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市場調査レポート
商品コード
1371984
2030年までのミード市場予測:タイプ別、流通チャネル別、地域別の世界分析Mead Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Traditional Mead, Fruit Mead, Herb Mead, Spiced Mead, Show Mead, Melomel Mead, Sparkling Mead, Pyment Mead, Cyser Mead and Other Types), Distribution Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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2030年までのミード市場予測:タイプ別、流通チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のミード市場は2023年に7億1,070万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 20.7%で成長し、2030年には26億5,270万米ドルに達すると予測されています。
蜂蜜酒は、蜂蜜を果物、水、スパイス、穀物、その他の農産物と一緒に発酵させて作られます。蜂蜜酒には辛口から甘口まで様々な甘さのものがあります。蜂蜜酒には、タンパク質、ミネラル、抗毒素、ビタミンが豊富に含まれています。神の飲み物とも呼ばれ、ハニーワインとも呼ばれます。都市人口増加の根本的な原因は、蜂蜜酒の需要の増加です。
米国蜂蜜酒製造者協会(AMMA)によると、2010年以降、米国では蜂蜜酒製造所の新規開設が急増しており、これが北米の蜂蜜酒市場の成長を牽引する主な要因となっています。
蜂蜜を主成分とする蜂蜜酒は、アルコール濃度が8%から20%で、ワインに匹敵します。最近、ノンアルコール飲料や低アルコール飲料の人気が高まっています。市場の競合他社も、アルコール度数を下げた飲料に対する顧客の欲求の高まりに応えて、ノンアルコール飲料を製造しています。低アルコール飲料の需要が高まっているため、小売業者はミード・ブランドを仕入れることで利益を上げる可能性があります。
蜂蜜酒は年間を通じて時々しか入手できないため、季節生産は蜂蜜酒飲料産業の拡大を妨げる可能性があります。すべてのミード生産者が季節生産モデルを採用しているわけではなく、生産地や生産方法によって季節性の影響が異なる可能性があることに留意する必要があります。市場拡大の主な障害は、代替飲料の入手可能性です。
ワイン分野は、顧客行動の変化に大きな影響を受けており、この市場の繁栄を支えています。味覚、嗜好、嗜好品、パッケージング、テクノロジーは、消費者のワインへのシフトに大きな影響を与える要素のほんの一部です。このような消費者の変化を受けて、世界中でワインのプロモーション方法が進化しています。市場における輸入ワインに加え、国産フレーバードワインがますます世界のワインビジネスの拡大に貢献しています。
蜂蜜酒はしばしばプレミアムまたは超プレミアム価格で販売されます。これは、ビールやワインに比べてミードの生産量が少なく、製造方法が高価であることが主な原因です。一人当たりの所得が低いため、消費者はアルコールにあまりお金をかけないからです。市場の拡大にとって、この要素は抑制要因となりうる。
COVID-19の後、物流に厳しい規則が設けられ、取引ルートが閉鎖されました。ある場所から別の場所への製品の輸送は、サプライチェーンと物流部門に対する規制によって妨げられました。アジア亜大陸やアフリカの一部の地域では、ミードの製造会社の大半が北米や欧州にあるため、ミードが不足していました。しかし、流行中の旅行禁止や国境閉鎖がもたらした輸入品の不在の結果、地元産ミードの売上は増加しました。
予測期間中、フルーツ・ミード分野が最大となる見込みです。都市部の人口が驚異的に増加した現在、ラウンジやパブの数が増えているため、多くの個人がユニークな入手可能性に引き込まれています。フレーバーには、リンゴ、桑の実、ブドウ、カシス、メープル、および他の様々なものが含まれます。蜂蜜酒の健康効果には、血流増加やコレステロール低下も含まれます。さらに、優れた抗菌作用と抗酸化作用があり、コレステロールの低下やがんのリスク軽減にも役立ちます。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのはオフライン販売セグメントです。スパークリングワインに対する旺盛な需要と消費が、オフラインの流通チャネルを通じた売上が最も高い主な要因であろう。さらに、こうしたチャネルを通じて提供されるワインの価格が手ごろであるため、このカテゴリーは今後数年間で拡大する可能性が高いです。しかし、オン・トレードの流通チャネルは、特に先進地域で製品の消費率が高いため、このカテゴリーで最も急速に拡大すると予測されます。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域では、ミードがますます好まれるようになっています。各地にクラフト・ミード工場がオープンし、この珍しい飲料に対する消費者の関心が高まっています。小規模で地域密着型の職人的なミードメーカーが、クラフトビールやワインの分野と同じように市場を拡大していました。これらの企業は、独特の味と原料を使い、ミードを少量生産することが多いです。
予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高いと予測されます。この地域のいくつかの国では、独特の風味と原料を使って少量のミードを製造するクラフト・ミーダリーが現れ始めています。これらのミードメーカーは、ユニークなものを求める特定の顧客グループを引き付けようとしています。ミードの規制やラベルの仕様は、この地域の国ごとに異なる場合があり、メーカーが市場をナビゲートするのを難しくしています。
According to Stratistics MRC, the Global Mead Market is accounted for $710.7 million in 2023 and is expected to reach $2,652.7 million by 2030 growing at a CAGR of 20.7% during the forecast period. Mead is made by fermenting honey with fruits, water, spices, grains, and other agricultural products. Honey wines come in a variety of sweetness levels, from dry to sweet. Honey wine is rich in protein, minerals, antitoxins and vitamins, all of which are very useful. It is also called as drink of gods or referred to honey wine. The fundamental cause of rising urban demography is the increasing demand for honey wine.
According to American Mead Makers Association (AMMA), since 2010 there has been a rapid increase in new meaderies opened in the United States and this is the primary factor driving the Mead Beverage Market growth in North America.
Mead, a honey-based beverage with an alcohol concentration ranging from 8% to 20%, is comparable to wine and has a basis of honey as its primary ingredient. The popularity of non-alcoholic and low-alcohol beverages has grown recently. Market competitors are also creating non-alcoholic drinks in response to the increased customer desire in beverages with reduced alcohol content. Retailers may profitably stock up on mead brands due to the rising demand for low-alcohol beverages.
Because mead is only sometimes available throughout the year, seasonal production might actually impede the expansion of the mead beverage industry. It is crucial to keep in mind that not all producers of mead use a seasonal production model, and the effects of seasonality may vary based on the location and the production methods used by certain producers. The main obstacle to the market's expansion is the availability of substitute beverages.
The wine sector is greatly impacted by changing customer behavior, which helps this market thrive. Taste, tastes, preferences, packaging, and technology are just a few of the elements that have a big impact on how consumers are shifting toward wine. The way wine is promoted throughout the world is evolving as a result of this ongoing consumer change. In addition to imported wines in the markets, domestic flavored wines are increasingly contributing to the expansion of the global wine business.
Mead drinks are frequently marketed at a premium or ultra-premium price. This is mostly attributable to the mead's small output and the pricey production method compared to beer or wine. It would be difficult for mead producers to sell their goods in these nations' lower price point categories since consumers there do not spend more on alcohol due to their lower income per capita. For the market's expansion, this element can serve as a restraint.
Following COVID-19, strict rules were put in place for logistics, and trade channels were shut down. Transporting products from one location to another was hampered by regulations on the supply chain and logistics sector. There was a lack of meads in the Asian subcontinent and some regions of Africa because the majority of mead firms are situated in Europe and North America. Sales of local mead, however, increased as a result of the absence of imported goods brought on by travel bans and border closures during the epidemic.
The fruit mead segment is expected to be the largest during the forecast period. Numerous individuals are drawn in by the availability of unique since there are more lounges and pubs now that the urban population has grown tremendously. flavors include apple, mulberries, grapes, blackcurrant, maple, and a variety of others. The health benefits of honey wine also include increased blood flow and lowered cholesterol. Additionally, it has excellent antibacterial and antioxidant properties that can aid in lowering cholesterol and reducing the risk of cancer.
The offline sales segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. The strong demand for and consumption of sparkling wine is likely the primary factor for the highest sales through offline distribution channels. Additionally, the category is likely to expand over the next few years because to the affordable prices of the wines offered through these channels. However, the on-trade distribution channel is predicted to expand the fastest in the category due to the high product consumption rate, particularly in the developed region.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. In this region, mead is becoming more and more well-liked. Craft meaderies were opening up around the country, and consumer interest in this unusual beverage was rising. Small, regional, and artisan meaderies were expanding on the market, much like the craft beer and wine sectors. These companies frequently make mead in small amounts using distinctive tastes and ingredients.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period. Craft meaderies making mead in small quantities with unique flavors and ingredients have begun to appear in some of the region's nations. These meaderies sought to draw a certain group of customers who were searching for something unique. Mead regulations and labeling specifications may differ from one nation in the area to another, making it difficult for manufacturers to navigate the market.
Some of the key players in Mead market include: Moond Dog Meadery, Redstone Meadery, Schramm's Mead, The Lancashire Mead Company, Lyme Bay Winery, Medovina, B Nektar Meadery, Kuhnhenn Brewing, St Aidan's Wines, Starlight Mead, Bunratty, Charm City Meadworks, Superstition Meadery, Meadery of the Rockies, Moonlight Meadery, Moonshine Meadery and Hill Zill Wines Pvt. Ltd.
In May 2022, Moonshine Meadery brings 'Hopped Mead' and their brand-new, pure and superior quality honey 'Sidr Honey' to Goa. Moonshine Meadery brings 'Hopped Mead' and their brand-new, pure and superior quality honey 'Sidr Honey' to Goa.
In March 2022, Hill Zill Wines Pvt. Ltd., the manufacturer of Fruzzante, one-of-its-kind sparkling alcoholic beverage, has now launched its premium honey mead brand called Arka.