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市場調査レポート
商品コード
1447047
コンテナハンドリング機器の2030年までの市場予測:機器タイプ、推進タイプ、吊り上げ能力、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Container Handling Equipment Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Equipment Type, Propulsion Type, Lifting Capacity, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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コンテナハンドリング機器の2030年までの市場予測:機器タイプ、推進タイプ、吊り上げ能力、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のコンテナハンドリング機器市場は2023年に90億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.2%で成長し、2030年には137億米ドルに達する見込みです。
コンテナハンドリング機器には、船舶への積み下ろし用のシップ・ツー・ショアクレーン、ヤード作業用のレール搭載型ガントリークレーン、コンテナの積み付けと輸送用のストラドルキャリア、リーチスタッカーなどが含まれます。フォークリフト、トップローダー、自動誘導車は、ターミナル内での効率的なコンテナ移動を支援します。コンテナ・トレーラー、シャーシ、ターミナル・トラクターは、陸上輸送に対応します。これらの機械は、港湾業務の最適化、船舶のターンアラウンド時間の短縮、サプライチェーン全体の効率化において重要な役割を果たしています。
欧州連合(EU)によると、NOxとPMのレベルは、ステージiからステージVまで、それぞれ95.7%と97.2%低下しています。同様に、米国環境保護庁(EPA)の基準では、NOx、PM、Co2のレベルは、Tier1からTier4まで、それぞれ95.6%と96.2%低下しています。
世界貿易量の増加
国際貿易が拡大するにつれて、港湾や物流の中心地は活況を呈し、効率的なコンテナハンドリングのための高度な機器が必要とされます。貿易量の増加は、コンテナを迅速に管理・輸送するためのクレーン、ストラドルキャリア、フォークリフト、自動化ソリューションに対する需要を増大させる。この需要の急増は、近代化と拡張プロジェクトへの投資を促し、コンテナハンドリング機器セクターの成長を促進します。
高い資本コスト
コンテナハンドリング機器の購入と維持に必要な多額の初期投資は、潜在的な購入者、特に小規模の港湾やターミナルを躊躇させる可能性があります。この金銭的障壁は、近代的で効率的な機器の採用を妨げ、インフラの時代遅れと競争力の低下につながる可能性があります。高価な機械への投資に対する消極的な姿勢は、技術の進歩を妨げ、より高速で自動化されたコンテナハンドリングソリューションに対する業界の発展的な要求に応える能力を妨げる可能性があります。
高まる港湾自動化
ロボットクレーンや自動搬送車(AGV)などの自動化システムの採用が増加しているため、業務効率が向上し、人件費が削減され、人的ミスが最小限に抑えられています。この動向は、高度な技術を駆使したコンテナハンドリング機器の需要を牽引しています。世界中の港湾やターミナルは、荷役の最適化、安全性の向上、迅速なターンアラウンドタイムを確保するため、スマートテクノロジーに投資しています。自動化に向けた動きは、業界の技術革新へのコミットメントを反映しており、メーカーに最先端のコンテナハンドリングソリューションを開発・供給する機会を提供しています。
熟練労働者の不足
訓練を受けた人材が不足しているため、高度な機器の操作、メンテナンス、修理が課題となっています。これは、ダウンタイムの増加、メンテナンスコストの上昇、潜在的な安全性の懸念につながります。自動化などの先端技術の効果的な導入には熟練労働者が不可欠であるため、不足はその導入の妨げになる可能性があります。結局のところ、熟練労働者の不足は、増大する需要に対応する業界の能力を妨げ、コンテナハンドリング機器市場の全体的な業績と成長を妨げる可能性があります。
COVID-19の影響
サプライチェーンの混乱、貿易量の減少、港湾やターミナルにおける運営上の課題が、新しい機器に対する需要を鈍らせています。閉鎖や規制はインフラ・プロジェクトの遅れにつながり、コンテナハンドリング機器の購入や配備に影響を与えました。しかし、eコマース活動の活発化とそれに伴うコンテナ貨物の急増が、緩やかな回復を促しています。業界は、オペレーションの回復力を高めるために自動化とデジタル化に重点を置くことで、新たな常態に適応しています。パンデミックは、不測の混乱に直面した際の機敏で技術的に進んだコンテナハンドリングソリューションの重要性を強調しました。
フォークリフトトラック部門が予測期間中最大となる見込み
フォークリフトトラック分野は、港湾やターミナル内でのコンテナ移動の効率化を促進するため、有利な成長を遂げると推定されます。フォークリフトは、船からのコンテナの積み下ろし、ヤードでの積み重ね、シームレスな輸送の促進において重要な役割を果たしています。その多用途性と適応性は、作業の合理化、所要時間の短縮、全体的な生産性の向上に貢献しています。迅速かつ効率的な荷役に対する需要が高まるにつれ、フォークリフトトラックはこの地域のコンテナハンドリングエコシステムにおいて不可欠な存在であり続けています。
予測期間中、ハイブリッド・セグメントが最も高いCAGRを示すと予想される
ハイブリッド・セグメントは予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。ディーゼルエンジンを電気システムや高度なエネルギー貯蔵と統合したハイブリッドソリューションは、多用途性と持続可能性を提供します。環境目標に貢献し、厳しい規制に適合し、費用対効果の高い長期的ソリューションを提供します。市場がハイブリッド技術を採用するにつれて、生態学的な懸念に対処するだけでなく、コンテナハンドリング部門におけるエネルギー効率に優れ、環境に優しいソリューションに対する需要の高まりと一致し、より持続可能で弾力性のあるロジスティクス・エコシステムを促進します。
アジア太平洋地域は、急速な工業化と物流産業の拡大がコンテナハンドリング機器の需要増加を牽引しているため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。中国の上海港のような港湾は、コンテナハンドリングにおいて急激な成長を遂げており、効率を高め、ターンアラウンド・タイムを短縮するために、自動化クレーン、ロボット・システム、高度な追跡技術を導入しています。こうした進歩により、上海は国際貿易の重要なゲートウェイとしての地位を維持しています。
主要企業がクレーン、ストラドルキャリア、フォークリフトなど多様なコンテナハンドリングソリューションを提供しているため、北米は予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測され、市場は持続的な成長を遂げています。自動化システムや電動化などの技術革新は、業務効率を高める。米国とカナダの主要な港湾とターミナルは、コンテナハンドリングインフラの近代化に多額の投資を行っており、これは、増大する需要に対応し、サプライチェーン・ロジスティクスを最適化するという業界のコミットメントを反映しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Container Handling Equipment Market is accounted for $9.0 billion in 2023 and is expected to reach $13.7 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period. Container handling equipment includes ship-to-shore cranes for loading/unloading ships, rail-mounted gantry cranes for yard operations, straddle carriers, and reach stackers for container stacking and transportation. Forklifts, top loaders, and automated guided vehicles assist in efficient container movement within terminals. Container trailers, chassis, and terminal tractors handle overland transport. These machines play a vital role in optimizing port operations, reducing ship turnaround times, and enhancing overall supply chain efficiency.
According to European Union, the NOx and PM levels have been reduced by nearly 95.7% and 97.2%, respectively from Stage I to Stage V. Similarly, as per the US EPA norms, NOx, PM, and Co2 levels have seen a decline of around 95.6% and 96.2%, respectively from Tier 1 to Tier 4.
Increasing global trade volume
As international trade expands, ports and logistics hubs experience heightened activity, necessitating advanced equipment for efficient container handling. Rising trade volumes amplify the demand for cranes, straddle carriers, forklifts, and automated solutions to manage and transport containers swiftly. This surge in demand prompts investments in modernization and expansion projects, fostering the growth of the container handling equipment sector.
High capital cost
The substantial initial investment required for purchasing and maintaining container handling machinery can deter potential buyers, particularly smaller ports or terminals. This financial barrier may hinder the adoption of modern and efficient equipment, leading to outdated infrastructure and reduced competitiveness. The reluctance to invest in expensive machinery could impede technological advancements and hinder the industry's ability to meet evolving demands for faster and more automated container handling solutions.
Growing port automation
Increasing adoption of automated systems, such as robotic cranes and automated guided vehicles (AGVs), enhances operational efficiency, reduces labour costs, and minimizes human error. This trend drives the demand for advanced, technology-driven container handling equipment. Ports and terminals worldwide are investing in smart technologies to optimize cargo handling, improve safety, and ensure faster turnaround times. The push towards automation reflects the industry's commitment to innovation, providing opportunities for manufacturers to develop and supply cutting-edge container handling solutions
Skilled labour shortage
With a scarcity of trained personnel, the operation, maintenance, and repair of sophisticated equipment become challenging. This leads to increased downtime, higher maintenance costs, and potential safety concerns. The shortage may hinder the adoption of advanced technologies, such as automation, as skilled workers are crucial for their effective implementation. Ultimately, the lack of skilled labour can impede the industry's ability to keep up with growing demands, hampering the overall performance and growth of the container handling equipment market
Covid-19 Impact
Supply chain disruptions, reduced trade volumes, and operational challenges in ports and terminals have slowed demand for new equipment. Lockdowns and restrictions led to delays in infrastructure projects, affecting the purchase and deployment of container handling machinery. However, increased e-commerce activities and the subsequent surge in containerized shipments have prompted a gradual recovery. The industry is adapting to the new normal by focusing on automation and digitalization to enhance operational resilience. The pandemic underscored the importance of agile and technologically advanced container handling solutions in the face of unforeseen disruptions.
The forklift truck segment is expected to be the largest during the forecast period
The forklift truck segment is estimated to have a lucrative growth, due to fostering efficiency in container movement within ports and terminals. Forklifts play a crucial role in loading and unloading containers from ships, stacking them in yards, and facilitating seamless transportation. Their versatility and adaptability contribute to streamlined operations, reducing turnaround times and enhancing overall productivity. As the demand for rapid and efficient cargo handling grows, forklift trucks continue to be indispensable in the region's container handling ecosystem.
The hybrid segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The hybrid segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, because this transition enhances operational efficiency, reduces emissions, and lowers operational costs. Hybrid solutions, integrating diesel engines with electric systems or advanced energy storage, offer versatility and sustainability. They contribute to environmental goals, comply with stringent regulations, and provide cost-effective long-term solutions. As the market embraces hybrid technologies, it not only addresses ecological concerns but also aligns with the growing demand for energy-efficient and environmentally friendly solutions in the container handling sector, fostering a more sustainable and resilient logistics ecosystem.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rapid industrialization and expanding logistics industry are driving rising demand for container handling equipment. Ports such as port of Shanghai in China, which has experienced exponential growth in container handling has implemented automated cranes, robotic systems, and advanced tracking technologies to enhance efficiency and reduce turnaround times. These advancements have helped Shanghai maintain its position as a key gateway for international trade.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to key players offering a diverse range of container handling solutions, including cranes, straddle carriers, and forklifts, the market experiences sustained growth. Innovations, such as automated systems and electrification, enhance operational efficiency. Major ports and terminals in the United States and Canada heavily invest in modernizing their container handling infrastructure, reflecting the industry's commitment to meeting increasing demands and optimizing supply chain logistics.
Key players in the market
Some of the key players in the Container Handling Equipment Market include Ambergate Invest Sverige AB, Anhui Heli, Cargotec Corporation, China Communications Construction Company, Ltd., CVS Ferrari, Hoist Liftruck, Hyster-Yale Materials Handling, Hyundai Heavy Industries Co., Ltd., Kalmar, Konecranes, Liebherr, Linde Material Handling GmbH, PALFINGER AG, Sany, Tadano Ltd., Taylor Machine Works, Inc, Terex Corporation , Toyota Industries Corporation and ZPMC
In January 2024, Sony Corporation announced development of an immersive spatial content creation system, which includes an XR head-mounted display equipped with high-quality 4K OLED Microdisplays*2.
In December 2024, CVS FERRARI signs a new distribution agreement with CLS for products and services in Italy. According to the agreement CLS will be distributing the CVS products and associated services in the territory of Italy.
In November 2023, Taylor Group of Louisville, Mississippi, announces the acquisition of eighty-five percent of the shares of CVS Ferrari (CVS) from NEIP III and BP. The mission of the Taylor Group (Taylor) has been to provide customers with the highest quality products worldwide and back them up with the most responsive after-market service organization available.