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市場調査レポート
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1438072

e-fuel(合成燃料)の世界市場:分析 - 製品別、状態別、変換プロセス別、供給源別、エンドユーザー別、地域別、予測(~2030年)

E-fuels Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product (E-ammonia, E-methanol, E-gasoline, E-kerosene, E-methane, E-diesel and Other Products), State (Gas and Liquid), Conversion Process, Source, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

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e-fuel(合成燃料)の世界市場:分析 - 製品別、状態別、変換プロセス別、供給源別、エンドユーザー別、地域別、予測(~2030年)
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のe-fuel(合成燃料)の市場規模は、2023年に62億米ドルに達し、予測期間中にCAGR 32.5%で成長し、2030年には444億5,000万米ドルに達すると予測されています。

e-fuel(合成燃料)とは、再生可能な電力を使って二酸化炭素と水を液体または気体の燃料に変換する電気化学プロセスによって製造される合成燃料のことです。水素や合成炭化水素などのこれらの燃料は、従来の化石燃料に代わる持続可能な燃料として機能します。e-fuel(合成燃料)の生産は再生可能エネルギー源に依存しており、温室効果ガスの排出を削減し、よりクリーンなエネルギーへの移行を進めるための有望なソリューションとなっています。

国家投資促進・円滑化庁によると、インドは2021年までに世界第3位の旅行者向け自動車市場になると予想されています。さらに、2019年の自動車輸出は14.50%増加しました。

エネルギー安全保障

電気化学的プロセスで製造される合成燃料などのe-fuel(合成燃料)は、再生可能エネルギーを効率的に貯蔵・輸送する手段を提供します。これは、再生可能エネルギー源の断続性や季節性に対処し、より安定した安全なエネルギー供給に貢献します。化石燃料への依存を減らすことで、e-fuel(合成燃料)は従来の燃料源に関連する地政学的リスクを軽減し、エネルギー安全保障を強化します。さらに、e-fuel(合成燃料)を地元で生産する能力は、自給自足を促進し、世界のエネルギー市場の混乱に対する脆弱性を軽減するため、全体的なエネルギー安全保障を強化する戦略的ソリューションとなります。

原料の入手可能性

e-fuel(合成燃料)市場において、原料の入手可能性は合成燃料の生産に影響を与える重要な抑制要因です。バイオマスのような再生可能資源に由来する電子燃料は、農業残渣や有機廃棄物のような大量の原料を必要とします。こうした原料の入手可能性が限られていることは、電子燃料生産のスケーラビリティと費用対効果の妨げになる可能性があります。バイオマス資源をめぐる他産業との競合、規制上の制約、十分な量の原料を調達するための物流上の課題などが、この制約をさらに助長しています。

世界のエネルギー転換

世界のエネルギー転換は、世界が従来の化石燃料に代わる持続可能な代替燃料を求める中で、e-fuel(合成燃料)市場に大きなチャンスをもたらしています。再生可能エネルギー源から合成されるe-fuel(合成燃料)。これらの燃料は、航空機や重工業など、直接電化が困難な分野に汎用性の高いソリューションを提供します。脱炭素化がますます重視される中、e-fuel(合成燃料)市場は再生可能エネルギー発電と液体燃料やガス燃料に依存する部門との橋渡しをします。この移行は世界の気候変動目標に沿うものであり、よりクリーンで持続可能なエネルギー環境を促進すると同時に、カーボンニュートラルな方法でエネルギー貯蔵と輸送の課題に対処するものです。

直接電化との競合

急速な進化を遂げる持続可能エネルギーの情勢において、両技術が覇権を争う中、直接電化との競合はe-fuel(合成燃料)市場に大きな脅威をもたらします。直接電化がよりクリーンで簡単な解決策を提供する一方、再生可能エネルギーを使って燃料を合成するe-fuel(合成燃料)は、効率とコストの面で課題に直面しています。インフラ整備や政策枠組みなどの要因がそれぞれの市場シェアに影響を与える中、これら2つのアプローチ間で優位な地位を確立するための競争が激化しています。エネルギー産業がより持続可能な未来に向けて効果的に移行していくためには、直接電化とe-fuel(合成燃料)の間で適切なバランスを取ることが極めて重要になります。

COVID-19の影響:

ロックダウンや旅行制限により、従来型燃料の需要が減少し、エネルギー部門全体に影響が及んだ。しかし、この危機は持続可能な解決策への注目を加速させ、代替手段としての電子燃料への関心を高めました。政府や産業界は二酸化炭素排出量削減の重要性をますます認識するようになり、e-fuel(合成燃料)の成長機会を生み出しています。初期の挫折にもかかわらず、パンデミックは弾力性があり環境に優しいエネルギー源の必要性を浮き彫りにし、e-fuel(合成燃料)をパンデミック後のエネルギー情勢における重要なプレーヤーとして位置づけています。

予測期間中、e-ガソリンセグメントが最大となる見込み

e-ガソリンセグメントは、従来のガソリンに代わるよりクリーンな代替燃料として機能する可能性があるため、e-fuel(合成燃料)市場で力強い成長を遂げています。e-ガソリンは、二酸化炭素と水素の電気化学的変換によって製造され、多くの場合再生可能エネルギーから供給されます。その台頭は、持続可能な輸送ソリューションに対する需要の高まりと、二酸化炭素排出量削減への取り組みに後押しされています。e-ガソリンセグメントは、既存の内燃エンジン・インフラとの互換性という利点があります。さらに、自動車メーカーや政策立案者が運輸部門の脱炭素化に注力する中、e-ガソリンは進化するe-fuel(合成燃料)の中で有望なコンポーネントとして浮上しています。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想される輸送分野

世界的に脱炭素化が重視され、持続可能なエネルギーソリューションへの移行が進んでいるため、輸送分野はe-fuel(合成燃料)市場で急成長を遂げています。再生可能エネルギー源を用いた電気化学的プロセスによって製造されるe-fuel(合成燃料)は、従来の化石燃料に代わる有望な選択肢を提供します。輸送、特に航空、海運、大型車など、電化が課題に直面する可能性のある分野では、e-Fuelsは炭素排出を削減するための実行可能な選択肢となります。さらに、液体燃料用の既存のインフラと、現在の燃焼エンジンとのe-fuel(合成燃料)の互換性が、このセグメントの成長加速に寄与しています。

最大のシェアを持つ地域:

北米地域は、環境問題への関心と持続可能なエネルギー源の重視の高まりが相まって、市場で大きな成長を遂げています。同地域の政府と産業界は、二酸化炭素排出量を削減するための研究開発への投資を増やしており、従来の燃料に代わるよりクリーンな燃料としてe-fuel(合成燃料)の採用を促進しています。技術の進歩と有利な規制政策が、電子燃料インフラの拡大を支えています。さらに、この地域の脱炭素化への取り組みは、北米を世界のe-fuel(合成燃料)市場の主要プレーヤーとして位置づけ、その大幅な成長に寄与しています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋は、再生可能エネルギーへの取り組みの急増と持続可能な代替燃料へのニーズにより、e-fuel(合成燃料)市場で力強い成長を遂げています。この地域の各国政府は、二酸化炭素排出量を削減し、気候変動目標を達成するために、e-fuel(合成燃料)技術への投資を増やしています。太陽光発電や風力発電などの再生可能資源が豊富なため、この地域ではe-fuelインフラの開発に有利な環境が整っています。さらに、中国やインドなどの主要経済圏におけるクリーンエネルギーソリューションに対する需要の高まりが、アジア太平洋におけるe-fuel(合成燃料)市場の拡大を後押ししています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 研究範囲
  • 研究手法
  • 研究情報源

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のe-fuel(合成燃料)市場:製品別

  • e-アンモニア
  • e-メタノール
  • e-ガソリン
  • e-ケロシン
  • e-メタン
  • e-ディーゼル
  • その他の製品

第6章 世界のe-fuel(合成燃料)市場:状態別

  • ガス
  • 液体

第7章 世界のe-fuel(合成燃料)市場:変換プロセス別

  • Power-to-X
  • Power-to-Liquid
  • Power-to-Gas
  • その他の変換プロセス

第8章 世界のe-fuel(合成燃料)市場:供給源別

  • 空気
  • 産業プロセス
  • バイオマス燃焼
  • その他の供給源

第9章 世界のe-fuel(合成燃料)市場:エンドユーザー別

  • 輸送
  • 化学薬品
  • 自動車
  • 発電
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のe-fuel(合成燃料)市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Archer Daniels Midland Co.
  • Ballard Power Systems, Inc.
  • Carbon Recycling International
  • Cenex
  • Ceres Power Holding Plc
  • Clean Fuels Alliance America
  • e-Fuel Corporation
  • Enel Green Power
  • ExxonMobil
  • FuelCell Energy, Inc.
  • INFRA Synthetic Fuels, Inc.
  • Mabanaft GmbH & Co.KG
  • MAN Energy Solutions
  • Neste
図表

List of Tables

  • Table 1 Global E-fuels Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global E-fuels Market Outlook, By Product (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global E-fuels Market Outlook, By E-ammonia (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global E-fuels Market Outlook, By E-methanol (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global E-fuels Market Outlook, By E-gasoline (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global E-fuels Market Outlook, By E-kerosene (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global E-fuels Market Outlook, By E-methane (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global E-fuels Market Outlook, By E-diesel (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global E-fuels Market Outlook, By Other Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global E-fuels Market Outlook, By State (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global E-fuels Market Outlook, By Gas (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global E-fuels Market Outlook, By Liquid (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global E-fuels Market Outlook, By Conversion Process (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global E-fuels Market Outlook, By Power-to-X (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global E-fuels Market Outlook, By Power-to-Liquid (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global E-fuels Market Outlook, By Power-to-Gas (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global E-fuels Market Outlook, By Other Conversion Processes (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global E-fuels Market Outlook, By Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global E-fuels Market Outlook, By Air (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global E-fuels Market Outlook, By Industrial Process (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global E-fuels Market Outlook, By Water (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global E-fuels Market Outlook, By Biomass Combustion (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global E-fuels Market Outlook, By Other Sources (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global E-fuels Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global E-fuels Market Outlook, By Transportation (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global E-fuels Market Outlook, By Chemicals (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global E-fuels Market Outlook, By Automotive (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global E-fuels Market Outlook, By Power Generation (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global E-fuels Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC25060

According to Stratistics MRC, the Global E-fuels Market is accounted for $6.20 billion in 2023 and is expected to reach $44.45 billion by 2030 growing at a CAGR of 32.5% during the forecast period. E-fuels, or electro fuels, refer to synthetic fuels produced through electrochemical processes that use renewable electricity to convert carbon dioxide and water into liquid or gaseous fuels. These fuels, such as hydrogen or synthetic hydrocarbons, can serve as a sustainable alternative to traditional fossil fuels. The production of e-fuels relies on renewable energy sources are making them a promising solution for reducing greenhouse gas emissions and advancing the transition to a cleaner energy future.

According to the National Investment Promotion and Facilitation Agency, India is anticipated to be the third-largest traveler vehicle market by 2021 across the globe. Furthermore, automobile exports increased by 14.50%, in 2019.

Market Dynamics:

Driver:

Energy security

E-fuels, such as synthetic fuels produced through electrochemical processes, offer a means to store and transport renewable energy efficiently. This addresses the intermittency and seasonality of renewable sources, contributing to a more stable and secure energy supply. By reducing dependence on fossil fuels, e-fuels enhance energy security by mitigating the geopolitical risks associated with traditional fuel sources. Additionally, the ability to produce e-fuels locally promotes self-sufficiency and reduces vulnerability to disruptions in global energy markets, making it a strategic solution for enhancing overall energy security.

Restraint:

Feedstock availability

Feedstock availability is a critical restraint in the e-fuels market, impacting the production of synthetic fuels. E-fuels, derived from renewable sources like biomass, require substantial feedstocks such as agricultural residues or organic waste. The limited availability of these feedstocks can hinder the scalability and cost-effectiveness of e-fuel production. Competition for biomass resources with other industries, regulatory constraints, and logistical challenges in sourcing adequate feedstock quantities further contribute to this constraint.

Opportunity:

Global energy transition

The Global Energy Transition presents a significant opportunity for the e-fuels market as the world seeks sustainable alternatives to traditional fossil fuels. E-fuels, synthesized from renewable energy sources. These fuels offer a versatile solution for sectors that are challenging to electrify directly, such as aviation and heavy industry. With a growing emphasis on decarbonization, the e-fuels market provides a bridge between renewable energy generation and sectors dependent on liquid or gaseous fuels. This transition aligns with global climate goals, fostering a cleaner and more sustainable energy landscape while addressing the challenges of energy storage and transportation in a carbon-neutral manner.

Threat:

Competition with direct electrification

Competition with direct electrification poses a significant threat to the e-fuels market as both technologies vie for dominance in the rapidly evolving landscape of sustainable energy. While direct electrification offers a cleaner and more straightforward solution, e-fuels, which involve the synthesis of fuels using renewable energy, face challenges in terms of efficiency and cost. The race to establish a dominant position between these two approaches intensifies, with factors such as infrastructure development and policy frameworks influencing their respective market shares. Striking the right balance between direct electrification and e-fuels will be crucial for the energy industry to effectively make transition towards a more sustainable future.

Covid-19 Impact:

Lockdowns and travel restrictions led to a decline in demand for traditional fuels, affecting the overall energy sector. However, this crisis has accelerated the focus on sustainable solutions, driving interest in e-fuels as an alternative. Governments and industries are increasingly recognizing the importance of reducing carbon emissions, creating opportunities for the growth of e-fuels. Despite initial setbacks, the pandemic has highlighted the need for resilient and eco-friendly energy sources, positioning e-fuels as a crucial player in the post-pandemic energy landscape.

The e-gasoline segment is expected to be the largest during the forecast period

The e-gasoline segment is experiencing robust growth in the e-fuels market due to its potential to serve as a cleaner alternative to traditional gasoline. E-gasoline is produced through the electrochemical conversion of carbon dioxide and hydrogen, often sourced from renewable energy. Its rise is fueled by the increasing demand for sustainable transportation solutions and efforts to reduce carbon emissions. The e-gasoline segment benefits from its compatibility with existing combustion engine infrastructure. Additionally, as automotive manufacturers and policymakers focus on decarbonizing the transportation sector, e-gasoline emerges as a promising component in the evolving landscape of e-fuels.

The transportation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The transportation segment is experiencing rapid growth in the e-fuels market due to increasing global emphasis on decarbonization and the transition towards sustainable energy solutions. E-fuels, produced through electrochemical processes using renewable energy sources, offer a promising alternative to traditional fossil fuels. In transportation, particularly for aviation, shipping, and heavy-duty vehicles, where electrification may face challenges, e-fuels provide a viable option to reduce carbon emissions. Additionally, the existing infrastructure for liquid fuels and the compatibility of e-fuels with current combustion engines contribute to the segment's accelerated growth.

Region with largest share:

North American region is experiencing significant growth in the market, driven by a combination of environmental concerns and a growing emphasis on sustainable energy sources. Governments and industries in the region are increasingly investing in research and development to reduce carbon emissions, fostering the adoption of e-fuels as a cleaner alternative to traditional fuels. Advancements in technology and favorable regulatory policies are supporting the expansion of e-fuel infrastructure. Additionally, the region's commitment to decarbonisation has put North America as a key player in the global e-fuels market, contributing to its substantial growth.

Region with highest CAGR:

Asia-Pacific region has experienced robust growth in the e-fuels market, driven by a surge in renewable energy initiatives and the need for sustainable alternatives. Governments across the region are increasingly investing in e-fuel technology to reduce carbon emissions and achieve climate goals. The abundance of renewable resources, such as solar and wind power, has provided a favorable environment for the development of e-fuel infrastructure in this region. Additionally, the rising demand for clean energy solutions in major economies like China and India has propelled the expansion of the e-fuels market in the Asia-Pacific.

Key players in the market

Some of the key players in E-fuels market include Archer Daniels Midland Co., Ballard Power Systems, Inc., Carbon Recycling International, Cenex, Ceres Power Holding Plc , Clean Fuels Alliance America, E-Fuel Corporation, Enel Green Power, ExxonMobil, FuelCell Energy, Inc., INFRA Synthetic Fuels, Inc., Mabanaft GmbH & Co.KG, MAN Energy Solutions and Neste.

Key Developments:

In January 2024, Mexico Pacific, a prominent LNG project developer, has solidified its collaboration with ExxonMobil LNG Asia Pacific by signing a third long-term Sales and Purchase Agreement (SPA). This latest agreement, covering an additional 1.2 million tonnes per annum (mtpa) of LNG, specifically pertains to Train 3 of the Saguaro Energia project situated on Mexico Pacific's west coast. The continued partnership between Mexico Pacific and ExxonMobil underscores the strategic significance of their alliance in the LNG sector.

In November 2023, Ceres Power Holdings plc announced that it will partner with Linde Engineering and Robert Bosch GmbH to evaluate its solid oxide electrolysis (SOEC) technology for use on an industrial scale. Ceres said it has signed contracts with the two companies for collaboration to validate the technology as a means for lower-cost green hydrogen production. The partners will work on a 1-MW SOEC demonstration project at a Bosch site in Stuttgart, Germany.

Products Covered:

  • E-ammonia
  • E-methanol
  • E-gasoline
  • E-kerosene
  • E-methane
  • E-diesel
  • Other Products

States Covered:

  • Gas
  • Liquid

Conversion Processes Covered:

  • Power-to-X
  • Power-to-Liquid
  • Power-to-Gas
  • Other Conversion Processes

Sources Covered:

  • Air
  • Industrial Process
  • Water
  • Biomass Combustion
  • Other Sources

End Users Covered:

  • Transportation
  • Chemicals
  • Automotive
  • Power Generation
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global E-fuels Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 E-ammonia
  • 5.3 E-methanol
  • 5.4 E-gasoline
  • 5.5 E-kerosene
  • 5.6 E-methane
  • 5.7 E-diesel
  • 5.8 Other Products

6 Global E-fuels Market, By State

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Gas
  • 6.3 Liquid

7 Global E-fuels Market, By Conversion Process

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Power-to-X
  • 7.3 Power-to-Liquid
  • 7.4 Power-to-Gas
  • 7.5 Other Conversion Processes

8 Global E-fuels Market, By Source

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Air
  • 8.3 Industrial Process
  • 8.4 Water
  • 8.5 Biomass Combustion
  • 8.6 Other Sources

9 Global E-fuels Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Transportation
  • 9.3 Chemicals
  • 9.4 Automotive
  • 9.5 Power Generation
  • 9.6 Other End Users

10 Global E-fuels Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Archer Daniels Midland Co.
  • 12.2 Ballard Power Systems, Inc.
  • 12.3 Carbon Recycling International
  • 12.4 Cenex
  • 12.5 Ceres Power Holding Plc
  • 12.6 Clean Fuels Alliance America
  • 12.7 E-Fuel Corporation
  • 12.8 Enel Green Power
  • 12.9 ExxonMobil
  • 12.10 FuelCell Energy, Inc.
  • 12.11 INFRA Synthetic Fuels, Inc.
  • 12.12 Mabanaft GmbH & Co.KG
  • 12.12 MAN Energy Solutions
  • 12.14 Neste