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市場調査レポート
商品コード
1494917
電気自動車用バッテリー市場の2030年までの予測: バッテリータイプ別、バッテリー容量別、バッテリー形態別、材料タイプ別、推進タイプ別、バッテリーコンポーネント別、車両クラス別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Electric Vehicle Battery Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Battery Capacity, Battery Form, Material Type, Propulsion Type, Battery Component, Vehicle Class, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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電気自動車用バッテリー市場の2030年までの予測: バッテリータイプ別、バッテリー容量別、バッテリー形態別、材料タイプ別、推進タイプ別、バッテリーコンポーネント別、車両クラス別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電気自動車用バッテリー市場は2024年に1,543億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは16.4%で2030年には3,838億米ドルに達する見込みです。
電気自動車(EV)用バッテリーは、EVの電気モーターに電力を供給するために使用される充電式バッテリーパックです。これらのバッテリーは電気エネルギーを蓄え、モーターに供給することで、内燃機関なしで自動車を運転できるようにします。EVバッテリーは、自動車の航続距離、性能、効率にとって極めて重要であり、電動モビリティ・ソリューションの採用拡大にとって中心的な存在です。
国際エネルギー機関(IEA)によると、世界の電気自動車販売台数は2022年に1,000万台を超え、2021年比で55%増加しました。この販売台数の急増はバッテリー需要の大幅な増加を促し、自動車用リチウムイオン電池の需要は2021年の約330GWhから2022年には550GWhへと約65%増加します。
充電インフラの拡大
充電インフラの拡大は、電気自動車用バッテリー市場を大きく牽引します。政府や民間団体がよりアクセスしやすく普及した充電ステーションの建設に投資することで、電気自動車(EV)所有の利便性と実用性が高まる。このようなインフラ整備は、潜在的な電気自動車購入者の航続距離に対する不安を軽減し、電気自動車をより魅力的な選択肢にして、電気自動車用バッテリーの需要を直接後押しします。
限られた航続距離
電気自動車の航続距離が限られていることは、依然として電気自動車用バッテリー市場の大きな抑制要因となっています。バッテリー技術の進歩にもかかわらず、従来のガソリン車と比較したEVの走行距離に対する懸念が、一部の消費者の切り替えを躊躇させています。この制限は、特に充電インフラが不十分な地域での電気自動車の広範な採用を制限するため、市場の成長可能性に影響を与えます。
バッテリー・リサイクルの進歩
バッテリー・リサイクルの進歩は、電気自動車用バッテリー市場に大きなチャンスをもたらします。電気自動車の需要が高まるにつれて、使用済みバッテリーを持続可能かつ効率的にリサイクルする方法が必要とされています。リサイクル技術の革新は、環境問題に対処するだけでなく、貴重な金属を回収することで原材料への依存を減らすことにも役立ちます。これは、EVバッテリーのコスト削減とより持続可能なサプライ・チェーンにつながります。
原材料の不足
リチウム、コバルト、ニッケルなど、EV用バッテリーに必要な原材料の不足は、電気自動車用バッテリー市場に脅威をもたらしています。これらの原材料に対する需要の増加は、地政学的緊張や限られた地理的利用可能性と相まって、サプライチェーンの混乱や価格変動につながる可能性があります。このようなシナリオは生産コストを上昇させ、電気自動車の値ごろ感に影響を与え、市場の成長を抑制する可能性があります。
COVID-19の大流行は、サプライ・チェーンの中断とEV販売の一時的な落ち込みにより、当初は電気自動車用バッテリー市場を混乱させました。しかし、パンデミック後は、持続可能性への関心の高まりと政府の支援政策によって電気自動車の需要が急増したため、市場はすぐに回復力を示しました。パンデミックは電動モビリティへのシフトを加速させ、バッテリー生産における強固で地域密着型のサプライチェーンの重要性を浮き彫りにしました。
予測期間中、バッテリー電気自動車(BEV)分野が最大となる見込み
予測期間中、バッテリー電気自動車(BEV)分野が最大となる見込みです。電力のみで走行するBEVは、ゼロエミッション、低運用コスト、航続距離の増加により人気を集めています。このセグメントの成長は、消費者と政府がよりクリーンな交通手段を求めることから、EV市場の拡大に直結しています。
商用車セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
商用車セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。この成長は、排出ガスを削減し、厳しい環境規制を遵守する必要性から、商用用途の電気バス、トラック、バンの採用が増加していることに起因しています。電気商用車には耐久性のある大容量バッテリーが必要で、バッテリー技術と生産の進歩を後押ししています。このセグメントの拡大は、運輸部門における電動化への幅広い動向を反映しています。
アジア太平洋地域は電気自動車用バッテリー市場を独占する立場にあり、最大の市場シェアを占めています。この優位性は、中国や日本のような国々で電気自動車が急速に普及していることによるもので、政府の強力な政策、インセンティブ、EVインフラへの投資がこれを支えています。電池の製造と技術開発においてこの地域が主導的地位を占めていることが、市場の主導権をさらに強固なものにしています。
アジア太平洋地域も電気自動車用バッテリー市場の急成長が見込まれており、予測期間中のCAGRは最も高いです。成長の原動力となっているのは、環境意識の高まり、燃料価格の上昇、同地域における電気自動車メーカーの存在感の高まりです。さらに、EVに対する補助金や免税措置など、電動モビリティを促進するための地域全体の政府の取り組みが、電気自動車用バッテリーの需要を促進すると予想されます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicle Battery Market is accounted for $154.3 billion in 2024 and is expected to reach $383.8 billion by 2030 growing at a CAGR of 16.4% during the forecast period. An Electric Vehicle (EV) Battery is a rechargeable battery pack used to power the electric motor of an EV. These batteries store electrical energy and supply it to the motor, enabling the vehicle to operate without internal combustion. EV batteries are crucial for vehicle range, performance, and efficiency, and are central to the growing adoption of electric mobility solutions.
According to the International Energy Agency (IEA), global electric car sales exceeded 10 million in 2022, up 55% relative to 2021. This surge in sales has driven a significant increase in battery demand, with automotive lithium-ion battery demand rising by about 65% to 550 GWh in 2022 from about 330 GWh in 2021.
Expansion of charging infrastructure
The expansion of charging infrastructure significantly drives the electric vehicle battery market. As governments and private entities invest in building more accessible and widespread charging stations, the convenience and practicality of owning electric vehicles (EVs) increase. This infrastructure development reduces range anxiety among potential EV buyers, making electric vehicles a more attractive option and directly boosting the demand for EV batteries.
Limited range
The limited range of electric vehicles remains a major restraint for the electric vehicle battery market. Despite advancements in battery technology, concerns about the driving range of EVs compared to traditional gasoline vehicles deter some consumers from making the switch. This limitation impacts the market's growth potential, as it restricts the broader adoption of electric vehicles, especially in regions with insufficient charging infrastructure.
Advancements in battery recycling
Advancements in battery recycling present a significant opportunity for the electric vehicle battery market. As the demand for EVs grows, so does the need for sustainable and efficient ways to recycle used batteries. Innovations in recycling technologies not only address environmental concerns but also help in reducing the dependency on raw materials by recovering valuable metals. This can lead to cost reductions and a more sustainable supply chain for EV batteries.
Raw material scarcity
The scarcity of raw materials required for EV batteries, such as lithium, cobalt, and nickel, poses a threat to the electric vehicle battery market. The increasing demand for these materials, coupled with geopolitical tensions and limited geographical availability, can lead to supply chain disruptions and price volatility. This scenario could increase production costs and impact the affordability of electric vehicles, thereby restraining market growth.
The Covid-19 pandemic initially disrupted the electric vehicle battery market due to supply chain interruptions and a temporary decline in EV sales. However, the market quickly demonstrated resilience as the demand for electric vehicles surged post-pandemic, driven by an increased focus on sustainability and supportive government policies. The pandemic accelerated the shift towards electric mobility, highlighting the importance of robust and localized supply chains for battery production.
The battery electric vehicles (BEV) segment is expected to be the largest during the forecast period
The battery electric vehicles (BEV) segment is expected to be the largest during the forecast period. BEVs, which run entirely on electric power, are gaining popularity due to their zero emissions, lower operating costs, and increasing range capabilities. The growth of this segment is directly tied to the expansion of the EV market, as consumers and governments push for cleaner transportation options.
The commercial vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The commercial vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. This growth is attributed to the increasing adoption of electric buses, trucks, and vans for commercial use, driven by the need to reduce emissions and comply with stringent environmental regulations. Electric commercial vehicles require durable, high-capacity batteries, pushing advancements in battery technology and production. This segment's expansion reflects the broader trend towards electrification in the transportation sector.
The Asia Pacific region is positioned to dominate the electric vehicle battery market, holding the largest market share. This dominance is due to the rapid adoption of electric vehicles in countries like China and Japan, supported by strong government policies, incentives, and investments in EV infrastructure. The region's leading position in battery manufacturing and technology development further strengthens its market leadership.
The Asia Pacific region also anticipates rapid growth in the electric vehicle battery market, with the highest CAGR during the forecast period. The growth is fueled by increasing environmental awareness, rising fuel prices, and the growing presence of EV manufacturers in the region. Additionally, government initiatives across the region to promote electric mobility, such as subsidies and tax exemptions for EVs, are expected to drive the demand for electric vehicle batteries.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Vehicle Battery Market include Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), Panasonic Corporation, LG Chem, BYD Company Limited, Samsung SDI Co., Ltd., SK Innovation Co., Ltd., A123 Systems LLC, Johnson Controls International plc, Toshiba Corporation, GS Yuasa Corporation, Hitachi Chemical Co., Ltd., Envision AESC, Northvolt AB, Lithium Energy Japan (LEJ), Farasis Energy, BAK Power Battery Co., Ltd., CALB (China Aviation Lithium Battery), EnerSys, Blue Solutions (Bollore Group), and Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE).
In May 2024, leading electric-vehicle battery supplier Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) is expanding its lineup to capture diverse demand among automakers, including with a recent release that promises a 1,000 kilometer range on a single charge. Unveiled at the Beijing auto show on April 25, the Shenxing Plus builds on CATL's Shenxing lithium iron phosphate (LFP) battery released in August. The 1,000-km driving range was made possible by continuous technological advancements, said Gao Huan, chief technology officer of CATL's Chinese e-car business, that day.
In April 2024, Panasonic Energy is discussing a potential joint venture with Indian Oil to produce electric vehicle (EV) batteries in India. The company's interest in India comes after news broke that Tesla Giga Berlin is producing cars for the country. The Japanese battery supplier plans to produce cylindrical lithium-ion batteries in India. The two companies announced that their potential joint venture aims to cater to the growing demand for batteries for two and three-wheeler vehicles, along with energy storage systems in the Indian market.
In April 2024, Factorial Inc. (Factorial), an industry leader in the development of solid-state battery technology for electric vehicle (EV) applications, and LG Chem, a global leader in battery materials, today announced the signing of a memorandum of understanding (MOU) to accelerate the development of solid-state battery materials. The agreement aims to strengthen cooperation in the field of next-generation battery materials and secure future competitive advantage by combining LG Chem's battery material capabilities and Factorial's next-generation battery material and process innovations.