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市場調査レポート
商品コード
1462595
船舶用乾式スクラバーシステムの2030年までの市場予測: 船舶タイプ、スクラバータイプ、燃料タイプ、材料、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Dry Marine Scrubber Systems Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vessel Type, Scrubber Type, Fuel Type, Material, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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船舶用乾式スクラバーシステムの2030年までの市場予測: 船舶タイプ、スクラバータイプ、燃料タイプ、材料、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、船舶用乾式スクラバーシステムの世界市場は2023年に13億9,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 11.8%で成長し、2030年には30億5,000万米ドルに達する見込みです。
船舶用乾式スクラバーシステムは、大気汚染、特に硫黄酸化物(SOx)の排出を軽減するために船舶に設置される高度な排ガス浄化技術です。乾式スクラバーは、石灰や炭酸水素ナトリウムなどの乾式吸着剤を利用して、エンジン排気からSOxを捕捉し中和します。このプロセスは乾燥した残留物を生成するため、水の消費量を削減し、洗浄水の排出をなくすことができます。
環境維持に対する世界の意識の高まり
大気汚染や気候変動への影響に対する懸念の高まりから、船舶からの排出ガスに対する監視の目が厳しくなっています。船舶所有者や運航会社は、船舶から排出される硫黄酸化物(SOx)などの有害汚染物質を削減するため、スクラバーシステムへの投資を増やしています。このような環境の持続可能性に対する意識の高まりは、スクラバー技術への投資を促し、市場の成長を促進し、海運業界におけるより持続可能な慣行の採用を促進しています。
メンテナンスの複雑さとスペースの制限
船舶用乾式スクラバーシステムにおけるメンテナンスの複雑さは、定期的な点検、洗浄、吸着材の交換の必要性と、運転中に発生する乾燥残渣の管理から生じる。船舶のスペース制限により、スクラバーシステムの設置が制限され、その容量と効率に影響を与える可能性があります。このような課題は、船内に大きなスペースを確保する必要があり、船主にとって物流上のハードルとなります。結局のところ、このような複雑さと制限は、乾式スクラバー技術への投資を抑制し、市場の成長を減速させる可能性があります。
海上貿易量の増加
世界貿易が拡大し続ける中、特にアジア太平洋地域では海上輸送の需要が増加しています。このような活動の増加に伴い、排出ガスに対する監視の目が厳しくなり、厳しい環境規制を遵守する必要が出てくる。ドライスクラバーは、船舶運航会社が高いレベルの貿易処理能力を維持しながら規制要件を満たすことを可能にします。海運への依存度の高まりは、ドライスクラバーのような排出削減技術を採用することの重要性を強調し、世界の海運業界の持続可能性への取り組みにおいて不可欠な要素であると位置付けています。
高額な初期資本支出
船舶用乾式スクラバーシステムは、主にスクラバー装置、設置、船舶の関連インフラ改造の費用により、高い初期資本支出を必要とします。さらに、エンジニアリングや設計の複雑さも初期投資の一因となります。このような高額な初期費用は、特に耐用年数が限られている古い船舶の場合、船主のスクラバーシステムへの投資を躊躇させ、採用率の低下につながる可能性があります。さらに、小規模の海運会社にとっては財務上の課題となり、市場の成長を妨げ、海上の排出ガスのクリーン化への移行を遅らせることになります。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行は、船舶用乾式スクラバーシステム市場に様々な影響を与えました。当初、世界のサプライチェーンの混乱と海運活動の鈍化により、スクラバーシステムの設置や調達が遅れました。しかし、海上交通が徐々に再開し、排出規制が引き続き施行されたため、スクラバー需要は回復しました。さらに、パンデミックは環境持続可能性の重要性を浮き彫りにし、一部の船会社は、市場力学が進化する中、規制に準拠し、環境クレデンシャルを強化するために、スクラバーのような排出削減技術への投資を加速させました。
予測期間中、コンテナ船セグメントが最大となる見込み
コンテナ船セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。船舶用乾式スクラバーシステムは、大気汚染の排出を削減するためにコンテナ船に設置される排ガス浄化システムです。これらのシステムは、水の消費量が少なく、腐食リスクが低減されるため、湿式スクラバーよりも好まれるようになってきています。排出前に汚染物質を除去することで、乾式海洋スクラバーはコンテナ船が海洋生態系への影響を最小限に抑えながら環境規制を遵守するのに役立ちます。
ハイブリッドスクラバー分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
ハイブリッドスクラバー分野は、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。ハイブリッドスクラバーは、船舶で利用される高度な排ガス浄化システムです。オープンループとクローズドループの両方のスクラバーの要素を組み合わせており、柔軟な運用が可能です。このハイブリッド・アプローチにより、コンテナ船は様々な環境条件や規制要件に適応しながら排出規制を遵守することができ、海上での汚染防止に多用途のソリューションを提供することができます。
アジア太平洋地域は環境規制が厳しいため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、日本、韓国のような大規模な海運業を営む国々が、こうしたシステムの需要を牽引しています。さらに、東南アジア諸国でも、国際的な排出基準を遵守するためにドライスクラバー技術の採用が進んでいます。同市場は、持続可能な海運慣行と環境保護に対する同地域のコミットメントを反映し、効率的でコスト効率の高いソリューションを開発するためのメーカー間の革新と競争が特徴となっています。
船舶用乾式スクラバーシステムの欧州市場は、欧州連合(EU)が施行する厳しい排出規制により活況を呈しています。ノルウェー、ドイツ、デンマーク、オランダなどの国々がこれらのシステムの採用を主導しています。さらに、環境意識の高まりと持続可能な海運慣行を促進する取り組みが、欧州における乾式舶用スクラバーの需要をさらに促進しています。同地域では、海洋汚染の削減と大気環境の改善に向けた取り組みが強化されているため、この動向は今後も続くと予想されます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Dry Marine Scrubber Systems Market is accounted for $1.39 billion in 2023 and is expected to reach $3.05 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.8% during the forecast period. Dry marine scrubber systems are advanced exhaust gas cleaning technologies installed on maritime vessels to mitigate air pollution emissions, particularly sulfur oxides (SOx). Dry scrubbers utilize a dry sorbent, such as lime or sodium bicarbonate, to capture and neutralize SOx from engine exhaust. This process generates dry residues, reducing the need for water consumption and eliminating the discharge of wash water.
Growing global awareness about environmental sustainability
Increasing concerns about air pollution and its impact on climate change have led to greater scrutiny of emissions from maritime vessels. Ship owners and operators are increasingly investing in scrubber systems to reduce harmful pollutants, such as sulfur oxides (SOx), emitted by ships. This heightened awareness of environmental sustainability encourages investment in scrubber technologies, driving market growth and fostering the adoption of more sustainable practices within the shipping industry.
Maintenance complexities & space limitations
Maintenance complexities in dry marine scrubber systems arise from the need for regular inspection, cleaning, and replacement of sorbent materials, as well as the management of dry residues generated during operation. Space limitations on vessels can restrict the installation of scrubber systems, impacting their capacity and efficiency. These challenges require significant onboard space allocation, posing logistical hurdles for ship-owners. Ultimately, such complexities and limitations can deter investment in dry scrubber technology, slowing down the market growth.
Rising maritime trade volumes
As global trade continues to expand, particularly in regions like Asia-Pacific, the demand for maritime transportation grows. With this increased activity comes heightened scrutiny on emissions, necessitating compliance with stringent environmental regulations. Dry scrubber enables vessel operators to meet regulatory requirements while sustaining high levels of trade throughput. The growing reliance on maritime shipping underscores the importance of adopting emission-reducing technologies like dry scrubbers, positioning them as essential components in the global maritime industry's sustainability efforts.
High upfront capital expenditure
Dry marine scrubber systems require high upfront capital expenditure primarily due to the cost of the scrubber equipment, installation, and associated infrastructure modifications on vessels. Additionally, engineering and design complexities contribute to the initial investment. This high upfront cost can deter ship owners from investing in scrubber systems, particularly for older vessels with limited remaining service life, leading to slower adoption rates. Furthermore, it poses financial challenges for smaller shipping companies, hindering market growth and delaying the transition towards cleaner maritime emissions.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic has had a mixed impact on the dry marine scrubber systems market. Initially, disruptions in global supply chains and a slowdown in shipping activities led to delays in installation and procurement of scrubber systems. However, as maritime traffic gradually resumed and emissions regulations remained in force, demand for scrubbers rebounded. Additionally, the pandemic highlighted the importance of environmental sustainability, prompting some shipping companies to accelerate investments in emissions reduction technologies like scrubbers to comply with regulations and enhance their environmental credentials amidst evolving market dynamics.
The container ships segment is expected to be the largest during the forecast period
The container ships segment is estimated to have a lucrative growth. Dry marine scrubber systems are exhaust gas cleaning systems installed on container ships to reduce air pollution emissions. These systems are increasingly preferred over wet scrubbers due to their lower water consumption and reduced corrosion risks. By removing pollutants before release, dry marine scrubbers help container ships comply with environmental regulations while minimizing their impact on marine ecosystems.
The hybrid scrubbers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The hybrid scrubbers segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Hybrid scrubbers are advanced exhaust gas cleaning systems utilized in maritime vessels. They combine elements of both the open-loop and closed-loop scrubbers, offering flexibility in operation. This hybrid approach allows container ships to comply with emissions regulations while adapting to varying environmental conditions and regulatory requirements, providing a versatile solution for pollution control at sea.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region's stringent environmental regulations. Countries like China, Japan, and South Korea, which have large shipping industries, are driving demand for these systems. Additionally, Southeast Asian nations are also increasingly adopting dry scrubber technology to comply with international emissions standards. The market is characterized by innovation and competition among manufacturers to develop efficient and cost-effective solutions, reflecting the region's commitment to sustainable shipping practices and environmental stewardship.
The European market for dry marine scrubber systems is thriving due to strict emissions regulations enforced by the European Union (EU). Countries such as Norway, Germany, Denmark, and the Netherlands are leading the adoption of these systems. Additionally, rising environmental awareness and initiatives promoting sustainable shipping practices further drive the demand for dry marine scrubbers in Europe. This trend is expected to continue as the region intensifies efforts to reduce maritime pollution and improve air quality.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Dry Marine Scrubber Systems Market include Alfa Laval AB, Wartsila Corporation, Yara Marine Technologies AS, Mitsubishi Heavy Industries Limited, DuPont de Nemours Inc., Echo Global Logistics, Clean Marine AS, Solvay SA, CR Ocean Engineering, LLC, Fuji Electric Limited, GEA Group AG, Damen Shipyards Group, Evoqua Water Technologies LLC and Valmet Corporation.
In September 2019, Solvay launched SOLVAir Marine, a SOx scrubber system designed to comply with International Maritime Organization 2020 regulations and beyond. In addition, Solvair Marine removes 99% of particles, doesn't release waste water back to the sea and can be installed without dry docking.
In July 2019, Global Echo launched a new exhaust scrubber system named MS-SOx that requires no dry-docking for the retrofitting procedure. The MS-SOx system doesn't require dry docking for retrofitting.