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市場調査レポート
商品コード
1423635
自律船市場の2030年までの予測:船舶タイプ、推進、ソリューション、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Autonomous Ships Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Ship Type (Commercial Ships, Warships, Offshore Support Ships, Yachts & Leisure Boats and Other Ship Types), Propulsion, Solution, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自律船市場の2030年までの予測:船舶タイプ、推進、ソリューション、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の自律船市場は2023年に42億6,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは11.5%で成長し、2030年には93億1,000万米ドルに達すると予測されています。
自律船は、無人船舶や自己航行船舶としても知られ、人工知能、センサー、衛星航法などの先進技術を活用して人間の介入なしに運航します。これらの船舶は、海上輸送の効率向上、コスト削減、リスク軽減を約束します。自律船は、航行、障害物の回避、意思決定を独自に行うことができ、海運業界を変革します。
UNCTADのMaritime Transport Review 2022によると、アジア太平洋地域は2021年においても世界の重要な海上貨物取扱拠点であり続け、輸出の42%、輸入の64%を占めています。
貨物輸送需要の増大
世界貿易の急増に伴い、効率的で費用対効果の高い輸送ソリューションの必要性が高まっています。運航効率を高め、コストを削減し、航路を最適化する可能性を秘めた自律船は、説得力のあるソリューションとして浮上しています。自律船は、合理的で持続可能な貨物ロジスティクスに対する差し迫った需要に対応します。この需要の急増は、自律船を海事産業における変革の力として位置づけ、貨物輸送ニーズの増大という進化する課題に対応する上で、従来の有人船舶に代わる技術的に高度で効率的な選択肢を提供します。
予測不可能な海上の状況
複雑でダイナミックな海の性質が信頼性の高い自律航行に困難をもたらすため、予測不可能な海上の状況は自律船にとって手ごわい課題となります。悪天候、混雑した水路、潜在的な緊急事態などの要因は、高度なリアルタイムの意思決定能力を要求します。このような予測不可能な環境下で自律航行船舶の安全性と効率性を確保するには、高度なセンサー技術と堅牢な制御システムが必要であり、開発コストが増大し、自律航行船舶の普及を妨げています。
先進船舶技術への投資の増加
資金の増加は、最先端の自律システム、推進技術、センサーアレイの開発と実装を促進します。このような財政支援は研究開発の努力を加速させ、航行、通信、制御システムの革新を促進します。競合各社は、こうした投資を活用して自律船の能力を強化し、より安全で効率的、かつ新たな業界標準との整合性を高めることで、市場の成長を促進し、進化する市場情勢における競争力を確立することができます。
高い初期費用
自律船は、高度なセンサー、通信システム、人工知能などの高度な技術を必要とするため、高い初期費用がかかります。こうした投資は、多くの潜在的採用企業にとって参入障壁となり、市場の拡大を制限します。初期の経済的負担は、海運会社が自律船を採用することを躊躇させ、普及を妨げています。その結果、海運業界は自律船への移行が遅々として進まず、市場の成長を妨げています。
COVID-19の影響
COVID-19の流行は、海事産業が人的交流を最小限に抑え、業務の継続性を確保しようとしているため、自律船の採用を加速させています。無人船舶の需要は、効率性を高め、コストを削減し、パンデミックがもたらす労働力の課題に対処する可能性があるため高まっています。サプライ・チェーンやプロジェクト・スケジュールの初期的な混乱にもかかわらず、自律船市場は、業界が世界の健康危機によってもたらされた課題を乗り切るためにデジタル化と自動化を優先するため、持続的な成長を示すことが期待されます。
予測期間中、捜索・救助活動分野が最大になる見込み
捜索・救助活動分野は、その効率性と安全性の向上により、有利な成長を遂げると推定されます。高度なセンサーと人工知能を搭載したこれらの船舶は、困難な海洋環境を迅速に航行し、緊急時の対応時間を短縮することができます。自律技術はリアルタイムのデータ収集、分析、通信を可能にし、迅速な意思決定を支援します。その自律性は人的リスクを最小化し、継続的な運用を保証するため、人命保護と海上緊急事態への効果的な対応において貴重な資産となります。
オフショア石油・ガス分野は予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
オフショア石油・ガス分野は、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。これらの船舶は、高度なナビゲーションと通信システムを備え、人員、機器、物資を自律的にオフショアプラットフォームに輸送します。人的介入を減らすことで、操業リスクを最小化し、コストを削減します。また、継続的なモニタリング機能も備えており、意思決定の改善に向けたリアルタイムのデータ収集が可能です。オフショア石油・ガス分野での統合は、厳しい海洋環境における生産性と安全性の向上への転換を意味します。
アジア太平洋地域は、自律走行と船舶所有の人気の高まりにより、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。同地域の海事部門は盛んで、経費削減と安全性向上に重点が置かれているため、自律船技術の取り込みが加速しています。Wartsila Corporation、Kongsberg、Rolls-Royceなど、この地域の主要企業数社が自律航行システムを強化するための研究開発投資を行っており、アジア太平洋地域が自律船の創設と利用の主要な焦点となっています。
欧州は、自律船に関心を持つ欧州の政府や企業による投資やイニシアティブが拡大していることから、予測期間中のCAGRが最も高いと予測されます。世界最大の船主の集中は欧州に見られます。この地域の拡大は、船舶所有者が現在の船舶に後付けする自律システムおよびコンポーネントの使用を増やしていることによって促進されています。さらに、予測期間を通じて、技術の迅速な改善と自動化システム採用の増加傾向が相まって、この地域市場の拡大を促進すると予想されます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Autonomous Ships Market is accounted for $4.26 billion in 2023 and is expected to reach $9.31 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.5% during the forecast period. Autonomous ships, also known as unmanned or self-navigating vessels, leverage advanced technologies like artificial intelligence, sensors, and satellite navigation to operate without human intervention. These vessels promise increased efficiency, cost savings, and reduced risks in maritime transport. Autonomous ships can navigate, avoid obstacles, and make decisions independently, transforming the shipping industry.
According to UNCTAD's Maritime Transport Review 2022, the Asia-Pacific region remained the world's crucial maritime cargo handling center in 2021, accounting for 42% of exports and 64% of imports.
Increasing demand for cargo transportation
As global trade surges, the need for efficient and cost-effective shipping solutions intensifies. Autonomous ships, with their potential to enhance operational efficiency, reduce costs, and optimize routes, emerge as a compelling solution. They address the pressing demand for streamlined and sustainable cargo logistics. This surge in demand positions autonomous ships as a transformative force in the maritime industry, offering a technologically advanced and efficient alternative to traditional manned vessels in meeting the evolving challenges of increased cargo transportation needs.
Unpredictable maritime conditions
Unpredictable maritime conditions present a formidable challenge for the autonomous ships, as the complex and dynamic nature of the sea poses difficulties for reliable autonomous navigation. Factors such as adverse weather, congested waterways, and potential emergencies demand sophisticated real-time decision-making capabilities. Ensuring the safety and efficiency of autonomous vessels in such unpredictable environments requires advanced sensor technologies and robust control systems, increasing development costs and hindering widespread adoption of autonomous ships.
Rising investments in advanced ship technology
Increased funding facilitates the development and implementation of cutting-edge autonomous systems, propulsion technologies, and sensor arrays. This financial support accelerates research and development efforts, fostering innovation in navigation, communication, and control systems. Companies can capitalize on these investments to enhance the capabilities of autonomous ships, making them safer, more efficient, and better aligned with emerging industry standards, thereby driving the market's growth and establishing a competitive edge in the evolving maritime landscape.
High upfront costs
Autonomous ships incur high upfront costs due to the sophisticated technology required, including advanced sensors, communication systems, and artificial intelligence. These investments pose a barrier to entry for many potential adopters, limiting market expansion. The initial financial burden deters shipping companies from embracing autonomous vessels, impeding widespread adoption. As a result, the maritime industry faces slow progress in transitioning to autonomous ships, hindering the market's growth.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic has accelerated the adoption of autonomous ships as the maritime industry seeks to minimize human interaction and ensure operational continuity. The demand for unmanned vessels has increased due to their potential to enhance efficiency, reduce costs, and address workforce challenges posed by the pandemic. Despite initial disruptions in supply chains and project timelines, the autonomous ships market is expected to witness sustained growth as the industry prioritizes digitalization and automation to navigate the challenges brought about by the global health crisis.
The search & rescue operations segment is expected to be the largest during the forecast period
The search & rescue operations segment is estimated to have a lucrative growth, due to its enhanced efficiency and safety. These vessels, equipped with advanced sensors and artificial intelligence, can swiftly navigate challenging maritime environments, reducing response times during emergencies. Autonomous technology enables real-time data collection, analysis, and communication, aiding in rapid decision-making. Their autonomy minimizes human risk and ensures continuous operation, making them invaluable assets in safeguarding lives and responding effectively to maritime emergencies.
The offshore oil & gas segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The offshore oil & gas segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. These vessels, equipped with advanced navigation and communication systems, autonomously transport personnel, equipment, and supplies to offshore platforms. With reduced human intervention, they minimize operational risks and lower costs. They also offer continuous monitoring capabilities, enabling real-time data collection for improved decision-making. Their integration in the offshore oil & gas sector signifies a transformative shift towards increased productivity and safety in challenging maritime environments.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the due to the growing popularity of autonomous driving and ship ownership. The region's thriving maritime sector, together with an emphasis on cutting expenses and improving security, has fuelled the uptake of autonomous ship technology. Several major companies in the region, including Wartsila Corporation, Kongsberg, and Rolls-Royce, are making research and development investments to enhance autonomous navigation systems, establishing the Asia Pacific region as a major focus for the creation and use of autonomous ships.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the growing investments and initiatives by European governments and corporations interested in autonomous ships. The world's largest concentration of ship owners is found in Europe. The expansion of the region is facilitated by the ship owners' increasing use of autonomous systems and components to be retrofitted in their current vessels. Furthermore, throughout the forecast period, the quick improvement of technology combined with the growing trend of automated system adoption is anticipated to propel the expansion of the regional market.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Autonomous Ships Market include ABB Limited, General Electric, L3Harris Technologies, Honeywell International Inc, BAE Systems, Kongsberg Gruppen Maritime, Siemens Energy, Northrop Grumman, Ulstein Group ASA, Neptec Technologies Corporation, Rolls Royce PLC, Mitsui, Marine Technologies LLC, Sea Machines Robotics Inc, Samsung Heavy Industries, Wartsila, Shone Automation Inc, Alphabet Inc, Austal Limited and HD Hyundai Heavy Industries Limited.
In May 2023, L3Harris Technologies has partnered with BigBear.ai to provide advanced autonomous surface vessels (ASVs) and artificial intelligence (AI) to current and future maritime defense programs. Under the agreement, L3Harris' ASView system will be integrated with BigBear.ai's predictive computer vision technology to identify better and classify vessels, improve situational awareness, and support manned and unmanned group missions.
In March 2023, Samsung Heavy Industries Co. (SHI) and Kongsberg Maritime (KM) have signed a joint development project agreement (JDA) to design a next-generation autonomous 174K LNG carrier that uses autonomous remote control and low-emission technology.
In February 2023, Austal USA delivered the US Navy its autonomous capable EPF 13 ship. Austal integrated an automated maintenance, health monitoring, and mission readiness capability into EPF 13. It will enable the vessel to operate for up to 30 days without human intervention in combination with existing highly automated hull, mechanical & electrical systems installed on EPF class vessels.