表紙:コンテナハンドリング機器市場 - 世界の市場規模、シェア、動向分析、機会、予測レポート(2019年~2029年)
市場調査レポート
商品コード
1391758

コンテナハンドリング機器市場 - 世界の市場規模、シェア、動向分析、機会、予測レポート(2019年~2029年)

Container Handling Equipment Market - Global Size, Share, Trend Analysis, Opportunity and Forecast Report, 2019-2029, Segmented By Equipment Type ; By Propulsion Type ; By End User ; By Region

出版日: | 発行: Blueweave Consulting | ページ情報: 英文 400 Pages | 納期: 2~3営業日

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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
コンテナハンドリング機器市場 - 世界の市場規模、シェア、動向分析、機会、予測レポート(2019年~2029年)
出版日: 2023年11月10日
発行: Blueweave Consulting
ページ情報: 英文 400 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コンテナハンドリング機器の世界市場規模がCAGR4.52%で順調に拡大、2029年には95億3,000万米ドルに達する

世界のコンテナハンドリング機器市場は、世界貿易の活発化、貨物のコンテナ化の進展、より迅速で安全な荷役への注目の高まり、サプライチェーンの効率化ニーズなどを背景とした機器需要の増加により、活況を呈しています。

戦略コンサルティング市場調査の大手であるBlueWeave Consulting社は、最近の調査で、2022年の世界のコンテナハンドリング機器市場規模を73億1,000万米ドルと推定しました。2023年~2029年の予測期間中、BlueWeaveは世界のコンテナハンドリング機器市場規模がCAGR 4.52%で成長し、2029年には95億3,000万米ドルに達すると予測しています。世界のコンテナハンドリング機器は主に、世界貿易とコンテナ貨物の移動の増加、メガコンテナ船と港の成長によって牽引されています。クレーンやストラドルキャリアなどのハンドリング機器の自動化と技術進歩は、効率性と生産性の向上に寄与し、市場の成長をさらに刺激しています。また、主要な港湾やターミナルにおけるインフラ整備プロジェクトや拡張計画は、環境に優しい機器を推進する環境問題と相まって、市場の拡大に影響を与える重要な要因となっています。貨物量の増加に対応し、サプライチェーン業務を強化するために、効率的で信頼性の高いコンテナハンドリングソリューションに対する需要が高まっていることも、市場の主要な促進要因となっています。

本レポートの詳細な分析により、世界のコンテナハンドリング機器市場の成長可能性、今後の動向、統計に関する情報を提供します。また、総市場規模の予測を促進する要因にも焦点を当てています。当レポートは、世界のコンテナハンドリング機器市場における最近の技術動向や、意思決定者が健全な戦略的意思決定を行うための業界洞察を提供することをお約束します。さらに、市場の成長促進要因・課題・競争力学についても分析しています。

目次

第1章 調査の枠組み

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界のコンテナハンドリング機器市場の洞察

  • 業界のバリューチェーン分析
  • DROC分析
    • 成長促進要因
      • さまざまな業界でコンテナハンドリング機器の利用が拡大
      • 海上活動や輸出入活動の増加
    • 抑制要因
      • 機器の購入や設置に多額の初期投資が必要
      • 港と機器の間の管理の欠如
    • 機会
      • 港湾ターミナルの自動化への動向の変化
      • 電気およびハイブリッド機器のニーズの増加
    • 課題
      • 機器のオペレーターと貨物自体の安全性を向上
  • 技術の進歩/最近の開発
  • 規制の枠組み
  • ポーターのファイブフォース分析

第4章 世界のコンテナハンドリング機器市場概要

  • 市場規模と予測(2019年~2029年)
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 機器の種類別
      • 無人搬送車(AGV)
      • レールマウントガントリー(RMG)クレーン
      • ゴムタイヤ式ガントリー(RTG)クレーン
      • 船舶対陸上(STS)クレーン
      • ストラドルキャリア
      • ターミナルトラクター
      • リーチスタッカー
      • フォークリフトトラック
    • 推進タイプ別
      • ディーゼル
      • 電気
      • ハイブリッド
    • エンドユーザー別
      • ポート
      • 内陸コンテナデポ(ICD)
      • コンテナ貨物ステーション(CFS)
    • 地域別
      • 北米
      • 欧州
      • アジア太平洋(APAC)
      • 中南米(LATAM)
      • 中東およびアフリカ(MEA)

第5章 北米のコンテナハンドリング機器市場

  • 市場規模と予測(2019年~2029年)
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 機器の種類別
    • 推進タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 米国
      • カナダ

第6章 欧州のコンテナハンドリング機器市場

  • 市場規模と予測(2019年~2029年)
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 機器の種類別
    • 推進タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • ベルギー
      • ロシア
      • オランダ
      • その他欧州

第7章 アジア太平洋のコンテナハンドリング機器市場

  • 市場規模と予測(2019年~2029年)
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 機器の種類別
    • 推進タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリアとニュージーランド
      • インドネシア
      • マレーシア
      • シンガポール
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋

第8章 中南米のコンテナハンドリング機器市場

  • 市場規模と予測(2019年~2029年)
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 機器の種類別
    • 推進タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • ペルー
      • その他中南米

第9章 中東およびアフリカのコンテナハンドリング機器市場

  • 市場規模と予測(2019年~2029年)
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 機器の種類別
    • 推進タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • カタール
      • クウェート
      • 南アフリカ
      • ナイジェリア
      • アルジェリア
      • その他中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 主要企業とその製品のリスト
  • 世界のコンテナハンドリング機器市場シェア分析(2022年)
  • 経営パラメータによる競合ベンチマーキング
  • 主要な戦略的展開(合併、買収、パートナーシップなど)

第11章 世界のコンテナハンドリング機器市場への新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第12章 企業プロファイル(会社概要、財務マトリックス、競合情勢、主要人材、主要競合、連絡先住所、戦略的展望、 SWOT分析)

  • Kalmar
  • Konecranes
  • Liebherr Group
  • Hyster-Yale Materials Handling
  • SANY Group
  • Toyota Industries Corporation
  • Terex Corporation
  • Cargotec
  • Anhui Heli Co., Ltd.
  • Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd.
  • Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
  • Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
  • JBT Corporation
  • KION Group AG
  • Clark Material Handling Company
  • その他の主要企業

第13章 主要な戦略的推奨事項

第14章 調査手法

目次
Product Code: BWC23915

Global Container Handling Equipment Market Size Expands Steadily at CAGR of 4.52% to Reach USD 9.53 Billion by 2029.

Global container handling equipment market is flourishing due to an increasing demand for equipment driven by thriving global trade, increasing containerization of cargo, a growing focus on faster and safer cargo handling, and the need for enhanced supply chain efficiency.

BlueWeave Consulting, a leading strategic consulting and market research firm, in its recent study, estimated the global container handling equipment market size at USD 7.31 billion in 2022. During the forecast period between 2023 and 2029, BlueWeave expects the global container handling equipment market size to grow at a CAGR of 4.52% reaching a value of USD 9.53 billion by 2029. Global container handling equipment is primarily driven by the increasing global trade and containerized cargo movement, as well as the growth of mega-container ships and ports. Automation and technological advancements in handling equipment, such as cranes and straddle carriers, are contributing to improved efficiency and productivity, further stimulating market growth. Also, infrastructure development projects and expansion plans at major ports and terminals, coupled with environmental concerns promoting eco-friendly equipment, are significant factors influencing the market's expansion. The demand for efficient and reliable container handling solutions to meet the rising freight volumes and enhance supply chain operations is another key driver for the market.

Container Handling Equipment - Overview

Container handling equipment refers to a range of specialized machinery and tools designed for efficient loading, unloading, and movement of shipping containers in ports, warehouses, and logistics facilities. These equipment types include container cranes, straddle carriers, reach stackers, forklifts, and conveyor systems. They play a crucial role in the global supply chain, facilitating the transport of goods within containers. Container handling equipment enhances productivity and reduces manual labor, ensuring the swift and safe transfer of containers between ships, trucks, and storage areas. This equipment is essential for the smooth operation of international trade and the transportation of goods worldwide.

Impact of COVID-19 on Global Container Handling Equipment Market

Global container handling equipment market faced significant disruptions due to the COVID-19 pandemic. Lockdowns, supply chain disruptions, and reduced trade activities resulted in decreased demand for container-handling machinery in 2020. Manufacturing delays, labor shortages, and logistical challenges also hampered equipment production and distribution. However, the market showed resilience with the gradual recovery of global trade, and the need for efficient container handling solutions became evident as ports and logistics companies sought to adapt to the new normal. As the pandemic wanes, the market is expected to gradually regain momentum, driven by evolving industry demands and technological advancements.

Global Container Handling Equipment Market - By Propulsion Type

By propulsion type, the global container handling equipment market is divided into Diesel, Electric, and Hybrid segments. These segments represent the primary power sources for the machinery used in handling containers across the industry. Diesel-powered equipment is known for its robustness and high torque, making it suitable for heavy-duty applications. Electric equipment is favored for its environmental friendliness and lower operating costs, while Hybrid solutions combine the benefits of both, offering a balance between power and sustainability. These three segments reflect the diverse choices available to meet the specific needs and priorities of businesses involved in container handling worldwide.

Competitive Landscape

Global container handling equipment market is fiercely competitive. Major companies in the market include Kalmar, Konecranes, Liebherr Group, Hyster-Yale Materials Handling, SANY Group, Toyota Industries Corporation, Terex Corporation, Cargotec, Anhui Heli Co., Ltd, Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd, Hyundai Heavy Industries Co., Ltd, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd, JBT Corporation, KION Group AG, and Clark Material Handling Company. These companies use various strategies, including increasing investments in their R&D activities, mergers, and acquisitions, joint ventures, collaborations, licensing agreements, and new product and service releases to further strengthen their position in the global container handling equipment market.

The in-depth analysis of the report provides information about growth potential, upcoming trends, and statistics of the Global Container Handling Equipment Market. It also highlights the factors driving forecasts of total Market size. The report promises to provide recent technology trends in the Global Container Handling Equipment Market and industry insights to help decision-makers make sound strategic decisions. Furthermore, the report also analyzes the growth drivers, challenges, and competitive dynamics of the market.

Table of Contents

1. Research Framework

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Product Overview
  • 1.3. Market Segmentation

2. Executive Summary

3. Global Container Handling Equipment Market Insights

  • 3.1. Industry Value Chain Analysis
  • 3.2. DROC Analysis
    • 3.2.1. Growth Drivers
      • 3.2.1.1. Growing use of container handling equipment in various industries
      • 3.2.1.2. Increasing marine time activities and import and export activities
    • 3.2.2. Restraints
      • 3.2.2.1. High initial investment is required to purchase and install equipment
      • 3.2.2.2. Lack of management between port and equipment
    • 3.2.3. Opportunities
      • 3.2.3.1. Shifting trends towards automation of the port terminals
      • 3.2.3.2. Increasing need for electric and hybrid equipment
    • 3.2.4. Challenges
      • 3.2.4.1. Increasing the safety of both equipment operators and the cargo itself
  • 3.3. Technological Advancements/Recent Developments
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.5.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 3.5.2. Bargaining Power of Buyers
    • 3.5.3. Threat of New Entrants
    • 3.5.4. Threat of Substitutes
    • 3.5.5. Intensity of Rivalry

4. Global Container Handling Equipment Market Overview

  • 4.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 4.1.1. By Value (USD Million)
  • 4.2. Market Share and Forecast
    • 4.2.1. By Equipment Type
      • 4.2.1.1. Automated Guided Vehicles (AGVs)
      • 4.2.1.2. Rail-mounted Gantry (RMG) Cranes
      • 4.2.1.3. Rubber-tired Gantry (RTG) Cranes
      • 4.2.1.4. Ship-to-Shore (STS) Cranes
      • 4.2.1.5. Straddle Carriers
      • 4.2.1.6. Terminal Tractors
      • 4.2.1.7. Reach Stackers
      • 4.2.1.8. Forklift Trucks
    • 4.2.2. By Propulsion Type
      • 4.2.2.1. Diesel
      • 4.2.2.2. Electric
      • 4.2.2.3. Hybrid
    • 4.2.3. By End User
      • 4.2.3.1. Ports
      • 4.2.3.2. Inland Container Depots (ICDs)
      • 4.2.3.3. Container Freight Stations (CFSs)
    • 4.2.4. By Region
      • 4.2.4.1. North America
      • 4.2.4.2. Europe
      • 4.2.4.3. Asia Pacific (APAC)
      • 4.2.4.4. Latin America (LATAM)
      • 4.2.4.5. Middle East and Africa (MEA)

5. North America Container Handling Equipment Market

  • 5.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 5.1.1. By Value (USD Million)
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Equipment Type
    • 5.2.2. By Propulsion Type
    • 5.2.3. By End User
    • 5.2.4. By Country
      • 5.2.4.1. United States
      • 5.2.4.1.1. By Equipment Type
      • 5.2.4.1.2. By Propulsion Type
      • 5.2.4.1.3. By End User
      • 5.2.4.2. Canada
      • 5.2.4.2.1. By Equipment Type
      • 5.2.4.2.2. By Propulsion Type
      • 5.2.4.2.3. By End User

6. Europe Container Handling Equipment Market

  • 6.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 6.1.1. By Value (USD Million)
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Equipment Type
    • 6.2.2. By Propulsion Type
    • 6.2.3. By End User
    • 6.2.4. By Country
      • 6.2.4.1. Germany
      • 6.2.4.1.1. By Equipment Type
      • 6.2.4.1.2. By Propulsion Type
      • 6.2.4.1.3. By End User
      • 6.2.4.2. United Kingdom
      • 6.2.4.2.1. By Equipment Type
      • 6.2.4.2.2. By Propulsion Type
      • 6.2.4.2.3. By End User
      • 6.2.4.3. Italy
      • 6.2.4.3.1. By Equipment Type
      • 6.2.4.3.2. By Propulsion Type
      • 6.2.4.3.3. By End User
      • 6.2.4.4. France
      • 6.2.4.4.1. By Equipment Type
      • 6.2.4.4.2. By Propulsion Type
      • 6.2.4.4.3. By End User
      • 6.2.4.5. Spain
      • 6.2.4.5.1. By Equipment Type
      • 6.2.4.5.2. By Propulsion Type
      • 6.2.4.5.3. By End User
      • 6.2.4.6. Belgium
      • 6.2.4.6.1. By Equipment Type
      • 6.2.4.6.2. By Propulsion Type
      • 6.2.4.6.3. By End User
      • 6.2.4.7. Russia
      • 6.2.4.7.1. By Equipment Type
      • 6.2.4.7.2. By Propulsion Type
      • 6.2.4.7.3. By End User
      • 6.2.4.8. The Netherlands
      • 6.2.4.8.1. By Equipment Type
      • 6.2.4.8.2. By Propulsion Type
      • 6.2.4.8.3. By End User
      • 6.2.4.9. Rest of Europe
      • 6.2.4.9.1. By Equipment Type
      • 6.2.4.9.2. By Propulsion Type
      • 6.2.4.9.3. By End User

7. Asia-Pacific Container Handling Equipment Market

  • 7.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 7.1.1. By Value (USD Million)
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Equipment Type
    • 7.2.2. By Propulsion Type
    • 7.2.3. By End User
    • 7.2.4. By Country
      • 7.2.4.1. China
      • 7.2.4.1.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.1.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.1.3. By End User
      • 7.2.4.2. India
      • 7.2.4.2.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.2.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.2.3. By End User
      • 7.2.4.3. Japan
      • 7.2.4.3.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.3.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.3.3. By End User
      • 7.2.4.4. South Korea
      • 7.2.4.4.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.4.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.4.3. By End User
      • 7.2.4.5. Australia & New Zealand
      • 7.2.4.5.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.5.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.5.3. By End User
      • 7.2.4.6. Indonesia
      • 7.2.4.6.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.6.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.6.3. By End User
      • 7.2.4.7. Malaysia
      • 7.2.4.7.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.7.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.7.3. By End User
      • 7.2.4.8. Singapore
      • 7.2.4.8.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.8.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.8.3. By End User
      • 7.2.4.9. Vietnam
      • 7.2.4.9.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.9.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.9.3. By End User
      • 7.2.4.10. Rest of APAC
      • 7.2.4.10.1. By Equipment Type
      • 7.2.4.10.2. By Propulsion Type
      • 7.2.4.10.3. By End User

8. Latin America Container Handling Equipment Market

  • 8.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 8.1.1. By Value (USD Million)
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Equipment Type
    • 8.2.2. By Propulsion Type
    • 8.2.3. By End User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. Brazil
      • 8.2.4.1.1. By Equipment Type
      • 8.2.4.1.2. By Propulsion Type
      • 8.2.4.1.3. By End User
      • 8.2.4.2. Mexico
      • 8.2.4.2.1. By Equipment Type
      • 8.2.4.2.2. By Propulsion Type
      • 8.2.4.2.3. By End User
      • 8.2.4.3. Argentina
      • 8.2.4.3.1. By Equipment Type
      • 8.2.4.3.2. By Propulsion Type
      • 8.2.4.3.3. By End User
      • 8.2.4.4. Peru
      • 8.2.4.4.1. By Equipment Type
      • 8.2.4.4.2. By Propulsion Type
      • 8.2.4.4.3. By End User
      • 8.2.4.5. Rest of LATAM
      • 8.2.4.5.1. By Equipment Type
      • 8.2.4.5.2. By Propulsion Type
      • 8.2.4.5.3. By End User

9. Middle East & Africa Container Handling Equipment Market

  • 9.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 9.1.1. By Value (USD Million)
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Equipment Type
    • 9.2.2. By Propulsion Type
    • 9.2.3. By End User
    • 9.2.4. By Country
      • 9.2.4.1. Saudi Arabia
      • 9.2.4.1.1. By Equipment Type
      • 9.2.4.1.2. By Propulsion Type
      • 9.2.4.1.3. By End User
      • 9.2.4.2. UAE
      • 9.2.4.2.1. By Equipment Type
      • 9.2.4.2.2. By Propulsion Type
      • 9.2.4.2.3. By End User
      • 9.2.4.3. Qatar
      • 9.2.4.3.1. By Equipment Type
      • 9.2.4.3.2. By Propulsion Type
      • 9.2.4.3.3. By End User
      • 9.2.4.4. Kuwait
      • 9.2.4.4.1. By Equipment Type
      • 9.2.4.4.2. By Propulsion Type
      • 9.2.4.4.3. By End User
      • 9.2.4.5. South Africa
      • 9.2.4.5.1. By Equipment Type
      • 9.2.4.5.2. By Propulsion Type
      • 9.2.4.5.3. By End User
      • 9.2.4.6. Nigeria
      • 9.2.4.6.1. By Equipment Type
      • 9.2.4.6.2. By Propulsion Type
      • 9.2.4.6.3. By End User
      • 9.2.4.7. Algeria
      • 9.2.4.7.1. By Equipment Type
      • 9.2.4.7.2. By Propulsion Type
      • 9.2.4.7.3. By End User
      • 9.2.4.8. Rest of MEA
      • 9.2.4.8.1. By Equipment Type
      • 9.2.4.8.2. By Propulsion Type
      • 9.2.4.8.3. By End User

10. Competitive Landscape

  • 10.1. List of Key Players and Their Offerings
  • 10.2. Global Container Handling Equipment Market Share Analysis, 2022
  • 10.3. Competitive Benchmarking, By Operating Parameters
  • 10.4. Key Strategic Developments (Mergers, Acquisitions, Partnerships, etc.)

11. Impact of COVID-19 on Global Container Handling Equipment Market

12. Company Profile (Company Overview, Financial Matrix, Competitive Landscape, Key Personnel, Key Competitors, Contact Address, Strategic Outlook, SWOT Analysis)

  • 12.1. Kalmar
  • 12.2. Konecranes
  • 12.3. Liebherr Group
  • 12.4. Hyster-Yale Materials Handling
  • 12.5. SANY Group
  • 12.6. Toyota Industries Corporation
  • 12.7. Terex Corporation
  • 12.8. Cargotec
  • 12.9. Anhui Heli Co., Ltd.
  • 12.10. Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd.
  • 12.11. Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
  • 12.12. Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
  • 12.13. JBT Corporation
  • 12.14. KION Group AG
  • 12.15. Clark Material Handling Company
  • 12.16. Other Prominent Players

13. Key Strategic Recommendations

14. Research Methodology

  • 14.1. Qualitative Research
    • 14.1.1. Primary & Secondary Research
  • 14.2. Quantitative Research
  • 14.3. Market Breakdown & Data Triangulation
    • 14.3.1. Secondary Research
    • 14.3.2. Primary Research
  • 14.4. Breakdown of Primary Research Respondents, By Region
  • 14.5. Assumptions & Limitations