デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1423659

人工芝市場の2030年までの予測: 材料別、フィラメント別、インフィル材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Artificial Turf Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Material (Nylon, Polypropylene, Polyethylene, Hybrid, Acrylic, Polyester and Other Materials), Filament, Infill Material, Application, End User and by Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=158.97円
人工芝市場の2030年までの予測: 材料別、フィラメント別、インフィル材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の人工芝市場は2023年に831億1,000万米ドルを占め、2030年には1,471億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.5%で成長する見込みです。

一般に人工芝と呼ばれる合成芝は、合成繊維で作られた表面で、本物の芝生に似た見た目と感触を再現することを目的としています。スポーツフィールド、住宅景観、商業スペースなどさまざまな場面で、従来の芝生に代わる柔軟な代用品として人気が高まっています。さらに、天候に左右されにくい、メンテナンスの手間が少ない、一年中青々とした芝生が楽しめる、といったメリットも人工芝の魅力のひとつです。

Synthetic Turf Councilによると、人工芝はメンテナンスの手間が少なく、多様な天候に対応でき、節水効果もあることから、さまざまな分野で人気が急上昇しています。

スポーツ施設に対するニーズの高まり

スポーツインフラへのニーズの高まりが、人工芝市場の大きな成長を促しています。人工芝の表面は、激しい使用にも耐え、プレーしやすく、耐久性に優れているため、スポーツフィールドやスタジアムでますます一般的になってきています。また、人工芝は天然芝に関連するメンテナンスコストを削減し、さまざまなスポーツに理想的なプレー条件を保証することで、信頼性と耐久性に優れたプレー面を提供します。

法外な初期設置費用

設置にかかる初期費用が比較的高額であることが、人工芝導入の大きな障壁となっています。人工芝は、維持費と水の使用量を長期的に削減するもの、特に住宅環境においては、初期投資が法外であると考える潜在的なユーザーもいると思われます。しかし、市場開拓と技術の進歩に伴い、人工芝をより多くの顧客に普及させるため、このような制約を緩和する手頃な価格のソリューションの開発に注目が集まっています。

持続可能な素材の開発

人工芝市場は、持続可能な素材が常に開発されているため、多くの可能性を秘めています。リサイクル可能な素材、生分解性コンポーネント、より小さなカーボンフットプリントなど、より優れた環境プロファイルを持つ人工芝製品を製造するために、現在、研究開発が進められています。さらに、最先端の環境に優しい素材を採用することは、環境問題を解決するだけでなく、人工芝をより持続可能な選択肢として確立し、環境に配慮する企業や消費者にアピールすることにもなります。

天然芝代替の競合

人工芝は現在も天然芝との競合に直面しており、特に芝草の品種改良と維持管理技術の向上により、人工芝のプレイアビリティと耐久性が向上しています。人工芝の市場は、天然芝は常に環境に優しい選択肢であるという認識や、持続可能でオーガニックな造園オプションに対する需要の高まりによって脅かされています。さらに、人工芝業界はこの脅威に対抗するために、エコロジカルフットプリントを改善し、節水機能を強調し続ける必要があります。

COVID-19の影響:

人工芝市場は、COVID-19の大流行により、製造、サプライチェーンの混乱、設置プロジェクトに大きな混乱が生じています。特にスポーツ業界や情勢業界では、戸締まり、社会的距離の取り方、経済的な予測不可能性により、計画されていた設置が延期または中止されました。さらに、経済活動の低下と財政的な制約により、人工芝プロジェクトへの投資を延期する見込み顧客も出てきています。しかし、回復が進むにつれ、パンデミックによってメンテナンスの手間が少ない屋外用ソリューションの利点が注目されるようになり、再び需要に拍車がかかる可能性もあります。

予測期間中、ポリエチレン・セグメントが最大となる見込み

人工芝の性能と耐久性を高めるその優れた品質により、ポリエチレン・セグメントは人工芝市場で最大のシェアを占めています。人工芝は、自然な外観で知られるポリエチレン繊維の柔らかな質感と弾力性のおかげで、本物の芝生を忠実に模倣しています。さらに、人工芝の寿命が長いのは、この素材が摩耗、紫外線、悪天候に対して卓越した耐性を持っているからです。住宅用芝生、スポーツフィールド、商業用景観に使用できる汎用性の高さも人気の要因となっています。

人工芝分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

予測CAGRが最も高い人工芝セグメントは、他の市場セグメントを凌駕すると予想されます。人工芝は、環境の持続可能性、節水、メンテナンスの少ない屋外ソリューションの必要性に対する意識の高まりにより、住宅、商業、スポーツ用途で広く使用されるようになった。さらに、人工芝の耐久性、リアルさ、一般的な性能を向上させる技術開拓が市場の成長を後押ししています。

最大のシェアを持つ地域

人工芝の市場シェアでは、北米が最大のシェアを占めています。人工芝はスポーツ施設、住宅造園、商業空間などで広く使用されており、北米での需要を牽引しています。同地域では屋外の美観が重視されていることに加え、メンテナンスが容易で節水型の造園オプションを求める消費者の要望もあり、人工芝市場は拡大しています。さらに、野球、アメリカンフットボール、サッカーといったスポーツの人気も、北米大陸のスポーツフィールドで人工芝が広く使用されている背景にあります。

CAGRが最も高い地域:

人工芝業界では、欧州地域が同様に最も高いCAGRを示しています。人工芝は、スポーツ、造園、商業用途などで広く受け入れられています。欧州では持続可能な都市開拓が重視され、一流のスポーツフィールドが望まれていることから、人工芝市場が大きく成長しました。さらに、同地域の節水への取り組みや、サッカーなどのスポーツ人気の高まりが、人工芝の採用をさらに後押ししています。

無料カスタマイズサービス

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の人工芝市場:材料別

  • ナイロン
  • ポリプロピレン
  • ポリエチレン
  • アクリル
  • ポリエステル
  • その他の材料

第6章 世界の人工芝市場:フィラメント別

  • モノフィラメント
  • マルチフィラメント
  • その他のフィラメント

第7章 世界の人工芝市場:インフィル材料別

  • ゴム
  • その他のインフィル材料

第8章 世界の人工芝市場:用途別

  • 住宅
  • 商業
  • スポーツ
  • その他の用途

第9章 世界の人工芝市場:エンドユーザー別

  • 建築と建設
  • 自動車
  • 人工芝
  • ヨガ&エクササイズマット
  • 室内装飾品
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の人工芝市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Tai Ping Carpets International Limited
  • Controlled Products LLC
  • Shaw Industries Group, Inc.
  • The Dow Chemical Company
  • Mohawk Industries, Inc.
  • Altus Sports & Leisure Pvt. Ltd
  • Hellas Construction, Inc.
  • DuPont
  • Victoria PLC
  • Lowe's Companies, Inc
  • Dixie Group, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Artificial Turf Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Artificial Turf Market Outlook, By Material (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Artificial Turf Market Outlook, By Nylon (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Artificial Turf Market Outlook, By Polypropylene (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Artificial Turf Market Outlook, By Polyethylene (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Artificial Turf Market Outlook, By Acrylic (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Artificial Turf Market Outlook, By Polyester (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Artificial Turf Market Outlook, By Other Materials (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Artificial Turf Market Outlook, By Filament (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Artificial Turf Market Outlook, By Monofilament (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Artificial Turf Market Outlook, By Multi-Filament (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Artificial Turf Market Outlook, By Other Filaments (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Artificial Turf Market Outlook, By Infill Material (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Artificial Turf Market Outlook, By Rubber (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Artificial Turf Market Outlook, By Sand (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Artificial Turf Market Outlook, By Other Infill Materials (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Artificial Turf Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Artificial Turf Market Outlook, By Residential (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Artificial Turf Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Artificial Turf Market Outlook, By Sport (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Artificial Turf Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Artificial Turf Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Artificial Turf Market Outlook, By Building & Construction (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Artificial Turf Market Outlook, By Automotive (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Artificial Turf Market Outlook, By Artificial Grass (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Artificial Turf Market Outlook, By Yoga & Exercise Mat (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Artificial Turf Market Outlook, By Upholstery (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Artificial Turf Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC24893

According to Stratistics MRC, the Global Artificial Turf Market is accounted for $83.11 billion in 2023 and is expected to reach $147.12 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.5% during the forecast period. Synthetic grass, commonly referred to as artificial turf, is a surface made of synthetic fibers that is intended to resemble and replicate the look and feel of real grass. In a variety of settings, such as sports fields, residential landscapes, and commercial spaces, it has grown in popularity as a flexible substitute for conventional grass lawns. Moreover, predictability in terms of weather resistance, low maintenance needs, and year-round lush, green appearance are just a few benefits of artificial turf.

According to the Synthetic Turf Council, artificial turf has witnessed a significant surge in popularity across various sectors due to its low maintenance requirements, resilience in diverse weather conditions, and water conservation benefits.

Market Dynamics:

Driver:

Growing need for sports facilities

The growing need for sports infrastructure is driving significant growth in the artificial turf market. Artificial turf surfaces are becoming more and more common on sports fields and stadiums due to their resilience to heavy use, playability, and durability. Additionally, by lowering the maintenance costs associated with natural grass and guaranteeing ideal playing conditions for a variety of sports, artificial turf offers a dependable and durable playing surface.

Restraint:

Exorbitant first installation costs

The relatively high upfront costs of installation are a significant barrier to artificial turf adoption. Although artificial turf reduces maintenance costs and water usage over time, some potential users may find the initial investment prohibitive, especially in residential settings. Furthermore, as the market develops and technology advances, more attention is being paid to creating affordable solutions that will eventually lessen this restriction and make artificial turf more widely available to a larger range of customers.

Opportunity:

Developments in sustainable materials

The market for artificial turf has a lot of potential because sustainable materials are always being developed. To produce artificial turf products with better environmental profiles-such as recyclable materials, biodegradable components, and smaller carbon footprints-research and development efforts are now in progress. Moreover, adopting cutting-edge and environmentally friendly materials not only solves environmental issues but also establishes artificial turf as a more sustainable option, making it appealing to businesses and consumers who care about the environment.

Threat:

Natural grass substitute's competition

Artificial turf is still facing competition from natural grass, especially with improvements in turf grass varieties and upkeep techniques that increase the latter's playability and durability. The market for artificial turf is threatened by the perception that natural grass is always a more environmentally friendly choice and the growing demand for sustainable and organic landscaping options. Furthermore, the artificial turf industry needs to keep improving its ecological footprint and highlighting its water-saving features in order to combat this threat.

Covid-19 Impact:

The artificial turf market has experienced significant disruptions due to the COVID-19 pandemic, resulting in manufacturing, supply chain disruptions, and installation projects. Particularly in the sports and landscaping industries, lockdowns, social distancing protocols, and economic unpredictability have caused planned installations to be postponed or cancelled. Moreover, a decrease in economic activity and financial constraints has caused some prospective clients to postpone investing in artificial turf projects. But as the recovery moves forward, the pandemic has also brought attention to the advantages of low-maintenance outdoor solutions, which might spur demand again.

The Polyethylene segment is expected to be the largest during the forecast period

Due to its superior qualities that enhance the performance and durability of synthetic grass, the polyethylene segment commands the largest share of the artificial turf market. Artificial turf closely mimics real grass thanks to the soft texture and resilience of polyethylene fibers, which are known for their natural appearance. Furthermore, the long lifespan of the artificial turf is guaranteed by this material's outstanding resistance to abrasion, UV rays, and inclement weather. Its versatility for use in residential lawns, sports fields, and commercial landscapes is another factor contributing to its popularity.

The Artificial Grass segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

With the highest projected CAGR, the artificial grass segment is expected to outperform other market segments. Artificial grass has become widely used in residential, commercial, and sporting applications due to growing awareness of environmental sustainability, water conservation, and the need for low-maintenance outdoor solutions. Moreover, technological developments that improve the durability, realism, and general performance of synthetic grass are driving the market's growth.

Region with largest share:

In terms of market share for artificial turf, North America holds the largest share. Artificial turf's widespread use in sports facilities, residential landscaping, and commercial spaces has driven demand for the product in North America. The market for artificial turf has expanded due to the region's emphasis on outdoor aesthetics as well as consumers' desire for low-maintenance and water-saving landscaping options. Additionally, the widespread use of artificial grass in sports fields throughout the continent is also a result of the popularity of sports like baseball, American football, and soccer.

Region with highest CAGR:

In the artificial turf industry, the European region has likewise shown the highest CAGR. Artificial turf has been widely embraced in the area for use in sports, landscaping, and commercial applications, among other applications. The market for artificial turf has grown significantly as a result of Europe's emphasis on sustainable urban development and the desire for top-notch sports fields. Furthermore, the adoption of synthetic grass has been further propelled by the region's dedication to water conservation and the growing popularity of sports such as soccer.

Key players in the market

Some of the key players in Artificial Turf market include Tai Ping Carpets International Limited, Controlled Products LLC, Shaw Industries Group, Inc., The Dow Chemical Company, Mohawk Industries, Inc., Altus Sports & Leisure Pvt. Ltd, Hellas Construction, Inc., DuPont, Victoria PLC, Lowe's Companies, Inc and Dixie Group, Inc.

Key Developments:

In November 2023, DuPont de Nemours, Inc. announced that DuPont, The Chemours Company and Corteva, Inc. reached a settlement agreement with The State of Ohio designed to benefit Ohio's natural resources and the people of the State of Ohio. As part of the settlement, the Companies agreed to pay the State of Ohio a combined total of $110 million, 80 percent of which the State has allocated to restoration of natural resources related to operation of the Washington Works facility.

In November 2023, Lowe's Companies, Inc. and the Charlotte Hornets announced an extension of their long-term partnership in which the Mooresville-based company remains a Founding Level Partner and the team's Official Home Improvement Retailer. Under the multi-year agreement, Lowe's and the Hornets will continue to prioritize community engagement, which has been a key component of the partnership, including the annual Hornets Legacy Project Powered by Lowe's that aims to improve neighborhoods across Charlotte.

In June 2023, Dixie Group, Inc. announced it has entered into an agreement for the sale and leaseback of its distribution facility in Adairsville, Georgia. The Company anticipates the transaction will close in the third quarter of 2023. Upon closing the transaction, the Company expects to recognize a significant gain in net income. The proceeds from this financing transaction will be used to significantly reduce the Company's debt and increase availability of funds under its existing lines of credit.

Materials Covered:

  • Nylon
  • Polypropylene
  • Polyethylene
  • Acrylic
  • Polyester
  • Other Materials

Filaments Covered:

  • Monofilament
  • Multi-Filament
  • Other Filaments

Infill Materials Covered:

  • Rubber
  • Sand
  • Other Infill Materials

Applications Covered:

  • Residential
  • Commercial
  • Sport
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Building & Construction
  • Automotive
  • Artificial Grass
  • Yoga & Exercise Mat
  • Upholstery
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Artificial Turf Market, By Material

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Nylon
  • 5.3 Polypropylene
  • 5.4 Polyethylene
  • 5.5 Acrylic
  • 5.6 Polyester
  • 5.7 Other Materials

6 Global Artificial Turf Market, By Filament

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Monofilament
  • 6.3 Multi-Filament
  • 6.4 Other Filaments

7 Global Artificial Turf Market, By Infill Material

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Rubber
  • 7.3 Sand
  • 7.4 Other Infill Materials

8 Global Artificial Turf Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Residential
  • 8.3 Commercial
  • 8.4 Sport
  • 8.5 Other Applications

9 Global Artificial Turf Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Building & Construction
  • 9.3 Automotive
  • 9.4 Artificial Grass
  • 9.5 Yoga & Exercise Mat
  • 9.6 Upholstery
  • 9.7 Other End Users

10 Global Artificial Turf Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Tai Ping Carpets International Limited
  • 12.2 Controlled Products LLC
  • 12.3 Shaw Industries Group, Inc.
  • 12.4 The Dow Chemical Company
  • 12.5 Mohawk Industries, Inc.
  • 12.6 Altus Sports & Leisure Pvt. Ltd
  • 12.7 Hellas Construction, Inc.
  • 12.8 DuPont
  • 12.9 Victoria PLC
  • 12.10 Lowe's Companies, Inc
  • 12.11 Dixie Group, Inc.