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市場調査レポート
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1462658

貨物トラック輸送の世界市場予測(~2030年):トラックタイプ別、車両タイプ別、貨物タイプ別、距離別、エンドユーザー別、地域別の分析

Freight Trucking Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Truck Type, Vehicle Type, Cargo Type, Distance, End User and by Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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貨物トラック輸送の世界市場予測(~2030年):トラックタイプ別、車両タイプ別、貨物タイプ別、距離別、エンドユーザー別、地域別の分析
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

世界の貨物トラック輸送の市場規模は、2023年に2兆7,264億6,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR5.8%で成長し、2030年には4兆457億4,000万米ドルに達すると予想されています。 トラックやローリーを使用した道路による物品の移動は、貨物トラック輸送として知られており、世界の物流ネットワークの不可欠な部分です。

生産者から流通業者へ、そして最終的には顧客へと商品がスムーズに流れるかどうかは、この貨物輸送方法に大きく依存しています。他の輸送手段ではアクセスが困難な遠隔地への到達や、さまざまな地形への移動に関して、貨物トラック輸送は柔軟性とアクセシビリティを提供します。大型機器から生鮮品まで、さまざまな貨物を移動させるための手頃で信頼できる選択肢です。

米国トラック協会によると、貨物トラック輸送は依然として国のサプライチェーンの基幹であり、効率的な物資の移動に重要な役割を果たし、多様な産業にわたる経済活動を支えています。

効率的輸送への高まる要求

貨物トラック輸送業界は、効果的な輸送サービスに対する需要の増加の結果として成長しています。グローバリゼーションと急速な経済成長により、さまざまな産業にわたる物資の移動において、迅速かつ手頃な価格のソリューションに対する需要が高まっています。アクセシビリティと適応性が認められている貨物トラック輸送は、こうしたニーズの変化に対応しています。さらに、貨物トラックは、バルクであれ生鮮品であれ、現代のサプライチェーンの拡大し続ける需要を満たすために不可欠です。その信頼性と適応性により、貨物トラックは優れた選択肢となっています。

燃料価格の上昇

貨物トラック輸送の市場は、変動する燃料価格によって大きな制約を受けています。トラック運送会社は、燃料への依存度が高いため、燃料価格の急激な上昇の影響を受けやすく、その結果、運営コストに影響を与え、利益率を低下させる可能性があります。燃料費管理の難しさに拍車をかけているのが、世界の石油市場の変動と地政学的問題です。さらに、業界は代替燃料源を検討し、これらの制約を軽減するために燃料効率の高い技術への投資を行っていますが、貨物トラック運送会社はエネルギー市場の変動を懸念し続けています。

最先端技術の活用

貨物トラック分野には、最先端技術を活用することで効率性と安全性を向上させるチャンスがあります。リアルタイム・モニタリング、予知保全、最適化されたルート・プランニングは、テレマティクス、人工知能、機械学習の統合によって可能になります。また、自律走行車技術も有望な分野であり、サプライチェーン管理全体の改善、運営コストの削減、安全性の向上が期待できます。さらに、業界はこれらの技術を採用することで、変化する情勢における競合情勢と持続可能な成長のために自らを位置づけています。

厳しい規制環境

貨物トラック輸送業界には、安全要件、排出制限、運行ガイドラインなど、複雑な法律が網の目のように張り巡らされています。コンプライアンスを遵守するためには、機器のアップグレード、トレーニング、テクノロジーに多額の出費が必要になることが多いため、変化する厳しい規制要件に適応するのは困難な場合があります。さらに、コンプライアンス違反は、罰則、罰金、業務の中断に加え、他の結果にもつながりかねず、業界の収益性と持続可能性が著しく脅かされます。

COVID-19の影響:

COVID-19パンデミックは、貨物トラック輸送業界に大きな影響を及ぼし、以前には考えられなかった困難と混乱をもたらしました。ロックダウン、サプライチェーンの混乱、消費者需要の変動は、貨物量とルート計画に大きな影響を与えました。必要不可欠な物資の輸送が増加する一方で、必要不可欠でない分野の減少により、能力の利用率が不均一になりました。国境制限や社会的距離を置く措置を含む厳格な衛生プロトコルによって、業務の複雑さが増しました。

予測期間中、 ドライバンセグメントが最大となる見込み

ドライバンは、非生鮮物を輸送するために作られた適応性のある密閉トレーラーであるため、多くの異なる産業にとって理想的な選択肢です。これらのトレーラーが提供する天候保護は、電子機器、衣類、包装された商品のような品目の安全で確実な配達を保証します。 ドライバンセグメントの優位性は、その多用途性、効率性、幅広い貨物への適合性の結果です。さらに、 ドライバンは、温度管理や特殊な取り扱いを必要としない貨物を輸送する能力があるため、貨物トラック輸送業界では主力とみなされており、それによって様々な業界の荷主の多様なニーズに応えています。

予測期間中、医薬品・ヘルスケアセグメントが最も高いCAGRが見込まれる

貨物トラック輸送市場で最もCAGRが高いのは、医薬品・ヘルスケアセグメントです。医薬品・ヘルスケア産業は、主に医療用品、医薬品、ヘルスケア機器の世界の普及により、信頼性が高く効果的な輸送サービスへの需要が顕著に急増しています。さらに、貨物トラック輸送は、温度に敏感な医薬品、ワクチン、医療機器の輸送に必要とされる専門的な取り扱いと迅速な配達を提供するため、サプライチェーンの重要な一部となっています。

最大のシェアを持つ地域:

貨物トラック輸送で最大の市場シェアを誇る北米は、世界のロジスティクスシーンにおける重要な地域になりつつあります。この地域の貨物トラック輸送サービスにおける優位性は、その広範な貿易ネットワーク、整備されたインフラ、そして堅調な経済活動に起因しています。州間のシームレスな貨物輸送は、特に米国に見られる広範かつ接続の良い道路網によって可能となっています。拡大し続けるEコマース分野に加え、多様な業界情勢が貨物トラック輸送サービスの需要を高めています。さらに、この地域の技術と規制の発展は、貨物輸送の有効性と信頼性の向上に大きな影響を与えています。

CAGRが最も高い地域:

貨物トラック輸送市場は、ダイナミックで急速に変化する物流状況を示すアジア太平洋で最も高いCAGRで成長すると予想されます。貨物トラック輸送サービスに対する需要の高まりは、この地域の経済成長、製造業の繁栄、Eコマース産業によるところが大きいです。中国やインドのような国々がインフラに多額の投資を行っているため、広大な道路網や輸送ハブが成長しています。都市化と中産階級の増加により、貨物輸送のニーズはさらに高まっています。さらに、テレマティクスやデジタル・プラットフォームのような最先端技術の導入により、アジア太平洋全体の業務効率が向上しています。

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の貨物トラック輸送市場:トラックタイプ別

  • 冷蔵トラック
  • トラックタンカー
  • ドライバン
  • トラックトレーラー
  • フラットベッド
  • その他のトラックタイプ

第6章 世界の貨物トラック輸送市場:車両タイプ別

  • 小型商用車
  • 中型商用車
  • 大型商用車
  • その他の車両タイプ

第7章 世界の貨物トラック輸送市場:貨物タイプ別

  • 乾燥バルク品
  • 液体
  • 温度管理商品
  • その他の貨物タイプ

第8章 世界の貨物トラック輸送市場:距離別

  • 50マイル以下
  • 51~100マイル
  • 101~200マイル
  • 201~500マイル
  • 500マイル超

第9章 世界の貨物トラック輸送市場:エンドユーザー別

  • 工業・製造
  • 石油ガス
  • 建設・鉱業
  • 化学品・農産物
  • 防衛
  • 医薬品・ヘルスケア
  • 食品・飲料
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の貨物トラック輸送市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Deutsche Post AG
  • Nippon Express Co., Ltd
  • FedEx Corporation
  • Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
  • United Parcel Service, Inc.
  • A.P. Moller Maersk
  • Old Dominion Freight Line, Inc.
  • Schneider National, Inc.
  • Landstar System, Inc.
  • Estes Express Lines
  • XPO Logistics, Inc.
  • ArcBest Corporation
  • Yamato Holdings Co., Ltd.
  • Ceva Holdings
  • J.B. Hunt Transport Services, Inc.
  • Swift Transportation Company
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Freight Trucking Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Freight Trucking Market Outlook, By Truck Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Freight Trucking Market Outlook, By Refrigerated Truck (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Freight Trucking Market Outlook, By Lorry Tanker (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Freight Trucking Market Outlook, By Dry Van (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Freight Trucking Market Outlook, By Truck Trailer (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Freight Trucking Market Outlook, By Flatbed (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Freight Trucking Market Outlook, By Other Truck Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Freight Trucking Market Outlook, By Vehicle Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Freight Trucking Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Freight Trucking Market Outlook, By Medium Commercial Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Freight Trucking Market Outlook, By Heavy Commercial Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Freight Trucking Market Outlook, By Other Vehicle Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Freight Trucking Market Outlook, By Cargo Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Freight Trucking Market Outlook, By Dry Bulk Goods (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Freight Trucking Market Outlook, By Liquids (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Freight Trucking Market Outlook, By Temperature Controlled Goods (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Freight Trucking Market Outlook, By Other Cargo Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Freight Trucking Market Outlook, By Distance (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Freight Trucking Market Outlook, By 50 Miles or Less (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Freight Trucking Market Outlook, By 51 to 100 Miles (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Freight Trucking Market Outlook, By 101-200 Miles (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Freight Trucking Market Outlook, By 201-500 Miles (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Freight Trucking Market Outlook, By Above 500 Miles (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Freight Trucking Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Freight Trucking Market Outlook, By Industrial & Manufacturing (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Freight Trucking Market Outlook, By Oil & Gas (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Freight Trucking Market Outlook, By Construction & Mining (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Freight Trucking Market Outlook, By Chemicals & Agri-Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Freight Trucking Market Outlook, By Defense (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Freight Trucking Market Outlook, By Pharmaceutical & Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Freight Trucking Market Outlook, By Food & Beverages (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Freight Trucking Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC25709

According to Stratistics MRC, the Global Freight Trucking Market is accounted for $2726.46 billion in 2023 and is expected to reach $4045.74 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.8% during the forecast period. The movement of goods by road using trucks or Lorries is known as freight trucking, and it is an essential part of the global logistics network. The smooth flow of goods from producers to distributors and, eventually, to customers is greatly dependent on this method of freight delivery. When it comes to reaching remote locations that other modes of transportation might find difficult to access and navigating a variety of terrains, freight trucking provides flexibility and accessibility. It is an affordable and dependable option for moving a variety of cargo, from big equipment to perishables.

According to the American Trucking Association, freight trucking remains the backbone of the nation's supply chain, playing a critical role in the efficient movement of goods and sustaining economic activities across diverse industries.

Market Dynamics:

Driver:

Growing requirement for effective transportation

The freight trucking industry is growing as a result of the increase in demand for effective transportation services. Globalization and rapid economic growth have increased the demand for quick and affordable solutions when transferring goods across a range of industries. Recognized for its accessibility and adaptability, freight trucking meets these changing needs. Furthermore, freight trucks are essential for fulfilling the ever-expanding demands of contemporary supply chains, whether they are moving bulk or perishable commodities. Their dependability and adaptability make them an excellent choice.

Restraint:

Increasing fuel prices

The market for freight trucking is severely constrained by fluctuating fuel prices. Trucking companies are susceptible to abrupt increases in fuel prices due to their heavy reliance on fuel, which can affect their operational costs and lower their profit margins. Adding to the difficulty of controlling fuel costs are the volatility of world oil markets and geopolitical issues. Additionally, although the industry looks into alternative fuel sources and makes investments in fuel-efficient technologies to lessen these restrictions, freight trucking companies continue to be concerned about the volatility of the energy markets.

Opportunity:

Utilizing cutting-edge technologies

The freight trucking sector has the chance to improve efficiency and safety by utilizing cutting-edge technologies. Real-time monitoring, predictive maintenance, and optimized route planning are made possible by the integration of telematics, artificial intelligence, and machine learning. Another promising area is autonomous vehicle technology, which holds promise for better supply chain management overall, lower operating costs, and increased safety. Moreover, the industry positions itself for competitiveness and sustainable growth in the changing logistics landscape as it adopts these technologies.

Threat:

Strictly regulated environment

There is a complex web of laws governing the freight trucking industry, such as safety requirements, emission limitations, and operational guidelines. It can be difficult to adjust to changing and strict regulatory requirements because compliance frequently necessitates large expenditures for equipment upgrades, training, and technology. Furthermore, the profitability and sustainability of the industry are seriously threatened by non-compliance, which can lead to penalties, fines, and operational disruptions, in addition to other consequences.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic brought about previously unheard-of difficulties and disruptions that had a significant effect on the freight trucking industry. Lockdowns, disruptions in the supply chain, and variations in consumer demand had a big impact on freight volumes and route planning. Uneven utilization of capacity resulted from declines in non-essential sectors while the transportation of essential goods increased. Operational complexity was increased by stringent health protocols, which included border restrictions and social distancing measures.

The Dry Van segment is expected to be the largest during the forecast period

Dry vans are an ideal option for many different industries because they are adaptable, enclosed trailers made to move non-perishable items. The weather protection offered by these trailers guarantees the safe and secure delivery of items like electronics, clothing, and packaged goods. The Dry Van segment's dominance is a result of its versatility, efficiency, and suitability for a wide range of cargo. Additionally, dry vans are considered a workhorse in the freight trucking industry because of their capacity to transport goods that do not require temperature control or specialized handling, thereby meeting the diverse needs of shippers from various industries.

The Pharmaceutical & Healthcare segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

With the highest CAGR in the freight trucking market, the pharmaceuticals and healthcare segment stands out. The pharmaceutical and healthcare industries have experienced a notable surge in demand for dependable and effective transportation services, primarily due to the worldwide dissemination of medical supplies, pharmaceutical products, and healthcare equipment. Furthermore, freight trucking is an essential part of the supply chain because it offers the specialized handling and prompt delivery that are required for the transportation of temperature-sensitive medications, vaccines, and medical devices.

Region with largest share:

With the largest market share for freight trucking, North America is becoming a key player in the global logistics scene. This region's dominance in freight trucking services can be attributed to its extensive trade networks, well-developed infrastructure, and robust economic activity. The seamless transportation of goods between states is made possible by the extensive and well-connected road network found in the United States in particular. The varied industrial landscape, in addition to the ever-expanding e-commerce sector, is driving up demand for freight trucking services. Moreover, the region's technological and regulatory developments have had a big impact on improving the effectiveness and dependability of freight transportation.

Region with highest CAGR:

The freight trucking market is expected to grow at the highest CAGR in the Asia-Pacific region, which will demonstrate a dynamic and quickly changing logistics landscape. The growing demand for freight trucking services is largely due to the region's economic growth, thriving manufacturing sectors, and e-commerce industry. Infrastructure is being heavily invested in by nations like China and India, which is causing vast road networks and transportation hubs to grow. The need for freight transportation is further increased by urbanization and the growing middle class. Furthermore, the implementation of cutting-edge technologies, like telematics and digital platforms, improves operational effectiveness throughout the Asia-Pacific area.

Key players in the market

Some of the key players in Freight Trucking market include Deutsche Post AG, Nippon Express Co., Ltd, FedEx Corporation, Knight-Swift Transportation Holdings Inc., United Parcel Service, Inc., A.P. Moller Maersk, Old Dominion Freight Line, Inc., Schneider National, Inc., Landstar System, Inc., Estes Express Lines, XPO Logistics, Inc., ArcBest Corporation, Yamato Holdings Co., Ltd., Ceva Holdings, J.B. Hunt Transport Services, Inc. and Swift Transportation Company.

Key Developments:

In January 2024, Germany's Hapag-Lloyd AG (Hapag-Lloyd) and A.P. Moller - Maersk Denmark's Maersk - two large global container shipping lines with a strong presence in India - have signed an agreement for a new long-term operational collaboration called Gemini Cooperation, which will start in February 2025. The alliance is likely to create a major realignment in global container shipping in a year with Hapag-Lloyd leaving the alliance by the end of January, 2025.

In January 2024, Nippon Express Holdings has completed its acquisition of several cargo-partner businesses based in central and eastern Europe. The shares of the businesses were acquired by a special purpose company wholly-owned by Nippon Express Europe, which is in turn a subsidiary of Nippon Express Holdings. Terms of the deal were not disclosed but when the deal was first announced in May 2023 it was expected to cost the Japanese firm around $740m. The deal will propel the joint company into one of the top five airfreight forwarders with volumes of more than 1m tonnes.

In May 2023, FedEx Express, a subsidiary of FedEx Corp. and the world's largest express transportation company, signed a collaboration agreement with the Saudi Export Development Authority, represented by the "Made in Saudi" program, to be one of the logistics solutions providers for the authority's customers. The "Made in Saudi" program is one of the National Industrial Development and Logistics (NIDLP) programs led by the Saudi Export Development Authority.

Truck Types Covered:

  • Refrigerated Truck
  • Lorry Tanker
  • Dry Van
  • Truck Trailer
  • Flatbed
  • Other Truck Types

Vehicle Types Covered:

  • Light Commercial Vehicles
  • Medium Commercial Vehicles
  • Heavy Commercial Vehicles
  • Other Vehicle Types

Cargo Types Covered:

  • Dry Bulk Goods
  • Liquids
  • Temperature Controlled Goods
  • Other Cargo Types

Distances Covered:

  • 50 Miles or Less
  • 51 to 100 Miles
  • 101-200 Miles
  • 201-500 Miles
  • Above 500 Miles

End Users Covered:

  • Industrial & Manufacturing
  • Oil & Gas
  • Construction & Mining
  • Chemicals & Agri-Products
  • Defense
  • Pharmaceutical & Healthcare
  • Food & Beverages
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Freight Trucking Market, By Truck Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Refrigerated Truck
  • 5.3 Lorry Tanker
  • 5.4 Dry Van
  • 5.5 Truck Trailer
  • 5.6 Flatbed
  • 5.7 Other Truck Types

6 Global Freight Trucking Market, By Vehicle Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Light Commercial Vehicles
  • 6.3 Medium Commercial Vehicles
  • 6.4 Heavy Commercial Vehicles
  • 6.5 Other Vehicle Types

7 Global Freight Trucking Market, By Cargo Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Dry Bulk Goods
  • 7.3 Liquids
  • 7.4 Temperature Controlled Goods
  • 7.5 Other Cargo Types

8 Global Freight Trucking Market, By Distance

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 50 Miles or Less
  • 8.3 51 to 100 Miles
  • 8.4 101-200 Miles
  • 8.5 201-500 Miles
  • 8.6 Above 500 Miles

9 Global Freight Trucking Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Industrial & Manufacturing
  • 9.3 Oil & Gas
  • 9.4 Construction & Mining
  • 9.5 Chemicals & Agri-Products
  • 9.6 Defense
  • 9.7 Pharmaceutical & Healthcare
  • 9.8 Food & Beverages
  • 9.9 Other End Users

10 Global Freight Trucking Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Deutsche Post AG
  • 12.2 Nippon Express Co., Ltd
  • 12.3 FedEx Corporation
  • 12.4 Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
  • 12.5 United Parcel Service, Inc.
  • 12.6 A.P. Moller Maersk
  • 12.7 Old Dominion Freight Line, Inc.
  • 12.8 Schneider National, Inc.
  • 12.9 Landstar System, Inc.
  • 12.10 Estes Express Lines
  • 12.11 XPO Logistics, Inc.
  • 12.12 ArcBest Corporation
  • 12.13 Yamato Holdings Co., Ltd.
  • 12.14 Ceva Holdings
  • 12.15 J.B. Hunt Transport Services, Inc.
  • 12.16 Swift Transportation Company