市場調査レポート
商品コード
1351110
自動車用ステアリングシステム市場の2030年までの予測:タイプ別、車種別、コンポーネント別、メカニズム別、装置タイプ別、地域別の世界分析Automotive Steering System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Vehicle Type, Component, Mechanism, Equipment Type and By Geography |
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自動車用ステアリングシステム市場の2030年までの予測:タイプ別、車種別、コンポーネント別、メカニズム別、装置タイプ別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用ステアリングシステムの世界市場は、2023年に368億1,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは4.3%で成長し、2030年には494億3,000万米ドルに達すると予測されています。
自動車の機動性に不可欠なコンポーネントがステアリングシステムです。ステアリング・システムの主な役割は、 促進要因の意のままに車両を旋回させること、方向安定性を提供すること、ステアリング・ホイールの回転を前輪の角回転に変換すること、路面からのストレスが 促進要因の手に達するのを防ぐことなどです。サスペンション・システムとともに、ステアリング・システムは車両を制御し安定させます。前輪はステアリングホイールで促進要因の動きを受ける。
国家統計局(英国)によると、トラクター、自動車、その他の自動車用のステアリング・ホイール、ステアリング・コラム、ステアリング・ボックス、およびそれらの部品の売上高は2016年にピークを迎え、その総額は約2億3,200万英ポンドに上っています。
パワーステアリングシステムは、ラックとピニオンのような機械的接続のみを使用する手動ステアリングシステムから自動車産業で発展したものです。手動操舵機構は、自動車の機動性と燃費に欠点があります。しかし、パワーステアリング・システムには油圧部品と電気部品が含まれており、運転に役立つと同時に車両の経済性も向上させる。その結果、パワーステアリングシステムは世界中で広く使用されています。自動車分野でのステアリング・システムの需要増加は、パワー・アシスト・ステアリングの使用の増加によるものです。
従来の油圧パワーステアリング(HPS)システムは、ステアバイワイヤや電動パワーステアリング(EPS)システムのような自律走行技術の急速な発展によって制約を受けています。これらの新技術の利点には、車両制御の向上、燃費の改善、ADAS(先進運転支援システム)との統合などがあります。その結果、これらの最先端ステアリング・システムの普及が進み、従来のステアリング技術の発展を妨げる可能性があります。
ステアリングコラムのセンサーは、トルクだけでなく、ステアリングホイールの速度と位置もモニターします。そのため、これらのシステムには、位置センサー、ハンドル速度センサー、トルクセンサーの3種類のセンサーが採用されています。これらのセンサーが信号をECUに入力し、ECUがステアリングシステムに適切な出力を与えることで、何が起こっても大丈夫なようにするのです。一般的に、トルクセンサーは非接触型のデバイスです。 促進要因が入力したステアリングパワーをセンサーが計測し、電動ステアリングアシストの微妙な調整を可能にしています。しかし、技術が進化し続けるにつれて、センサー製品も自動車分野で継続的に更新・強化されています。予測期間中、自動車メーカーはこれらのアップグレードされたセンサー製品をEPSシステムに使用し続けると予測されます。
連結ダンプトラック、モーターグレーダー、ホイールローダーなど、建設・鉱山機械の大半は連結ステアリングシステムを使用しています。車両は2つに分割され、油圧システムで連結されたアーティキュレーテッド・ステアリング機構により、ステアリングを切りながらどちらかの車両のセクションを回転させることができます。ホイールローダーのように、サイズによってはステアリング機能にラックとピニオンを組み込んだ古典的なステアリング方式を採用している機器もあります。建設機械や鉱山機械を回すには、50kNから100kNの力が必要です。この力を電動モーターで発生させるのは難しいです。鉱山機械や建設機械のステアリング機構を電動化することができれば、自動車用ステアリング・システムのOEMに大きな需要をもたらすことになるため、自動車用ステアリングの市場が制限されています。
自動車セクターはCOVID-19、特にステアリング市場に苦しんでいます。パンデミックに対する政府の指針や規制の結果、工業施設の閉鎖が行われ、自動車や自動車部品の生産が大幅に減少しています。渡航制限、輸送問題、サプライチェーンの寸断による原材料の世界各地への出荷遅延は、流行がビジネスに与えた影響のほんの一例にすぎないです。さらに、多くの企業が工場を他国に移転した結果、市場は縮小しています。
電動パワーステアリング(EPS)セグメントは、インテリジェントな電気モーターの助けを借りて、車両のステアリングが電動パワーステアリングによって制御され、サポートされるため、有利な成長を遂げると推定されます。制御ユニットは、トルクセンサーからのステアリング信号に基づいて理想的なステアリングサポートを決定し、必要な支援を提供するために電動モーターに情報を提供します。EPSのバリエーションは、乗用車クラスから小型商用車まで、すべての規格に対応しています。モータートルクの伝達は、バリエーションによって異なります。EPSは、操舵トルクに基づいて操舵補助を計算することに加えて、様々な車両特性をサポートする可能性があり、これが市場の成長を促進しています。
大型商用車セグメントは、自動車用ステアリングシステムと電子駆動・制御ユニットが創造的に組み合わされ、大型商用車用の自動車用ステアリングシステムを提供するため、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。このシステムは、数多くの 促進要因補助機能、アクティブリバースを備えた速度依存型ステアリングアシスト、自動運転操作をサポートします。以前は2つの操舵可能な車軸を持つ商用車に必要であった第2の油圧回路は、同様に、市場の成長をさらに高める電気回路を重ね合わせることで置き換えられています。
欧州では2021年に電気自動車の販売台数が過去最高を記録したため、予測期間中、欧州が最大の市場シェアを占めると予測されます。EV産業への参入は遅かったが、欧州メーカーは急速に主要参入企業となっています。また、多くの政府が電気自動車の利用を促進するために、さまざまなプログラム、インセンティブ、規制を策定しています。電動パワーステアリング(EPS)やその他の軽量ステアリングシステムは、電気自動車の販売台数の増加により、予測期間を通じて需要が高まると予想されます。前述の改良の結果、この地域の自動車用ステアリング産業は急速に拡大すると予測されます。
アジア太平洋地域は予測期間中に最もCAGRが高くなると予測されます。これは、運転の快適性の向上と燃費の改善により、EPS技術が特に乗用車と小型商用車で急速に普及しているためであり、中国での市場拡大に拍車がかかると思われます。また、独創的な自動車企業の低排出ガス自動車へのシフトにより、日本は自動車の電動化率が高いです。近年、乗用車ではEPS、商用車ではEHPSの採用が大幅に増加しています。欧米の同業他社と比較すると、アジア太平洋地域は景気後退の度合いが小さいと予想されます。そのため、景気後退の結果として世界の自動車生産台数が減少し、この地域の自動車用ステアリング業界の成長率が鈍化する可能性が高いです。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Steering System Market is accounted for $36.81 billion in 2023 and is expected to reach $49.43 billion by 2030 growing at a CAGR of 4.3% during the forecast period. An essential component of a vehicle's mobility is its steering system. The steering system's primary duties include turning the vehicle according to the driver's wishes, providing directional stability, translating the steering wheel's rotation into an angular turn of the front wheels, and preventing road stress from reaching the driver's hands. Together with the suspension system, the steering system controls and stabilizes the vehicle. The front wheels receive the operator's movements at the steering wheel.
According to the Office for National Statistics (UK), sales of steering wheels, steering columns, steering boxes, and their parts for tractors, automobiles, and other motor vehicles peaked in 2016, totaling approximately 232 million British pounds.
The power steering system is a development in the automobile industry from manual steering systems, which solely employ mechanical connections like rack and pinion. The manual steering mechanism has drawbacks for the vehicle's mobility and fuel economy. However, the power steering system includes hydraulic and electrical parts that help with driving while also enhancing the vehicle's economy. As a result, the power steering system is extensively used all over the world. The rise in demand for steering systems in the automobile sector is due to an increase in the use of power-assisted steering.
Traditional hydraulic power steering (HPS) systems are constrained by the quick development of autonomous driving technologies like steer-by-wire and electric power steering (EPS) systems. Benefits of these new technologies include increased vehicle control, better fuel economy, and integration with advanced driver-assistance systems (ADAS). As a result, these cutting-edge steering systems are becoming more popular, which may impede the development of conventional steering technologies.
The sensor in the steering column monitors the torque as well as the speed and position of the steering wheel. As a result, these systems employ three different types of sensors: position sensor, steering wheel speed sensor, and torque sensor. These sensors offer the signals as inputs to an ECU, which then gives the steering system the proper output so that anything may happen. In general, torque sensors are non-contact devices. The sensor gauges the driver's inputted steering power, allowing for delicate regulation of the electric steering assistance. But as technology continues to evolve, sensor goods are likewise being continuously updated and enhanced in the automobile sector. During the forecast period, automakers are projected to continue using these upgraded sensor goods for the EPS system at a growing rate.
The majority of construction and mining machinery, including articulated dump trucks, motor graders, and wheeled loaders, uses articulated steering systems. The vehicle is split into two pieces and joined by a hydraulic system in an articulated steering mechanism, allowing either car's sections to spin while steering. Some equipment employs classic steering methods incorporating rack and pinions for steering capabilities, depending on the size, such as wheeled loaders. Between 50kN and 100kN of force are needed to turn construction or mining machinery. It is difficult to produce these forces with an electric motor. Because any improvement in electric the steering mechanisms of mining and construction equipment would unleash a massive demand for automotive steering system OEMs, this is restricting the market for automotive steering.
The automobile sector has suffered from COVID-19, especially the steering market. Lockdowns have led to the closure of industrial facilities as a result of government guidelines and restrictions for the pandemic, which has significantly decreased the production of automobiles and automotive parts. Travel restrictions, transportation issues, and a broken supply chain that has slowed shipments of raw materials throughout the world are just a few of the ways that the epidemic has affected business. Additionally, the market has shrunk as a result of numerous businesses moving their operating plants to other nations.
The electric power steering (EPS) segment is estimated to have a lucrative growth because the vehicle steering is controlled and supported by the electric power steering with the help of an intelligent electric motor. The control unit determines the ideal steering support based on the steering signal from the torque sensor and delivers the information to the electric motor to offer the required help. All standards for passenger car classes and even light commercial vehicles are covered by the EPS variations. The motor torque is transmitted differently depending on the variation. The EPS may support a variety of vehicle characteristics in addition to calculating the steering assistance based on the steering torque which propels the growth of the market.
The heavy commercial vehicles segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, as the automotive steering system and an electronic drive and control unit are creatively combined to provide the automotive steering system for heavy commercial vehicles. The system provides numerous driver aids features, speed-dependent steering assistance with active reverse, and supports automated driving operations. The second hydraulic circuit that was formerly necessary for commercial vehicles with two steerable axles is likewise replaced by the superimposed electrical circuit which further enhances the growth of the market.
Europe is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the sales of electric vehicles set a record in 2021 in Europe. Although they entered the EV industry slowly, European manufacturers have swiftly become major participants. Many governments have also developed different programs, incentives, and regulations to boost the use of electric cars. Electric power steering (EPS) and other lightweight steering systems are anticipated to be in demand throughout the projected period due to the rising sales of electric vehicles. As a result of the aforementioned improvements, the automobile steering industry in the area is predicted to expand quickly.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to improved driving comfort and greater fuel economy, EPS technology is quickly becoming popular, particularly in passenger cars and light commercial vehicles, which is likely to fuel market expansion in China. In addition, due to the creative automotive firms' shift to lower-emission automobiles, Japan has a high rate of auto electrification. In recent years, there has been a significant increase in the use of EPS in passenger automobiles and EHPS in commercial vehicles. When compared to their peers in the west, Asia Pacific is anticipated to experience the recession less severely. Thus the worldwide output of automobiles is likely to decline as a result of the economic downturn, which will result in a slower growth rate for the automotive steering industry in this region.
Some of the key players profiled in the Automotive Steering System Market include: Showa Corporation, Robert Bosch GmbH, Nexteer Automotive Corporation, Thyssenkrupp AG , NSK Ltd, China Automotive Systems, Inc, JTEKT Corporation, Mitsubishi Electric Corporation, Robert Bosch GmbH, TRW Automotive Holdings, Mando Corporation, Hyundai Mobis CO., Ltd, Sona Corporation, ZF Friedrichshafen AG and Hitachi Automotive Systems Limited
In September 2023, Bosch eBike Systems expands digital theft protection for eBikes. To complement the riding fun with a carefree feeling when parking the eBike, Bosch eBike Systems is now expanding the digital theft protection in the smart system.
In September 2023, TSMC, Bosch, Infineon, and NXP Establish Joint Venture to Bring Advanced Semiconductor Manufacturing to Europe. The project is planned under the framework of the European Chips Act.
In April 2023, Nexteer Automotive announced its Modular Rack-Assist Electric Power Steering (mREPS) system and expanded the Company's cost-effective, modular EPS offerings. Nexteer's mREPS provides flexibility to efficiently meet OEMs' wide-ranging requirements