デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1438066

グラフィック・プロセッサー市場の2030年までの予測: タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Graphic Processor Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Hardware, Software and Other Types), End User (Electronics, IT & Telecommunication and Other End Users) and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
グラフィック・プロセッサー市場の2030年までの予測: タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のグラフィック・プロセッサー市場は2023年に592億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは31.6%で成長し、2030年には4,049億米ドルに達すると予測されています。

グラフィック・プロセッサー(GPU)は、画像やグラフィックのレンダリングに必要な複雑な計算を処理するために設計された専用プロセッサです。汎用のCPUとは異なり、GPUは並列処理タスクに優れているため、ゲーム、ビデオ編集、3Dレンダリングなど、グラフィックスを多用するアプリケーションに最適です。GPUは、同時に動作して計算を行う多数のコアで構成されており、大規模なデータセットや複雑な数学演算を伴うタスクのパフォーマンスを向上させる。

PwCのレポートによると、2021年から2026年にかけての年間平均成長率は24.1%で、トルコがゲーム市場で最も急速な成長を遂げると予想されています。次いでパキスタンが21.9%、インドが18.3%となっています。

ゲーム産業の成長

ゲーム開発者が没入感のある体験を提供しようと努力する中、複雑なレンダリングタスクや高度な視覚効果を処理するための強力なグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)が常に必要とされています。eスポーツやバーチャルリアリティゲームの台頭が最先端GPUの需要をさらに煽り、メーカー各社はより強力で効率的なグラフィックスソリューションを開発するようになりました。さらに、画面解像度とリフレッシュレートの向上という動向がGPU技術の革新に拍車をかけ、GPUは優れた性能とビジュアル忠実度を求めるゲーム愛好家にとって極めて重要なコンポーネントとなっています。

製造上の課題

グラフィック・プロセッサー市場は、主に複雑な設計と製造工程に起因する製造上の課題に直面しています。小型化とGPUアーキテクチャの複雑化により、製造時に高い歩留まりを達成することが難しくなっています。高度な半導体材料やリソグラフィ技術といった最先端技術の需要は、製造コストの上昇につながります。サプライチェーンの混乱や重要部品の不足は、効率的な製造をさらに抑制します。性能の向上とコスト効率のバランスを取ることは依然として根強い課題であり、グラフィック・プロセッサー市場全体の成長と競争力に影響を与えています。

ブロックチェーンと暗号通貨マイニング

暗号通貨のマイニングには、複雑な数学的問題を解いてブロックチェーン上の取引を検証することが含まれます。グラフィック・プロセッサー(GPU)は、マイニングに必要な並列計算の実行効率が高く、大きな市場機会をもたらします。GPUは、マイニングに伴う反復的な並列タスクに優れており、暗号アルゴリズムの処理に理想的です。この動向は、GPUメーカーにとって有利な市場を生み出し、GPUメーカーは、拡大する暗号通貨マイニング業界による売上増加の恩恵を受けることになりました。

製造コストの増加

製造コストが上昇すると、企業は競争力のある価格を維持するのに苦労し、利益率が低下する可能性があります。この脅威は、技術革新や研究開発への投資を妨げ、最先端技術を導入する能力を制限する可能性があります。生産コストの上昇は、製品価格の上昇を通じて消費者に負担を転嫁せざるを得なくなり、市場の需要に影響を与える可能性があります。この脅威を軽減するため、業界参加者はコスト効率の高い製造ソリューションを模索し、サプライチェーンを最適化し、競争力を維持するための業務効率を追求しなければならないです。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は、遠隔地での仕事や娯楽に対する需要の増加につながり、市場に大きな影響を与えました。ゲーム、ストリーミング、ビデオ編集など家庭での活動が急増したため、強力なグラフィック・プロセッサーのニーズが高まりました。その結果、サプライチェーンの混乱や品不足が生じ、価格の上昇や製品発売の遅れにつながりました。その一方で、パンデミックはリモートコラボレーションツールやクラウドベースのサービスの開発を加速させ、データセンターにおけるグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)の需要を促進しました。

予測期間中、デバイスセグメントが最大となる見込み

グラフィック・プロセッサー市場におけるデバイス・セグメントは、さまざまな家電製品における高性能グラフィックスの需要増加により、大幅な成長を遂げています。スマートフォン、ゲーム機、ノートパソコンが、消費者が強化されたビジュアル体験を求めるようになり、この急成長を牽引しています。ゲームやバーチャル・リアリティなど、グラフィックスを多用するアプリケーションの進化が、これらの機器における高度なグラフィック・プロセッサーの必要性を煽っています。さらに、AI機能のデバイスへの統合は、強力なGPUへの需要をさらに増幅させています。技術の進歩が続く中、このセグメントは、グラフィックス性能と全体的なユーザーエクスペリエンスの向上をたゆまず追求することによって、継続的に拡大する態勢を整えています。

予測期間中、IT・通信分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

IT・通信分野は、高性能コンピューティングと強化されたグラフィックス機能に対する需要の高まりにより、市場で力強い成長を遂げています。技術の進歩に伴い、人工知能、仮想化、ネットワーク処理などの複雑なタスクをサポートするために、データセンター、クラウドコンピューティング、通信インフラで強力なGPUの必要性が高まっています。5Gネットワークの普及とエッジコンピューティングの台頭は、この需要にさらに拍車をかけています。これらの技術は、より高速なデータ伝送と低遅延アプリケーションのために効率的なグラフィック処理を必要とするからです。

最大のシェアを持つ地域:

北米地域は、さまざまな産業で高性能コンピューティングの需要が高まっていることが要因となって、市場で大幅な成長を遂げています。ゲーム・アプリケーションの拡大が主要な推進力となっており、大手企業はこうした進化するニーズに対応するために継続的に技術革新を行っています。仮想現実や拡張現実のような没入型技術の台頭は、この地域における高度なグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)に対する需要の高まりに寄与しています。さらに、研究開発への継続的な投資とテクノロジー企業の強固なエコシステムが、北米をGPU市場成長の重要な拠点として位置づけています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、ゲーム、人工知能、データセンターにおける高性能コンピューティングの需要増加に牽引され、市場の力強い成長を目の当たりにしています。中国やインドなどの新興国は、技術に精通した人口の増加とゲーム産業の拡大により、主要な貢献国となっています。この地域の急速な都市化と工業化が、さまざまな分野でのグラフィック・プロセッサーの採用に拍車をかけています。さらに、デジタル・コンテンツの作成と消費の急増と相まって、技術の進歩が市場の拡大をさらに後押ししています。

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競合企業間の敵対関係

第5章 世界のグラフィック・プロセッサー市場:種類別

  • ハードウェア
    • 専用型
    • 統合型
    • ハイブリッド
  • ソフトウェア
    • CAD/CAM
    • シミュレーション
    • イメージング
    • デジタルビデオ
    • モデリングとアニメーション
    • その他のソフトウェア
  • サービス
    • トレーニングとコンサルティング
    • 統合とメンテナンス
    • マネージドサービス
    • 他のサービス
  • デバイス
    • コンピューター
    • タブレット
    • スマートフォン
    • ゲームコンソール
    • テレビ
    • 他のデバイス
  • その他のタイプ

第6章 世界のグラフィック・プロセッサー市場:エンドユーザー別

  • エレクトロニクス
  • ITと通信
  • 防衛と情報
  • メディアとエンターテイメント
  • 自動車
  • その他のエンドユーザー

第7章 世界のグラフィック・プロセッサー市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第9章 企業プロファイル

  • Advanced Micro Devices, Inc.(AMD)
  • Amazon Web Services, Inc
  • Autodesk
  • Dassault Systems, Inc.,
  • Google Inc.
  • IBM
  • Imagination Technologies
  • Intel Corporation
  • Matrox Electronic Systems Ltd.
  • Microsoft Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Qualcomm Incorporated
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Siemens AG
  • Sony Corporation
  • VIA Technologies, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Graphic Processor Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Graphic Processor Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Graphic Processor Market Outlook, By Hardware (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Graphic Processor Market Outlook, By Dedicated (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Graphic Processor Market Outlook, By Integrated (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Graphic Processor Market Outlook, By Hybrid (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Graphic Processor Market Outlook, By Software (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Graphic Processor Market Outlook, By CAD/CAM (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Graphic Processor Market Outlook, By Simulation (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Graphic Processor Market Outlook, By Imaging (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Graphic Processor Market Outlook, By Digital video (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Graphic Processor Market Outlook, By Modeling and animation (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Graphic Processor Market Outlook, By Others Softwares (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Graphic Processor Market Outlook, By Service (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Graphic Processor Market Outlook, By Training & consulting (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Graphic Processor Market Outlook, By Integration & maintenance (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Graphic Processor Market Outlook, By Managed service (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Graphic Processor Market Outlook, By Other Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Graphic Processor Market Outlook, By Device (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Graphic Processor Market Outlook, By Computer (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Graphic Processor Market Outlook, By Tablet (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Graphic Processor Market Outlook, By Smartphone (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Graphic Processor Market Outlook, By Gaming Console (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Graphic Processor Market Outlook, By Television (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Graphic Processor Market Outlook, By Other Devices (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Graphic Processor Market Outlook, By Other Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Graphic Processor Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Graphic Processor Market Outlook, By Electronics (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Graphic Processor Market Outlook, By IT & Telecommunication (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Graphic Processor Market Outlook, By Defense & Intelligence (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Graphic Processor Market Outlook, By Media & Entertainment (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Graphic Processor Market Outlook, By Automotive (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Graphic Processor Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC25054

According to Stratistics MRC, the Global Graphic Processor Market is accounted for $59.2 billion in 2023 and is expected to reach $404.9 billion by 2030 growing at a CAGR of 31.6% during the forecast period. Graphic processors, or GPUs, are specialized processors designed to handle the complex calculations required for rendering images and graphics. Unlike general-purpose CPUs, GPUs excel at parallel processing tasks, making them ideal for graphics-intensive applications like gaming, video editing, and 3D rendering. They consist of numerous cores that work simultaneously to perform computations, enhancing performance for tasks that involve large datasets or complex mathematical operations.

According to the PwC reports, Turkey expected to witness the fastest growth in the gaming market with the annual average growth rate of 24.1% between 2021 and 2026. The list is followed by Pakistan and India with the expansion of 21.9% and 18.3% respectively.

Market Dynamics:

Driver:

Gaming industry growth

As game developers strive to deliver immersive experiences, there is a constant need for powerful graphic processing units (GPUs) to handle complex rendering tasks and advanced visual effects. The rise of e-sports and virtual reality gaming has further fueled the demand for cutting-edge GPUs, pushing manufacturers to develop more powerful and efficient graphics solutions. Additionally, the trend towards higher screen resolutions and refresh rates has spurred innovation in GPU technology, making them a crucial component for gaming enthusiasts seeking superior performance and visual fidelity.

Restraint:

Manufacturing challenges

The graphic processor market faces manufacturing challenges primarily due to the intricate design and fabrication processes involved. Miniaturization and the increased complexity of GPU architecture pose difficulties in achieving high yields during production. The demand for cutting-edge technologies such as advanced semiconductor materials and lithography techniques contributes to higher production costs. Supply chain disruptions and shortages of critical components further restrain efficient manufacturing. Striking a balance between performance advancements and cost-effectiveness remains a persistent challenge, impacting the overall growth and competitiveness of the graphic processor market.

Opportunity:

Blockchain and cryptocurrency mining

Cryptocurrency mining involves solving complex mathematical problems to validate transactions on the blockchain. Graphic processors (GPUs) are highly efficient in performing the parallel computations required for mining, presenting a significant market opportunity. GPUs excel at the repetitive and parallel tasks involved in mining, making them ideal for processing cryptographic algorithms. This trend creates a lucrative market for GPU manufacturers, who benefit from increased sales driven by the expanding cryptocurrency mining industry.

Threat:

Increasing manufacturing costs

As manufacturing expenses rise, companies may struggle to maintain competitive pricing, potentially leading to reduced profit margins. This threat could hinder innovation and investment in research and development, limiting the ability to introduce cutting-edge technologies. Higher production costs may force companies to pass on the burden to consumers through elevated product prices, potentially impacting market demand. To mitigate this threat, industry participants must explore cost-effective manufacturing solutions, optimize supply chains, and seek operational efficiencies to sustain competitiveness.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the market as it led to an increased demand for remote work and entertainment. With a surge in home-based activities such as gaming, streaming, and video editing, there was a heightened need for powerful graphic processors. This resulted in supply chain disruptions and shortages, leading to increased prices and delays in product launches. On the other hand, the pandemic also accelerated the development of remote collaboration tools and cloud-based services, driving demand for graphics processing units (GPUs) in data centers.

The device segment is expected to be the largest during the forecast period

The device segment in the graphic processor market has witnessed substantial growth due to increasing demand for high-performance graphics in various consumer electronics. Smart phones, gaming consoles, and laptops are driving this surge as consumers seek enhanced visual experiences. The evolution of graphics-intensive applications, such as gaming and virtual reality, has fueled the need for advanced graphic processors in these devices. Moreover, the integration of AI capabilities into devices further amplifies the demand for powerful GPUs. As technology continues to advance, this segment is poised for continuous expansion, driven by the relentless pursuit of improved graphics performance and the overall user experience.

The IT and telecommunications segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The IT and telecommunications segment has witnessed robust growth in the market due to escalating demand for high-performance computing and enhanced graphics capabilities. As technology advances, there is an increasing need for powerful GPUs in data centers, cloud computing, and telecommunications infrastructure to support complex tasks such as artificial intelligence, virtualization, and network processing. The proliferation of 5G networks and the rise of edge computing further fuel this demand, as these technologies require efficient graphic processing for faster data transmission and low-latency applications.

Region with largest share:

The North American region has experienced substantial growth in the market, fueled by increasing demand for high-performance computing across various industries. The expansion of gaming applications has been a key driver, with major players continually innovating to meet these evolving needs. The rise of immersive technologies like virtual reality and augmented reality has contributed to the heightened demand for advanced graphic processing units (GPUs) in the region. Additionally, the ongoing investments in research and development, coupled with a robust ecosystem of technology companies, have positioned North America as a significant hub for GPU market growth.

Region with highest CAGR:

The Asia-Pacific region has witnessed robust growth in the market, driven by increasing demand for high-performance computing in gaming, artificial intelligence, and data centers. Emerging economies such as China and India have become key contributors, with a rising tech-savvy population and an expanding gaming industry. The region's rapid urbanization and industrialization have fueled the adoption of graphic processors across various sectors. Additionally, advancements in technology, coupled with a surge in digital content creation and consumption, have further propelled the market's expansion.

Key players in the market

Some of the key players in Graphic Processor market include Advanced Micro Devices, Inc. (AMD), Amazon Web Services, Inc, Autodesk, Dassault Systems, Inc., Google Inc., IBM, Imagination Technologies, Intel Corporation, Matrox Electronic Systems Ltd., Microsoft Corporation, NVIDIA Corporation, Qualcomm Incorporated, Samsung Electronics Co., Ltd., Siemens AG, Sony Corporation and VIA Technologies, Inc.

Key Developments:

In January 2024, Chip maker Intel announced its latest ambitions in artificial intelligence. It is establishing an independent company dedicated to generative AI. The enterprise firm, named Articul8 AI, is being formed in partnership with DigitalBridge Group, a digital-focused asset manager. The organization will operate with an independent board of directors, with Intel continuing as a shareholder.

In November 2023, Valeo and Qualcomm announce intentions to extend their strategic cooperation to enhance safety and provide an always-connected digital experience for the Small Mobility segment in India. Companies intend to optimize their complementary product portfolios, in which Qualcomm Technologies and Valeo' solutions for 2-wheelers and new vehicle classes will be used for connected display, clusters, driver assistance, and sensor technology. Strategic collaboration is expected to leverage the strong local R&D presence of the two companies and the local manufacturing capabilities of Valeo.

Types Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Service
  • Device
  • Other Types

End Users Covered:

  • Electronics
  • IT & Telecommunication
  • Defense & Intelligence
  • Media & Entertainment
  • Automotive
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Graphic Processor Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
    • 5.2.1 Dedicated
    • 5.2.2 Integrated
    • 5.2.3 Hybrid
  • 5.3 Software
    • 5.3.1 CAD/CAM
    • 5.3.2 Simulation
    • 5.3.3 Imaging
    • 5.3.4 Digital video
    • 5.3.5 Modeling and animation
    • 5.3.6 Others Softwares
  • 5.4 Service
    • 5.4.1 Training & consulting
    • 5.4.2 Integration & maintenance
    • 5.4.3 Managed service
    • 5.4.4 Other Services
  • 5.5 Device
    • 5.5.1 Computer
    • 5.5.2 Tablet
    • 5.5.3 Smartphone
    • 5.5.4 Gaming Console
    • 5.5.5 Television
    • 5.5.6 Other Devices
  • 5.6 Other Types

6 Global Graphic Processor Market, By End User

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Electronics
  • 6.3 IT & Telecommunication
  • 6.4 Defense & Intelligence
  • 6.5 Media & Entertainment
  • 6.6 Automotive
  • 6.7 Other End Users

7 Global Graphic Processor Market, By Geography

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 US
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 UK
    • 7.3.3 Italy
    • 7.3.4 France
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Japan
    • 7.4.2 China
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Australia
    • 7.4.5 New Zealand
    • 7.4.6 South Korea
    • 7.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 South America
    • 7.5.1 Argentina
    • 7.5.2 Brazil
    • 7.5.3 Chile
    • 7.5.4 Rest of South America
  • 7.6 Middle East & Africa
    • 7.6.1 Saudi Arabia
    • 7.6.2 UAE
    • 7.6.3 Qatar
    • 7.6.4 South Africa
    • 7.6.5 Rest of Middle East & Africa

8 Key Developments

  • 8.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 8.2 Acquisitions & Mergers
  • 8.3 New Product Launch
  • 8.4 Expansions
  • 8.5 Other Key Strategies

9 Company Profiling

  • 9.1 Advanced Micro Devices, Inc. (AMD)
  • 9.2 Amazon Web Services, Inc
  • 9.3 Autodesk
  • 9.4 Dassault Systems, Inc.,
  • 9.5 Google Inc.
  • 9.6 IBM
  • 9.7 Imagination Technologies
  • 9.8 Intel Corporation
  • 9.9 Matrox Electronic Systems Ltd.
  • 9.10 Microsoft Corporation
  • 9.11 NVIDIA Corporation
  • 9.12 Qualcomm Incorporated
  • 9.13 Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 9.14 Siemens AG
  • 9.15 Sony Corporation
  • 9.16 VIA Technologies, Inc.