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市場調査レポート
商品コード
1687895

米国の貨物仲介- 市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Freight Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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米国の貨物仲介- 市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の貨物仲介市場規模は2025年に194億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは8.35%で、2030年には290億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 産業筋の情報によると、米国の貨物仲介セクターの貨物市場全体への浸透度は高まっています。米国市場の参入企業が処理するエントリー数は年々着実に増加しています。米国・メキシコ・カナダ協定(USMCA)により、国境を越えた輸送が合理化され、北米のサプライチェーンに統一性が生まれると期待されています。
  • 米国市場ではトラックドライバー不足が続いており、運送業者に大きく依存する仲介のような事業には悪影響が及んでいます。このシナリオにより、貨物仲介は荷主により高い価格を提示せざるを得なくなり、市場の価格上昇と競合につながります。
  • 米国のLTL(less-than-truckload)セグメントは、競争企業間の激しい敵対関係に直面しています。LTL貨物仲介は北米LTLの技術革新に関与し、次の収益改善を推進しています。

米国の貨物仲介市場の動向

近年、同国ではFTLサービスが勢いを増している

  • 近年、米国では内陸貨物輸送と米国、カナダ、メキシコ間の国境を越えた貿易の需要により、フルトラック積載(FTL)サービスが大幅に成長しています。フルトラック積載貨物の仲介はまだ成長段階にあり、新規荷主にとって国内市場に参入する大きな魅力となっています。しかし、実績のある荷主は、国際貨物輸送産業で主導的な地位を得るために、仲介会社や輸送会社との長期契約を求めています。
  • FTL仲介は荷主のために輸送サービスを促進し、輸送会社の出荷をモニタリングします。多くの貨物仲介会社はデジタル市場を強化し、自動価格設定、アプリケーションプログラミングインターフェース(API)接続、データサイエンス、社内向け技術などの技術を導入しています。米国のトラック積載貨物仲介市場の主要企業には、C.H. Robinson、XPO Logistics、Total Quality Logistics、Echo Global Logistics、Coyote Logisticsなどがあります。
  • 2023年1月、Schneider National Incは、サンディエゴの自動運転技術会社TuSimpleに投資すると発表しました。同社の顧客には、UPS、米国郵政公社、マクレーン社などがあります。同社はまた、NvidiaやAmazonなどのハイテク大手とも提携しています。2022年11月、GoogleとJB Huntは、JBハントのデジタルトランスフォーメーションを加速し、サプライチェーンプラットフォーム技術で協業するための複数年にわたる戦略的提携を発表しました。Googleクラウドを活用することで、JB Huntは出荷と利用可能なキャパシティをデジタル接続するJB Hunt360°プラットフォームを拡大する見込みです。Googleのデータクラウドを活用することで、JBハント360は人工知能と機械学習ツールを使用して、結果を予測し、ユーザーに力を与え、情報に基づいた意思決定を行うことができます。

製造業と自動車産業が今後の市場を牽引

  • 活況を呈する米国の自動車産業では、港から港への輸送、ジャストインタイム(JIT)配送、ジャストイン・シーケンス(JIS)配送など、最大限の可用性と信頼性を備えた自動車物流ソリューションが求められています。この市場の成長は主に、新興国における自動車生産の増加や、各国政府が自動車産業に課す厳しい規制基準といった要因によってもたらされます。例えば、2023年に米国の自動車産業は堅調な販売を記録し、約312万台の自動車が販売されました。さらに、米国市場における自動車と小型トラックの総販売台数は1,550万台に達しました。
  • 電気自動車の採用拡大、製品の品質と安全性に関する消費者の意識の高まり、自動車産業におけるコネクテッドデバイスの採用増加に伴う技術的進歩の取り込みは、市場参入企業に成長機会を提供しています。NAFTAの自動車製品の原産地規則は、関税の変更のみ、または関税の変更と地域的な含有価値の要件に基づいています。同協定は、これらの製品の地域的付加価値含有率を正味コスト法で計算することを義務付けています。
  • 協定発効時、自動車、軽自動車、エンジン、トランスミッションの地域別内訳要件は、純原価方式で50%となります。2022年、レイオフの増加により、米国の工場活動は1年半以上ぶりの低成長となり、メーカー各社は中国のゼロ・トレランス施策による夏場の供給を懸念しました。
  • 米国製造業の衰退は格差を拡大し、同国の国際競合を低下させています。製造業が活性化すれば、150万人の高賃金の雇用が経済に加わり、疎外された地域社会が活性化する可能性があります。イノベーションとデジタル化の結果、製造業はルネッサンスを経験する可能性があります。長年にわたり、業種や地域によって成長にばらつきがあったため、繁栄する産業もあれば、低迷する産業もありました。

米国の貨物仲介産業のセグメンテーション

米国の貨物仲介市場は中程度にセグメント化されており、地域の大手企業、世界企業、地元の中小企業が存在し、市場に参入している企業は少数です。C.H. Robinsonが産業を支配し、XPO LogisticsとHub Group/Mode Transportationがこれに続きます。貨物仲介市場はトップヘビーで、上位8~10社が総収入の3分の1以上を占めています。

技術の統合に関しては、Convoy、Uber Freight、uShipといった新規参入企業が、運賃の透明性、オンライン積荷ボード、モバイルアプリによる運賃予約の市場を提供することで、大きな市場シェアを獲得しようとしています。Trucking-as-a-Service(TaaS)は、技術開発とデジタル貨物輸送の需要により、国内で大きく成長すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析手法
  • 調査フェーズ

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 全国的な建設ラッシュ
      • 国内における貨物仲介の増加
    • 抑制要因
      • 貨物のルート変更とその他の要因
      • 全国的な貨物輸入の減少
    • 機会
      • 石油・ガス産業からの需要の高まり
      • 貨物仲介システムとロジスティクスの技術的進歩
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • 米国物流産業(概要、動向、研究開発、主要統計等)
  • 主要政府規制と取り組み
  • 運賃に関する洞察
  • 技術スナップショット(デジタル貨物仲介、IoTなど)
  • 米国通関セクターに関する定性的・定量的洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • LTL
    • FTL
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 製造・自動車
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 流通業(卸売業、小売業、FMCGを含む)
    • その他のエンドユーザー(通信、医薬品など)

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • CH Robinson
    • Total Quality Logistics
    • XPO Logistics Inc.
    • Echo Global Logistics
    • Worldwide Express
    • Coyote Logistics
    • Landstar System Inc.
    • Schneider
    • SunteckTTS
    • GlobalTranz
    • J.B. Hunt Transport Inc.
    • Hub Group
    • BNSF Logistics LLC
    • KAG Logistics Inc.
    • Uber Freight*
  • その他の企業

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 付録

目次
Product Code: 66725

The United States Freight Brokerage Market size is estimated at USD 19.46 billion in 2025, and is expected to reach USD 29.06 billion by 2030, at a CAGR of 8.35% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • As per industry sources, the penetration of the US freight brokerage sector in the total freight market is increasing. The number of entries processed by US market players has grown steadily over the years. The US-Mexico-Canada Agreement (USMCA) is further expected to streamline cross-border shipments and create uniformity for supply chains in North America.
  • The ongoing shortage of truck drivers in the US market has an adverse effect on businesses like brokerages, which heavily depend on carriers. This scenario forces freight brokers to quote higher prices to shippers, leading to an increase in price and competition in the market.
  • The US less-than-truckload (LTL) segment is facing intense competitive rivalry. LTL freight brokers are involved in innovations in North American LTL to drive the next leg of profit improvement.

United States Freight Brokerage Market Trends

FTL Service Has Gained Momentum in the Country in Recent Years

  • In recent years, the United States has experienced substantial growth in full truckload (FTL) services owing to the demand for inland freight movement and cross-border trade between the United States, Canada, and Mexico. Full truckload freight brokerage is still in a growth phase and is a major attraction for new shippers to penetrate the domestic market. However, established shippers seek long-term contracts with brokerage firms and carriers to gain a leading position in the international freight forwarding industry.
  • FTL brokers facilitate the transportation service for shippers and monitor the carriers' shipments. Many freight brokerage firms are strengthening their digital marketplace and are adopting technology, such as automated pricing, application programming interface (API) connectivity, data science, and internally facing technology. Some of the key players in the US truckload freight brokerage market are C.H. Robinson, XPO Logistics, Total Quality Logistics, Echo Global Logistics, and Coyote Logistics.
  • In January 2023, Schneider National Inc. of Green Bay announced that it is investing in TuSimple, a San Diego self-driving technology company. Some of the company's customers include UPS, the US Postal Service, and McLain Co. The company also has partnerships with tech giants like Nvidia and Amazon. In November 2022, Google and JB Hunt announced a multi-year strategic alliance to accelerate JB Hunt's digital transformation and collaborate on supply chain platform technology. Powered by Google Cloud, JB Hunt is expected to expand its JB Hunt 360° platform that digitally connects shipments and available capacity. By leveraging Google's Data Cloud, JB Hunt 360 may use artificial intelligence and machine learning tools to predict outcomes, empower users, and make informed decisions.

Manufacturing and Automotive Segment is Driving the Market in the Future

  • The booming automotive industry in the United States demands automotive logistics solutions with maximum availability and reliability for port-to-port transportation, just-in-time (JIT) deliveries, or just-in-sequence (JIS) deliveries. The growth in this market is mainly driven by factors such as the growing automobile production in emerging economies and strict regulatory standards imposed by governments on the automotive industry. For instance, in 2023, the US auto industry witnessed robust sales, with approximately 3.12 million cars sold. Furthermore, the total sales of cars and light trucks in the US market reached a notable 15.5 million units.
  • The growing adoption of electric vehicles, increasing awareness among consumers regarding product quality and safety, and the incorporation of technological advancements, with the rising adoption of connected devices in the automotive industry, offer growth opportunities to the market players. The NAFTA rules of origin for automotive products are based on a tariff change alone or a tariff change and a regional value content requirement. The agreement requires that the regional value content for these products be calculated using the net cost method.
  • The regional value content requirement for autos and light vehicles and their engines and transmissions will be 50% under the net cost method when the agreement enters into force; this percentage will be increased to 62.5% over an eight-year transition period. In 2022, factory activity in the United States grew at its slowest rate in more than a year and a half, owing to an increase in layoffs, and manufacturers were concerned about supply over the summer due to China's zero-tolerance policy.
  • The decline of the US manufacturing industry has increased inequality and harmed the country's global competitiveness. Manufacturing revitalization could add 1.5 million well-paying jobs to the economy and revitalize marginalized communities. Manufacturing could experience a renaissance as a result of innovation and digitization. Years of uneven growth across sectors and geographies have resulted in some industries flourishing while others faltering.

United States Freight Brokerage Industry Segmentation

The US freight brokerage market is moderately fragmented, with the presence of large regional players, global players, and small and medium-sized local players with a few players in the market. C.H. Robinson dominates the industry, followed by XPO Logistics and Hub Group/Mode Transportation. The freight brokerage market is top-heavy, with the top 8 to 10 firms accounting for more than one-third of the total gross revenues.

As far as technology integration is concerned, new entrants such as Convoy, Uber Freight, and uShip, are trying to gain significant market share by offering price transparency, online load boards, and freight marketplaces for booking freight via mobile apps, with the goal of removing human interaction in the freight booking and payment process. Trucking-as-a-Service (TaaS) is expected to grow significantly in the country with technological developments and demand for digital freight forwarding.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Growing Construction Across the Country
      • 4.2.1.2 The Growing Number of Freight Brokers Across the Country
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 Rerouting of Cargo and Other Factors
      • 4.2.2.2 Reducing Freight Imports Across the Country
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 Growing Demand From the Oil and Gas Industry
      • 4.2.3.2 Technological Advancements in Freight Brokerage Systems and Logistics
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 US Logistics Industry (Overview, Trends, R&D, Key Statistics, etc.)
  • 4.6 Key Government Regulations and Initiatives
  • 4.7 Insights on Freight Rates
  • 4.8 Technology Snapshot (Digital Freight Brokerage, IoT, etc.)
  • 4.9 Qualitative and Quantitative Insights on the US Customs Clearance Sector
  • 4.10 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size By Value)

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 LTL
    • 5.1.2 FTL
    • 5.1.3 Other Services
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Manufacturing and Automotive
    • 5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
    • 5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.2.4 Construction
    • 5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments, FMCG included)
    • 5.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 CH Robinson
    • 6.2.2 Total Quality Logistics
    • 6.2.3 XPO Logistics Inc.
    • 6.2.4 Echo Global Logistics
    • 6.2.5 Worldwide Express
    • 6.2.6 Coyote Logistics
    • 6.2.7 Landstar System Inc.
    • 6.2.8 Schneider
    • 6.2.9 SunteckTTS
    • 6.2.10 GlobalTranz
    • 6.2.11 J.B. Hunt Transport Inc.
    • 6.2.12 Hub Group
    • 6.2.13 BNSF Logistics LLC
    • 6.2.14 KAG Logistics Inc.
    • 6.2.15 Uber Freight*
  • 6.3 Other Companies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX