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市場調査レポート
商品コード
1772301
コンテナハンドリング機器の市場規模、シェア、動向分析レポート:機器タイプ別、推進力タイプ別、吊り上げ能力別、ハンドリングモード別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Container Handling Equipment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Equipment Type (Stacking Cranes, Mobile Harbor Cranes), By Propulsion Type, By Lifting Capacity, By Handling Mode, By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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コンテナハンドリング機器の市場規模、シェア、動向分析レポート:機器タイプ別、推進力タイプ別、吊り上げ能力別、ハンドリングモード別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2025年06月03日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~10営業日
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コンテナハンドリング機器市場の概要
世界のコンテナハンドリング機器市場規模は、2024年に80億3,000万米ドルと推定され、2025~2030年にかけてCAGR 4.4%で成長し、2030年には103億1,000万米ドルに達すると予測されます。ターミナルの自動化は、有人作業の全部または一部を自動化された機器とプロセスで代替することを包含し、世界のコンテナハンドリング機器市場の重要な動向として浮上しています。
PubMed Centralが最近発表した調査によると、世界のコンテナターミナルのうち、完全自動化または半自動化されているのはわずか3%に過ぎず、このセグメントでの大幅な成長の可能性を示しています。コンテナターミナルの自動化が本格的に加速したのはここ10年のことで、1990年代から2000年代にかけては非常に緩やかな増加傾向にあったが、2012~2021年の間に47のターミナルが自動化されました。この動向は、2022年初頭に釜山で発表された、最終的に3つのバースで200万TEU以上を処理する新しい半自動コンテナターミナルのような最近の開発によって、勢いを増し続けています。ターミナルの自動化は、オペレーションの標準化、人員削減、ハンドリング能力の向上、生産性向上の必要性によって推進されており、多額の設備投資が必要であるにもかかわらず、港湾事業者にとってますます魅力的な選択肢となっています。
無人搬送車(AGV)は、人の介入なしにブレーキ、旋回、ナビゲーション、ハンドリング作業を自律的に実行する能力により、港湾業務で高く評価されるコンポーネントとなっています。AGV技術の進化は、コンテナハンドリング機器市場における重要な傾向を示しており、ナビゲーションアルゴリズムの継続的な改善により、作業効率が向上しています。最近の調査では、港湾環境用に特別に設計された経路計画アルゴリズムが大幅に進歩し、コンテナターミナル内の障害物の多さと配置によってもたらされる特有の課題に対処していることが示されています。JPSやDWAアルゴリズムの主要障害物による改良型ハイブリッドアルゴリズムなどの革新は、航行時間の大幅な向上、旋回回数の削減、未知の障害物との衝突の減少を実証しています。
このような技術的改善は、障害物が複雑な配置で様々な形態を持ち、絶え間ない貨物の移動により頻繁に位置が変わる港湾環境の複雑さを考えると、特に重要です。港湾が自動化への投資を続ける中、強化されたナビゲーション能力を持つより洗練されたAGVへの需要は、コンテナハンドリング機器市場の重要な成長促進要因となっています。
環境への配慮は世界のコンテナハンドリング機器市場にますます影響を及ぼしており、港湾とターミナル・オペレーターは二酸化炭素排出量を削減するためによりエコフレンドリー技術を求めています。この方向での注目すべき開発は、ディーゼル油圧エンジンを動力源とする第一世代から、GPS技術によって誘導されバッテリーを動力源とする最新世代へのAGVの進化です。これらの新型モデルは、秒速6メートルに達する操作能力を維持しながら、CO2排出ゼロや騒音公害の低減など、環境面で大きなメリットを提供しています。ロッテルダムAPMTターミナルは、コンテナリフティング能力とエコフレンドリーオペレーションを兼ね備えた「リフトAGV」を採用することで、この動向を例証しています。環境規制が世界的に厳しくなり、港湾が環境への影響を削減する必要に迫られるようになるにつれ、エコフレンドリーコンテナハンドリング機器への需要が大幅に伸び、このセグメントの技術革新と市場拡大が促進されると予想されます。この動向は、海運・港湾部門全体の広範な持続可能性への取り組みと一致しており、環境性能が機器市場における重要な差別化要因となっています。
最新のコンテナターミナルは、その運営を最適化するために先進的情報技術に依存しており、これはコンテナハンドリング機器市場におけるもう一つの重要な動向です。先進的なターミナルオペレーティングシステム(TOS)は現在、ほとんどのターミナルで標準装備されており、施設全体のコンテナの移動と保管を制御し、最適化しています。これらのシステムは、RFID、光学式文字認識(OCR)、クレーンの揺れ防止システムなどの技術によって補完され、操作の精度と効率を高めています。自動トラックゲートによるゲート機能の自動化は、情報技術がコンテナ荷役オペレーションを変革しているもう一つのセグメントです。
これらの技術を機器と統合することで、コンテナの動きを最適化し、待ち時間を短縮し、ターミナル全体の処理能力を向上させることができるインテリジェントシステムが構築されます。港湾業務においてデータの価値が高まるにつれて、接続性と情報処理能力が強化されたコンテナハンドリング機器に対する需要は増加の一途をたどっています。この動向は、港湾環境における複数のAGV間の経路衝突の確率の低減に関する調査によって証明されているように、機器調整のための改良されたアルゴリズムに関する現在進行中の研究によってさらに強化されています。
世界のコンテナハンドリング機器市場に影響を与える重要な動向は、ターミナル運営における投資収益率(ROI)と運営効率への注目の高まりです。調査によると、ターミナル運営者と投資家は、新しい設備にリソースを投入する前に、自動化投資に対するリターンを実現するのに必要な時間を慎重に分析しています。このような財務的な慎重さが、ライフサイクルを通じて明確な運用上の利点とコスト削減を実証できる機器に対する需要を促進しています。市場は、人件費を削減しながら生産性を向上させる技術革新で対応しています。例えば、遠隔操作の船舶対陸上クレーンは、有人であることに変わりはないが、従来型クレーンオペレーターと比較して、異なるスキルセットを持つオペレーターを必要とし、給与水準も低くなる可能性があります。さらに、ヤードでのコンテナの垂直移動の自動化など、ターミナル業務の特定の高リターン側面に焦点を当てた半自動化ソリューションは、完全自動化せずに段階的な改善を求めるターミナルに選択肢を記載しています。世界の港湾は、グリーンフィールドとブラウンフィールドの両方の自動化プロジェクトを推進しており、主にスタッキングクレーンや水平輸送を含むヤード業務に重点を置いています。
Container Handling Equipment Market Summary
The global container handling equipment market size was estimated at USD 8.03 billion in 2024, and is projected to reach USD 10.31 billion by 2030, growing at a CAGR of 4.4% from 2025 to 2030. Terminal automation, encompassing the full or partial substitution of manned operations with automated equipment and processes, has emerged as a significant trend in the global container handling equipment market.
According to recent research published by PubMed Central, only 3% of the world's container terminals were found to be either fully or semi-automated, indicating substantial growth potential in this segment. The real acceleration of container terminal automation has occurred in the last decade, with 47 terminals being automated between 2012 and 2021, compared to a very gradual uptake in the 1990s and 2000s. This trend continues to gain momentum with recent developments such as the announcement in early 2022 of a new semi-automated container terminal in Busan that will eventually handle more than 2 million TEU with three berths. Terminal automation is driven by the need for operations standardization, reduction in manning, increased handling capacity, and productivity improvements, making it an increasingly attractive option for port operators despite the significant capital investment required.
Automated Guided Vehicles (AGVs) have become highly valued components of port operations due to their ability to autonomously perform braking, turning, navigation, and handling tasks without human intervention. The evolution of AGV technology represents a critical trend in the container handling equipment market, with continuous improvements in navigation algorithms enhancing operational efficiency. Recent research indicates significant advancements in path planning algorithms specifically designed for port environments, addressing the unique challenges posed by the abundance and arrangement of obstacles in container terminals. Innovations such as improved hybrid algorithms based on key obstacles for JPS and DWA algorithms have demonstrated significant enhancements in navigation time, reduction in the number of turns, and decreased collisions with unknown obstacles.
These technological improvements are particularly important given the complexity of port environments where obstacles vary in shape with complex arrangements and frequently changing positions due to constant cargo movement. As ports continue to invest in automation, the demand for more sophisticated AGVs with enhanced navigation capabilities represents a significant growth driver in the container handling equipment market.
Environmental considerations are increasingly influencing the global container handling equipment market, with ports and terminal operators seeking greener technologies to reduce their carbon footprint. A notable development in this direction is the evolution of AGVs from the first generation, powered by diesel-hydraulic engines, to the latest generation guided by GPS technology and powered by batteries. These newer models offer significant environmental benefits, including zero CO2 emissions and reduced noise pollution, while maintaining operational capabilities with speeds reaching up to 6 meters per second. The Rotterdam APMT terminal exemplifies this trend by employing 'lift AGVs' that combine container lifting capabilities with environmentally friendly operation. As environmental regulations become more stringent worldwide and ports face increasing pressure to reduce their environmental impact, the demand for eco-friendly container handling equipment is expected to grow substantially, driving innovation and market expansion in this segment. This trend aligns with broader sustainability initiatives across the maritime and port sectors, making environmental performance a key differentiator in the equipment market.
Modern container terminals rely on advanced information technologies to optimize their operations, representing another significant trend in the container handling equipment market. Advanced terminal operating systems (TOSs) are now standard in most terminals, controlling and optimizing the movement and storage of containers throughout the facility. These systems are complemented by technologies such as RFID, optical character recognition (OCR), and anti-sway systems in cranes, which enhance operational precision and efficiency. The automation of gate functions through automated truck gates represents another area where information technology is transforming container handling operations.
The integration of these technologies with equipment creates intelligent systems capable of optimizing container movements, reducing waiting times, and improving overall terminal throughput. As data becomes increasingly valuable in port operations, the demand for container handling equipment with enhanced connectivity and information processing capabilities continues to grow. This trend is further reinforced by ongoing research into improved algorithms for equipment coordination, as evidenced by studies on reducing the probability of path conflicts between multiple AGVs in port environments.
A critical trend influencing the global container handling equipment market is the increased focus on return on investment (ROI) and operational efficiency in terminal operations. Research indicates that terminal operators and investors carefully analyze the time required to realize returns on automation investments before committing resources to new equipment. This financial prudence is driving demand for equipment that can demonstrate clear operational benefits and cost savings over its lifecycle. The market is responding with innovations that enhance productivity while reducing labor costs, such as remotely operated ship-to-shore cranes that, while still manned, require operators with different skill sets and potentially lower pay scales compared to traditional crane operators. Additionally, semi-automated solutions that focus on specific high-return aspects of terminal operations, such as automating vertical movement of containers in the yard, provide options for terminals seeking incremental improvements without full automation. Ports globally are pursuing both greenfield and brownfield automation projects, primarily focusing on yard operations, including stacking cranes and horizontal transportation, indicating a strategic approach to modernization that prioritizes areas with the highest potential efficiency gains.
Container Handling Equipment Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at the global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global container handling equipment market report based on equipment type, propulsion type, lifting capacity, handling mode, end use, and region.