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市場調査レポート
商品コード
1621835

3Dデジタルアセット市場の成長機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測

3D Digital Asset Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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3Dデジタルアセット市場の成長機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測
出版日: 2024年10月21日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の3Dデジタルアセット市場は、2023年に249億米ドルと評価され、2024~2032年にかけて12.7%のCAGRで成長すると予測されています。

この成長の原動力は、さまざまな産業で拡張現実(AR)と仮想現実(VR)の利用が増加していることです。小売、不動産、ゲームなどのセグメントでは、没入感のある顧客体験を提供するためにこれらの技術を採用しています。消費者がより魅力的でインタラクティブなコンテンツを求める中、企業は高品質な3Dアセットに投資することで、提供するサービスを強化し、顧客とのインタラクションを向上させています。さらに、クラウドコンピューティングの進歩は、3Dアセットの作成と管理のスケーラビリティとアクセシビリティを大幅にサポートします。

クラウドプラットフォームはリアルタイムのコラボレーションを可能にし、チームが異なる場所からシームレスに共同作業できるようにします。このシフトにより、中小企業や独立系クリエイターの参入障壁が低くなり、イノベーションが促進され、3Dデジタル資産の市場が拡大します。クラウド技術の進化に伴い、各産業は、品質とディテールを維持しながら3Dプロジェクトを効率的に拡大するために、これらのプラットフォームを活用しています。市場はソリューションに基づき、ハードウェア、ソフトウェア、サービスなどのカテゴリーに分けられます。

2023年には、ソフトウェアセグメントが全体の55%を占め、市場を独占しており、2032年には417億米ドルを超えると予測されています。リアルタイムのレンダリングやインタラクティブな3Dコンテンツに対する需要の高まりが、3Dソフトウェアの技術革新に拍車をかけており、モデリング、アニメーション、レンダリング用のツールには、複雑な作業を自動化するAIが組み込まれています。ゲーム、映画、バーチャルプロダクションなどの産業では、より先進的ビジュアル・ディテールと、ワークフロー効率を向上させるコラボレーションツールが必要とされるため、この需要が特に高まっています。導入に関しては、市場はクラウドとオンプレミスのソリューションに区分されます。2023年には、クラウドセグメントが市場シェアの64%を占めています。

市場範囲
開始年 2023年
予測年 2024~2032年
開始金額 249億米ドル
予測金額 729億米ドル
CAGR 12.7%

クラウドベースの3Dソリューションへの移行は加速しており、リアルタイムのコラボレーション、アセットの容易な共有、レンダリングやシミュレーションなどのタスクのためのスケーラブルなコンピューティングパワーなどの利点を提供しています。この動向は、ゲーム、アーキテクチャ、製品デザインなど、リモートワークや世界のコラボレーションが当たり前になりつつある産業では特に価値が高いです。北米は2023年の世界市場シェアの39%を占め、2032年には290億米ドルを突破すると予想されています。VRとAR技術の採用が増加しており、没入体験と3D資産がますます不可欠になっているゲーム、医療、eコマースなどの産業で特に需要が高まっています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 産業洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原料サプライヤー
    • ハードウェアメーカー
    • ソフトウェアプロバイダー
    • サービスプロバイダー
    • ディストリビューターとデジタル市場
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 主要ニュース&イニシアティブ
  • 規制状況
  • 技術の差別化要因
    • リアルタイムレンダリング
    • ファイル処理
    • 資産管理
  • 影響要因
    • 促進要因
      • AR/VR用途の採用増加
      • リアルなゲーム環境に対する需要の高まり
      • バーチャルプロトタイピングにおける3D利用の増加
      • デジタルマーケティングと広告用途の成長
    • 産業の潜在的リスク・課題
      • 3D開発のための熟練した労働力が限られている
      • クラウドベースのソリューションにおけるデータセキュリティの懸念
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推定・予測:ソリューション別、2021~2032年

  • 主要動向
  • ハードウェア
    • 3Dスキャナー
    • モーションキャプチャシステム
  • ソフトウェア
    • 3Dモデリング
    • 3Dスキャン
    • 3Dアニメーション
    • 3Dレンダリング&ビジュアライゼーション
  • サービス
    • プロフェッショナルサービス
    • マネージドサービス

第6章 市場推定・予測:展開別、2021~2032年

  • 主要動向
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 市場推定・予測:用途別、2021~2032年

  • 主要動向
  • ビジュアライゼーション
  • シミュレーション
  • デジタルプロトタイピング
  • ゲーム&アニメーション
  • バーチャル体験
  • マーケティングと広告
  • その他

第8章 市場推定・予測:産業別、2021~2032年

  • 主要動向
  • アーキテクチャと建築
  • メディア・エンターテインメント
  • 製造業
  • 医療、ライフサイエンス
  • 小売とeコマース
  • 自動車
  • 政府・公共部門
  • その他

第9章 市場推定・予測:地域別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • ロシア
    • 北欧
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア

第10章 企業プロファイル

  • 3D Systems
  • Adobe
  • Autodesk
  • Blender Foundation
  • CINEMA 4D
  • Dassault Systemes
  • echo3D
  • Meta
  • Microsoft
  • Nvidia
  • Pixar Animation Studios
  • PTC
  • Rhinoceros
  • Siemens
  • Sketchfab
  • Sony
  • Trimble
  • TurboSquid
  • Unity Technologies
  • Zbrush
目次
Product Code: 11918

The Global 3D Digital Asset Market was valued at USD 24.9 billion in 2023 and is anticipated to grow at a CAGR of 12.7% from 2024 to 2032. This growth is driven by the increasing use of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) across various industries. Sectors like retail, real estate, and gaming are adopting these technologies to offer immersive customer experiences. As consumers seek more engaging and interactive content, businesses invest in high-quality 3D assets to enhance their offerings and improve customer interaction. Moreover, advancements in cloud computing significantly support the scalability and accessibility of 3D asset creation and management.

Cloud platforms enable real-time collaboration, allowing teams to work together from different locations seamlessly. This shift lowers entry barriers for smaller businesses and independent creators, spurring innovation and broadening the market for 3D digital assets. As cloud technologies evolve, industries leverage these platforms to scale their 3D projects efficiently while maintaining quality and detail. The market is divided based on solution, with categories such as hardware, software, and services.

In 2023, the software segment dominated the market, accounting for 55% of the total share, and is projected to exceed USD 41.7 billion by 2032. Increasing demand for real-time rendering and interactive 3D content is fueling innovation in 3D software, with tools for modeling, animation, and rendering incorporating AI to automate complex tasks. Industries like gaming, film, and virtual production particularly drive this demand, as they require higher levels of visual detail and collaboration tools that improve workflow efficiency. In terms of deployment, the market is segmented into cloud and on-premises solutions. In 2023, the cloud segment held 64% of the market share.

Market Scope
Start Year2023
Forecast Year2024-2032
Start Value$24.9 Billion
Forecast Value$72.9 Billion
CAGR12.7%

The transition to cloud-based 3D solutions is accelerating, providing benefits like real-time collaboration, easier sharing of assets, and scalable computing power for tasks such as rendering and simulations. This trend is particularly valuable in industries like gaming, architecture, and product design, where remote work and global collaboration are becoming the norm. North America accounted for 39% of the global market share in 2023, with expectations to surpass USD 29 billion by 2032. The rising adoption of VR and AR technologies is particularly driving demand in industries like gaming, healthcare, and e-commerce, where immersive experiences and 3D assets are becoming increasingly vital.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Hardware manufacturers
    • 3.2.3 Software providers
    • 3.2.4 Service providers
    • 3.2.5 Distributors and digital marketplaces
    • 3.2.6 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Key news & initiatives
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Technology differentiators
    • 3.7.1 Real-time rendering
    • 3.7.2 File processing
    • 3.7.3 Asset management
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increased adoption of AR/VR applications
      • 3.8.1.2 Growing demand for realistic gaming environments
      • 3.8.1.3 Rising use of 3D in virtual prototyping
      • 3.8.1.4 Growth in digital marketing and advertising applications
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Limited skilled workforce for 3D development
      • 3.8.2.2 Data security concerns with cloud-based solutions
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Solution, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hardware
    • 5.2.1 3D scanners
    • 5.2.2 Motion capture system
  • 5.3 Software
    • 5.3.1 3D modelling
    • 5.3.2 3D scanning
    • 5.3.3 3D animation
    • 5.3.4 3D rendering & visualization
  • 5.4 Services
    • 5.4.1 Professional services
    • 5.4.2 Managed services

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Deployment, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Cloud
  • 6.3 On-premises

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Visualization
  • 7.3 Simulation
  • 7.4 Digital prototyping
  • 7.5 Gaming & animation
  • 7.6 Virtual experience
  • 7.7 Marketing and advertising
  • 7.8 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Industry Vertical, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Architecture and construction
  • 8.3 Media and entertainment
  • 8.4 Manufacturing
  • 8.5 Healthcare and life science
  • 8.6 Retail and e-commerce
  • 8.7 Automotive
  • 8.8 Government and public sector
  • 8.9 Others

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 Saudi Arabia

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 3D Systems
  • 10.2 Adobe
  • 10.3 Autodesk
  • 10.4 Blender Foundation
  • 10.5 CINEMA 4D
  • 10.6 Dassault Systemes
  • 10.7 echo3D
  • 10.8 Meta
  • 10.9 Microsoft
  • 10.10 Nvidia
  • 10.11 Pixar Animation Studios
  • 10.12 PTC
  • 10.13 Rhinoceros
  • 10.14 Siemens
  • 10.15 Sketchfab
  • 10.16 Sony
  • 10.17 Trimble
  • 10.18 TurboSquid
  • 10.19 Unity Technologies
  • 10.20 Zbrush