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市場調査レポート
商品コード
1462735
貨物ブローカー市場の2030年までの予測:顧客タイプ、サービス、輸送手段、エンドユーザー、地域別の世界分析Freight Brokerage Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Customer Type (B2C and B2B), Service (Intermodal, Truckload and Less Than Truckload), Mode of Transport, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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貨物ブローカー市場の2030年までの予測:顧客タイプ、サービス、輸送手段、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の貨物ブローカー市場は2023年に517億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは8.0%で成長し、2030年には886億米ドルに達すると予想されています。
貨物ブローカーは、荷送人と運送会社の間で貨物の輸送を促進し、物流業界の仲介役を務める。ブローカーは、商品輸送を必要とする企業と、その輸送ニーズを満たすことができる輸送会社との間をつなぐ。ブローカーは、運賃の交渉、出荷の調整、出発地から目的地までの効率的な貨物の移動を保証します。貨物ブローカーは、その専門知識、業界知識、輸送業者のネットワークを活用し、費用対効果が高く、信頼性の高い輸送ソリューションを顧客に提供します。
国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、数カ国の国家統計局がまとめたオンライン小売売上高データによると、2020年には小売売上高全体に占めるオンライン小売売上高の割合が3%ポイント上昇することが示唆されています。
世界化と国際貿易の成長
企業が世界に事業を拡大するにつれ、国境を越えて商品を移動させるための効率的で信頼性の高い輸送ソリューションが必要となります。貨物ブローカー会社は、複雑な通関規制、必要書類、輸送網を乗りこなす専門知識を提供することで、国際貿易を促進する上で重要な役割を果たしています。全体として、グローバリゼーションと国際貿易の成長は、貨物ブローカーサービスに対する需要を煽り、市場の成長を促進しています。
輸送能力の制約
キャパシティーの制約は、貨物ブローカー市場に大きな脅威をもたらし、業務効率と顧客の需要に応える能力に影響を与えます。この制約は、経済成長による需要の増加、 促進要因の稼働率に影響を与える規制の変更、自然災害やインフラ障害のような予期せぬ混乱など、さまざまな要因から生じる可能性があります。しかし、輸送能力の不足は、運賃の上昇、輸送時間の長期化、サービスの信頼性の低下など、仲買業者にとっていくつかの課題につながり、市場の需要に影響を与える可能性があります。
技術の進歩
輸送管理システム、デジタル・プラットフォーム、データ分析における技術革新は、貨物ブローカーがどのように業務を行い、顧客や輸送会社とやりとりするかに革命をもたらしました。先進的なソフトウェア・ソリューションにより、ブローカーは貨物輸送ルートの最適化、リアルタイムでの貨物追跡、管理業務の自動化を実現し、効率性と生産性の向上につながります。さらに、これらのテクノロジーはサプライチェーン・オペレーションの可視性を高め、ブローカーが潜在的な問題を積極的に特定し、タイムリーな解決策を実行することを可能にします。
輸送コストの変動
燃料価格やその他の営業経費の変動は、ブローカー会社の収益性と競争力に直接影響を与える可能性があります。さらに、需給の不均衡や季節変動による輸送会社運賃の変動は、仲介取引の収益性に影響を与えます。このような変動は、ブローカーとその顧客の双方に不確実性をもたらし、コストを正確に予測し、物流戦略を効果的に計画することを困難にしています。その結果、輸送コストの変動は市場の成長を妨げる大きな要因となっています。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行は、貨物ブローカー市場に大きな影響を与えました。ウイルスの蔓延を抑えるために各国が封鎖や渡航制限を実施したため、世界のサプライチェーンはかつてない課題に直面しました。医療品や食料品など必要不可欠な商品の需要が急増した業界がある一方で、自動車や製造業など出荷が激減した業界もあった。さらに、パンデミックは輸送業界の既存のキャパシティ問題を悪化させました。
予測期間中、B2Bセグメントが最大となる見込み
B2Bセグメントが最大のシェアを占めると推定されます。B2B貨物ブローカーでは、企業は貨物ブローカー業者の専門知識とネットワークを活用し、貨物の種類、目的地、時間的制約、コスト制約などの要素を考慮しながら、輸送ニーズに最も適した輸送会社を見つける。B2B取引を通じて、荷送人と運送会社の双方は、物流業務の合理化、効率性の向上、サプライチェーン・マネジメントの最適化などの恩恵を受け、最終的に貨物ブローカー市場の成長と収益性を促進します。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは製造業セグメント
製造業セグメントは予測期間中に有利な成長を遂げると予測されています。製造部門では、貨物ブローカーがサプライヤーから生産施設や配送センターへの商品の移動を促進し、タイムリーな配送と効率的な在庫管理を実現します。さらに、リーン生産方式やジャスト・イン・タイム在庫管理などの製造動向が、貨物ブローカーサービスへの依存度をさらに高めています。こうしたアプローチでは、効率性と最小限の在庫保有が重視されるため、貨物ブローカーが提供する機敏で迅速な輸送ソリューションが必要となります。
北米は、その強固な輸送インフラと繁栄する経済により、推定期間中に最大の市場シェアを獲得しました。同地域の貨物ブローカー市場は、荷主、輸送会社、ブローカーのダイナミックなエコシステムによって特徴付けられ、高度なテクノロジーと合理化されたロジスティクス業務によって促進されています。さらに、高速道路、鉄道、港湾、空港の広大なネットワークを持つ北米は、国内および国際的な国境を越えて貨物を輸送するための広範な接続性を提供しています。
アジア太平洋地域は、予測期間中に収益性の高い成長を遂げると予想されます。同地域の広範な道路網、海港、航空貨物施設を含む輸送インフラは、国内および国際的な貨物輸送に不可欠な接続性を提供しています。さらに、eコマースの台頭とグローバリゼーションは、アジア太平洋地域における貨物ブローカーサービスの需要をさらに押し上げ、企業は急速に拡大する市場の需要に応えるため、信頼性が高くコスト効率の高い物流ソリューションを求めています。
According to Stratistics MRC, the Global Freight Brokerage Market is accounted for $51.7 billion in 2023 and is expected to reach $88.6 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.0% during the forecast period. Freight brokerage involves facilitating the transportation of goods between shippers and carriers, acting as intermediaries in the logistics industry. Brokers connect businesses needing to transport goods with carriers capable of fulfilling those transportation needs. They negotiate freight rates, coordinate shipments, and ensure the efficient movement of goods from origin to destination. Freight brokers leverage their expertise, industry knowledge, and network of carriers to provide cost-effective and reliable transportation solutions for their clients.
According to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), the compiled online retail sales data by National statistical offices in several countries suggest that online retail sales as a share of total retail sales escalated by 3% points in 2020.
Growth of globalization and international trade
As businesses expand their operations globally, they require efficient and reliable transportation solutions to move goods across borders. Freight brokerage firms play a crucial role in facilitating international trade by providing expertise in navigating complex customs regulations, documentation requirements, and transportation networks. Overall, the growth of globalization and international trade fuels demand for freight brokerage services, driving market growth.
Capacity constraints
Capacity constraints pose a significant threat to the freight brokerage market, affecting its operational efficiency and ability to meet customer demand. This constraint can result from various factors, including increased demand due to economic growth, regulatory changes impacting driver availability, or unexpected disruptions like natural disasters or infrastructure failures. However, capacity shortages can lead to several challenges for freight brokerage firms, including increased freight rates, longer transit times, and decreased service reliability, which could impact market demand.
Technological advancements
Innovations in transportation management systems, digital platforms, and data analytics have revolutionized how freight brokers operate and interact with their clients and carriers. Advanced software solutions enable brokers to optimize freight routes, track shipments in real-time, and automate administrative tasks, leading to increased efficiency and productivity. Furthermore, these technologies also provide greater visibility into supply chain operations, allowing brokers to proactively identify potential issues and implement timely solutions.
Volatility in transportation costs
Fluctuations in fuel prices and other operating expenses can directly impact the profitability and competitiveness of brokerage firms. Moreover, fluctuations in carrier rates due to supply and demand imbalances or seasonal variations affect the profitability of brokerage transactions. This volatility creates uncertainty for both brokers and their clients, making it challenging to accurately forecast costs and plan logistics strategies effectively. As a result, volatility in transportation costs is a significant factor hampering market growth.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic had a significant impact on the freight brokerage market. As countries implemented lockdowns and travel restrictions to curb the spread of the virus, the global supply chain faced unprecedented challenges. While certain industries experienced a surge in demand for essential goods such as medical supplies and groceries, others, such as automotive and manufacturing, saw a sharp decline in shipments. Additionally, the pandemic exacerbated existing capacity issues within the transportation industry.
The B2B segment is expected to be the largest during the forecast period
The B2B segment is estimated to hold the largest share. In B2B freight brokerage, businesses leverage the expertise and networks of freight brokers to find the most suitable carriers for their shipping needs, considering factors such as cargo type, destination, time sensitivity, and cost constraints. Through B2B interactions, both shippers and carriers benefit from streamlined logistics operations, enhanced efficiency, and optimized supply chain management, ultimately driving growth and profitability in the freight brokerage market.
The manufacturing segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The manufacturing segment is anticipated to have lucrative growth during the forecast period. In the manufacturing sector, freight brokers facilitate the movement of goods from suppliers to production facilities and distribution centers, ensuring timely delivery and efficient inventory management. Additionally, manufacturing trends such as lean manufacturing and just-in-time inventory management have further increased the reliance on freight brokerage services. These approaches emphasize efficiency and minimal inventory holding, necessitating agile and responsive transportation solutions provided by freight brokers.
North America commanded the largest market share during the extrapolated period due to its robust transportation infrastructure and thriving economy. The region's freight brokerage market is characterized by a dynamic ecosystem of shippers, carriers, and brokers, facilitated by advanced technology and streamlined logistics operations. Moreover, with a vast network of highways, railways, ports, and airports, North America offers extensive connectivity for transporting goods across domestic and international borders.
Asia Pacific is expected to witness profitable growth over the projection period. The region's transportation infrastructure, including extensive road networks, seaports, and air cargo facilities, provides essential connectivity for domestic and international freight movements. Moreover, the rise of e-commerce and globalization have further propelled the demand for freight brokerage services in the Asia-Pacific region, with businesses seeking reliable and cost-effective logistics solutions to meet the demands of a rapidly expanding market.
Key players in the market
Some of the key players in the Freight Brokerage Market include ArcBest Corporation, C.H. Robinson Worldwide, Inc., BNSF Logistics LLC, Echo Global Logistics, Inc., England Logistics, Hub Group, Inc., Coyote Logistics, Global Tranz, Landstar System, Inc., J.B. Hunt Transport, Inc., Schneider National, Inc., Mode Transportation, Kenan Advantage Group, Redwood Logistics, Uber Technologies, Inc., Total Quality Logistics, LLC, XPO, Inc., Worldwide Express, Allen Lund Company and Yusen Logistics Inc.
In May 2020, Schneider a premier provider of trucking, intermodal and logistics services, has collaborated with Blue Yonder to deliver a new carrier marketplace within the Blue Yonder transportation management solution.
In July 2020, Schneider announced its collaboration with Mastery Logistics Systems, Inc., developers of a new SaaS technology solution led by industry veteran Jeff Silver, to further leverage the expertise it has invested in the Quest ecosystem.