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市場調査レポート
商品コード
1644902
米国のFTL貨物仲介:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)US FTL Freight Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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米国のFTL貨物仲介:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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米国のFTL貨物仲介の市場規模は2025年に169億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは7.86%で、2030年には246億9,000万米ドルに達すると予測されます。
輸送会社(ロジスティクス会社)は、市況が保証する場合、または高い営業コストをカバーする場合、高い運賃を請求することがあります。その結果、仲介会社が顧客向けの価格設定を引き上げることができなければ、収入や営業利益が減少する可能性があります。FTLサービスに対する市場の需要の増加や、規制の変更待ちにより、利用可能なキャパシティが減少し、運送会社の価格設定が上昇する可能性があります。燃料価格は変動しやすく、予測が難しいです。過去5年間、燃料価格は劇的に変動しました。顧客は、価格の下落が燃料節約に転嫁されることを期待しています。輸送会社が燃料費の下落を反映して価格を下げない場合、顧客が代替輸送手段を求めるため、出荷量が減少する可能性があります。
この輸送量の減少は、仲介会社の売上総利益および営業利益に悪影響を及ぼします。燃料価格が上昇した場合、運送会社は営業費用の増加をカバーするため、より高い料金を請求することが予想されます。こうしたコスト増の総額を顧客に転嫁し続けることができなければ、仲介会社の売上総利益および営業利益は減少する可能性があります。燃料費の上昇はまた、顧客が代替輸送手段を利用することを選択する可能性があるため、輸送手段別の収入割合に重大な変化をもたらす可能性もあります。仲介会社がより低い粗利益率を実現する輸送手段への重大なシフトは、営業成績を悪化させる可能性があります。ウクライナ・ロシア戦争は、ロシアが第3位の原油生産国であることから、燃料価格の高騰も引き起こしました。
一部の建設部門では目先の課題があるもの、米国の中長期的な成長ストーリーは変わっていないです。米国の建設業界は、今後4四半期にわたって安定した成長が見込まれます。米国では、いくつかのプロジェクトが計画段階を経ている一方、世界的流行病による1年間の遅れを経てようやく再開したプロジェクトもあります。原材料価格の上昇、建築資材の不足、熟練労働者の不足といった世界・サプライチェーンに関連する課題にもかかわらず、住宅建設セクターは4~8四半期にわたって安定した成長を続けると思われます。
住宅建設セクターは、低金利、大型住宅への旺盛な需要、米国内の住宅在庫の少なさに大きく支えられています。今後数四半期は、ヘルスケアと教育セクターが注目を集めると思われます。2021年11月、米国議会は1兆米ドルのインフラ支出法案を可決しました。
このインフラ法案では、道路、橋、高速道路のアップグレード、都市交通システムと旅客鉄道網の近代化のために、米国で今後8年間に新たに5,500億米ドルの連邦政府支出が提案されています。新たなインフラ支出法案は、当初の2兆3,000億米ドルの提案には及ばないもの、米国のさまざまなインフラ部門に対する1兆米ドルの支出は、今後4~8四半期にわたって同国の建設業界の成長を支え続けると思われます。
米国のFTL貨物仲介市場は比較的細分化されており、著名な地域企業、世界企業、様々な中小のローカル企業が存在します。業界の主要企業には、CH Robinson、Echo Global Logistics、Worldwide Express、Landstar System Inc.、Schneider、SunteckTTS、GlobalTranz、JB Hunt Transport Inc.、Hub Group、BNSF Logistics LLCなどがあります。Convoy、Uber Freight、uShipなどの新規参入企業は、価格の透明性、オンライン積荷ボード、モバイルアプリによる貨物予約のための貨物マーケットプレースを提供し、貨物予約と支払いプロセスにおける人的交流を排除することで、大きな市場シェアを獲得しようとしています。
The US FTL Freight Brokerage Market size is estimated at USD 16.91 billion in 2025, and is expected to reach USD 24.69 billion by 2030, at a CAGR of 7.86% during the forecast period (2025-2030).
Carriers (logistics companies) may charge higher rates if market conditions warrant or cover higher operating costs. As a result, if brokerage firms cannot increase pricing for their customers, revenues, and income from operations may decrease. The increased market demand for FTL services and pending regulatory changes may reduce available capacity and raise carrier pricing. Fuel prices can be volatile and challenging to forecast. Over the last five years, fuel prices have fluctuated dramatically. Clients anticipate that lower prices will pass them on to fuel savings. If carriers do not lower their prices to reflect decreases in fuel costs, shipment volume may suffer as customers seek alternative shipping options.
This volume decrease would harm the brokerage companies' gross profits and operating income. In the event of rising fuel prices, carriers can be expected to charge higher fees to cover higher operating expenses. The gross profit of brokerage firms and income from operations may decrease if they cannot continue to pass through to their clients the total amount of these increased costs. Higher fuel costs could also cause material shifts in the percentage of revenue by transportation mode, as clients may elect to utilize alternative transportation modes. Any material shifts to transportation modes concerning which brokerage firms realize lower gross profit margins could impair operating results. The Ukraine-Russia war also caused a spike in fuel prices as Russia is the third-largest producer of crude oil.
Despite near-term challenges in certain construction sectors, the medium to long-term growth story in the United States remains intact. The construction industry in the United States is expected to grow steadily over the next four quarters. In the United States, several projects are working their way through the planning phase, whereas others have finally resumed after a year of global pandemic-related delays. Despite the challenges associated with the global supply chain, such as rising raw material prices, shortage of building materials, and lack of skilled labor, the residential construction sector will continue its stable growth over the four to eight quarters.
The residential construction sector largely remains supported by low lending rates, strong demand for bigger homes, and low housing inventory in the United States. Over the next few quarters, the healthcare and education sectors will receive more attention. In November 2021, the US Congress passed a USD 1 trillion infrastructure spending bill.
The infrastructure legislation proposes USD 550 billion in new federal expenditure over the next eight years in the United States for the upgrade of roads, bridges, and highways and modernizing the city transit systems and passenger rail networks. While the new infrastructure spending bill falls short of the original USD 2.3 trillion proposals, the USD 1 trillion spending on various United States infrastructure sectors will keep supporting the growth of the construction industry over the next four to eight quarters in the country.
The US FTL freight brokerage market is relatively fragmented, with prominent regional, global, and various small- and medium-sized local players. Major players in the industry include CH Robinson, Echo Global Logistics, Worldwide Express, Landstar System Inc., Schneider, SunteckTTS, GlobalTranz, JB Hunt Transport Inc., Hub Group, and BNSF Logistics LLC. New entrants such as Convoy, Uber Freight, uShip, etc., are trying to gain significant market share by offering price transparency, online load boards, and freight marketplaces for booking freight via mobile apps and removing human interaction in the freight booking and payment process.