive experiences in VR and AR applications has surged, necessitating high-quality 3D models. Industries like gaming, education, and training rely on realistic 3D assets to create interactive environments, driving the growth of the 3D digital asset market.
The virtual experience segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The virtual experience segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period bacause enhanced VR headsets, AR glasses, and immersive input devices provide more realistic and engaging virtual experiences. Furthermore, advances in graphics rendering, real-time simulation, and spatial audio contribute to more immersive and realistic virtual environments. Virtual workspaces and collaboration tools facilitate remote teamwork and project management, enhancing productivity and communication.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period because North America is a hub for technological innovation, with advancements in 3D modeling, rendering, and simulation technologies driving market growth. In addition, the film, television, and gaming industries in North America rely heavily on high-quality 3D assets for computer-generated imagery, special effects, and immersive experiences. Furthermore, significant investments in research and development by North American companies support the advancement of 3D asset technologies and applications.
Asia Pacific is projected to witness the highest CAGR over the forecast period driven due to the growing gaming industry in APAC, particularly in countries like China, South Korea, and Japan, drives demand for high-quality 3D assets for game design and development. Moreover, the film and media industries use 3D assets for visual effects, animation, and immersive experiences. Furthermore, increased adoption of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies across various sectors, including education, real estate, and retail, boosts the need for detailed 3D digital assets.
Key players in the market
Some of the key players in 3D Digital Asset market include Adobe, Aprimo LLC, Autodesk Inc., Bynder, Canto Inc., Cloudinary Ltd, Cognizant Technol ogy Solutions Corp., Digizuite A/S, echo3D, Inc., IBM Corporation, MediaBeacon Inc., Meta, Microsoft, Nuxeo , NVIDIA Corporation, Oracle Corporation, Siemens, Sony Corporation, Trimble Inc. And Unity Technologies
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